Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B5 ADR] Stukanie pod pokrywą zaworów, spadek mocy


arci310

Rekomendowane odpowiedzi

Witam :) mam audi 1,8 125 KM ADR slychac w silniku pod pokrywa zaworow slychac stukanie na zimnym jak i na rozgrzanym silniku czasami dzwiek ustepuje ale to na krotko klekotanie jak przy dieslu auto jest slabe czy to moze byc przyczyna uszkodzonych szklanek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

musiał być wrzucić filmik jak to chłopaki robią i wtedy łatwiej ocenić. Wrazie w mam głowice od adr 125 i oddam tanio, ale to na priv

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a kiedy ostatnio zaglądałeś do oleju i w ogóle na jakim jeździsz? :cool1:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

olej byl dosyc dawno wymieniany mobil 10w 40 wlalem auto bylo sprowadzone i od poczatku mialo takie klekotanie pod pokrywa zaworow nawet po wymianie oleju wiekszych zmian nie bylo chalasuje na zimnym jak i cieplym silniku cisnienie mial mierzone pona 12 na kazdym tloku i na wszystkich rowno martwi mnie tylko ten spadek mocy od poczatku byl slaby nie wiem gdzie szukac przyczyny przypuszczam ze to dzwonia popychacze szklanki ale czy to moze miec zwiazek ze spadkiem mocy :(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja bym Ci radził otworzyć maske i posłuchać gdzie te stukanie najbardziej słychać. Jeśli z tyłu silnika , koło ściany grodziowej to może łańcuch stuka o obudowe. Albo napinacz łańcucha , albo łańcuch. Może łańcuch i napinacz do wymiany

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak z pod pokrywy to szklanki!i moze to byc przyczyna bo zawory sie w pelni nie otwieraja a nawet moglo gniazda ponadpalac!ale rownie dobrze moze to byc wyslizgany walek rozrzadu!zdjac pokrywe i zobaczyc!

Dokładnie. Zużyte szklanki nie pracują tak jak powinno co przekłada się na pracę zaworów - mogą reagować z opóźnieniem, nie otwierać się w 100% itp. co przenosi się na osiągi silnika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jakiś czas temu miałem ten sam problem, zmieniłem olej problem ustąpił. Wczoraj rano odpalam silnik a tu takie KLEKO KLEKO KLEKO KLEKO KLEKO gorzej niż Diesel. ZA moment wrzuce filmik. Dźwięk słychać najbardziej jak sie przystawi ucho od góry silnika tzn. z pod pokrywy.

Jeżeli to szklanki to jaki może być koszt naprawy ?

Czytałem że przyczyną czegoś takiego może być również "Wariator". :mysli: i w jakiej skali ten problem jest poważny ?

Sorry że lata tak kamera ale sam się przysłuchiwałem. W sumie słuchać to o co mi chodzi.

Zaraz będzie filmik

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem niedawno podobny problem tyle że w ADP 1.6, fakt szklanki były walnięte były do wymiany, ale pytanie dla czego się uszkodziły u mnie to była wina ciśnienia oleju.. uszkodzona pompa oleju trzeba było ją wymienić, wymiana samych szklanek nic nie dała.. dalej waliły stukały klekotały. Po wymianie pompy oleju no i wcześniej szklanek problem znikł całkiem.

Radzę przyjrzeć się pompie oleju i ciśnieniu oleju napewno tu tkwi problem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oto mój problem... Tak to gra. [br]Dopisany: 21 Sierpień 2010, 12:02_________________________________________________Jak Ursus qr** nie moge tego słuchać ! :wallbash:[br]Dopisany: 21 Sierpień 2010, 12:05_________________________________________________Dodam że problem najbardziej występuje rano gdy 1 raz odapalam silnik.

Wcześniej też był ten problem ale po 1-2s ustępował po odpaleniu i nic nie było słychać. :hi:

Teraz klekot słychać cały czas- nie tak głośny jak po odpaleniu, ale taki jak na filmie.[br]Dopisany: 21 Sierpień 2010, 12:09_________________________________________________Przebieg jest 188tys. Ale na pewno był kręcony rzecz jasna :cool1:. podejrzewam że z 260-280 ma. [br]Dopisany: 21 Sierpień 2010, 12:10_________________________________________________A samochód przyjechał z niemcowni.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

NA 101% szklanki do wymiany i tak jak pisałem wyżej radze się przyjrzeć ciśnieniu oleju, jeśli będzie za małe to wtedy górna cześć silnika nie jest dobrze smarowana i dla tego stuka i tu jedyna rada wymienić pompę oleju, za jakiś czas zacznie się też zapalać kontrolka informująca o braku oleju w silniku, przerabiałem to już :wallbash:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A jaki koszt jest pompki mniej więcej +koszt wymiany, no i koszt związany z tymi szklankami ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A jaki koszt jest pompki mniej więcej +koszt wymiany, no i koszt związany z tymi szklankami ?

Nowa pompa w ASO to mojego silnika kosztuje okolo 800 zł wiec zdecydowałem się na tańsze rozwiązanie kupiłem używana w B.dobrym stanie za około 150 zł +cena za wymien to zupełnie inna historia bo każdy warsztat liczy inaczej, co do szklanek to koszt będzie większy w twoim przypadku bo silnik większy masz po 5 zaworów na cylinder włącznie 20 koszt szklanki to przeciętnie od 40-100 zł zależy jakiej firmy no i oczywiście wymiana tego to też zupełnie inna historia jeśli chodzi o cenę, musiał byś się po prostu dowiedzieć w warsztacie gdzie zamierzasz robić auto co ile kosztuje i tyle.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to fajnie że mam kase na te szklanki zasrane, samochód chyba pójdzie na handel, albo się zamienie na jakiegoś dieselka od dawna mam taką ochotę, musiałbym wydać z 1500zł pewnie jak nie więcej co do szklanek. Może poprostu chodzi o popychacz ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szklanek zregóły się nie wymienia, powinny starczyć do końca żywota silnika, rzadko kiedy to się naprawia ale jeśli już się wysypią to znaczy że coś nie tak jest ze smarowaniem górnej części silnika pierw stukanie jest na zimnym motorze na rozgrzanym ok, potem na odwrót na zimnym ok na ciepłym wali a z czasem wali już na zimnym i na ciepłym, robią się coraz większe luzy na szklankach a to za sprawa właśnie pompy oleju która niedomaga już...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podjade może niedługo do jakiegoś warsztatu niech mi sprawdzą aktualną pompe czy wszystko z nią gra, jeśli nie to wymienie we wrześniu ... oczywiście na używkę.

Dobrze by było gdyby to pomogło bo już w ciągu dwóch miechów wydałem na ten samochód 3 tysie i zaczyna mnie to denerwować.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no wlasnie u mnie tez tak chodzi silnik jak u kolegi wyzej na filmiku jak diesel tylko czasami ustaje to klekotanie no i przy tym ta slaba moc na 125 koni to mi sie wydaje ze te silniki 1,6 sa silniejsze niz moj ciezko go bujnac

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

właśnie też się tak zastanawiam co z tą mocą... ale chyba jest ok. Chociaż czasem na zielone ciężko mu się bujnąć.

Najpierw wymienie pompe oleju tzn. za jakies 2 tyg jak kolega Czaro radzi. Możliwe że właśnie słabe smarowanie jest w górnej części silnika i stąd ten klekot, ponoć szklanki powinny styknąć na bardzo, bardzo długo... więc oby to była pompka. ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...