Dev Opublikowano 10 Kwietnia 2011 Opublikowano 10 Kwietnia 2011 wytrzyma ???? :mysli: :polew: :polew:
gregory Opublikowano 10 Kwietnia 2011 Opublikowano 10 Kwietnia 2011 A co ma nie wytrzymać, 80-tka to mocna konstrukcja Co do tego oleju to 120st. to już dużo i jakby ktoś często widział taką temp. na wskaźniku to już warto się zastanowić nad chłodniczką obojętnie czy to seria czy zmodzone. Na chłodniczce to przy spokojnej jeździe będzie 80st. a przy upalaniu 90st. przez co olej będzie mnie przepalony 90st. temp. oleju to najlepsza temp. do smarowania.
Dev Opublikowano 10 Kwietnia 2011 Opublikowano 10 Kwietnia 2011 120 stopni dla oleju to normalna temperatura pracy oleju dopiero przy 160 moze byc zle
CoLo Opublikowano 10 Kwietnia 2011 Autor Opublikowano 10 Kwietnia 2011 No z tego co widze po cisnieniu oleju i jak pracuje motor to tez sklaniabym sie aby olej mial blizej 90stopni a nie 120.
Dev Opublikowano 10 Kwietnia 2011 Opublikowano 10 Kwietnia 2011 a jakie masz cisnienie na wolnych i niskich obrotach ?
CoLo Opublikowano 10 Kwietnia 2011 Autor Opublikowano 10 Kwietnia 2011 Zalezy od temp. Na wolnych przy 90st ok 1,6bar. Jak cisne to nie wiem...nie ma czasu na to patrzec aha, mowimy o oleju 5w40...
Dev Opublikowano 10 Kwietnia 2011 Opublikowano 10 Kwietnia 2011 Zalezy od temp. Na wolnych przy 90st ok 1,6bar. Jak cisne to nie wiem...nie ma czasu na to patrzec minimalne cisnienie na wolnych obrotach to 0.5bar-a, wiec nie ma sie czym przejmowac wrzuc info jakie ma cisnienie przy 120stopniach
CoLo Opublikowano 10 Kwietnia 2011 Autor Opublikowano 10 Kwietnia 2011 Zalezy od temp. Na wolnych przy 90st ok 1,6bar. Jak cisne to nie wiem...nie ma czasu na to patrzec minimalne cisnienie na wolnych obrotach to 0.5bar-a, wiec nie ma sie czym przejmowac wrzuc info jakie ma cisnienie przy 120stopniach 0,5 ? Tomek, skad takie info ? Bo z tego co wiem to min 1bar powinno byc. Przy 100st juz robi sie ok 1,3-1,4bar. Niech sie cieplej zrobi to popaluje chwile i sprawdze jakie jest cisnienie przy 120st.
Dev Opublikowano 10 Kwietnia 2011 Opublikowano 10 Kwietnia 2011 0.5 bar-a to minimalne cisnienie jakie powinien miec układ smarowania ale cisnienie to nie wszystko, waznym elementem jest wydajnosc pompy jezeli jest dostatecznie duza to nie potrzeba duzego cisnienia do utrzymania prawidłowego smarowania w układzie
gregory Opublikowano 10 Kwietnia 2011 Opublikowano 10 Kwietnia 2011 Ja Vol na 0,5bar jak będziesz jeździł to będziesz miał zdrowy (po przycierany) silnik Chłopie co ty za brednie wypisujesz.....skąd ty to bierzesz, jak przy 0,8-0,7Bar zapala się kontrolka oleju. Im większa temp. oleju tym niższe ciśnienie oleju, a najlepiej mieć te 1,5Bar na wolnych. Napisz jeszcze czy masz wskaźnik oil press w aucie to już wszystko będzie jasne.
Dev Opublikowano 10 Kwietnia 2011 Opublikowano 10 Kwietnia 2011 Ja Vol na 0,5bar jak będziesz jeździł to będziesz miał zdrowy (po przycierany) silnik Chłopie co ty za brednie wypisujesz.....skąd ty to bierzesz, jak przy 0,8-0,7Bar zapala się kontrolka oleju. Im większa temp. oleju tym niższe ciśnienie oleju, a najlepiej mieć te 1,5Bar na wolnych. Napisz jeszcze czy masz wskaźnik oil press w aucie to już wszystko będzie jasne. :polew: :polew: :polew: mam wskaznik cisnienia oleju w aucie, i to co wypisuje to nie brednie rozbieram i remontuje silniki bez mała od 20lat i doskonale wiem co pisze dałem tutaj ogólny przykład silników nie tylko 1.8T to ze cisnienie oleju spada wraz ze wzrostem temperatury jest dla wszystkich oczywiste ale tak jak napisałem wczesniej samo cisnienie to nie wszystko, wazna jest wydajnosc pompy(ukladu) sa silniki które mają w układzie stałe cisnienie 3 barów, bez wzgledu na temperature czy obroty a sa bardzo mocno obciążone, pracujące w bardzo niekorzystnych warunkach
gregory Opublikowano 10 Kwietnia 2011 Opublikowano 10 Kwietnia 2011 To bez sensu co piszesz bo w tym temacie rozmawiamy o 1.8T i na tym się skupiamy. Nie interesuje nas w tym temacie jak jest gdzieś indziej. Pompa oleju pozostaje ta sama i nikt przy takich projektach jej nie wymienia na wydajniejszą (bo to nie potrzebne i bez sensu) tylko ew. zakłada nowy oryginał. Wydajność ma jedną taką samą jak przewidział producent, a więc tylko i wyłącznie ciśnienie się liczy. Ale można też być człowiekiem z własnymi teoriami i pisać jak jest w fordzie czy renault, co mnie tutaj h*j obchodzi
Dev Opublikowano 10 Kwietnia 2011 Opublikowano 10 Kwietnia 2011 jestes akurat w bledzie, nie samo cisnienie sie liczy podam Ci to na przykladzie, ale odniesie sie to do turbiny (nomen omen to samo) moc silnika przy doladowaniu 1bar na turbo K03 wynosi ok 200kM na GTRS-ie przy tym samym doladowaniu bedzie ok 250kM wiec jak widzisz robi to roznice tak jak napisales wczesniej ze kontrolka cisnienia oleju zapala sie przy ok 0.7-0.8 bara ale nie oznacza to ze silnik ma sie juz zatrzec, zatarcie wystepuja przy cisnieniu ponizej 0.2 bar
gregory Opublikowano 10 Kwietnia 2011 Opublikowano 10 Kwietnia 2011 Hehe, zabawny jesteś na prawdę Człowiek z własnymi teoriami na wszystko. Czapka z głowy Nic już nie piszę, bo nie ma sensu.
Dev Opublikowano 10 Kwietnia 2011 Opublikowano 10 Kwietnia 2011 z wlasnymi teoriami ??? Wystarczy poczytac o pompach, ich sprawnosci i wydajnosci ja zadnej Ameryki nie odkrylem, wszystko jest w ksiazkach
poziek Opublikowano 10 Kwietnia 2011 Opublikowano 10 Kwietnia 2011 120 stopni dla oleju to normalna temperatura pracy oleju Wszystko zależy o jakiej lepkości oleju mówisz...dla motula 20W60 owszem 120 stopni to straszne nie jest...ale wszystko niżej to górna granica temperatury pracy... dopiero przy 160 moze byc zle skoro od 20 lat zajmujesz się silnikami to zapewne też przeprowadzałeś własne testy w swoim przydomowym/przyzakładowym laboratorium...a ja Ci powiem, że w moim laboratorium oleju już przy 130/140 stopniach traciły film olejowy...ale rozumiem, że Ty testowałeś silniki F1 No z tego co widze po cisnieniu oleju i jak pracuje motor to tez sklaniabym sie aby olej mial blizej 90stopni a nie 120. słusznie...90-110 to optymalne temperatury minimalne cisnienie na wolnych obrotach to 0.5bar-a, wiec nie ma sie czym przejmowac to jest jeszcze zależne od tego w którym miejscu zamontowany jest czujnik ciśnienia, zgodzisz się ? Bo z tego co wiem to min 1bar powinno byc. patrz wyżej :gwizdanie: jezeli jest dostatecznie duza to nie potrzeba duzego cisnienia do utrzymania prawidłowego smarowania w układzie zgoda, w 1.8T jest ona mała w porównaniu z 2.0T mitsu i stąd ciśnienie robocze w 1.8T powinno być w okolicach 1,2-1,6 bara gdzie w Evo w zależności od oleju jest na poziomie 0,8-1,2 bara rozbieram i remontuje silniki bez mała od 20lat i doskonale wiem co pisze pewnie te z motosportu też...tam panują temperatury, o których mówisz To ja nie wiedziałem, że mamy w naszych klubowych szeregach takich speców ! SZACUN i czapki z głów Panowie jestes akurat w bledzie, nie samo cisnienie sie liczy akurat jest dokładnie tak jak napisał Gregory Hehe, zabawny jesteś na prawdę Człowiek z własnymi teoriami na wszystko. Czapka z głowy Nic już nie piszę, bo nie ma sensu. Gregory pisz śmiało...
Dev Opublikowano 10 Kwietnia 2011 Opublikowano 10 Kwietnia 2011 właśnie czekałem na tę wypowiedz... :polew: :polew: :polew: ale chetnie ją przedyskutuje od nowa
poziek Opublikowano 10 Kwietnia 2011 Opublikowano 10 Kwietnia 2011 właśnie czekałem na tę wypowiedz... :polew: :polew: :polew: super a ja już Cie podpierdoliłem do moderatorów za wypowiedź nie związaną z tematem
Rekomendowane odpowiedzi