Bart-S Opublikowano 28 Sierpnia 2010 Opublikowano 28 Sierpnia 2010 Sprężyny dobiera się do kategorii wagowej auta (są to dwa parametry, określające maksymalne obciążenie przedniej i tylnej osi). Dane wagowe naszego auta znajdziemy na wlepce serwisowej (książka serwisowa, pod kanapą w avancie lub we wnęce koła zapasowego w sedanie).http://a4-klub.pl/index.php?/topic/42435-oznaczenie-sprezyn-i-amortyzatorow-1ba-1be-1bv/#entry562118Aby przybliżyć temat: moja 1.9TDI FWD ma kategorie wagowe 0YJ dla osi tylnej i 0JH dla osi przedniej (gdybym miał Quattro, oznaczenie kategorii wagowej przedniej osi pozostanie to samo - natomiast ze względu na dodatkową wagę mechanizmu Torsena, tył miałbym cięższy więc adekwatnie wyższa kategoria wagowa czyli 0YL). Poniżej zaznaczone na niebiesko miejsce gdzie macie szukać na swoich wlepkach:Oznaczenia sprężyn dla FWD i Quattro są identyczne (ale tylko w obrębie tej samej kategorii wagowej!!!). Wyznacznikiem są zawsze dane z wlepki serwisowej (no chyba że rezaliście Q w FWD tak jak adamooo )Poniższy wykaz zawiera listę sprężyn dla seryjnego zawieszenia czyli 1BA oraz zawieszenia komfortowego/S-Line 1BE/1BV. W przypadku 1BE/1BV każdy z tych wariantów ma identyczne sprężyny - zawieszenie to różni się amortyzatorami oraz poszczególnymi elementami wahaczy, chodzi o dodatkowe usztywnienie w przypadku 1BV – w konsekwencji auto na każdym z tych zawieszeń siedzi tak samo wysoko (-20mm) jednak w przypadku 1BV jest jeszcze sztywniej. Symbol posiadanego zawieszenia także znajduje się na wlepce serwisowej (na zdjęciu zaznaczyłem ten kod na czerwono).Założenie sprężyn z Waszej kategorii wagowej da obniżenie auta o -20mm. Ewentualnie można na własną odpowiedzialność eksperymentować ze springami z niższych kategorii wagowych – wtedy auto pójdzie niżej (ale o ile i jaki to będzie miało wpływ na pracę amortyzatora, nie wiadomo). Klasy wagowe - PRZÓD B6: 0JB - klasa wagowa 2- przy 1BA -710 kg- przy 1BP -710 kg- przy 1BD -721 kg- przy 1BE -721 kg0JC - klasa wagowa 3- przy 1BA 711-738 kg- przy 1BP 711-738 kg- przy 1BB -738 kg- przy 1BT -738 kg- przy 1BC -738 kg- przy 1BD 722-753 kg- przy 1BE 722-753 kg0JD - klasa wagowa 4- przy 1BA 739-766 kg- przy 1BP 739-766 kg- przy 1BB 739-766 kg- przy 1BT 739-766 kg- przy 1BC 739-766 kg- przy 1BD 754-787 kg- przy 1BE 754-787 kg0JE - klasa wagowa 5- przy 1BA 767-794 kg- przy 1BP 767-794 kg- przy 1BB 767-794 kg- przy 1BT 767-794 kg- przy 1BC 767-794 kg- przy 1BD 788-823 kg- przy 1BE 788-823 kg0JF - klasa wagowa 6- przy 1BA 795-823 kg- przy 1BP 795-823 kg- przy 1BB 795-823 kg- przy 1BT 795-823 kg- przy 1BC 795-823 kg- przy 1BD 824-860 kg- przy 1BE 824-860 kg0JG - klasa wagowa 7- przy 1BA 824-853 kg- przy 1BP 824-853 kg- przy 1BB 824-853 kg- przy 1BT 824-853 kg- przy 1BC 824-853 kg- przy 1BD 861-899 kg- przy 1BE 861-899 kg0JH - klasa wagowa 8- przy 1BA 854-885 kg- przy 1BP 854-885 kg- przy 1BB 854-885 kg- przy 1BT 854-885 kg- przy 1BC 854-885 kg- przy 1BD 900-940 kg- przy 1BE 900-940 kg0JJ - klasa wagowa 9- przy 1BA 886-918 kg- przy 1BP 886-918 kg- przy 1BB 886-918 kg- przy 1BT 886-918 kg- przy 1BC 886-918 kg- przy 1BD 941-982 kg- przy 1BE 941-982 kg0JK - klasa wagowa 10- przy 1BA 919-952 kg- przy 1BP 919-952 kg- przy 1BB 919-952 kg- przy 1BT 919-952 kg- przy 1BC 919-952 kg- przy 1BD 983- kg- przy 1BE 983- kg0JL - klasa wagowa 11- przy 1BA 953- kg- przy 1BP 953- kg- przy 1BB 953- kg- przy 1BT 953- kg- przy 1BC 953-kg0JM - klasa wagowa 120JN - klasa wagowa 130JP - klasa wagowa 140JQ - klasa wagowa 15 Klasy wagowe - TYŁ B6: 0YD - klasa wagowa 4- przy 1BA (Zawieszenie Standard): -429 kg- przy 1BR (zawieszenie "zle" drogi): -429 kg- przy 1BE/BV (Zawieszenie Sport): -450 kg0YE - klasa wagowa 5- przy 1BA (Zawieszenie Standard): 430-450 kg- przy 1BR (zawieszenie "zle" drogi): 430-450 kg- przy 1BE/BV (Zawieszenie Sport): 451-472 kg0YF - klasa wagowa 6- przy 1BA (Zawieszenie Standard): 451-472 kg- przy 1BR (zawieszenie "zle" drogi): 451-472 kg- przy 1BE/BV (Zawieszenie Sport): 473-495 kg0YG - klasa wagowa 7- przy 1BA (Zawieszenie Standard): 473-495 kg- przy 1BR (zawieszenie "zle" drogi): 473-495 kg- przy 1BE/BV (Zawieszenie Sport): 496-519 kg0YH - klasa wagowa 8- przy 1BA (Zawieszenie Standard): 496-519 kg- przy 1BR (zawieszenie "zle" drogi): 496-519 kg- przy 1BE/BV (Zawieszenie Sport): 520-544 kg0YJ - klasa wagowa 9- przy 1BA (Zawieszenie Standard): 520-544 kg- przy 1BR (Zawieszenie na "zle"drogi): 520-544 kg- przy 1BE/BV (Zawieszenie Sport): 545-570 kg0YK - klasa wagowa 10- przy 1BA (Zawieszenie Standard): 545-570 kg- przy 1BR (Zawieszenie na "zle"drogi): 545-570 kg- przy 1BE/BV (Zawieszenie Sport): 571-597 kg0YL - klasa wagowa 11- przy 1BA (Zawieszenie Standard): 571-597 kg- przy 1BR (Zawieszenie na "zle"drogi): 571-597 kg- przy 1BE/BV (Zawieszenie Sport): 598-625 kg0YM - klasa wagowa 12- przy 1BA (Zawieszenie Standard): 598-625 kg- przy 1BR (Zawieszenie na "zle"drogi): 598-625 kg- przy 1BE/BV (Zawieszenie Sport): 626-654 kg0YN - klasa wagowa 13- przy 1BA (Zawieszenie Standard): 626-654 kg- przy 1BR (Zawieszenie na "zle"drogi): 626-654 kg- przy 1BE/BV (Zawieszenie Sport): 655- kg0YP - klasa wagowa 14- przy 1BA (Zawieszenie Standard): 655-685 kg- przy 1BR (Zawieszenie na "zle"drogi): 655-685 kg0YQ - klasa wagowa 15- przy 1BA (Zawieszenie Standard): 686-716 kg- przy 1BR (Zawieszenie na "zle"drogi): 686-716 kg Nadwozie B6 Sprężyny przód 1BA:8E0 411 105 BA – 0JC8E0 411 105 BB – 0JD8E0 411 105 BC – 0JE8E0 411 105 BD – 0JF8E0 411 105 BE – 0JG8E0 411 105 BF – 0JH8E0 411 105 BG – 0JJ8E0 411 105 BH – 0JK8E0 411 105 BJ – 0JL8E0 411 105 BK – 0JM8E0 411 105 BL – 0JN8E0 411 105 BM – 0JQ8E0 411 105 BN – 0JPSprężyny przód 1BE/1BV:8E0 411 105 CA – 0JB8E0 411 105 CB – 0JC8E0 411 105 CC – 0JD8E0 411 105 CD – 0JE8E0 411 105 CE – 0JF8E0 411 105 CF – 0JG8E0 411 105 CG – 0JH8E0 411 105 CH – 0JJ8E0 411 105 CJ – 0JK8E0 411 105 CK – 0JL8E0 411 105 CL – 0JMSprężyny tył 1BA:8E0 511 115 CL – 0YD8E0 511 115 CM – 0YE8E0 511 115 CN – 0YF8E0 511 115 CP – 0YG8E0 511 115 CQ – 0YH8E0 511 115 CR – 0YJ8E0 511 115 CS – 0YK8E0 511 115 CT – 0YL8E0 511 115 DA – 0YM8E0 511 115 DB – 0YN8E0 511 115 DC – 0YP8E0 511 115 DD – 0YQSprężyny tył 1BE/1BV:8E0 511 115 DE – 0YD8E0 511 115 DF – 0YE8E0 511 115 DG – 0YF8E0 511 115 DH – 0YG8E0 511 115 DJ – 0YH8E0 511 115 DK – 0YJ8E0 511 115 DL – 0YK8E0 511 115 DM – 0YL8E0 511 115 DN – 0YM8E0 511 115 DP – 0YN Nadwozie B7 Sprężyny przód 1BA:8E0 411 105 BB/DB – 0JC8E0 411 105 BC/DC – 0JD8E0 411 105 BD/DD – 0JE8E0 411 105 BE/DE – 0JF8E0 411 105 BF/DF – 0JG8E0 411 105 BG/DG – 0JH8E0 411 105 BH/DH – 0JJ8E0 411 105 BJ/DJ – 0JK8E0 411 105 BK/DK – 0JL8E0 411 105 BL/DL – 0JM8E0 411 105 BM/DM – 0JN8E0 411 105 BN/DN – 0JP, 0JQSprężyny przód 1BE/1BV:8E0 411 105 CB/EB - 0JB8E0 411 105 CC/EC - 0JC8E0 411 105 CD/ED - 0JD8E0 411 105 CE/EE - 0JE8E0 411 105 CF/EF - 0JF8E0 411 105 CG/EG - 0JG8E0 411 105 CH/EH - 0JH8E0 411 105 CJ/EJ - 0JJ8E0 411 105 CK/EK - 0JK8E0 411 105 CL/EL - 0JL8E0 411 105 CM/EM - 0JMSprężyny tył 1BA:8E0 511 115 CM - 0YD8E0 511 115 CN - 0YE8E0 511 115 CP - 0YF8E0 511 115 CQ - 0YG8E0 511 115 CR - 0YH8E0 511 115 CS - 0YJ8E0 511 115 CT - 0YK8E0 511 115 DA - 0YL8E0 511 115 DB - 0YM8E0 511 115 DC - 0YN8E0 511 115 DD - 0YP, 0YQSprężyny tył 1BE/1BV:8E0 511 115 DF/FF - 0YD8E0 511 115 DG/FG - 0YE8E0 511 115 DH/FH - 0YF8E0 511 115 DJ/FJ - 0YG8E0 511 115 DK/FK - 0YH8E0 511 115 DL/FL - 0YJ8E0 511 115 DM/FM - 0YK8E0 511 115 DN/FN - 0YL8E0 511 115 DP/FP - 0YM8E0 511 115 DQ/FQ - 0YNLEGENDA (dot. nadwozia B7)Przód:Bx, Cx - do marca 2006Dx, Ex - od marca 2006Tył:Dx - do października 2006Fx - od października 2006Nie dotyczy zawieszenia w V8!!!
domjenick Opublikowano 10 Września 2010 Opublikowano 10 Września 2010 Bartek-jestem w posiadaniu sprężyn 1BE przód (końcówka CF-niebieski i trzy zielone paski,ciężar 7) tył (końcówka DH-4 niebieskie paski,ciężar 7) i teraz sprawdzam u siebie w książce i jest OJG na przodzie i OYH na tyle -1BA, teraz sprawdzam na 1BE, -jest OJG i w moim i w tym springu,co mam zamiar założyć - według mnie-wagowo jest to samo,tylko spring jest niższy o 20mm... teraz tył 1BA,jest u mnie OYH,a spring 1BE jest OYG,czy to oznacza,że spring będzie twardszy,czy bardziej miękki? podam jeszcze końcówkę numeru 1BA-DJ,a 1BE-DH...mam już mętlik w głowie...
Bart-S Opublikowano 13 Września 2010 Autor Opublikowano 13 Września 2010 Kategoria wagowa o stopień wyżej (=lżej). Fabrycznie jeździ w lżejszym aucie więc pod Twoim tyłkiem bardziej się ugnie - niestety nie wiem w jakich dokładnie kategoriach to rozpatrywać (ile mm?). Tutaj niestety ciągle eksperymentujemy
domjenick Opublikowano 13 Września 2010 Opublikowano 13 Września 2010 Fabrycznie jeździ w lżejszym aucie były w AWXie,więc może nie będzie katastrofy... szczególnie,że stablizator od S4 na tył też pójdzie
ksik Opublikowano 23 Września 2010 Opublikowano 23 Września 2010 Witam, Szukam porady mam a4 b6 1,8T q 140 KW avant - szukam zawieszenia s-line mam kategorię wagową OYM OJJ oraz 1BA -- i najważniejsze można to kupić w rozsądnej cenie poza ASO ? Marcin
domjenick Opublikowano 23 Września 2010 Opublikowano 23 Września 2010 Witam, Szukam porady mam a4 b6 1,8T q 140 KW avant - szukam zawieszenia s-line mam kategorię wagową OYM OJJ oraz 1BA -- i najważniejsze można to kupić w rozsądnej cenie poza ASO ? Marcin zagadaj do kolegi mgtan
cabriofan Opublikowano 27 Września 2010 Opublikowano 27 Września 2010 Witam Mam przygotowane do założenia niebieskie sparco-czy to wystarczy doobniżenia w IBA ,czy amory też zmieniac na twardsze?
domjenick Opublikowano 27 Września 2010 Opublikowano 27 Września 2010 Witam Mam przygotowane do założenia niebieskie sparco-czy to wystarczy doobniżenia w IBA ,czy amory też zmieniac na twardsze? wszystko zależy,w jakim stanie są amory i o ile chcesz to obniżyć
cichol412 Opublikowano 27 Września 2010 Opublikowano 27 Września 2010 witam! mam A4 04r avant 1,9 tdi 130KM planuje w najblizszym czasie obniżyć auto o jakies 30-35mm. autko jezdzi teraz na 18', nie bedzie za nisko? prosze o jakies porady z gory dzieki
domjenick Opublikowano 27 Września 2010 Opublikowano 27 Września 2010 witam! mam A4 04r avant 1,9 tdi 130KM planuje w najblizszym czasie obniżyć auto o jakies 30-35mm. autko jezdzi teraz na 18', nie bedzie za nisko? prosze o jakies porady z gory dzieki w pierwszym wątku masz wszystko ładnie opisane-jak dobierać
cabriofan Opublikowano 4 Października 2010 Opublikowano 4 Października 2010 już siedzi niżej o jakieś 40mm amory ok. trakcja i podskoki na dziurach super -nie przechyla na zakrętach a wizualnie duuuużo lepiej-jakl sport-line (wcześniej prawie jak allroad :>] Jestem zadowolony bardzo
arturkropka Opublikowano 20 Października 2010 Opublikowano 20 Października 2010 kolego kabriofan czy mozesz napisac jakie sprezyny zalozyles bo chce terz obnizyc autko bo stoi jak bocian
ardox Opublikowano 29 Października 2010 Opublikowano 29 Października 2010 Witam, nie będę oryginalny i zapytam co muszę zmienić aby moja Audi nie była wozem drabiniastym tylko luksusową limuzyną ? Czy wystarczy zmienić amorki czy też i sprężyny ? A może jest chętny na zamianę zawieszeń ? Moja Audi to A4 B7 Avant Quattro S-line 3,0 TDi
Bart-S Opublikowano 29 Października 2010 Autor Opublikowano 29 Października 2010 Witam, nie będę oryginalny i zapytam co muszę zmienić aby moja Audi nie była wozem drabiniastym tylko luksusową limuzyną ? Czy wystarczy zmienić amorki czy też i sprężyny ? A może jest chętny na zamianę zawieszeń ? Moja Audi to A4 B7 Avant Quattro S-line 3,0 TDi Pokaż fotki jak to aktualnie wygląda - masz S-Line z pakietem zawieszenie? Zerknij na wlepkę serwisową (1BE czy 1BV?)
cabriofan Opublikowano 30 Października 2010 Opublikowano 30 Października 2010 kolego kabriofan czy mozesz napisac jakie sprezyny zalozyles bo chce terz obnizyc autko bo stoi jak bocian Założyłem niebieskie sprężyny sparco,nawet nie spisywałem symboli,ponieważ były one wymontowane z takiej samej Audicy jak moja,tylko kumpel stwierdził,że będzie oszczędzał zawieszenie,bo tak mu zmierzły mechanik doradził :>Ja już nie wracam za cholerę do standardowego zawiasu teraz jest dla mnie idealne-nie za niskie,nie za twarde a trakcja zdecydowanie dużo lepsza- w końcu na zakrętachtrakcja mi nie wariuje jak ostrzej wchodzę
ardox Opublikowano 30 Października 2010 Opublikowano 30 Października 2010 Witam, nie będę oryginalny i zapytam co muszę zmienić aby moja Audi nie była wozem drabiniastym tylko luksusową limuzyną ? Czy wystarczy zmienić amorki czy też i sprężyny ? A może jest chętny na zamianę zawieszeń ? Moja Audi to A4 B7 Avant Quattro S-line 3,0 TDi Pokaż fotki jak to aktualnie wygląda - masz S-Line z pakietem zawieszenie? Zerknij na wlepkę serwisową (1BE czy 1BV?) Mój jest 1BV
domjenick Opublikowano 30 Października 2010 Opublikowano 30 Października 2010 masz 1BV i wciąż uważasz,że to wóz drabiniasty?
ardox Opublikowano 30 Października 2010 Opublikowano 30 Października 2010 A co są jeszcze bardziej drabiniaste ?
domjenick Opublikowano 30 Października 2010 Opublikowano 30 Października 2010 A co są jeszcze bardziej drabiniaste ? 1BV-to masz sportowe i twardsze,niż 1BE(S-line -20mm) i 1BA(standart)wklej fotkę-zobaczymy co tam masz
ardox Opublikowano 30 Października 2010 Opublikowano 30 Października 2010 Straszna lipa ale nie potrafię wkleić fotek....chyba ,że na pw.[br]Dopisany: 30 Październik 2010, 22:17_________________________________________________Raczej na e-mail, chyba ,że mnie szybko doszkolisz.[br]Dopisany: 30 Październik 2010, 22:17_________________________________________________Czy nisko (-20) znaczy twardo ?
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się