Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B5 AFN] Kopci na czarno, dużo spala, i ciężko odpala


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam. Mam problem z moją A4, 2 tygodnie temu wymieniłem kostkę stacyjki i od tamtej pory samochód zaczął słabo zapalać, coraz więcej palić i kopcił na czarno. Byłem u mechanika, powiedział mi że to pompa wtryskowa lub wtryski. Dałem pompę do regeneracji, powiedzieli że głowica już jest do wymiany, zregenerowali pompę, wtryski sprawdzili i powiedzieli że dobre. Mechanik wstawił pompę i wtryski, wszystko ustawił, a samochód dalej słabo palił. Podpiąłem pod Vag-a i pokazał błąd: 542 Czujnik wzniosu końcówki wtryskiwacza (czujnik uniesienia iglicy) - G80 - BŁĄD SPORADYCZNY, więc usunąłem błąd, na następny dzień podłączyłem ponownie Vag-a i pokazał znowu ten sam błąd. wallbash Mechanik powiedział że trzeba wymienić wtrysk sterujący, Kupiłem używkę, ciśnienie i numery te same. Vag pokazał na początku błąd, skasowałem go i już się nie pokazuje. A samochód dalej słabo kręci. Polecili mi na forum zrobienie logów dynamicznych. Proszę o ich analizę:

Grupa 000, 001, 002

NNvgr.jpg

Grupa 003, 011

69Fqr.jpg

Grupa 004, 008, 010

69ZnA.jpg

Sory za burdel w Logach ale pierwszy raz to robiłem. Pomóżcie, bo ja już tracę cierpliwość :wallbash:

Opublikowano

jak slabo pali to zrob komplet statycznych ...

termika silnika lezy i kwiczy

Opublikowano

termostat do wymiany :naughty:

Opublikowano

Przecież pisze, żebyś zrobił jeszcze komlet statycznych jak słabo pali, a nie że to wina termostatu.

Opublikowano

Na których grupach robić? to jutro rano zrobię i wrzucę.

Rozgrzej samochód do maximum bo u ciebie im wyższe obroty silnika tym temperatura maleje a powinna być około 88 st na vagu nie zegarach zrób te logi najpierw okaże się co jest nie tak

2. dla odczytu bloków wartości mierzonych:

Select [z okienka Select Control Module] > 01-Engine > 08-Meas. Blocks [bloki wartości mierzonych].

a. próba statyczna

warunki konieczne: samochód stoi na biegu jałowym; silnik włączony; robocza temperatura silnika - temperatura płynu chłodzącego min. 80*C [czyli 90*C na wskaźniku deski rozdzielczej].

grupy normalnie: 000, 001, 003, 004, 007, 013, 014, 018, 023.

grupy Basic Settings: 000, 003, 004, 011:

- grupa 000 > basic settings: logować całość przez ok. 20s;

- grupa 003 > basic settings: logować całość przez ok. 50s [zawór recyrkulacji spalin [EGR] będzie się cyklicznie otwierać i zamykać];

- grupa 004 > basic settings: logować całość przez ok. 50s [pompa będzie się cyklicznie przestawiać].

W przypadku tej grupy ważne jest, by wcisnąć przycisk LOG w chwili, gdy nastawnik ustawi się na Late [będzie to widać w polu drugim], a następnie, natychmiast rozpocząć logowanie przyciskiem START

Opublikowano

Potrzebujemy:

Statyczne: 000,001,003,004,007,013,

Statyczne w trybie Basic Settings: 000,003,004,011

Dynamiczne:001,003,004,008,010,011

Opublikowano

Statyczne:

Grupy: 004,007,013 - http://vaglog.rtnet.pl/arkadius1708_20504.html

Grupy: 018,023 - http://vaglog.rtnet.pl/arkadius1708_20505.html

Grupy: 000,001,003 - http://vaglog.rtnet.pl/arkadius1708_20506.html

BS:

Grupy: 004 - http://vaglog.rtnet.pl/arkadius1708_20507.html

Grupy: 000 - http://vaglog.rtnet.pl/arkadius1708_20508.html

Grupy: 003 - http://vaglog.rtnet.pl/arkadius1708_20509.html

_________________________________________________

Samochód nie stracił nic na mocy, tyle że dużo pali, słabo odpala, i kopci. Pomocy

Opublikowano

Termostat - od tego bym zaczął.

Filtr paliwa dawno zmieniany ??

Opublikowano

Filtr był wymieniany pod koniec tamtego roku chyba. A kąt wtrysku jest dobrze ustawiony? te logi są dobre? a od czego te kopcenie i słabe odpalanie. wydech jest obkopcony na zewnątrz takie pierścienie są

Opublikowano

kat wtrysku dobry

Mozesz bardziej rozwinąc slowa - kopcenie i slabe odpalanie ?

I czy na pewno masz motor AVG ?? w aucie z 1996 roku

Opublikowano

Nie mam tej Tabliczki w kole zapasowym, gdzie to indziej sprawdzić?

słabe odpalanie - rano jak wsiadam do samochodu i go odpalam, to muszę go kręcić ok 15-20sek. Gdy się rozgrzeje i go zapalam, to też odpala słabo, raz zakręci i za drugim, czasami za trzecim zakręceniem odpali.

kopcenie - kiedy już odpalę go i chodzi na jałowym, ma 861 obrotów, jak wcisnę gaz i podkręcę do 2000 obrotów, za samochodem robi się czarno, zasłona dymna

Opublikowano

pewnie masz kod silnika afn

A jak odpalisz samochód po 15 sekundach i zgasisz go od razu i jak ponownie chciałbyś odpalić to też kręci długo czy odrazu zapala sprawdź wszystkie opaskim które idą do pompy może ci się przypowietrza, druga sprawa może paliwo cofa się i walnięty jest zaworek przeciw zwrotny. Zrób tak odpal go zgaś i zapal i powiedz jak zapala

Opublikowano

też słabo, nie muszę go kręcić aż 15sek. ale odpala tak że jak nim zakręce to jak by chciał załapać za pierwszym razem a odpala za drugim. czasami nawet dłużej i obojętnie czy ciepły czy zimny

Opublikowano

może łapie lewe powietrze posprawdzaj wszystkie przewody od pompy do filtra zobacz czy nie ma pecherzyków powietrza założ sobie jakiś przeźroczysty wężyk profilaktycznie możesz spróbować wymienić ten zaworek zwrotny kosztuje parę złoty

Opublikowano

Zrobiłem auto-scan Vag-iem:

VAG-COM Version: Release 311.2-N

1o9lo0m-n6r12p-o9ko4x-kkjahh-568f

Chassis Type: 8D - Audi A4 B5

Scan: 01,02,03,08,15,17,25,35,45,55,56

Address 01 -------------------------------------------------------

Controller: 028 906 021 CE

Component: 1.9l R4 EDC 11SG 0803

Coding: 00002

Shop #: WSC 05311

No fault code found.

Address 03 -------------------------------------------------------

Controller: 4D0 907 379 D

Component: ABS BOSCH 5 7402

Coding: 0265108005

Shop #: BB 37402

No fault code found.

Address 08 -------------------------------------------------------

Controller: 8D0 820 043 H

Component: A4-KLIMAVOLLAUTOMAT_D65

Coding: 00043

Shop #: WSC 46655

3 Faults Found:

00799 - Coolant Temperature Sensor (G110)

30-10 - Open or Short to B+ - Intermittent

00603 - Footwell/defroster Flap Positioning Motor (V85)

41-00 - Blocked or No Voltage

01274 - Air Flow Flap Positioning Motor (V71)

41-10 - Blocked or No Voltage - Intermittent

Skipping Address 15-Airbags

Address 17 -------------------------------------------------------

Controller: 8D9 919 033 A

Component: B5-KOMBIINSTRUMENT D08

Coding: 00140

Shop #: WSC 19411

No fault code found.

Address 25 -------------------------------------------------------

Controller: 4A0 953 234 F

Component: IMMO AUZ9Z0T2685432 D77

Coding: 00000

Shop #: WSC 00000

No fault code found.

End -------------------------------------------------------

Opublikowano

00799 Czujnik temperatury chłodziwa silnika – G110

00603 Klapa motoru nożno – ściennego odmrażacza – V85

01274 Motor klapy nawiewy powietrza – V71

a jak skasujesz te błędy to pojawiają się czy ich nie ma

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...