Skocz do zawartości
Zdrowych i spokojnych Świąt dla Ciebie i rodzinki 🙌🎄
IGNOROWANY

[B6 AVJ] Jak wyznaczyć AFR przy pomocy vaga?


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam!

Pytanko jak w temacie. Mógłby ktoś się podzielić wiedzą tajemną. :)

Pozdrawiam[br]Dopisany: 27 Sierpień 2010, 20:27_________________________________________________Stare przysłowie pszczół mówi: Na skróty zawsze dalej. :gwizdanie: Chciałem pójść na łatwiznę i mieć podane na tacy ale widzę że będzie trzeba troszkę czasu poświęcić na ten temat[br]Dopisany: 30 Sierpień 2010, 14:15_________________________________________________temat do zamknięcia

Opublikowano

Witam!

Pytanko jak w temacie. Mógłby ktoś się podzielić wiedzą tajemną. :)

Pozdrawiam[br]Dopisany: 27 Sierpień 2010, 20:27_________________________________________________Stare przysłowie pszczół mówi: Na skróty zawsze dalej. :gwizdanie: Chciałem pójść na łatwiznę i mieć podane na tacy ale widzę że będzie trzeba troszkę czasu poświęcić na ten temat[br]Dopisany: 30 Sierpień 2010, 14:15_________________________________________________temat do zamknięcia

dlaczego ... ?

jak wiesz jak to sie pochwal ...

Opublikowano

OK. AFR pochodzi on od wyrażenia Air/Fuel Ratio. "Idealny stosunek stoichiometryczny wynosi 14,7:1, co oznacza, że na 14,7 jednostek wagowych powietrza potrzeba 1 jednostkę wagową paliwa. Mieszanka o takim składzie ulegnie całkowitemu spaleniu, więc teoretycznie będzie to najbardziej efektywne jej wykorzystanie. Przy takim składzie mieszanki powstaje także najmniej zanieczyszczeń. Jednak przy stoichiometrycznym składzie mieszanki silnik nie wytwarza najwyższej mocy, nie jest też najbardziej ekonomiczny! Dla wytworzenia najwyższej mocy optymalny skład mieszanki wynosi 12,6-13:1 dla silników wolnossących oraz 11-12:1 dla silników z turbodoładowaniem, z kolei zużycie paliwa jest najniższe przy stosunku masy powietrza do masy paliwa wynoszącym ok. 15,4:1. Podane tu wartości odnoszą się do mieszanki, w której paliwem jest benzyna bezołowiowa o liczbie oktanowej 95-98. W przypadku innych paliw odpowiednie wartości AFR będą inne, np. dla gazu LPG skład stoichiometryczny to 14,5:1." zaczerpnięte z forum nissan klub polska.

Aby wyznaczyć AFR trzeba zlogować grupę 031 przy dynamicznej próbie (trzeci bądź czwarty bieg pełen but i do odcinki). Następnie wartość 14,7 mnożymy przez aktualne odczyty z sondy lambda i mamy wartość afr dla poszczególnych obrotów (obciążenia silnika) Przykładowo odczytana wartość z lambdy 0.85 daje 14,7 x 0,85 = 12.5 czyli afr jest 12.5

Opublikowano

A mozesz napisac co jest w tej grupie bo w róznych silnikach sa inaczej grupy pomiarowe.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...