marcin9680 Opublikowano 16 Sierpnia 2010 Opublikowano 16 Sierpnia 2010 Witam , szanowni koledzy szukam porady dotyczacej sprzegla i skrzyni biegow w moim AWXie a mianowicie pierwszy problem to taki , ze po wcisnieciu sprzegla i wrzucenie biegu , bez znaczenia ktory bieg i odpuszczenia pedalu sprzegla zauwazylem , ze owy pedal nie cofa sie czy tez nie wraca do gory w normalne polozenie do konca. Bywa tak i to dosc czesto , ze owy pedal sprzegla musze podciagnac stopa do gory , moze 1 cm -1.5 cm po wrzuceniu biegu , zauwazylem , ze sam powraca do gory ale to po jakims czasie a przy szybkiej zmianie biegow np: ruszenie ze swiatel poprostu nie zdaza powrocic i musze sobie jak juz wspomnialem pomagac stopa aby go podciagnac gdyz w innym razie czuje jak sie sprzeglo slizga , to tak wyglada jak bym jezdzil na polsprzegle Pomocy co jest powodem takiego stanu rzeczy z tym pedalem ? , autkiem jezdze juz od 4 lat i odkad pamietam zawsze tak bylo nawet po wymianie dwumasa i kpl. sprzegla na nowke , nie ustalo. Zdazylem sie przyzwyczaic ale czasami jest to wk.....e zwlaszcza jak trzeba szybko ruszyc lub podjazd na swiatlach pod gorke a , ze szykuje mi sie troche gotowki to chce to wkoncu usunac. ( jakis czas temu ktos mi wspominal cos o jakims cylinderku czy tez tloczku pedalu sprzegla ???) Kolejne moje pytanko dot. skrzyni biegow a mianowicie przegladajac to forum natknolem sie na kilka postow dot. chaczenia czy tez wrzucania biegow z tzw. zebem i niby pomoc miala wymiana oleju w skrzyni na swiezutki ori olej co tez uczynilem :> i lipa nic sie nie zmienilo dalej przy wrzucaniu jedynki , dwujki lub piatego biegu wyraznie czuc chaczenie. Nie ma zadnego zgrzytania itp. objawow ale jest to dosc uciazliwe , zwlaszcza kiedy jeden z biegow trzeba wrzucac na dwa razy bo za pierwszym jest ciezko i musze wrzucic na luz i spowrotem wbic wybrany bieg. Bardzo prosze o pomoc w tej kwesti , czy to oznacza , ze skrzynia juz sie konczy i za niedlugi czas wyciagnie kopytka ? Dziekuje serdecznie i bardzo prosze o pomoc i wszelkie porady.
SotoM Opublikowano 17 Sierpnia 2010 Opublikowano 17 Sierpnia 2010 kolego są 2ie opcje - siłownik sprzęgła przy skrzyni lub pompa sprzęgła przy pedale sprzęgła... lub kwestia dobrego odpowietrzenia układu. nie baw się w regeneracje zestawem naprawczym bo to jest na krótka metę... siłownik-wysprzeglik - około 250zł pompa sprzegła - około 300zł
marcin9680 Opublikowano 17 Sierpnia 2010 Autor Opublikowano 17 Sierpnia 2010 Ok dzieki serdeczne , co do regeneracji to nie ma mowy jestem przygotowany na zakup nowych ori czesci jak zrobic to raz i porzadnie. Jeszcze jedno pytank do tych 2 czesci co wymieniles kolego , jak to sprawdzic , ktora czesc jest uszkodzona na 100%? zeby nie wymieniac wszystkiego na raz , no chyba ze nie ma wyjscia to zamowie obie czesci i wymienie. Pozdrawiam.
SotoM Opublikowano 18 Sierpnia 2010 Opublikowano 18 Sierpnia 2010 Ceny które podałem są cenami zamiennika. -jest sens abys kupował ori czesci i połacił tylko za logo na czesci która produkuje to samo w zamienniku np TRW-w ASO kupisz np też TRW i napbite tylko bedzie VW AUDI...zasada działania i materiały te same... Jak sprawdzić- mając drugie graty (używane sprawne) na próbę...- standardem w takich usterkach jest uszkodzenie siłownika przy skrzyni... jeszcze pytanie takie czy ci co robili to-odpowiednio hydrauliczny układ sprzęgła odpowietrzyli... przy złym odpowietrzeniu układu dzieją się właśnie takie różne rzeczy - pedał nie powraca...
marcin9680 Opublikowano 18 Sierpnia 2010 Autor Opublikowano 18 Sierpnia 2010 Bede musial pomyslec , najpierw musze zdobyc numery czesci do mojej niuni i bede szukal , w takich cenach co podales moge kupic na Ebayu ori nowki czesci w UK a tu na chwile obecna przebywam. Co do tego odpowietrzania to raczej wszystko jest dobrze , kilka razy sam wymienialem klocki i tarcze , 2 lub 3 razy zdarzylo sie , ze robilem to w serwisie VW w polsce jak bylem w odwiedziny i nic sie nie zmienialo z tym pedalem sprzegla a jak wspomnialem jezdze juz tak od 2006r od zakupu autka. Ostatni raz kiedy wymienialem klocki + tarcze i caly plyn hamulcowy w ukladzie mialo miejsce w Sierpniu 2009 , uklad dobrze odpowietrzylem po zmainie wszystkiego i problem pozostal , tak wiec na 100% , ktroras z czesci jest walnieta ale chyba bede wymienial pojedynczo na chybil trafil. Nie mam nic na podmianke tak wiec najpierw wymienine ten silownik przy skrzyni bo i tanszy zreszta a jak to nie pomoze to wtedy wymienie ta pompe sprzegla i bede mial 100% pewnosc , ze wszystko nowe i bedzie dzialac przez kolejne 150-200tys km. Dzieki serdeczne za wszelkie informacje , teraz nic tylko zdobyc numer czesci i trzeba szukac i wymieniac. Pozdrawiam
Hosse88 Opublikowano 18 Sierpnia 2010 Opublikowano 18 Sierpnia 2010 podepne sie do skrzyni. u mnie tez wystepuje takie haczenie przy wrzucaniu biegow, olej w skrzyni nowka moze 5tys przelatane tu nadal krzaczy, juz sie przyzwyczailem dopoki sie kolegi nie przejechalem a tam biegi wchodzily baardzo gladko
marcin9680 Opublikowano 9 Października 2010 Autor Opublikowano 9 Października 2010 Wlasnie co z ta skrzynia ? idzie sie przyzwyczaic ale jak sie chwile pojezdzi innym ale takim samym autkiem gdzie bieg wchodza jak w maslo to szlak mnie trafia , ze cos z moja skrzynia jest nie tak i nie wiem co jest tego (chaczenia) powodem!?[br]Dopisany: 18 Sierpień 2010, 21:54_________________________________________________Witam! panowie co do mojego watku problem rozwiazany , powodem wszystkich problemow wysprzeglik pedalu sprzegla Wczoraj na skrzyzowaniu pedal wpadl w podloge i juz tam pozostal co sie pozniej okazalo , ze owy wysprzeglik a dokladnie specjalny pret , ciegno ktore laczy sie z pedalem sprzegla , peklo na pol. Duzo kur.... polecialo i innych takich ale wymienione i moge sie teraz cieszyc jazda jakiej od dosc dawno nie znalem. Owy wysprzeglik (przed wymiana) byl tez powodem innych problemow jak wspominalem w moim poscie wyzej a mianowicie biegi wchodzily ze zgrzytem takim "chaczeniem" sprzeglo czasami sie slizgalo , szarpalo podczas ruszania pod gorke itp. teraz po wymianie wszystko ustalo , zniklo , autko jezdzi jak nowka z fabryki i odziwo duzo lepiej przyspiesza szanowni koledzy sluze pomoca i radami dot. wymiany owego wysprzeglika a wiezcie mi , ze kur...a naprawde trzeba sie nawykrecac i naszarpac , zeby to gowno wyjac Serdecznie dziekuje i pozdrawiam.
krokodyl1 Opublikowano 9 Listopada 2011 Opublikowano 9 Listopada 2011 Jaką kasę wydałeś za ten wysprzęglik?
marcin9680 Opublikowano 24 Listopada 2011 Autor Opublikowano 24 Listopada 2011 Witam! Dawno mnie na forum nie bylo , praca , rodzina i inne sprawy a wiec tak co do ceny owego wysprzeglika to mi sie udalo kupic nowke ori na Ebayu za 20 funtow tj. jakies 100zl ale zadko sie zdaza taka okazja. Jak sie trafila to kupilem i lezalo na polce w garazu chyba z 6 miesiecy az wkoncu diabli wzieli stary wysprzeglik i nowy akurat byl juz zakupiony. Taki sam przypadek mialem z zaworem EGR , kupilem rowniez nowke ori na Ebayu za 50 funtow , 250 zl a inne ori chodza od 150 do 165 funtow , kolosalne pieniadze. Osoba , ktora sprzedawala owy zawor EGR napisala ze to do VW T4 a ja sprawdzilem numer czesci i sie okazalo , ze akurat taki sam jaki ja posiadam w mojej niuni a wiec zakupilem i tez lezal i czekal az stary EGR sie wysypie Pozdrawiam.
krokodyl1 Opublikowano 21 Marca 2012 Opublikowano 21 Marca 2012 Posiadasz może numer tego wysprzęglika?
marcin9680 Opublikowano 22 Marca 2012 Autor Opublikowano 22 Marca 2012 8E2721401AC to powinien byc ten numer jezeli chodzi o A4 B6 i B7 ale jeszcze sprawdz dla pewnosci. Ori opakowania nie mam ale znalazlem taki numer na fakturze za ta czesc i taki sam mam zapisany przez sprzedawce z ASO Pozdrawaim.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się