Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B5 AEB] A4 1.8TQ AEB do codziennej jazdy - soft by GTO // UPD str 1 NEW POWER


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

A jednomas z...??

Opublikowano

A jednomas z...??

z Audi 80 2.0

Opublikowano

wytrzyma ???? :mysli: :mysli: :mysli:

:polew: :polew: :polew: :polew: :polew:

Opublikowano

A co ma nie wytrzymać, 80-tka to mocna konstrukcja :kox:

Co do tego oleju to 120st. to już dużo i jakby ktoś często widział taką temp. na wskaźniku to już warto się zastanowić nad chłodniczką obojętnie czy to seria czy zmodzone. Na chłodniczce to przy spokojnej jeździe będzie 80st. a przy upalaniu 90st. przez co olej będzie mnie przepalony :wink4: 90st. temp. oleju to najlepsza temp. do smarowania.

Opublikowano

120 stopni dla oleju to normalna temperatura pracy oleju

dopiero przy 160 moze byc zle

Opublikowano

No z tego co widze po cisnieniu oleju i jak pracuje motor to tez sklaniabym sie aby olej mial blizej 90stopni a nie 120.

Opublikowano

a jakie masz cisnienie na wolnych i niskich obrotach ?

Opublikowano

Zalezy od temp.

Na wolnych przy 90st ok 1,6bar. Jak cisne to nie wiem...nie ma czasu na to patrzec :)

aha, mowimy o oleju 5w40...

Opublikowano

Zalezy od temp.

Na wolnych przy 90st ok 1,6bar. Jak cisne to nie wiem...nie ma czasu na to patrzec :)

minimalne cisnienie na wolnych obrotach to 0.5bar-a, wiec nie ma sie czym przejmowac

wrzuc info jakie ma cisnienie przy 120stopniach

Opublikowano

Zalezy od temp.

Na wolnych przy 90st ok 1,6bar. Jak cisne to nie wiem...nie ma czasu na to patrzec :)

minimalne cisnienie na wolnych obrotach to 0.5bar-a, wiec nie ma sie czym przejmowac

wrzuc info jakie ma cisnienie przy 120stopniach

0,5 ? Tomek, skad takie info ? Bo z tego co wiem to min 1bar powinno byc.

Przy 100st juz robi sie ok 1,3-1,4bar. Niech sie cieplej zrobi to popaluje chwile i sprawdze jakie jest cisnienie przy 120st.

Opublikowano

0.5 bar-a to minimalne cisnienie jakie powinien miec układ smarowania

ale cisnienie to nie wszystko, waznym elementem jest wydajnosc pompy

jezeli jest dostatecznie duza to nie potrzeba duzego cisnienia do utrzymania prawidłowego smarowania w układzie

Opublikowano

Ja Vol na 0,5bar jak będziesz jeździł to będziesz miał zdrowy (po przycierany) silnik :good: Chłopie co ty za brednie wypisujesz.....skąd ty to bierzesz, jak przy 0,8-0,7Bar zapala się kontrolka oleju. Im większa temp. oleju tym niższe ciśnienie oleju, a najlepiej mieć te 1,5Bar na wolnych. Napisz jeszcze czy masz wskaźnik oil press w aucie to już wszystko będzie jasne.

Opublikowano

Ja Vol na 0,5bar jak będziesz jeździł to będziesz miał zdrowy (po przycierany) silnik :good: Chłopie co ty za brednie wypisujesz.....skąd ty to bierzesz, jak przy 0,8-0,7Bar zapala się kontrolka oleju. Im większa temp. oleju tym niższe ciśnienie oleju, a najlepiej mieć te 1,5Bar na wolnych. Napisz jeszcze czy masz wskaźnik oil press w aucie to już wszystko będzie jasne.

:polew: :polew: :polew: :polew: :polew: :polew:

mam wskaznik cisnienia oleju w aucie, i to co wypisuje to nie brednie

rozbieram i remontuje silniki bez mała od 20lat i doskonale wiem co pisze

dałem tutaj ogólny przykład silników nie tylko 1.8T

to ze cisnienie oleju spada wraz ze wzrostem temperatury jest dla wszystkich oczywiste

ale tak jak napisałem wczesniej samo cisnienie to nie wszystko, wazna jest wydajnosc pompy(ukladu)

sa silniki które mają w układzie stałe cisnienie 3 barów, bez wzgledu na temperature czy obroty

a sa bardzo mocno obciążone, pracujące w bardzo niekorzystnych warunkach

Opublikowano

To bez sensu co piszesz bo w tym temacie rozmawiamy o 1.8T i na tym się skupiamy. Nie interesuje nas w tym temacie jak jest gdzieś indziej. Pompa oleju pozostaje ta sama i nikt przy takich projektach jej nie wymienia na wydajniejszą (bo to nie potrzebne i bez sensu) tylko ew. zakłada nowy oryginał. Wydajność ma jedną taką samą jak przewidział producent, a więc tylko i wyłącznie ciśnienie się liczy. Ale można też być człowiekiem z własnymi teoriami i pisać jak jest w fordzie czy renault, co mnie tutaj h*j obchodzi :kox:

Opublikowano

jestes akurat w bledzie, nie samo cisnienie sie liczy

podam Ci to na przykladzie, ale odniesie sie to do turbiny (nomen omen to samo)

moc silnika przy doladowaniu 1bar na turbo K03 wynosi ok 200kM

na GTRS-ie przy tym samym doladowaniu bedzie ok 250kM

wiec jak widzisz robi to roznice

tak jak napisales wczesniej ze kontrolka cisnienia oleju zapala sie przy ok 0.7-0.8 bara

ale nie oznacza to ze silnik ma sie juz zatrzec, zatarcie wystepuja przy cisnieniu ponizej 0.2 bar

Opublikowano

Hehe, zabawny jesteś na prawdę :decayed: Człowiek z własnymi teoriami na wszystko. Czapka z głowy :hi: Nic już nie piszę, bo nie ma sensu.

Opublikowano

z wlasnymi teoriami ???

Wystarczy poczytac o pompach, ich sprawnosci i wydajnosci

ja zadnej Ameryki nie odkrylem, wszystko jest w ksiazkach

Opublikowano

120 stopni dla oleju to normalna temperatura pracy oleju

Wszystko zależy o jakiej lepkości oleju mówisz...dla motula 20W60 owszem 120 stopni to straszne nie jest...ale wszystko niżej to górna granica temperatury pracy...

dopiero przy 160 moze byc zle

skoro od 20 lat zajmujesz się silnikami to zapewne też przeprowadzałeś własne testy w swoim przydomowym/przyzakładowym laboratorium...a ja Ci powiem, że w moim laboratorium oleju już przy 130/140 stopniach traciły film olejowy...ale rozumiem, że Ty testowałeś silniki F1 :good:

No z tego co widze po cisnieniu oleju i jak pracuje motor to tez sklaniabym sie aby olej mial blizej 90stopni a nie 120.

słusznie...90-110 to optymalne temperatury :decayed:

minimalne cisnienie na wolnych obrotach to 0.5bar-a, wiec nie ma sie czym przejmowac

to jest jeszcze zależne od tego w którym miejscu zamontowany jest czujnik ciśnienia, zgodzisz się ?

Bo z tego co wiem to min 1bar powinno byc.

patrz wyżej :gwizdanie:

jezeli jest dostatecznie duza to nie potrzeba duzego cisnienia do utrzymania prawidłowego smarowania w układzie

zgoda, w 1.8T jest ona mała w porównaniu z 2.0T mitsu i stąd ciśnienie robocze w 1.8T powinno być w okolicach 1,2-1,6 bara gdzie w Evo w zależności od oleju jest na poziomie 0,8-1,2 bara :cool1:

rozbieram i remontuje silniki bez mała od 20lat i doskonale wiem co pisze

pewnie te z motosportu też...tam panują temperatury, o których mówisz :decayed: To ja nie wiedziałem, że mamy w naszych klubowych szeregach takich speców ! SZACUN i czapki z głów Panowie :hi:

jestes akurat w bledzie, nie samo cisnienie sie liczy

akurat jest dokładnie tak jak napisał Gregory :wink4:

Hehe, zabawny jesteś na prawdę :decayed: Człowiek z własnymi teoriami na wszystko. Czapka z głowy :hi: Nic już nie piszę, bo nie ma sensu.

Gregory pisz śmiało... :polew:

Opublikowano

właśnie czekałem na tę wypowiedz...

:polew: :polew: :polew: :polew: :polew: :polew:

ale chetnie ją przedyskutuje od nowa

Opublikowano

właśnie czekałem na tę wypowiedz...

:polew: :polew: :polew: :polew: :polew: :polew:

super a ja już Cie podpierdoliłem do moderatorów za wypowiedź nie związaną z tematem :good:

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...