Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Obniżanie zawieszenia w Audi A4 B6 i B7 sprężynami


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Proponuje Ci zapoznać się z poprzednimi stronami tego wątku... wiele odpowiedzi będziesz miał.

Fabrycznie masz różną szerokość opon tył/przód?? zerknij jeszcze raz.

Jesli chcesz zrobić zawieszenie takie jak miałeś fabrycznie to jedynym twoim źródłem informacji może być ETKA wówczas będziesz miał tak jak wyjechał z salonu.

Nie ma fabrycznie niższego zawieszenia niż 1bV dla A4. Obecne wysokości które podajesz świadczą o tym że albo było grzebane coś w zawieszeniu albo jest niesamowicie wyklepane już. Dla zawieszenia standardowego 1BA i prawidłowiej opony/felgi wysokość od ziemi do rantu to 68 cm. Dla zawieszenia 1BE/1BV to 66cm i to zarówno z przodu jak i z tyłu.

Kombinacji zawieszeń w A4 jest od cholery... ten sam silnik może mieć kilka wariantów sprężyn z amorami.. wymiana zawieszenia i zakup after market to jest zawsze ryzyko bo aut tych już nie robią wiele lat i nie ma opcji byś nagle trafił na zawias z A4 po przebiegu 50.000km... tylko zawsze będą to elementy mniej lub bardziej zużyte.

Zakup nowego zawieszenia Audi hmm... żeby cię przypadkiem cena nie zabiła. Komplet sprężyn to ~1500PLN + okolice 4000+ za amorki ori nowe.. za te pienidze kupisz sobie już gwintownae zawieszenie z regulcją twardości. KW2 INOX masz za 5k i przy skręceniu twardości na około 30% jest już użytecznie.

Stabilizator z RS4 kup w ASO... nie ma dużych różnic cenowych na rynku... komplet tył i przód to około 800 PLN... z tym że z przodu jest jeden wariant a z tyłu sa dwa warianty stabilizatora cieńszy i grubszy.

Opublikowano

Dziękuje za bardzo wyczerpująco odpowiedź w tym temacie.

Oponki o różnej szerokości to akurat mój wkład, przednie opony nie nadawly się do jazdy dlatego zakupiłem 2 oponki i tym sposobem tam siedzą. Ori rozmiar to 235/45/17.

Rozumiem że zawieszenie ori to drogi koszt w takim wypadku proszę powiedzcie mi jak mam znaleźć, albo czym się kierować przy doborze sprężyn na tył i przód, z jakiej firmy dobrać, bo na allegro jest ogrom tych sprężyn ale nie mam pojęcia które to są takie żeby nominalnie bylo te 66mm, tak nawiasem mówiąc to myślałem że zawieszeni 1BE jest wyzsze o10mm od 1BV. W kazdym badź razie rozumiem że jeżeli zmienie teraz springi to nie zmieni mi się komfort jazdy czyli nadal bedzię tak jak na 1BV przystaje ?

Opublikowano

w b6/b7 1be i 1bv siedzi na tej samej wysokości.

Znaleźć może jest w ASO. Numery części masz z ETKI - możęsz poszukać mając numery cześci używek ale ryzyk fizyk...

Co do sadzania auta spężynami to ...rzadko się udaje by auto dobrze usiadło...baaaardzo rzadko. Możęsz spróbować Eibacha czy HR jesli już chcesz expetymentować.daj sobei spokój ze springami Audi.

Co do komfortu to 1BV to nie jest sama sprężyna a amortyzator też. Chcesz więcej komfortu to 1BE ale jakie żeby dobrze stało to nie wiedzą tego najstarsi górale... to sa czyste eksperymenty które niestety nie mają swojego potwierdzneia w cyfrach. Na papierze możesz mieć dobrze dospasowane zawieszenie a w rzeczywistości będize tragedia.

Moim zdaniem patrząc po fotkach jesli masz ori zawieszenie fabryczne to masz poprostu zużyty zawias i wymiana cie czeka. Najmnijesze ryzyko to identyczne jak masz tyle że nowe lub gwint - ale tutaj będzie twardziej niż teraz, choć ciękzo mi porównać czy np. KW2 ustawione na komfort nie będzie pracować lepiej.

Opublikowano

Czyli do tylu musze szukac springa o nr 8E0 511 115 CR, prosze powiedzicie mi z jakiej firmy mam kupic ta sprezyne? czy jest możlowośc kupienia np eibacha o taki nr 8E0 511 115 CR ?

---------- Post dopisany at 20:59 ---------- Poprzedni post napisany at 20:55 ----------

szukałem np na stronie inter cars

Sklep Inter Cars - 2mln części do samochodów | Sklep Online

i tu mnie troche zdziwiło jest napisane oprócz. 4wd i zawieszenia sport. A przeciesz 1BV to jest s-line czyli sport

---------- Post dopisany at 21:04 ---------- Poprzedni post napisany at 20:59 ----------

sory pomyła dla zawieszenia 1bv to taki nr. 8E0 511 115 DK spring tyl

Opublikowano

panowie zastanawiam się na kupnem sprężyn eibach pro kit, aczkolwiek zestaw jest do 1.6 1.8t 2.0fsi i ma max obciążenie 1090/1035, a w katalogu wychodzi ze do 1.9AVF max obc. wynosi 1165 kg/1035 kg. Jak to się moze mieć w praktyce, przód niżej siądzie?

Opublikowano

szczytaj masy z tabliczki znamionowej jaką masz w swoim aucie... jeśli u ciebie jest 1165 to olej sobie niższy model bo zwyczajnie nie jest dla ciebie... po coś Eibach podaje wagę.

Do diesli są inne springi bo przody są cięższe.

Opublikowano

Chłopaki, zastanawiam się również nad s linem, powiedzcie proszę jakie parametry powinien mieć zawias do mojej B6 Avant (AWX,5 biegów). Poniżej wrzucam foto wlepki z ksiązki serwisowej. Jak poprawnie dobrać nowe ?

Jeśli będę dzwonił za zawieszką to jakich kolorków na sprężynie powinienem szukać i jakie oznaczenie amorów ?

Będe bardzo wdzięczny chłopaki, pozdrawiam z Wodzisławia :)

Według waszych wskazań powieniem wybrać chyba coś z tego zestawienia tak ?

tył 0YK - klasa wagowa 10

- przy 1BA (Zawieszenie Standard): 545-570 kg

- przy 1BR (Zawieszenie na "zle"drogi): 545-570 kg

- przy 1BE/BV (Zawieszenie Sport): 571-597 kg

przód 0JJ - klasa wagowa 9

- przy 1BA 886-918 kg

- przy 1BP 886-918 kg

- przy 1BB 886-918 kg

- przy 1BT 886-918 kg

- przy 1BC 886-918 kg

- przy 1BD 941-982 kg

- przy 1BE 941-982 kg

wlepka.jpg

<br /><br />

Opublikowano

Siemka chłopaki parę wątpiwości, będe wdzięczny jeśli ktoś pomoże, Czytam o tych klasach wagowych, o sprężynach i już zgłupiałem. Fura to a4 b6 avant AVF 1,9TDI 130km, kapcie 225/40/18 8,5'szerokosc felgi, zawieszenie 1BE oraz sprężyny:

TYŁ

0YJ - klasa wagowa 9

- przy 1BE/BV (Zawieszenie Sport): 545-570 kg

PRZÓD

0JG - klasa wagowa 7

- przy 1BE 861-899 kg

Czy jest sens zmieniac sprężyny na H&R o nr seryjnym 29369-1 (wd producenta §Obniżenie 35 mm, Obciążenie osi przedniej do 1050 kg, wd ludzi z forum auto siada około 50mm).Chciałem trochę posadzić na glebę. Drugie pytanko mam czy te spręzyny fabryczne (do 899kg) a te H&R sa do 1050kg czy jak je wsadzę to auto siądzie niżej niż na fabrycznym zawiasie, jeśli tak to o ile ? Z góry dzięki za pomoc.

Opublikowano

ok pojde sprawdzic jak sie zrobi jasno ;)

Wysyłane z mojego GT-I9100 za pomocą Tapatalk 2

---------- Post dopisany at 10:41 ---------- Poprzedni post napisany at 07:13 ----------

sprawdzilem na tabliczce mam:

3655kg

1075kg

1075kg

Wysyłane z mojego GT-I9100 za pomocą Tapatalk 2

Opublikowano

Witam,

Mam pytanie. Jestem laikiem, i nie znam się na tym. Chciałbym obniżyć trochę swoje auto. Z tego co wyczytałem w pierwszym wątku, zawieszenie s-line obniża o 20 mm i właśnie tak chciałbym obniżyć auto.

Mam zawieszenie 1BA

Klasa wagowa: 10

przód: 0JK

tył: 0YK

I teraz moje pytanie. Żeby obniżyć o te 20 mm, muszę wymienić całe zawieszenie (sprężyny + amortyzatory), czy mogę tylko wymienić sprężyny i zostawić amortyzatory z 1BA? I teraz drugie pytanie. Czy muszę dobrać zawieszenie s-line'owe z mojej klasy wagowej, czy może być to dowolne zawieszenie z Audi A4 2.0 TDI B7 S-line Avant?

EDIT:

Tak czytam ten dział forum i mam wątpliwości. U mnie na tym 1BA jest dziwnie. Tył jest w miarę fajnie posadzony, ale przód to straszna koza, i teraz sam nie wiem jak to rozwiązać.

EDIT 2:

Przeczytałem cały wątek i widzę, że z tymi ori sprężynami z s-line będzie problem, aby dobrać je właściwie. Stąd poszperałem w necie trochę i znalazłem takie coś:

WEITEC . PL - spryny sportowe weitec , zawieszenia Ultra GT, zawieszenia Gwintowane Hicon GT TX GTN

oraz

Eibach -

Nie chce za bardzo zglebiać auta, tylko tyle, aby ładnie wyglądało, max te 30 mm. Bardziej jestem skłonny ku Eibachom I teraz mam pytanie. Czy mogę te sprężyny założyć na oryginalne amortyzatory 1BA, czy one nie wytrzymają takiego obniżenia?

sprawdziłem tabliczkę i mam takie masy:

2040 kg

3685 kg

1 - 1090 kg

2 - 1075 kg

Z góry dzięki za pomoc

Pozdro

---------- Post dopisany 24-01-2013 at 14:55 ---------- Poprzedni post napisany 23-01-2013 at 22:57 ----------

Tak myślę i myślę, że zacząłem myśleć o gwincie. Znalazłem na allegro takie coś:

GWINT AUDI A4 B7 H&R (2959597069) - motoAllegro

lub taki

AUDI A4 B6 B7 S4 RS4 8E0 8H0 H&R GWINTOWANE (2966411749) - motoAllegro

Co o tym sądzicie, wart? i jak w B7 wygląda regulacja wysokości z tyłu? Czy ten zestaw jest kompletny?

Z góry dzięki, pozdro

Opublikowano

Po pierwsze daj sobie spokój z tą kombinacją Sline, a jak juz naprawe musisz bo nie wytrzymasz to kup jakiegoś eibacha pro kit lub H&R sa większe szanse że ci auto równo usiądze.

Sprężyny i amory sa zawsze do dedykowanej wagi auta - nacisku na osie itd. Dlatego jest tyle wariantów zawieszenia do a4.

Jesli tył siedzi niżej niż przód to masz wyklepane tyle zawieszeni najpewniej... przód i tył od lini nadkola do ziemi powinno miec 68cm przy 1BA i z tyłu i z przodu...a 66cm na Sline (1BE i 1BV)

Co do wytrzymałości amortyzatorów na obniżanie - przyjeło się że -30mm jest ok a co potem to już twój ryzyk fizyk. Jesli zapytac Audi to ci powiedza że wszystko co obniżasz na fabrycznych amorach to jest ryzyk fizyk bo amor po d*pie dostaje. Nie ma nic za darmo.

Opublikowano

Panowie po przeczytaniu całego wątku sprawa jest oczywiście jasna, ale mam 1 wątpliwość , H&R 29369 są dedykowane do mojej kat wagowej to juz sprawdziłem,

mój zawias to 1BV czyli tak naprawdę auto pójdzie mi w dół jeszcze 1,5 cm? czy te 3,5 które podaje producent. Po prostu nie wiem od którego zawiasu podają te -35 mm ...chyba od 1BA???

Opublikowano

przeważnie podają od 1BA..bo to jest seryjnym zawiasem.

Chyba że masz przypisane obok że dedykowane np do A4 2.0 TDI 140KM Sline

Opublikowano

czy założenie spręzyn na przód -35mm i na tył sline -20mm ma sens?

Opublikowano

Witam ma pytanie i prosze o pomoc mam audi a4 b6 , poprzedni wlasciciel wymienil zawieszenie na sportowe weitec bo mam nawet karton, jesli dobrze pamietam to niebieskie sprezyny czerwone amortyzatory ,auto prezentuje sie ladnie nisko na kolach 18 ale stoi nierowno przod idealnie a tyl nizej opona chowa sie w nadkole w czym moze byc problem? Mam avanta a na kartonie pisze ze zawieszenie bylo do sedana czy to moze byc to ?

Opublikowano

w tym że obniżanie a4 spręzynami to istna loteria...

może miec źle dobrane masy osi.. i to może byc problem. Nawet jak się masy osi dobierze dobrze to i tak auta potrafią źle stać.

Opublikowano

Witam , sorki ze z inne beczki , ale szukam i nie moge znalezc tego tematu , czy ma ktos linka do tematu - stabilizator od RS4 w B6.

Wielkie dzieki .

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...