Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B5 AFN] Pytanie dotyczące FMIC, oraz dalsze mody 173KM / 359NM Dynosoft Wrocław


Tomigsi

Rekomendowane odpowiedzi

widac ze mody zrobione z glowa... ;)

bardzo ladny wykresik [płasko i do konca] ... :th:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Popieram, że do podejście klasyczne do tematu i najbardziej istotne mody zachowane, ale czy te 320 niutków to faktycznie nie za mało?? Myśle że przy takim wypasie 360-380 powinno być w zasięgu ręki ??

tak.... i wymiana dwumasu i sprzęgła co pół roku...

duży Nm z dołu to tylko miły wgniot w fotel, ale gorsza trakcja i bardziej nerwowy samochód. Pozatym duży niuton ma to niewiele wspólnego z osiągami auta. W sprincie jedzie się w zakresie powyżej 3000 obrotów więc nie ma kompletnie znaczenia jak wysoki jest maksymalny moment.

zapewniam cię że w sprincie niezależnie czy auto będzie miało 320 czy 380Nm

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tak.... i wymiana dwumasu i sprzęgła co pół roku...

duży Nm z dołu to tylko miły wgniot w fotel, ale gorsza trakcja i bardziej nerwowy samochód. Pozatym duży niuton ma to niewiele wspólnego z osiągami auta. W sprincie jedzie się w zakresie powyżej 3000 obrotów więc nie ma kompletnie znaczenia jak wysoki jest maksymalny moment.

zapewniam cię że w sprincie niezależnie czy auto będzie miało 320 czy 380Nm

Tak poniekąd racja. Ale po co takie mody?? Po co wymiana turba, FMiC i cuda boskie?? Mam okazje czasem jezdzic 1.9TDi seria 110KM, kręconym na 132KM ;315Nm zrobione przez kabel w pół godziny za koszta dużo dużo mniejsze niż poniesione przez autora tematu. Idzie tu o koszta poniesione i czas, a osiągnięty efekt.

Jeśli efektem zamierzonym było 320Niutków to po co takie mody???A poza tym to jeśli ktoś wymienia turbo, wtryski,FMiC, za niedługo już pompa będzie, to zostawi seryjny dwumas i sprzęgło :D .Coś mi tu nie pasuje.

+

Chyba, że to dopiero początek.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No przecież Ci kolega wytłumaczył , że w sprincie nie chodzi tylko o niuty. Dla osiagnięcia 160ps są potrzebne wymiany turba,końcówki wtrysków,fmic. Stań z nim na kreskę to zobaczysz jak szybko Ci ucieknie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tak.... i wymiana dwumasu i sprzęgła co pół roku...

duży Nm z dołu to tylko miły wgniot w fotel, ale gorsza trakcja i bardziej nerwowy samochód. Pozatym duży niuton ma to niewiele wspólnego z osiągami auta. W sprincie jedzie się w zakresie powyżej 3000 obrotów więc nie ma kompletnie znaczenia jak wysoki jest maksymalny moment.

zapewniam cię że w sprincie niezależnie czy auto będzie miało 320 czy 380Nm

Tak poniekąd racja. Ale po co takie mody?? Po co wymiana turba, FMiC i cuda boskie?? Mam okazje czasem jezdzic 1.9TDi seria 110KM, kręconym na 132KM ;315Nm zrobione przez kabel w pół godziny za koszta dużo dużo mniejsze niż poniesione przez autora tematu. Idzie tu o koszta poniesione i czas, a osiągnięty efekt.

Jeśli efektem zamierzonym było 320Niutków to po co takie mody???A poza tym to jeśli ktoś wymienia turbo, wtryski,FMiC, za niedługo już pompa będzie, to zostawi seryjny dwumas i sprzęgło :D .Coś mi tu nie pasuje.

+

Chyba, że to dopiero początek.

kolego tu nie chodzi o same liczby ... porownaj sobie wykresy z hamowni i wszystko bedzie jasne ... :naughty:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego gregory ja powiem tak mam AJM na hamowni wyszlo 122km 309Nm,Keżor mam AFN po chipie 130km 300Nm i robie mnie na 1/4 jak chce :) Chodzi o rozlozenie momentu i jak napisale Ali moc........Wnioski łatwo wyciagnac,Zreszat to samo mi powiedzial CompSport bo tam bede robic mody ze zrobia ok 100 iles tam koni(ile bedzie wiadomo nie dlugo)A monent jaki bede chcial bo to nie ma tak wielkiego znaczenia,podkreslam slowo Tak Wielkiego :th: Bo cos ma :th:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie chce się tu wdawać w polemike z mądrzejszymi głowami, ale chyba zaczyna się tu wkradać teza "moment fu-be , idźmy w moc". Nie lepiej byłoby już zrobienie fajnej mocy i podkręcić troszkę niutków. Jeżeli już założyłbym (prędzej czy poźniej i tak założe)takie klamoty jak opisywane wcześniej to liczyłbym się również z wymianą sprzęgła mocniejsze niż ori np. od vr6 i po kłopocie.Wtedy głównym ograniczeniem byłaby konstrukcja silnika czyli droga wolna do ok. 180-200km. Nie wiem tylko jak zachowała by się skrzynia i przeguby, ale o tym niech się wypowiedzą znawcy.

p.s. jak przy sprincie nie liczy się Mobr?? każdy tuner jest w stanie wykonać(w zależności od jednsotki) w miarę płaska krzywą wykresu do ok. 4000, przy maximum w ok. 2500-3000rpm. i do sprintu wystarczy bo potem z reguły występuje dławienie jednostki. Moc ma głownie wpływ na v-max, jak i przełożenia i skrzynia również.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie lepiej byłoby już zrobienie fajnej mocy i podkręcić troszkę niutków.

p.s. jak przy sprincie nie liczy się Mobr?? każdy tuner jest w stanie wykonać(w zależności od jednsotki) w miarę płaska krzywą wykresu do ok. 4000, przy maximum w ok. 2500-3000rpm. i do sprintu wystarczy bo potem z reguły występuje dławienie jednostki.

Zreszat to samo mi powiedzial CompSport bo tam bede robic mody ze zrobia ok 100 iles tam koni(ile bedzie wiadomo nie dlugo)A monent jaki bede chcial bo to nie ma tak wielkiego znaczenia,

W dieslu moment łatwiej uzyskać bo jest inny stopien sprężania m.in. i inne prawa spalania mieszanki. Ale już z mocą jest inaczej. Moc bierze się między innymi z obrotów. Aby pociągnąć diesla do wyższych obrotów trzeba mieć dobrą/sprawną pompe i nie tylko pompe bo inaczej klapa. Moment i Moc to raczej dwie nierozerwalne jednostki które idą w parze. Bez momentu i obrotów nie ma mocy.

Oczywiście jest to klasyka sama w sobie takie mody :) , ale nadal podtrzymuje swoje zdanie, że jeśli się nie planuje więcej to dla 320Nm nie trzeba wymieniać tego wszystkiego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

gregory, proponuję któtką powtórkę z lekcji fizyki: moc i moment obrotowy są ze sobą jednoznacznie powiązane i wyrażają tą samą wartość fizyczną

Moc[kW]=moment obrotowy [Nm]x obroty na minutę /9549

Moc[KM]=moment obrotowy [Nm]x obroty na minutę /7022

Tak więc nie ma sensu mówienie że moment ma wpływ na przyspieszenie a moc na v-max jeśli moc i moment to jest TO SAMO!!!

Poprawne jest stwierdzenie: wartość momentu przy danych obrotach ma wyznacza moment siły z jaką koła "odpychają" samochód do przodu co w sposób bezpośredni przekłada się na przyspieszenie (przy danych obrotach).

Dlatego na sprint w którym jedzie się w zakresie obrotów 3000-4500 nie ma w ogóle wpływu maksymalna wartość momentu obrotowego, która jest na ogół w granicach 2000-2500rpm. Najlepszym wyznacznikiem sposobu osiągów jest przebieg momentu w wysokim zakresie obrotów, co odzwierciedla wartość mocy maksymalnej która jest wyznaczna przez przemnożenie momentu razy obroty wg powyższego wzoru.

Dlatego porównywanie momentu maksymalnego przypomina porównywanie wielkości penisa... Co z tego że jest wielki jeśli i tak niewiele nim zawujujesz ;-)

Ja nawet przy modach w granicach 180-190KM nie robie więcej jak 340-350Nm (oczywiście w VP) dzięki czemu auta robią po 200.000km na seryjnych sprzęgłach, a co do osiągów niczym nie ustępują tym "z wielkimi penisami".

Kontynuując mój wywód... Fakt auto które ma 400Nm przy 2000 obrotów przyspiesza w okolicach 2000 obrotów lepiej niz auto które ma przy 2000 tylko 300Nm, ale jak jedziesz sobie 2000 obrotów i wciskasz pełny gaz to zanim turbina napompuje i sterownik poda pełną dawkę to już nie będziesz miał 2000 obrotów tylko zależnie od biegu 2100-2500 gdzie już masz mniejszą wartość momentu. ... Dobra, nawet zakładając że masz masz małą turbinę która szybko się napędza i jedziesz na piątym biegu to rzeczywiście jak wciśniesz ten pełny gaz to już po ułamku sekundy masz te 400Nm, ale te 400Nm przemnożone przez przełożenia piątego biegu dają dużo mniej momentu który działa na koła niż 300Nm na biegu czwartego więc i tak opłaca ci się zredukować bieg żeby szybciej przyspieszać, a jak zredukujesz to jesteś już poza obszarem występowania momentu maksymalnego. Czyli obojętnie jakbyś jechał to jeśli chcesz jechać szybko i tak nie będziesz go wykorzystywać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja nawet przy modach w granicach 180-190KM nie robie więcej jak 340-350Nm (oczywiście w VP) dzięki czemu auta robią po 200.000km na seryjnych sprzęgłach, a co do osiągów niczym nie ustępują tym "z wielkimi penisami".

A jak bedzie róznica w PD??
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja nawet przy modach w granicach 180-190KM nie robie więcej jak 340-350Nm (oczywiście w VP) dzięki czemu auta robią po 200.000km na seryjnych sprzęgłach, a co do osiągów niczym nie ustępują tym "z wielkimi penisami".

A jak bedzie róznica w PD??

W PD jest dużo mocniejsze sprzęgło, dwumas i cały dół silnika więc siłą rzeczy można pozwolić sobie na minimalnie więcej (bo bądź co bądź mimo że nie daje to lepszych osiągów auta niektórzy lubią wgniot w fotel z dołu) ale też nie ma potrzeby przekraczania 360-380Nm w niskim zakresie obrotów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli majac PD 170km 350Nm 0-100km/h bedzie takie samo jak 170km 380Nm???Dobrze mniemam tylko ze przy wiekszej ilosci Nm bedzie wgnot w fotel na dole??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W swojej wypowiedzi chciałem zaznaczy, że moc jest zależna od momentu bardziej niż moment od mocy. Wzory znam ;) OK! Ali jesteś napewno mądrzejszą głową odemnie w tym temacie bo się tym zajmujesz na codzień, ale ja jednak i tak twierdze, że większy moment to lepsze przyspieszenie( biore pod uwage jazde od najniższych obrotów oczywiscie). Jasne jest, że jak depcze się pedał do deski przy 3000Rpm to napewno nie ma już różnicy jaki ma się moment z dołu bo auto przyspiesza już tak samo.

Ja jakoś lubie ten wcisk z dołu i nie umiałbym się z nim rozstać . Byłbym nawet gotów zmienić sprzęgło na bardziej wyczynowe.

TDi którym mam okazje jeździć 110KM +Chips 132KM 315NM jeździ już ponad pół roku i żadnych niepokojących objawów nie zauważa się(jak narazie) :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli majac PD 170km 350Nm 0-100km/h bedzie takie samo jak 170km 380Nm???Dobrze mniemam tylko ze przy wiekszej ilosci Nm bedzie wgnot w fotel na dole??

Dobrze mniemasz, przyspieszenie 0-100 będzie takie samo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przebiegi linii Mocy/Momentu się liczą, ten golf jeździ na prawde szybko

http://img91.imageshack.us/my.php?image=golfivlq0.jpg

Czyli wnioskując z tego wątku to długość penisa nie ma wpływu na osiągniętą moc. Słyszałem także, że pojemność d*py jest ograniczona czyli mamy już małe kompendium wiedzy tuningowej :polew:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli majac PD 170km 350Nm 0-100km/h bedzie takie samo jak 170km 380Nm???Dobrze mniemam tylko ze przy wiekszej ilosci Nm bedzie wgnot w fotel na dole??

Dobrze mniemasz, przyspieszenie 0-100 będzie takie samo.

To jakieś nieporozumienie panowie :P To nie tak :no:

Większy moment z dołu i dobrze pociągnięty wykres do końca obrotów to jak dla mnie to lepsze przyspieszenie, nic z nieba nie spada i nic w naturze nie ginie ;) Eeech............

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli majac PD 170km 350Nm 0-100km/h bedzie takie samo jak 170km 380Nm???Dobrze mniemam tylko ze przy wiekszej ilosci Nm bedzie wgnot w fotel na dole??

Czyli majac PD 170km 350Nm 0-100km/h bedzie takie samo jak 170km 380Nm???Dobrze mniemam tylko ze przy wiekszej ilosci Nm bedzie wgnot w fotel na dole??

Dobrze mniemasz, przyspieszenie 0-100 będzie takie samo.

To jakieś nieporozumienie panowie :P To nie tak :no:

Większy moment z dołu i dobrze pociągnięty wykres do końca obrotów to jak dla mnie to lepsze przyspieszenie, nic z nieba nie spada i nic w naturze nie ginie ;) Eeech............

Dobrze mniemasz, przyspieszenie 0-100 będzie takie samo.

To jakieś nieporozumienie panowie :P To nie tak :no:

Większy moment z dołu i dobrze pociągnięty wykres do końca obrotów to jak dla mnie to lepsze przyspieszenie, nic z nieba nie spada i nic w naturze nie ginie ;) Eeech............

gregory, dalej chyba niezrozumiałeś tego co napisałem w poprzednich postach. Jeżeli dwa auta mają taką samą moc maksymalną to oznacza to że mają taki sam przebieg momentu w wyższym zakresie obrotów, więc parametry takie jak przyspieszenie 0-100 będą takie same.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość MorgothV8

Chciałbym tylko zaznaczyć że takie święte Nm które wszyscy podają mają w praktyce małe znaczenie

Oto co sie liczy

Nm (na silniku) x przełożenie głowne x przełożenie danego biegu (co w praktyce oznacza że 200 Nm w benzynie może mieć większą "siłę ciągu" na kołach niż 300 Nm w dieslu - bo benzyna ma większe przełożenie) x straty na przeniesieniu napędu x (wielkość koła ^ -1)

w praktyce

100 Nm na silniku

przełożenie np 3,7(głowne) x 4(jedynka) = 1480 Nm x straty napędu (na automacie większe) 0,7 = 1036 Nm / 2(albo 4) napęd na ilośc kół = 259 Nm / koło (podzielić 0.31 promień koła) = 835 N (/ 9.81) = 85 kg siły ciągu na kole (przy 100 Nm)

A teraz przyspieszenie (obroty się zmieniają, 100 Nm to max, tutaj liczy się całka pod wykresem momentu), krótkie obrpoty w dieslu (od 1500-2000 do 4000) wymuszają zmianę biegu, a tam juz przełożenie nie 4(jedynka), tylko np (2,6)dwójka i już siła mniejsza

W benzynie może być np 80 Nm, ale przełożenie większe (bo silnik szybciejobrotowy) i dłużej jedynkę da się pociągnąc i więcej momentu pójdzie na koło

Pole pod wykresem jest większe (niuton mniejszy, ale zakres obrotów np 2500-6000) i przełożenie większe

Więc jako że moc max. mówi całkiem wyraźnie o max. prędkości (bo tam gdzie przetnie się z krzywą oporów jest Vmax), tak Nm na silniku NIC nie mówią o przyspieszeniu 9dopiero z przełożeniami, kołami, stratami i przebiegiem krzywej)

NP Ursus C330 ma 200 Nm (tylko) momentu, ale pociągnie płóg i wiele innych ustrojstw, a weż takie A4 po czipie mające 300 Nm, nie ruszy połowy tego co ciągnik - kwestia przełożeń.... i siły na kołach a nie momentu na silniku

Np ursus aby raz obrócić koło zrobi 10-20 (na przyklad) obrotów wałem, co oznacza 200 Nm x 10-20, a audi zrobi 4-6 (na przykład obrotów)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam, apetyt rośnie w miarę jedzenia , a dokładnie mówiąc chodzi mi o dołożenie pompy 11, do tego zestawu j.w. przedstawiłem , rodzi się u mnie nie pewność czy właściwą pompę kupię i mam pytanie jakie ma numery taka pompa 11-stka na tabliczce znamionowej (passat b5 AHH )

ps. wiadomo mi że jest inne koło rozrządu i inne mocowanie , czy będzie mi potrzebne do mojego AFN ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...