Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B5 AKN] Odpowietrzyć 2.5TDI? - Od dzisiaj to już żaden problem!! :)


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam.

Ostatnio wymieniałem alternator z Valeo 120A na Valeo 150A z silnika A4 2.5TDI 2002r. Przy okazji chciałem uszczelnić pokrywy zaworowe i odmę bo olej mi tam leciał, silnik cały czas był zasrany olejem. Przy okazji zapowietrzyłem niestety cały układ paliwowy. Chciałem odpowietrzyć wg schematu zamieszczonego w dziale WARSZTAT ale nie przyniosło to rezultatu, nie mam takiej pompki jak tam pokazana. Co robić?.., myślę, auta nie oddam tym dzieciakom ze śrubokrętami w pseudo serwisie. Dzwonię do brata (mechanika). Przyjechał, poprosił parę złoty na jakieś części i poszedł do garażu odpowietrzać. Za jakieś 20min telefon - auto chodzi, wszystko ok. Poszedłem do garażu i pod maską zastałem taki oto widok :

p140810132.jpg[/url

p140810131.jpg

p1408101311.jpg

Więc tak, brat zamontował gruszkę z zaworem kierunkowym na przewodzie zasilającym oraz zaworek kierunkowy na przewodzie powrotnym od wtrysków do pompy. (Tutaj ciekawostka ponieważ w ETCE są widoczne dwa takie zaworki po jednym na stronę a u mnie był tylko jeden).

Gruszka zaciąga paliwo z baku pchając je dalej w układ, jednocześnie nie dając mu się cofnąć.

Zaworek na przewodzie powrotnym zapobiega zapowietrzeniu się wtryskiwaczy.

Samo odpowietrzenie było dziecinnie proste, wystarczyło poluzować śrubę zasilającą(ta mniejsza) przy pompie i pompować gruszką aż pojawi się tam paliwo. Zakręcić tą śrubę. Następnie popuścić śrubę powrotną(ta większa) przy pompie, pompować gruszką aż pojawi się tam paliwo. Zakręcić. Następnie poluzować przewody zasilające wtryski i popompować gruszką. Potem przewody podokręcać i odpalić silnik od strzała ;)

Można powiedzieć, że teraz mam odpowietrzanie układu paliwowego zamontowane na stałe.:)

Mam nadzieję, że dobrze zrozumiałem zasadę działania tej operacji, w razie czego poprawię jak będę się widział z bratem.

Aha, byłbym zapomniał, podczas operacji cały czas chodziła pompka spiętrzająca w baku (przewód od plusa w aku do bezpiecznika nr 28)

Pozdrawiam.

Opublikowano
:)
Opublikowano

Niezły pomysł. Ja bym to do warsztatu przerzucił :)

Opublikowano

a mógłbys kolego pomóc jak uszczelnic pokrywe zaworów przy wtryskach bo mi tez tam sie poci a nie chce placic dwa razy po 400zł za pokrywy :gwizdanie:

Opublikowano

a mógłbys kolego pomóc jak uszczelnic pokrywe zaworów przy wtryskach bo mi tez tam sie poci a nie chce placic dwa razy po 400zł za pokrywy :gwizdanie:

O kurczaczek..., nie mogę znaleźć w etce tych uszczelniaczy na wtryskiwacze..., a sprawdzałeś te przewody między wtryskami?, może z nich lecieć tak jak u mnie było, wymieniłem na nowe i sucho. Generalnie pokrywy robiłem na dobry silikon bo już miałem dosyć samych uszczelek, zawsze gdzieś się pociło. Rozkręcić, przeszlifować żeby brudu nie było, pokryć warstewką silikonu pod uszczelką, nad uszczelką, skręcić, poczekać do rana i będzie ok. Zacznij od wymiany przewodów między wtryskami, może pomoże. Jak nie pomoże to coś pomyślimy.

Pozdrawiam. :hi:

Opublikowano

przewody wymienialem leje na tej uszczeljce przy wejsciu wtryskiwacza jeszcze musze spr czy to nie na wtrysku ale watpie niestety same te gumki nie wystepuja mozna kupic tylka cala pokrywe po 400zł/szt czyli 800zł masakra za takie cos bede musial z sylikonem podzialac

Opublikowano

Jak nie występują? Nie wiem dokładnie o którą gumkę chodzi, ale z tego, co się orientuję do pokrywy i wtryskiwaczy dostępne są wszystkie uszczelki. Zobacz na rysunkach:

wtryski.jpg

Tutaj masz wymienne elementy 3, 23, 24 i ew. 4. A wymieniałeś miedziane podkładki od przelewów (element 9)?

pokrywa.jpg

I tutaj uszczelka 18. Nie wiem po co jest ta tubka 24. Występuje pod nazwą "masa uszczelniająca".

Opublikowano

oo dzieki ci wielkie za takie schemaciki :hi:

ja osobiscie nie sprawdzalem uwierzylem na slowo mojemu koledze ale moze sie mylil jade do salonu spr :) jeszcze raz dzieki wielkie

Opublikowano

Jak nie występują? Nie wiem dokładnie o którą gumkę chodzi, ale z tego, co się orientuję do pokrywy i wtryskiwaczy dostępne są wszystkie uszczelki. Zobacz na rysunkach:

wtryski.jpg

Tutaj masz wymienne elementy 3, 23, 24 i ew. 4. A wymieniałeś miedziane podkładki od przelewów (element 9)?

pokrywa.jpg

I tutaj uszczelka 18. Nie wiem po co jest ta tubka 24. Występuje pod nazwą "masa uszczelniająca".

Schematy schematami tylko klikając na numer tego uszczelniacza w opisie wyskakuje "nie ma takiej części". Trzeba poszukać po sklepach, salonach, ewentualnie znaleźć pokrywy używane. Ja na Twoim miejscu kupiłbym przezroczysty silikon na wysokie temp i strzykawką pokryłbym szczelinę między wtryskiem a uszczelniaczem. :)
Opublikowano
Schematy schematami tylko klikając na numer tego uszczelniacza w opisie wyskakuje "nie ma takiej części".

Którego konkretnie? Sprawdzę u siebie. Może masz nie update-owana ETKĘ?

Opublikowano
Schematy schematami tylko klikając na numer tego uszczelniacza w opisie wyskakuje "nie ma takiej części".

Którego konkretnie? Sprawdzę u siebie. Może masz nie update-owana ETKĘ?

Na 1wszym schemacie nr 6 bo to chyba są te uszczelniacze

A tak przy okazji, wiesz może skąd ściągnąć ETKĘ, która się aktualizuje, bo moja się zatrzymała i nie widzi serwera.? Przestała też rozpoznawać auta po nr VIN. :/

Opublikowano

No dobra, do nr 6 faktycznie nie ma numeru :kwasny: o ile to ten uszczelniacz, pewien nie jestem. Jest natomiast napisane, że występuje jeszcze na innym schemacie, ale nie znalazłem go.

Wrzuć pytanie o niego na dział części, na pewno ktoś rozwieje wątpliwości.

A ETKĘ, która robi update sama to chyba tylko warsztaty mają. Z tego co się orientuję musi być zarejestrowana. Jak nie masz zarejestrowanej pozostaje ściągnąć update, wrzucić go do katalogu ETKI i wtedy odpalić aktualizację.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...