lukaszlsw Opublikowano 9 Lutego 2011 Opublikowano 9 Lutego 2011 Panowie chce założyć do siebie zawieszenie 1BV (springi z ori amorami) WR Przód jest taki sam (8) Natomiast tył jest w tych 1BV o 1 większy i wynosi 11 ( u siebie mam 10) Do jutra muszę się zdecydować, jak uważacie tył będzie ok, bo troszeczkę się obawiam o tą inną kategorię.Mam jeszcze jedno pytanie, doczytałem że BV jest zawieszeniem wzmocnionym..czym to się objawia, czy muszę jeszcze coś wymienić żeby było jak trzeba? W poprzednim aucie wymieniłem tylko sprężmy na no-name -40mm i na seryjnych amortyzatorach nie jeździło się dobrze (zachowywało się jak piłeczka) mam nadzieję że teraz tak nie będzie. Pozdrawiam:)
mgtan Opublikowano 9 Lutego 2011 Autor Opublikowano 9 Lutego 2011 WR 11 czyli prawdopodobnie tył ci nie opadnie o -20mm a o mniej. To że 1BV ma ten sam WR nie oznacza że będzie wszystko dobrze. MOże ci źle opaśc auto mimo że WR masz dobry... przeczytaj poprzednie 6 stron o tym. typy zawieszeń 1BA - seria ~68 cm od ziemi do rantu nadkola 1BE - -20mm w stosunku do 1BA i w miare komfortowe 1BV - -20mm w stosunku do 1BA i wersja twardsza (mniej komfortowa) NIE MASZ ŻADNEJ GWARANCJI ŻE JAK MASZ TO SAMO WR W 1BA I 1BV TO AUTO BEDZIE DOBRZE STAŁO. zazwyczaj stoi źle. pamiętaj że co innego jest WR 9 w B6, co innego w B7, co innego w B7 po lifcie (dwa ostatnie poznasz po sprawdzeniu tabeli spręzyn na głównej stronie forum w cześci o zawieszeniach i numeru VIN).
lukaszlsw Opublikowano 9 Lutego 2011 Opublikowano 9 Lutego 2011 Sprężyny i amortyzatory które chce kupić pochodzą z B6 avant, jedynie różnią się tą kategorią wagową na tyle. No nic chyba zaryzykuje kupię i założę Mam jeszcze jedno pytanko, może nie za mądre, a co by było gdyby zostawił amory z 1BA?
mgtan Opublikowano 9 Lutego 2011 Autor Opublikowano 9 Lutego 2011 jak masz możliwośc kupienia całego zawieszenia spring + amortyzator 1Bv to ryzyko jest mniejsze, ale cały czas jest.. Moim zdaniem jesli w tamtym Avancie B6 tez jest ośka, a nie quattro i jest bardzo blisko twojego wyposażenia (możesz sprawdzic wagi na tabliczce znamionowej pod maską, po lewej stronie silnika, na nadkolu jest) jeśli wagi są +/- 10kg to: przód ci opadnie o 20mm, a tył między 12 a 13 mm. mieszanie amortyzatora 1BA + 1BV to jest większe ryzyko. Mam tylko wrażenie że się za bardzo napaliłes na to, a pośpiech to kiepski doradca. Chyba że masz naprawdę super cene np 1000 PLN za kpl i ten komplet jest w perfekcyjnym stanie (choc wątpie za te pieniądze- bo sam komplet springów 1BV nowych to 1400 PLN a amorek 700 PLN sztuka).
lukaszlsw Opublikowano 9 Lutego 2011 Opublikowano 9 Lutego 2011 dzięki za pomoc Jak kupie i założę podzielę się spostrzeżeniami.
K2 Opublikowano 10 Czerwca 2011 Opublikowano 10 Czerwca 2011 kto wie ile obniża 1BD z S4 ??? czy wo gole coś obniża nigdzie nie mogę znaleźć informacji na ten temat
mgtan Opublikowano 11 Czerwca 2011 Autor Opublikowano 11 Czerwca 2011 o 1BD wiem tyle że jest niższe od 1BA o -20 (w serii było u malika jak z nim gadałem) do -30mm według różnych żródeł...ale to w B7... jak jest w b5 (bo rozumiem że o to chodzi) to nie wiem. Jesli mowa o twoim aucie to napewno będzie ci dziwnie stał.. bo przód masz lżejszy niż s4 a więc będzie wyżej przód, niżej tył.
marcuso86 Opublikowano 10 Lipca 2011 Opublikowano 10 Lipca 2011 Kurcze teraz tak czytam i juz nie wiem co robić , mam zawiecho 1BA kończą mi sie amory i teraz co robić?? Dobierać springi pod dane wr z 1BE i jakie amory do tego ? Albo kupić springi eibacha: http://www.prince.com.pl/go/_info/?user_id=605144&lang=pl&form[c1]=1&form[c2]=3&form[c3]=1263 tylko jakie amory do tego? I czy bede miał pewność tych 30 mm i czy bedzie stało wmiare prosto i niezanisko. Czy kupić cale zawieszenie eibacha: http://www.prince.com.pl/go/_info/?user_id=605154&lang=pl&form[c1]=1&form[c2]=3&form[c3]=1263 Proszę o porade bo nie wiem co robić. Z jednej strony chce nizej twardziej ale tez niezanisko, mysle ze 20 mm było by idealnie no ale jeśli jest taki problem z doborem odpowiednich spingów z 1BE to myśle o eibachu.
domjenick Opublikowano 10 Lipca 2011 Opublikowano 10 Lipca 2011 ja myślę,że jeśli już zmieniać-to na gwintowane-zawsze można podnieść na zimę,lub jeśli będzie za nisko
rafael26 Opublikowano 14 Lipca 2011 Opublikowano 14 Lipca 2011 witam wszystkich ja mam taki problem tył mojego kombi ka siedzi bardzo z porównaniem do innych aut autko ma dopiero 110000 km a mam wrażenia ze sprężyny są juz zajechane zawieszenie 1BE / 0YJ / 0JG z tego co wyczytałem z oznaczeń kolorów na moich sprężynach to niebieski różowy różowy chodzi mi wyłącznie o tylne jakie mam zalozyc zeby był twardszy i może troszeczkę wyższy dzięki za pomoc i pozdrawiam
mgtan Opublikowano 14 Lipca 2011 Autor Opublikowano 14 Lipca 2011 założyć nowe springi takie jak masz teraz
marcuso86 Opublikowano 14 Lipca 2011 Opublikowano 14 Lipca 2011 ja myślę,że jeśli już zmieniać-to na gwintowane-zawsze można podnieść na zimę,lub jeśli będzie za nisko Tylko ze ja chce full max -30 wiec gwint w moim przypadku chyba nie ma sesu. Jaki ewentualnie gwint polecasz do 2-2,5 tys?
mgtan Opublikowano 14 Lipca 2011 Autor Opublikowano 14 Lipca 2011 ja myślę,że jeśli już zmieniać-to na gwintowane-zawsze można podnieść na zimę,lub jeśli będzie za nisko Tylko ze ja chce full max -30 wiec gwint w moim przypadku chyba nie ma sesu. Jaki ewentualnie gwint polecasz do 2-2,5 tys? KW street comfort... i masz coś chiał... od -10 do -35.
marcuso86 Opublikowano 24 Lipca 2011 Opublikowano 24 Lipca 2011 Posiadam 1BA przód wr9 tył wr10 i teraz tak, pare aut juz widziałem na ori 1BE i wg mnie tył stal nizej niz przód wiec nie chcąc takiego rezultatu u siebie moze lepiej bedzie wsadzić przód wr8 tył wr11?? Zakładał juz ktos springi z kategorią wagową różną o 1? Jak sie wtedy auto zachowuje. Jeszcze pytanie jakie do tego najlepiej amorki?
mgtan Opublikowano 24 Lipca 2011 Autor Opublikowano 24 Lipca 2011 kolego przeczytaj 7 stron o tym jest... jesli chcesz żeby usiadł ci na 1BE/1BV o zakładane -20mm to musisz założyc springi 1BV/1BE o takiej samej kategorii wagowej jak masz na 1BA. Nikt ci nie odpowie jakie springi dokladnie założyc żeby usiadł o tyle a tyle milimetrów bo Audi nie ma tabeli jak BMW gdzie masz konkretny numer sprężyny na zadaną masą i wysokość. W Audi to są eksperymenty i tyle. Temat ryzykowny i rzadko się udaje. Jesli chcesz żeby ci przód usiadł niżej niż tył to mam na sprzedaz komplet springów... 1BV WR9. Przód mi usiadl o ok 35mm a tył o 15-18mm przy sedanie i 2.0 TDi. Przy twoim lżejszym silniku mogę trochę szacować że by ci przód usiadl -30mm a tył -20mm (bo Avant a nie sedan) Przeczytaj masy z tabliczki znamionowej u sobei - masz ją po lewej stronie po otwarciu maski na nadkolu. Możesz zobaczyc efekty w moim wątku.
mikolaj85 Opublikowano 24 Lipca 2011 Opublikowano 24 Lipca 2011 jesli chcesz żeby usiadł ci na 1BE/1BV o zakładane -20mm to musisz założyc springi 1BV/1BE o takiej samej kategorii wagowej jak masz na 1BA. Nie do konca tak jest Springi musi założyć o mniejszej kategori wagowej, najlepiej porównać do takiego samego auta fabrycznia na 1BE lub 1BV Tu masz troche danych wiec mozesz porównać. http://www.a4-klub.pl/smf/index.php?topic=211106.0 Ja proponuje przód WR7 tył WR9 i powinno ładnie usiąść
mgtan Opublikowano 24 Lipca 2011 Autor Opublikowano 24 Lipca 2011 jesli chcesz żeby usiadł ci na 1BE/1BV o zakładane -20mm to musisz założyc springi 1BV/1BE o takiej samej kategorii wagowej jak masz na 1BA. Nie do konca tak jest Springi musi założyć o mniejszej kategori wagowej, najlepiej porównać do takiego samego auta fabrycznia na 1BE lub 1BV Tu masz troche danych wiec mozesz porównać. http://www.a4-klub.pl/smf/index.php?topic=211106.0 Ja proponuje przód WR7 tył WR9 i powinno ładnie usiąść No nie zgodze się... tzn że nasza klubowa rozkminka zawieszenia jest błędna... mowa o tabeli. Nic się nie zamienia na niższe WR instaluje się takie same WR jak było wcześniej.. Ja miałem WR9 z przodu i usiadł mi o 35 mm a jakbym załozyl WR 7 to byłbym jeszcze niżej. Jeżeli porównac auta o tych samych masach a o fabrycznie różnych zawieszeniach tzn 1BA i 1BV to WR dla nich jest takie samo w obu przypadkach tylko zawias jest niższy w przypadku 1BV.
mikolaj85 Opublikowano 24 Lipca 2011 Opublikowano 24 Lipca 2011 jesli chcesz żeby usiadł ci na 1BE/1BV o zakładane -20mm to musisz założyc springi 1BV/1BE o takiej samej kategorii wagowej jak masz na 1BA. Nie do konca tak jest Springi musi założyć o mniejszej kategori wagowej, najlepiej porównać do takiego samego auta fabrycznia na 1BE lub 1BV Tu masz troche danych wiec mozesz porównać. http://www.a4-klub.pl/smf/index.php?topic=211106.0 Ja proponuje przód WR7 tył WR9 i powinno ładnie usiąść No nie zgodze się... tzn że nasza klubowa rozkminka zawieszenia jest błędna... mowa o tabeli. Nic się nie zamienia na niższe WR instaluje się takie same WR jak było wcześniej.. Ja miałem WR9 z przodu i usiadł mi o 35 mm a jakbym załozyl WR 7 to byłbym jeszcze niżej. Jeżeli porównac auta o tych samych masach a o fabrycznie różnych zawieszeniach tzn 1BA i 1BV to WR dla nich jest takie samo w obu przypadkach tylko zawias jest niższy w przypadku 1BV. Tak rozkminka okazała sie błędna Przeczytaj ten temat http://www.a4-klub.pl/smf/index.php?topic=155847.105 od tej strony jest tam screen z etki gdzie widać że przedziały wagowe są inne dla 1BA i 1BE. Dlatego powstał ten temat http://www.a4-klub.pl/smf/index.php?topic=211106.0 czyli podajemy WR orginalnych zawieszen 1BE i 1BV . To najlepszy sposób zeby w miare dobrze trafic (kolejne różnice w WR moze powodowac wyposarzenie auta) Kolega marcuso86 ma 1.9 avant bez quattro czyli tak jak Bart-s, w tym temacie są podane jego WR przedniej i tylnej osi, najlepiej zastosować te same WR sprężyn co u kogoś
mgtan Opublikowano 25 Lipca 2011 Autor Opublikowano 25 Lipca 2011 jesli chcesz żeby usiadł ci na 1BE/1BV o zakładane -20mm to musisz założyc springi 1BV/1BE o takiej samej kategorii wagowej jak masz na 1BA. Nie do konca tak jest Springi musi założyć o mniejszej kategori wagowej, najlepiej porównać do takiego samego auta fabrycznia na 1BE lub 1BV Tu masz troche danych wiec mozesz porównać. http://www.a4-klub.pl/smf/index.php?topic=211106.0 Ja proponuje przód WR7 tył WR9 i powinno ładnie usiąść No nie zgodze się... tzn że nasza klubowa rozkminka zawieszenia jest błędna... mowa o tabeli. Nic się nie zamienia na niższe WR instaluje się takie same WR jak było wcześniej.. Ja miałem WR9 z przodu i usiadł mi o 35 mm a jakbym załozyl WR 7 to byłbym jeszcze niżej. Jeżeli porównac auta o tych samych masach a o fabrycznie różnych zawieszeniach tzn 1BA i 1BV to WR dla nich jest takie samo w obu przypadkach tylko zawias jest niższy w przypadku 1BV. Tak rozkminka okazała sie błędna Przeczytaj ten temat http://www.a4-klub.pl/smf/index.php?topic=155847.105 od tej strony jest tam screen z etki gdzie widać że przedziały wagowe są inne dla 1BA i 1BE. Dlatego powstał ten temat http://www.a4-klub.pl/smf/index.php?topic=211106.0 czyli podajemy WR orginalnych zawieszen 1BE i 1BV . To najlepszy sposób zeby w miare dobrze trafic (kolejne różnice w WR moze powodowac wyposarzenie auta) Kolega marcuso86 ma 1.9 avant bez quattro czyli tak jak Bart-s, w tym temacie są podane jego WR przedniej i tylnej osi, najlepiej zastosować te same WR sprężyn co u kogoś niestety u mnie się to nie sprawdziło to co tam jest napisane. Ja testowałęm na paru zestawach i niestety reguły nie ma ani w tym samym WR ani w obniżaniu WR (co zresztą potwierdza opinia kolegi kilka postów niżej w linku co podajesz). Tak jak pisałem w temacie co podajesz jest przykłąd różnego WR dla tych samych mas w zależności od 1BA czy 1BE... a ja akurat porówywałem i widziałem auto z takim samą masą na ośiach co ja mam i miało identyczne WR przy 1BV co ja przy 1BA. Co nie zmienia postaci rzeczy że jakbym poszedł w to co pokazujesz (link) samochód by stał jeszcze gorzej.. przód by odpadł dużo bardziej niż wyszło u mnie. Nie można niestety porównywac mas jak piszesz z jednego względu... jeśli przykładowo ja mam 1BA a Ty 1BV fabryczne i mamy te same masy i jak przekładam 1BV springi wzorując się na Tobie, to zostaje jeden problem ... amortyzatory. Tutaj niestety już nie przewidzisz jak ci auto stanie... zresztą nie ma tez reguły czy równo stanie co zresztą widac w podanym przez ciebie temacie... w wiekszości przypadków tył im stoi niżej niż przó ... a fuuuj...stąd dobieranie na tej podstawie będzie rónież błędne. Brakuje tam jednej ważnej informacji "mas na osiach" co jest opisane na tabliczce po lewej stronie pod maską. Miałem możliwość porównania auta 1BA (moja) z 1BV (ziomka w DE) te same masy na osiach... TO SAMO WR mimo że 1BA kontra 1BV.... może w przypadku 1BE jest inaczej bo jest nie jest tak twarde jak 1BV. W obu prypadkach było WR9. u mnie przód opadł o 35mm (czyli jesli piszesz że powinien być niższy WR... to przód by poleciał jeszcze niżej) a tył opadł o 15-18mm. Niestety nie ma tutaj takich zasad jak w bejcach..NIESTETY.
mikolaj85 Opublikowano 25 Lipca 2011 Opublikowano 25 Lipca 2011 Ja bede zmieniał u siebie w środe, fabrycznie mam 1BA przód WR10 tył WR11, teraz mam springi z S4 przód WR11 tył WR12 powinno byc nizej i niby jest ale delikatnie, w srode zakładam przód WR7 tył WR10 zobaczymy co z tego wyjdzie, postaram sie wkleic fotki i wszystko opisać
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się