Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B5 AFN] Przepływka i przeładowanie turbiny - proszę o sprawdzenie logów


Armi

Rekomendowane odpowiedzi

Trochę zmodziłem pod maską: nie ma katalizatora, pompka 11, wtryski 216. Ostatnio zmieniłem turbinę z AFN na AWX.

Dziś złapałem notlaufa, skasowałem błąd i więcej nie było notlaufów:

00575 - Intake Manifold Pressure

17-00 - Control Difference

Przy okazji zrobiłem też logi. Z tego co zauważyłem, jest przeładowanie turbiny, chyba uszkodzoną przepływka i egr (nie jest zaślepiony).

Ekspertem nie jestem, mógłby ktoś potwierdzić lub zaprzeczyć moim przypuszczeniom?

Logi przepływki:

oPxbr.jpgoPCaJ.jpg

turbiny:

oQcAS.jpg

egr:

DWxaS.jpg

Chciałem się umawiać na program do Rogala a tu takie cyrki :kwasny:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

oprócz przeładowania wszystko jest ok, przepływka i erg ok.

czy było coś kręcone sztangą przy turbo?

zrób loga dynamicznego 011 ze zdjętym wężykiem z gruszki, wężyk na czas próby zaślep np. śrubką

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czego szukasz dziury w doopie ... ?

pozmieniane graty [pod 170 PS] nic nie wystrojone,lane ,dmuchane bez zadnej kontroli a Ty robisz logi dynamiczne i pytasz czy wszystko w porzadku ...

jedz na dopasowanie softu do gratów i wtedy mozesz sobie robic logi ...

p.s i zadne krecenie sztanga,zdejmowanie wezykow i inne czary mary tutaj nie pomoga ....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

:notworthy: :notworthy: :notworthy:

Dziękuję, za wszystkie odpowiedzi. Uspokoiliście mnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Normalne zachowanie się GT1749VA w AFN przed korektą softu... :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mam taki problem: miałem przeładowanie i myślałem że się z tym uporałem bo kabel od aku trzymał się tylko na kilku drucikach i cała elektronika głupiała. Od 4 msc był spokój do wczoraj kiedy zalałem paliwo z Tesco i zacząłem oszczędnie jeździć? Czy to może być wina złego paliwa, czy raczej jednak turbo do czyszczenia? Łopatki nie pracują pewnie. Ile takie czyszczenie w warsztacie może kosztować?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mam taki problem: miałem przeładowanie i myślałem że się z tym uporałem bo kabel od aku trzymał się tylko na kilku drucikach i cała elektronika głupiała. Od 4 msc był spokój do wczoraj kiedy zalałem paliwo z Tesco i zacząłem oszczędnie jeździć? Czy to może być wina złego paliwa, czy raczej jednak turbo do czyszczenia? Łopatki nie pracują pewnie. Ile takie czyszczenie w warsztacie może kosztować?

100-200zł ale nie kazdy sie chce brać za to :gwizdanie: możemy zrobić logi dla potwierdzenia notlaufa i wtedy założysz swój wątek bo teraz to wróżenie z fusów

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mam taki problem: miałem przeładowanie i myślałem że się z tym uporałem bo kabel od aku trzymał się tylko na kilku drucikach i cała elektronika głupiała. Od 4 msc był spokój do wczoraj kiedy zalałem paliwo z Tesco i zacząłem oszczędnie jeździć? Czy to może być wina złego paliwa, czy raczej jednak turbo do czyszczenia? Łopatki nie pracują pewnie. Ile takie czyszczenie w warsztacie może kosztować?

100-200zł ale nie kazdy sie chce brać za to :gwizdanie: możemy zrobić logi dla potwierdzenia notlaufa i wtedy założysz swój wątek bo teraz to wróżenie z fusów

możemy, tylko kiedy? :> Jak kurffa jeżdże dynamicznie to nie ma tego, n75 też zamieniałem, na vagu pokazywało mi błąd czujnika ciśnienia g71 czy coś takiego

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Update

Przeładowanie turbiny jest ciągle :gwizdanie: 3,4 bieg powyżej 3 tysięcy obrotów - notlauf.

ale zmienił się błąd (wcześniej był 575) na:

00519 - Intake Manifold Pressure Sensor (G71)

28-10 - Short to B+ - Intermittent

8zZFA.jpg

Zastanawiam się czy przyczyną tego błędu nie jest olej (i śmieci) z odmy. Dość wyraźnie poci mi się wąż odmy na jego połączeniu z tym grubym idącym do turbiny. Wiem, że olej w dolocie to norma ale może u mnie jest go za dużo.

Druga sprawa to EGR, mechanik ostatnio spojrzał i powiedział, że jest brudny.

Czy te dwie sprawy mogą powodować błąd 519?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jadąc na soft muszę być pewien, że wszystko jest ok.

Nie martwię się tym, że przy 160km/h czasem złapie notlaufa bo turbina przeładowuje mi cały czas.

Chodzi o ten drugi błąd: 519.

Dziś rano przeczyściłem przepływomierz. Później odkręciłem wąż idący do turbiny, który o dziwo wcale nie był aż tak brudny w oleju - pewnie jest gdzieś dziura bo z zewnątrz zapocony a w środku w miarę sucho. Zapocony jest na złączeniu węża odmy z grubym idącym do turbiny.

Dodatkowo od paru dni jeżdżę dynamicznie. A i egr zaślepiłem.

Skasowałem błąd 519 i jak na razie nie powraca. Jest 575 ale nim się nie martwię.

Będzie korekta softu ale najpierw zmienię sprzęgło i kolektor (czekam na grubszą zaślepkę by całkowicie egr usunąć).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na ten drugi błąd również ma wpływ przeładowanie turbo

00519 - Intake Manifold Pressure Sensor (G71)

28-10 - Short to B+ - Intermittent

Jest to blad czujnika cisnienia w kolektorze dolotowym, ktory znajduje sie mniej wiecej w polowie przewodu. Powodem tego bledu moze byc przeladowanie turbiny. Problemem moze byc turbina...zapchane przewody, ale warto, zeby obejrzal to specjalista

tak wujek google radzi :wink4:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na ten drugi błąd również ma wpływ przeładowanie turbo

00519 - Intake Manifold Pressure Sensor (G71)

28-10 - Short to B+ - Intermittent

Jest to blad czujnika cisnienia w kolektorze dolotowym, ktory znajduje sie mniej wiecej w polowie przewodu. Powodem tego bledu moze byc przeladowanie turbiny. Problemem moze byc turbina...zapchane przewody, ale warto, zeby obejrzal to specjalista

tak wujek google radzi :wink4:

Wujek google mi to mówił, tylko nie wiem czy ten czujnik jest u mnie w ECU czy kolektorze bo rok 97 był rokiem granicznym.

Na razie jest dobrze. Tak jak mówiłem 575 nie jest mi straszny :decayed:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Większa pompa, większe wtryski i zwiększona dawka paliwa spowodowały, że kierowniczki się zapiekły (nieprzepalone paliwo).

Zrobienie programu nic by nie dało.

Pompa sprawdzona, wtryski też. Turbo czyste i samochód jeździ tak jak powinien.

Najprawdopodobniej w tygodniu po świętach będzie program :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jesli znowu bedziesz zwlekał z korektą softu... znow bedzie problem... :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jesli znowu bedziesz zwlekał z korektą softu... znow bedzie problem... :)

Nie nie, rozmawiam z Rogalem. Myślę, że po świętach będzie strojenie :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nowy rok zaczynasz z ,,pełną ku***" :decayed: az sam jestem ciekawy co wyjdzie, szkoda,ze nie zaryzykowales 230 brd:p

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nowy rok zaczynasz z ,,pełną ku***" :decayed: az sam jestem ciekawy co wyjdzie, szkoda,ze nie zaryzykowales 230 brd:p

Na razie żyję w strachu, że znów się turbo zabrudzi :wink4:

Brd i 230 dało by mi jakieś ~10KM więcej, naprawdę nie warto aż tyle inwestować w auto na pompie. Co innego pompowtryski. Poza tym samochód ma już swoje lata. Zdecydował rozsądek :wink4:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To ja jeszcze zadam takie pytanie jeśli jest przeładowanie turbiny silnik zamula np przy 3 tyś obrotów lub łapie notlauf to jest tylko przykład to jeśli rozrusza sie sztangę turbiny i przegoni auto a będzie dalej ten sam problem to już jest ewidętnie turbina do czyszczenia lub regeneracji czyli to że sztanga pracuje w swoim zakresie skoku to nic nie dało

Jeszcze jedno pytanie np korekcje w grupie 13 czyli wtryski jeśli jest dużo rozbieżność +- czy oprócz samych wtrysków co z sekcją w pompie wtryskowej można to sprawdzić w grupie 18 i 23 chodzi o VP37 nie pompowtryski proszę o odpowiedz konkretną sorki że podpiąłem się pod ten temat ale nie chce zakładać nowego

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...