Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B6 BFB] Powolne spadanie z obrotów


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam, mam takie pytanie czy normalne jest przy silniku 1.8T w Audi A4, że po zmianie biegu obroty nie od razu spadają a nawet minimalnie się zwiększają. Nie powoduje to że silnik chodzi gorzej albo coś w tym stylu, przynajmniej nie odczuwam nic. Wydaje mi się że to nie jest jednak normalne prawda?:) Co może powodować takie zachowanie?

Opublikowano

Już takie tematy były w tym wątku i na to wskazuje (jeżeli to jest tylko chwilowy wzrost obrotów), że jest to taka przypadłość tych silników. U mnie obroty rosną jak np. jadę na 2 zacznę hamować (obroty są w granicach 1000) i nagle wrzucę na luz to w tym momencie obroty wzrosną do około 1500.

Opublikowano

to nie jest normalne :blink:

Opublikowano

Oczywiście że to nie jest normalne. Jeśli dzieje Ci się to po wciśnięciu sprzęgła kiedy zmieniasz bieg to jest to wina źle zaprogramowanej kostki od sprzęgła. Tam jest czujnik wciśnięcia sprzęgła. Jedź niech Ci go zobaczą bo na 90% wina leży właśnie w tym. Ten problem występuje ogólnie w niektórych AUDI. Nie tylko a4

Opublikowano

Eeeeeeeee..... nie zdarzyło Wam się nigdy taka sytuacja, że jak ruszacie z pod świateł czy jak manewrujecie na parkingu, przy za mało dodanym gazie automatycznie zostaną zwiększone obroty aby silnik nie został "zaduszony". Przecież to czuć pod stopą jak sam pedał gazu opuszcza się.

Opublikowano

Panowie to nie jest normalne, z tą kostką się wstrzymaj narazie. Jest to typowy objaw lewego powietrza bądź padającej przepływki. Kolego sprawdź sobie szczelność dolotu przede wszystkim, później posprawdzaj zaworki zwrotne podciśnienia (tych wężyków które łączą się z kolektorem ssącym) no i ewentualnie odme. Miałem to samo u siebie, z początku zmuła samochodu w ogóle nie miał kopa z dołu, zaczynał iśc dopiero po 3tyś obr, aż w końcu zaworek zwrotny puścił całkiem i mi zaczęło telepać silnikiem na postoju, okazało się ze walnięty był zaworek zwrotny w trójniku gumowym który łączy odme z kolektorem ssącym, silnik cały czas ssał lewe powietrze z odmy, co za tym idzie przepływka źle odmierzała itd... co powodowało zmuła. Ja bym zaczął od posprawdzania szczelności ukłądu. Pozdrawiam

Spadanie obrotów też wróciło do normy.

Opublikowano

Panowie to nie jest normalne, z tą kostką się wstrzymaj narazie. Jest to typowy objaw lewego powietrza bądź padającej przepływki. Kolego sprawdź sobie szczelność dolotu przede wszystkim, później posprawdzaj zaworki zwrotne podciśnienia (tych wężyków które łączą się z kolektorem ssącym) no i ewentualnie odme. Miałem to samo u siebie, z początku zmuła samochodu w ogóle nie miał kopa z dołu, zaczynał iśc dopiero po 3tyś obr, aż w końcu zaworek zwrotny puścił całkiem i mi zaczęło telepać silnikiem na postoju, okazało się ze walnięty był zaworek zwrotny w trójniku gumowym który łączy odme z kolektorem ssącym, silnik cały czas ssał lewe powietrze z odmy, co za tym idzie przepływka źle odmierzała itd... co powodowało zmuła. Ja bym zaczął od posprawdzania szczelności ukłądu. Pozdrawiam

Spadanie obrotów też wróciło do normy.

Ale ja nie mam problemu że silnik mi się telepie i w sumie zbiera się normalnie, jedyne to co że nie spadają tak od razu tylko lekko wzrosną i powoli zaczynają spadać.

Opublikowano

w mojej starej 1.6 ADP obroty też nie schodziły, powodem była przepustnica, jak rozkręcałem to była czysta, ale nie zaadoptowana prawidłowo,

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...