Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Obniżanie zawieszenia w Audi A4 B6 i B7 sprężynami


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

no to pisz że zmieniałes.. bo tak wysżło ze pokazujesz serie... która ma wyklepane zawieszenie.

seryjne 1bv/1be siedzi na wysokości 66 cm od rantu do ziemi, 1ba 68cm. :) Łatwo sprawdzić w jakim stanie są spręzyny w Audi b6/b7

Opublikowano
no to pisz że zmieniałes.. bo tak wysżło ze pokazujesz serie... która ma wyklepane zawieszenie.

seryjne 1bv/1be siedzi na wysokości 66 cm od rantu do ziemi, 1ba 68cm. :) Łatwo sprawdzić w jakim stanie są spręzyny w Audi b6/b7

wedlug Ciebie na jakich kolach tak siedzi?? u mnie na 1BA i kolach R16/55 stal przod 68 ttyl 67 przebieg 330tys po zmianie na 1BE na kolach R18/40 stoi rowno przod i tyl po 68, mam nadzieje ze jeszcze siadzie bo zmiana byla przeprowadzona 2tyg temu

---------- Post dopisany at 15:26 ---------- Poprzedni post napisany at 15:25 ----------

dodam ze obu przypadkach bieznik powyzej 5mm

Opublikowano

U mnie na kicie amory + sprężyny AP -40/-30 auto siedzi od ziemi do każdego nadkola równo 64,5 cm mierzone na równej powierzchni

Opublikowano

na 18?

Opublikowano
no to pisz że zmieniałes.. bo tak wysżło ze pokazujesz serie... która ma wyklepane zawieszenie.

seryjne 1bv/1be siedzi na wysokości 66 cm od rantu do ziemi, 1ba 68cm. :) Łatwo sprawdzić w jakim stanie są spręzyny w Audi b6/b7

wedlug Ciebie na jakich kolach tak siedzi?? u mnie na 1BA i kolach R16/55 stal przod 68 ttyl 67 przebieg 330tys po zmianie na 1BE na kolach R18/40 stoi rowno przod i tyl po 68, mam nadzieje ze jeszcze siadzie bo zmiana byla przeprowadzona 2tyg temu

---------- Post dopisany at 15:26 ---------- Poprzedni post napisany at 15:25 ----------

dodam ze obu przypadkach bieznik powyzej 5mm

Kolego nie według mnie, a według Audi.

Audi zawsze sprowadzało wersje do tej samej wyskości, stąd były dobory mas w spręzynach żeby niwelować wysokość koła i ciężar wyposażenia.

68 cm to przód u Ciebie czyli stał prawidłowo, a tył był za nisko.

Zaweszenia 1BA przy konfiguracji fabrycznej zawsze miały 68cm - zarówno na 205/55/16 jaki i na 235/45/17 i 235/40/18 mimo że te ostatnie mają inną wysokośc koła. Mówie o sytuacji w jakiej wyjechało z fabryki.

Wiele A4 mierzyłem z różnymi przebiegami od niemalże fabrycznych - 12.000 km przez 35, 80, po 240k km... zawieszenie się ubija z czasem w zależności od przebytch kilometrów, dróg , przewiezionego ciężaru itp.

Ja u siebie fabrycznie miałem 1BA i koła 235/45/17 i było 68cm tak samo było przy 235/40/18, przy założeniu do mojego zawiasu 205/55/16 auto stało troszkę niżej bo samo koło jest mniejsze (niższe) ale odległośc miedzy rantem błotnika a oponą była taka sama.

W przypadku 1be/1bv zawsze powinno byc 66cm (przy rozmiarach kół proponowanych przez Audi i przy sprawnym zawiasie)

Jezeli na 1be auto ci stoi na 68cm tzn że źle masz dobrane sprężyny. Tutaj cieszylbym się na twoim miejscu, że jest po równo, a nie cyrki z różnymi wysokościami mimo prawidłowych sprężyn.

W przyapdku montowania springów oryginalnych auto troszke siada ale jest maks 0,5 cm.

---------- Post dopisany at 22:06 ---------- Poprzedni post napisany at 22:04 ----------

U mnie na kicie amory + sprężyny AP -40/-30 auto siedzi od ziemi do każdego nadkola równo 64,5 cm mierzone na równej powierzchni

montowanie springów o różnym stopni obniżania między osią przednią a tylnią w niektórych przypadkach ma sens, szczególnie tam gdzie jest ciężki silnik diesla i lekki tył (brak Q)

Opublikowano

dzięki za odpowiedź, sprężyny myślę ze są dobrane prawidłowo, na R16 przód stal niecały 67 a tył 66 wiec moim zdaniem jest sprzeczne to co mówisz ze na 16 17 czy 18 auto bedzie stało tak samo, ale moze sie myle. Zapraszam do przeczytania wątku który założyłem:

http://a4-klub.pl/zawieszenie-13/problem-zmianie-1be-319083/

Opublikowano

Jak sprawdzić wersję springów gdy nie mam wlepki w bagażniku? Jest jakieś oznaczenie na sprężynach?

Mam 2.0 ALT, zakładam, że zwykłe. Chciałbym obniżyć i usztywnić Audi.

Opublikowano

3,5cm w stosunku do 1ba, Ty masz 1be czyli będzie około 1,5cm w dół.

Co do sprężyn tej firmy to się nie wypowiadam bo nie miałem do czynienia.

Pozdro

Opublikowano

Czyli nie da rady obniżyć spręzynami zawieszenia 1BE niżej niż 1.5cm?

Opublikowano

Da radę tylko musisz szukać sprężyn -40 czy -50

Obniżenie zawsze jest podawane dla 1ba, ty masz już -20 w serii

Opublikowano

Ok, Dzięki wielkie!:D

Opublikowano
dzięki za odpowiedź, sprężyny myślę ze są dobrane prawidłowo, na R16 przód stal niecały 67 a tył 66 wiec moim zdaniem jest sprzeczne to co mówisz ze na 16 17 czy 18 auto bedzie stało tak samo, ale moze sie myle. Zapraszam do przeczytania wątku który założyłem:

http://a4-klub.pl/zawieszenie-13/problem-zmianie-1be-319083/

Nic nie jest sprzeczne wręcz przeciwnie, masz przejechane 330.000 km i masz wypracowane sprężyny i gumy - łoża pod springami, dlatego auto ci nie stało równo.

Wymieniłeś na springi co miały mały przebieg i auto poszło do góry.

co do zmian springów z 1Ba na 1be/1bv to jest loteria. Nikt ci tu nie doradzi chyba że... wyminisz na nowe ori springi i amorki wtedy będizesz miał jak fabryka przykazała... i 6500 mniej w portfelu :)

W przypadu A4 b6/b7 wysokośc z przodu i z tyłu zawsze była taka sama - jeśli zawieszenie jest biwe. Z czasem się wypracowuje i samochód siada. Zwyczajna - eksploatacja.

Opublikowano

nie poszlo do gory :) siadlo 1cm po zmianie, powtarzam na R16 1BA 68 przod 67 tyl, 1BE 67przod 66 tyl :) nie wiem skad te wnioski ze auto poszlo do gory, natomiast teraz na R18 68 przod i tyl:)

dzięki za odpowiedź, sprężyny myślę ze są dobrane prawidłowo, na R16 przód stal niecały 67 a tył 66 wiec moim zdaniem jest sprzeczne to co mówisz ze na 16 17 czy 18 auto bedzie stało tak samo, ale moze sie myle. Zapraszam do przeczytania wątku który założyłem:

http://a4-klub.pl/zawieszenie-13/problem-zmianie-1be-319083/

Nic nie jest sprzeczne wręcz przeciwnie, masz przejechane 330.000 km i masz wypracowane sprężyny i gumy - łoża pod springami, dlatego auto ci nie stało równo.

Wymieniłeś na springi co miały mały przebieg i auto poszło do góry.

co do zmian springów z 1Ba na 1be/1bv to jest loteria. Nikt ci tu nie doradzi chyba że... wyminisz na nowe ori springi i amorki wtedy będizesz miał jak fabryka przykazała... i 6500 mniej w portfelu :)

W przypadu A4 b6/b7 wysokośc z przodu i z tyłu zawsze była taka sama - jeśli zawieszenie jest biwe. Z czasem się wypracowuje i samochód siada. Zwyczajna - eksploatacja.

Opublikowano

tu masz racje :) miało być ze siadło... tak to jest jak ci na PW odpisuje i tutaj naraz.

Co nie zmienia postaci rzeczy że auto powinno stac równo na równym podłożu.

masz 3 drogi:

- bawić się z ori springami i szukac własciewego WR i stopnia zużycia.

- Eibach prokit i masz około 30 mm

- gwint i robisz co chcesz :)

z czego pierwsze defacto jest najbardziej ryzykowne.

decyzja należy do ciebie.

EOT.

Opublikowano

Witam

Ma ktos zalozone springi eibacha sportline na seryjnych amorach 1be? Ile siada auto przy takich springach ? Mam avant b6 1.9 tdi

Prosze o w miare szybka odp bo jest dobra cena i chciałbym zamowic :-)

podrawiam

Opublikowano

jesli sie nie zdecydujesz na te sprezyny to mozesz mi podeslac namiar na nie :)

Opublikowano
jesli sie nie zdecydujesz na te sprezyny to mozesz mi podeslac namiar na nie :)

Tez szukasz cos do b6 avant?;-)

Wysłane z mojego GT-I8190 przy użyciu Tapatalka

Opublikowano

do b7 :)

Opublikowano

Wejdz na stronę motointegrator sa nawet ciekawe promocje. ;-)

Wysłane z mojego GT-I8190 przy użyciu Tapatalka

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...