Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B5 AFN] Olej w układzie chłodzenia


qman

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Po 5 dniach od zakupu zauważyłem,że w zbiorniczku wyrównawczym pojawił się olej,niewielka ilość(kożuch jak w mleku) :mysli:.Silnik pracuje b.dobrze,wszystkie parametry w normie(przebieg 180000 km-na liczniku :>)Autko sprowadzone świeżo ze Szwecji.

Usterkę zlokalizowałem.Nie była to uszczelka pod głowicą,jak wielu sugerowało,ale chłodniczka oleju.Wymontowałem,zaślepiłem jeden króciec,a do drugiego podłączyłem wąż i wtłoczyłem powietrze.Następnie chłodniczkę zanurzyłem w wodzie.Z kanałów olejowych poleciały malutkie bąbelki powietrza.Było jasne,że chłodniczka (wymiennik) ma nieszczelność :chytry:.Aczkolwiek nie wykluczone,że i uszczelka może przepuszczać,głowica albo blok.Ale nie wierzę,żeby AUDI mogło tak niedomagać.Teraz pytanie do Was:

Czy spotkaliście się z taką usterką i jak skończyła się batalia z jej usunięciem.Gdzie można dostać taki wymiennik i jak wygląda on w Waszych silnikach AFN.Ten u mnie jest troszkę wyższy,a króćce są względem siebie równolegle położone.Wygląda on inaczej jak inne ze stajni VW oferowane np.na allegro.Jak zrobię zdjęcia,to postaram się wkleić.Proszę podzielcie się swoimi doświadczeniami.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

>Baskecior

Dziękuję,to determinuje moją decyzję odnośnie "nowa czy używana"

Chyba nie ma co się zastanawiać i trzeba brać nową,chociaż wymiana to ok.1 godz.i po zawodach.Tak czy inaczej to mi ulżyło,bo myślałem ,że jestem wyjątkowym pechowcem.No cóż 500 zyla,godzina roboty i można cisnąć :naughty:

Wiecie może czy są zamienniki(podróbki),a może ktoś z forumowiczów ma używaną do sprzedania(szzcelną) :>

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem.W 1.9 AFN chłodniczka ma nr:028.117.021 C,ale jak zamawiałem w serwisie skody ,to komputer pokazał taki sam numer,ale z literką E.Chłodniczka zamontowana :th:,i można cisnąć :audi::a4fan: :drool:.[br]Dopisany: 03 Wrzesień 2007, 15:53 _________________________________________________Już wiem o co biega z tą literką.Jeżeli daną część dopracowywali pod kątem jakiegoś feleru,to numer tez troszkę się zmieniał,tak samo gdy zmieniał się np.producent.Źródłem informacji był serwis AUDI.[br]Dopisany: 03 Wrzesień 2007, 16:32 _________________________________________________ :wallbash::shocked::angry: Witam ponownie odświeżajac wątek. Koledzy, te żółte głowy są bardzo wymowne. Otóż dokładnie rok po wymianie chłodniczki ,w układzie chłodzenia znów pojawił sie olej. Właściwie, to juz jest tam prawie sam olej. gęst płynna czarna maź wypełnia układ chłodzenia. Z samego zbiorniczka wyrównawczego zlałem ok.0,7 l.

Oto pytania na jakie poszukuję odpowiedzi:

1. czy możliwe jest tak szybkie uszkodzenie nowej oryginalnej chłodniczki kupionej w ASO. Czy jest to raczej uszczelka pod głowicą, bo przy pierwszej awarii chłodniczki, oleju było troszke, jedynie w zb.wyrównawczym.

2. Temp. na zegarze pokazywała idealnie 90st. Czy uszkodzony czujnik może nie pokazać temp.powyżej tej wartości? Odczyt z klimatronika nie uruchamia się. Robię jak pisali koledzy na forum i nic . Czy odczyt robi się na włączonym silniku, czy jak?

3. Od dłuższego czasu nie mogłem również odpowietrzyć ukł.chłodzenia. Cały czas słychać było przelewanie się płynu, ale temp. dochodziła do 90st. jak zawsze i nigdy nie przekraczała tej wartości. Jedynie ogrzewanie było mało wydajne, z wachaniami ciepło=>chłodno z nadmuchów.

4. Ostatnio świeciło się In1 na wsk.kilometrów, czy to mogło mieć z tym wszystkim związek, czy poprostu zapala sie tak po określonej liczbie przejechanych kilometrów.

5. Czy jeżeli w układzie chłodzenia jest dużo oleju to czy czujnik temp. będzie działał prawidłowo?

p.s.poprzednio miałem audi 80 b3 1,6td i przez 8 lat nic w niej się nie zepsuło, nie włożyłem ani zł, oprócz materiałów eksploatacyjnych. Trochę się zawiodłem na A4, a nie jest dojechana, ma 200 tys. i wygląda na b.zadbaną. Sprowadziłem ją ze Szwecji.[br]Dopisany: 12 Lipiec 2008, 15:26 _________________________________________________Odczyt klimatronika działa, reszta nie. Jakieś sugestie koledzy?

Powiedzcie czym przeczyścić układ chłodzenia z oleju?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem.W 1.9 AFN chłodniczka ma nr:028.117.021 C,ale jak zamawiałem w serwisie skody ,to komputer pokazał taki sam numer,ale z literką E.Chłodniczka zamontowana :th:,i można cisnąć :audi::a4fan: :drool:.[br]Dopisany: 03 Wrzesień 2007, 15:53 _________________________________________________Już wiem o co biega z tą literką.Jeżeli daną część dopracowywali pod kątem jakiegoś feleru,to numer tez troszkę się zmieniał,tak samo gdy zmieniał się np.producent.Źródłem informacji był serwis AUDI.[br]Dopisany: 03 Wrzesień 2007, 16:32 _________________________________________________ :wallbash::shocked::angry: Witam ponownie odświeżajac wątek. Koledzy, te żółte głowy są bardzo wymowne. Otóż dokładnie rok po wymianie chłodniczki ,w układzie chłodzenia znów pojawił sie olej. Właściwie, to juz jest tam prawie sam olej. gęst płynna czarna maź wypełnia układ chłodzenia. Z samego zbiorniczka wyrównawczego zlałem ok.0,7 l.

Oto pytania na jakie poszukuję odpowiedzi:

1. czy możliwe jest tak szybkie uszkodzenie nowej oryginalnej chłodniczki kupionej w ASO. Czy jest to raczej uszczelka pod głowicą, bo przy pierwszej awarii chłodniczki, oleju było troszke, jedynie w zb.wyrównawczym.

2. Temp. na zegarze pokazywała idealnie 90st. Czy uszkodzony czujnik może nie pokazać temp.powyżej tej wartości? Odczyt z klimatronika nie uruchamia się. Robię jak pisali koledzy na forum i nic . Czy odczyt robi się na włączonym silniku, czy jak?

3. Od dłuższego czasu nie mogłem również odpowietrzyć ukł.chłodzenia. Cały czas słychać było przelewanie się płynu, ale temp. dochodziła do 90st. jak zawsze i nigdy nie przekraczała tej wartości. Jedynie ogrzewanie było mało wydajne, z wachaniami ciepło=>chłodno z nadmuchów.

4. Ostatnio świeciło się In1 na wsk.kilometrów, czy to mogło mieć z tym wszystkim związek, czy poprostu zapala sie tak po określonej liczbie przejechanych kilometrów.

5. Czy jeżeli w układzie chłodzenia jest dużo oleju to czy czujnik temp. będzie działał prawidłowo?

p.s.poprzednio miałem audi 80 b3 1,6td i przez 8 lat nic w niej się nie zepsuło, nie włożyłem ani zł, oprócz materiałów eksploatacyjnych. Trochę się zawiodłem na A4, a nie jest dojechana, ma 200 tys. i wygląda na b.zadbaną. Sprowadziłem ją ze Szwecji.[br]Dopisany: 12 Lipiec 2008, 15:26 _________________________________________________Odczyt klimatronika działa, reszta nie. Jakieś sugestie koledzy?

Powiedzcie czym przeczyścić układ chłodzenia z oleju?

Nie na wszystkie pytania znam odpowiedź, ale postaram się pomóc chociaż trochę :przebiegly:

Jeśli chodzi o części z ASO, to ostatnio był jakiś wątek w którym opisany był przypadek nowego termostatu z ASO, który był wadliwy :thumbdown:, więc uszkodzenie chłodniczki nie jest wykluczone...

W kwestii oleju w układzie chłodzenia pomocna mogłaby być informacja jak szybko tak duża jego ilość się tam znalazła? Czy przybywało go stopniowo, czy z dnia na dzień pojawiła się duża ilość?

Jeśli chodzi o inspekcję In1, to pojawia się ona co określony przedział kilometrów i nie ma związku z awarią.

Temperaturę cieczy i sprawność jej czujników najszybciej sprawdzisz VAGiem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki Darek

Jak szybko olej się pojawił, to nie mam pojęcia. Żonka zadzwoniła z pracy(gdy dojechała ), że cos z pod maski się dymi. Jak się później okazało, był to płyn z olejem wyrzucany przez zbiorniczek wyrównawczy na gorący silnik. Parę dni wcześniej dolewałem wody, bo zaświeciła się kontrolka. W dniu awarii, wszystkie kontrolki i czujniki nic nie pokazały. Na blacie było 90st. Jutro biorę się za audiankę i później napiszę co się stało.[br]Dopisany: 13 Lipiec 2008, 23:25 _________________________________________________Witam

i komunikuję Wszystkim, że nie ma rzeczy i usterek oczywistych. Otóż jak by się mogło wydawać i większość sądziła, że w powyższym przypadku usterką jest uszczelka pod głowicą bądź głowica. Otóż rozszczelnieniu uległa 11 miesięczna oryginalna, kupiona w ASO chłodniczka oleju ! Bubel, tandeta itd. Audi to solidność i a4 w raporcie dekry jest zawsze w czołówce rankingu. Cenie to auto za solidnosć , jakość design itd. Dlaczego więc taki koncern i marka pozwala sobie na takiego partacza, który nie potrafi wyprodukować pełno wartosciowej częsci zamiennej ! Najważniejsze, że zlokalizowałem usterkę, co nie było trudne. Czekam teraz na nową chłodniczkę, którą sprowadzają w ramach reklamacji.

Jeszcze jedno pytanie:

Czy możliwe jest, że mam za wysokie cisnienie oleju w układzie smarowania? Myślę, że gdyby tak było, to najpierw wywaliło by oringi z pod filtra oleju i tam było by raszczelnienie. Ale może macie jakieś inne doświadczenia.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Więc jednak miałem dobre przeczucie :naughty:

Co do producentów części, to wielkie koncerny maja swoich podwykonawców głównych (zazwyczaj solidnych), ale w momencie gdy tamci się nie wyrabiają mają jeszcze podwykonawców rezerwowych (którzy z jakiegoś powodu są rezerwowi :confused4:). buble pewnie zdarzają się i jednym i drugim, ze szczególnym na tych drugich naciskiem :polew:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.U mnie również pojawił się problem z olejem w ukł. chłodzenia. Mechanik wymontował chłodniczkę oleju i dmuchneliśmy ją dużym ciśnieniem w wannie z wodą. Bąbelków nie było czyli założyliśmy, że chłodniczka sprawna.

Możliwe, że pod ciśnieniem nic nie wykazało a po założeniu może się okazać problem??

Póki co mechanik wymieni uszczelkę pod głowicą wraz z planowaniem. Kosztowny temat, ale muszę sprawdzić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Trochę czasu minęło, ale warto o tym napisać. Otóż uszkodzoną chłodniczkę wymieniono, ale...NA ORYGINALNĄ DO AUDI! Ta pierwsz, która kupiłem była przeznaczona do szajswagenów i skodzin. Sprzedawca w salonie skody powiedział mi po cichu, abym nie kupował u nich części do audi, bo będą to chińskie produkty dla skody i VW.

Druga chłodniczka(z reklamacji) przyjechała z salonu AUDI i była do AUDI. Pomimo, że niektóre części są takie same i pasują, to do VW i Skody są robione przez tańszych producentów z tańszych materiałów. To też uzasadnia cenę i jakość Audiczek.

Teraz autko śmiga i zero problemów.

pzdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Trochę czasu minęło, ale warto o tym napisać. Otóż uszkodzoną chłodniczkę wymieniono, ale...NA ORYGINALNĄ DO AUDI! Ta pierwsz, która kupiłem była przeznaczona do szajswagenów i skodzin. Sprzedawca w salonie skody powiedział mi po cichu, abym nie kupował u nich części do audi, bo będą to chińskie produkty dla skody i VW.

Druga chłodniczka(z reklamacji) przyjechała z salonu AUDI i była do AUDI. Pomimo, że niektóre części są takie same i pasują, to do VW i Skody są robione przez tańszych producentów z tańszych materiałów. To też uzasadnia cenę i jakość Audiczek.

Teraz autko śmiga i zero problemów.

pzdr.

wlasnie, a ja zawsze powtarzam, aby nie przesadzac z oszczedzaniem. :hi:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...