Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Obniżanie zawieszenia w Audi A4 B6 i B7 sprężynami


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Odkup od kogoś springi i Amory 1ba. Przy montażu poluzuj wszystkie śruby na tulejach wachaczy żeby się przestawily wyżej i gotowe.

Sony Xperia Tapatalk 4.

Opublikowano

Masz Avanta wiec chyba nie. Wszyscy nad tobą obniżają wiec któryś jak obniża Avanta to ci pchnie ori.

Sony Xperia Tapatalk 4.

Opublikowano

Panowie (chętni na obniżenie samochodu lub po wymianie) czy ktoś ma na sprzedaż komplet od 1BA ?

Chętnie wymienię się zawieszeniem.

Dziękuję za odpowiedź.

---------- Post dopisany at 16:23 ---------- Poprzedni post napisany at 14:18 ----------

Panowie,

Czy zawieszenie od 1ba z sedana podejdzie do avanta ?

Będzie równo, jak z tematem kategorii wagowych ?

---------- Post dopisany at 18:52 ---------- Poprzedni post napisany at 16:23 ----------

Panowie,

Czy z B7 podejdzie zawieszenie tak jak gość pisze w tej aukcji ?

Zawieszenie standard Audi A4 B6/B7 Avant 2001-2008 (3541924105) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje.

Opublikowano

kolego jak chcesz to ja mam komplet zawiechy 1BA z sedana..

tu masz stan faktyczny:

img1111vo.th.jpg img1118ybb.th.jpg img1116q.th.jpg

też jestem z Krakowa jakby co :wink:

---------- Post dopisany at 22:18 ---------- Poprzedni post napisany at 22:16 ----------

Panowie (chętni na obniżenie samochodu lub po wymianie) czy ktoś ma na sprzedaż komplet od 1BA ?

Chętnie wymienię się zawieszeniem.

Dziękuję za odpowiedź.

musisz sprawdzić jaką masz kategorię wagową.. odczytaj po kodzie z wlepki lub po kolorach na sprężynach..

jak założysz z sedana to może zdarzyć się tak, że tył będzie siedział niżej

btw zapraszam na http://a4-klub.pl/malopolskie-85/spociki-krakowskie-wtorek-godzina-20-00-galeria-kazimierz-parking-niebieski-15697/

przyjedź a na pewno Ci pomożemy :wink:

Opublikowano

Witam

W mojej a4 B7 sedan 2.0 tdi 2006 nadszedł czas wymiany sprężyn na tylnej osi. Chciałbym wymienić na ori bo taki komfort zawieszenia mi pasuje. Problem w tym ze w serwisie audi za dwie sprezyny wołają 800zl Gdzie mogę kupić taniej? Albo ewentualnie jakieś bardzo dobre zamienniki innej firmy. Zależy mi żeby gleba była identyczna jak mam na ori sprezynach lub niżej przy zachowaniu ori komfortu. Dzięki z góry

Moje oznaczenia:

1BA OYG

https://www.dropbox.com/s/tdc0wskaxcpp9we/Zdj%C4%99cie%2018.09.2013%2C%2023%2017%2036.jpg

Opublikowano

jak mia sz przebieg auta? jesli 200k km + to licz się z tym że nowe sprężyny podniosa ci auto. Zwyczajnie po latach springi sie zbiły i auto będize niżej niż nowe.

Opublikowano

255 tys uuuuu masz słuszność kolego. Może jednak zdecyduje się na Eibach pro kit -30 mm na cztery koła odrazu, pomysł dobry? Nie będzie zbyt twardo do standardu? Dobrze będzie wszystko wspolgralo z moim zawieszeniem 1BA i Alu 17 cali?

Bede dr ogromnie wdzięczny za cenne wskazówki

Opublikowano

Dzięki przyjacielu.

Nie ma nikogo tutaj na forum co obniżał eibachami 1BA przy 17 calowych kołach? Zastanawiam się czy zejść -30mm czy lepiej -20mm?

---------- Post dopisany at 13:29 ---------- Poprzedni post napisany at 13:14 ----------

Te bedą pasować ?

Eibach -

Opublikowano

Ja ostatnio wrzuciłem -30mm z eibacha. Tak to wygląda:

55169144989161317995_thumb.jpg

65228943362446067641_thumb.jpg

dla porównania na serii 1BA

74723887115979374212_thumb.jpg

Opublikowano

koza :kox:

Opublikowano

no niestety :decayed:

Opublikowano
Czy mógłby mi ktoś pomóc w zrozumieniu o co chodzi w tych klasach wagowych?

Mianowicie mam u siebie zawias 1BE i klasy wagowe: tył OYJ, przód OJH,

czyli:

0JH - klasa wagowa 8

- przy 1BE 900-940 kg

0YJ - klasa wagowa 9

- przy 1BE/BV (Zawieszenie Sport): 545-570 kg

Dopuszczalne obciążenie osi natomiast wynosi u mnie po 1075 dla przedniej i tylnej.

No i teraz nie do końca rozumiem jak ma się ono do tych klas wagowych, bo o ile w przypadku tylnej osi miałoby to sens (zakładając że podana klasa wagowa przypada na 1 sprężynę), ponieważ suma wynosi 1090-1140 kg, czyli niewiele odbiega od tych 1075 kg, to w przypadku przedniej osi, takie założenie już nie ma sensu.

Moje pytanie wynika z tego ze muszę jakoś podnieś tył ponieważ siedzi mi o 2 cm niżej niż przód ( samochód miał hak i 200tys przebiegu, więc zakładam że sprężyny się po prostu już wyeksploatowały), no i zastanawiam się czy wymieniając sprężyny ( bo innego rozwiązania problemu nie znam) nie przeskoczyć od razu na jedną klasę wagową wyżej, ponieważ regularnie jeżdżę w 4 osoby więc chciałbym mieć trochę zapasu. Z drugiej strony boję się że sprężyny z wyższej klasy wagowej mogą być już za twarde co może to wpłynąć niekorzystnie na charakterystykę pracy zawieszenia.

Przeczytałem cały ten wątek i Wiem, że co najmniej 2 osoby miały ten sam problem z za nisko siedzącym tyłem, czy komuś udało się może go rozwiązać?

Witam, a więc jestem po wymianie i niestety sukces tylko połowiczny - auto podniosło się tylko o 1cm, czyli nadal drugie tyle brakuje do ideału. Na prawdę nie rozumiem co jest nie tak - sprężyny kupiłem nowe ( Monroe ) i w dodatku odpowiednik klasy wagowej 10, oznaczone jako sprężyna wzmocniona. Dobrze chociaż że zawieszenie teraz lepiej tłumi nierówności i nie już tak nie dobija.

No i teraz nie wiem co dalej zrobić, czy szukać sprężyn jeszcze twardszych - czyli klasy 11, jednak w grę wchodzą już tylko używki bo nie zamiaru marnować kolejnych 400 zł.? Zastawiam się nawet czy nie obniżyć przodu eibachem -30, jednak boję się że zimą mogą być problemy, no i ciężko bedzie kupić tylko przód, bo wszędzie oferowane są tylko komplety.

Ma ktoś jakieś sugestie?

Opublikowano

Kolego przeczytaj ostatnie kilkanascie stron. Problem ze springami polega na tym że róznie sie zachowują w różnych autach. możesz miec taką samą klase wagową w dwóch A4 zamienisz miejscami między samochodami i auta będą stały inaczej niż przed zaminą mimo że klasa wagowa się zgadza.

Jesli mówisz że za springi dałes 400 PLN to jak rozumiem używki albo nie ori bo Ori nowe kosztują prawie 400 PLN ale za sztukę.

Opublikowano

Witam,

Jestem posiadaczem a4 b6 avant quattro 3.0 v6 220KM. Wedlug wlepki mam zawieszenie 1BA ozn. przod OJL i tyl OYM. Auto lezy dosc mocno, przy przejazdach przez progi naprawde musze robic to mega powoli zeby niczym nie zachaczyc. Prosze o porade co wymieniac i na co zeby podniesc je najwyzej jak to jest mozliwe. Z gory dziekuje.

Opublikowano

Autko na 1 BA lezy nisko? ma przebieg duży? miało może przycięte spreżyny? zmieniane amory? wyjęte łoża amorów? Tak czy siak - Eibach pro kit + nowe łoża sprężyn. Najwieksza szansa że usiądzie ci auto możliwie równo.

Opublikowano

Lezy tak ze na kolach 17" o profilu 45 patrzac z boku nie ma w ogole przeswitu. Ja tam sie na tym nie znam takze nie wiem czy byly ciente i czy bylo cos zmieniane. Auto ma prawie 200 tys. Chce je podniesc jak najwyzej sie da.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...