Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B5 AFN] Wyciek oleju, brudny silnik ale skąd ucieka? odma? Oleju nie ubywa..


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Nie pisałem wcześniej bo wyciek jest minimalny. Nie ubywa na bagnecie. Silnik z tyłu jest cały brudny. Myślałem że uszczelka pod pokrywą zaworów ale nową założyłem i nawet dokładnie na silikon założona wiec odpada bo przy niej jest teraz sucho. Ale wężyki z tyłu i czujnik u dołu(przy ścianie grodziowej) rury idącej od IC do kolektora jest zapie...ony w oleju. Musi tam się gdzieś jakaś mgiełka wydostawać bo oleju nie ubywa a bardzo brudno. Tzn tam w okolicach odmy jest też brudno tzn tego okrągłego na pokrywie zaworów. Może być tak że z pod tego ucieka lub w jakiś inny sposób odma się mogła zepsuć? Wkurza mnie bo silnik jest do samego dołu od strony ściany grodziowej w oleju od kiedy go kupiłem tak jest. Podpowiecie coś?

Opublikowano

Najlepiej zrób zdjęcie.

Moze oring czujnika temp. w rurze dolotu przepuszczac. Moze wezyk od map-sensora.

Jezeli w okolicach odmy tez masz tłusto to jakis lacznik-rurka gumowa do lub od odmy moze pękła. Tak bez fotek to ciezko...

Opublikowano

Wg prośby kolegi zrobiłem zdjęcia. Nie są one super jakości bo jest pochmurno i robione pod blokiem, nie chciało mi sie odkręcać osłony silnika.

dsc01107a.th.jpg

dsc01101j.th.jpg

dsc01102z.th.jpg

dsc01104wu.th.jpg

dsc01105d.th.jpg

dsc01106or.th.jpg

Zacząłem się zastanawiać czy to może faktycznie nie będzie gdzieś przy tym czujniku bo jest cały brudny, ale jest tez brudna ściana grodziowa koło kata i wężyk który idzie do EGR.

No nic, spójrzcie koledzy moze cos wymyślicie.

Opublikowano

jak dla mnie to leci Ci wlasnie z tego gumowego weza , lacznika pomiedzy rura od IC a kolektorem ssacym. u mnie tez z niego lecialo, koszt tej gumy to chyba 6zl w agromie. wtedy tez mialem sciane grodziowa cala zapackana olejem. w rurrze jest duze cisnienie i mgielka olejowa, stad niewielki ubytek,a tak napackane.

oczywiscie ze Ci leci z tego laczenia, dopiero zdjecia obejrzalem ;)) takze nie krepuj sie i wymieniaj! tylko uwazaj, 80zl w ASO to kosztuje, a w kazdym innym sklepie kupisz taniej. jak mowilem ja w agromie, 6zl. waz gumowy, zbrojony , olejoodporny.

Opublikowano

Po pierwsze do wymiany gumowy łącznik (ostatnie zdjęcie) - na pierwszy rzut oka widać, że od nowości nie był ruszany. Jego średnica powinna wynosić 51 cm, jednak 50cm też może być, chociaż ciężko założyć, za parę złotych już można kupić, więc nie duży koszt.

Pierwsze zdjęcie to samo, gumowy łącznik przy tej, jak to nazywasz, puszcze - kupujesz w motoryzacyjnym lub ASO.

Czasem potrafi też ubywać oleju przy śrubkach mocujących pokrywę zaworu, ale żeby to sprawdzić trzeba mieć czystą pokrywę. Wtedy wymienia się komplet uszczelek - po dwie na śrubkę.

Opublikowano

Tak jak mowią poprzednicy - gumowy łącznik rury dolotu i kolektora. Jak to zdejmiesz to pewnie od wewnatrz bedzie widac ze dziurawy gdzies...

I chyba tez oring czujnika temperatury przepuszcza. Podjedz do sklepu, zdejmij zawleczke, wyjmij czujnik, zdejmij z niego gumowy oring i niech Ci dopasują nowy.

Tyle oleju pryska to i troche niutonów musi uciekać - uszczelnisz to auta nie poznasz hehe

Opublikowano

W oring wątpię, bo olej spływałby w dół, a nie w górę... Wydaje mi się, że z gumowego łącznika sobie pociekło aż do czujnika :wink4:

Opublikowano

Mogło i tak byc...aczkolwiek oring moze przepuszczac swoją drogą..

Zresztą - zeby tylko takie problemy ludzie mieli z autami :wink4:

Opublikowano

Wielkie dzięki koledzy. Jak tylko znajdę chwile to podjadę kupie ten waż i oring a potem umyje silnik i zobaczymy czy to była przyczyna :wink4:

A może podpowiecie coś w tej sprawie http://www.a4-klub.pl/smf/index.php?topic=156254.0

Bo nikt sie nie zainteresował a tez mnie nurtuje.[br]Dopisany: 03 Wrzesień 2010, 16:55_________________________________________________Kupiłem ten wąż olejoodporny w agromie jak kolega wyżej podpowiedział i kupiłem w ASO oring pod ten czujnik. W weekend zabieram się za wymianę. Ale postanowiłem wcześniej przepatrzeć cały układ i jak sobie przejrzałem to się złapałem za głowę. IC jest zawalony jakby mieszanką błota, (chyba oleju) i nie wiadomo czym jeszcze. Czy da się go jakoś bezpiecznie wyczyścić żeby nie uszkodzić? Bo podejrzewam że w takim stanie to on nie spełnia swojego zadania. Co może się dziać jak będzie nie schłodzone odpowiednio powietrze? Podejrzewam że on taki jest od kiedy kupiłem i jeszcze kawał czasu wstecz bo to strasznie stary brud. Wyczyszczę go nie uszkadzając czy to duże ryzyko uszkodzenia?

Opublikowano

ogolnie w wezu intercoolera moze byc olej, i to calkiem normalne zjawisko,ale jak to nie jest olej, to sprawdz pod korkiem wlewu oleju, czy nie masz takiego nalotu o kolorze musztarrdy lub kawy . sprawdz tez bagnet. jesli olej zostanie wymieszany z woda, to wyglada wlasnie tak.

Opublikowano

Chyba się nie zrozumieliśmy :tongue4: Mi chodziło o to że IC jest z zewnątrz tak bardzo brudny. Między żeberkami jest pełno błota i sam nie wiem czego jeszcze. W środku węży jest tylko minimalny nalot wiec jest ok tak samo pod korkiem jest czyściutko. Zapytałem ponieważ niektórzy odradzali czyszczenie chłodnic żeby nie uszkodzić a to chyba podobna konstrukcja.I nie wiem czym się do tego zabrać żeby nie uszkodzić. Bo jak jest tak zasyfione to podejrzewam że tam nie wiele powietrza przelatuje między żeberkami co powoduje że słabo spełnia swoje przeznaczenie.

To podrzucicie cos koledzy i koleżanki?

Opublikowano

ehe ;) to w takim razie, jedz na jakas reczna myjke, gdzie myje sie cisnienieniowo bezdotykowo auto. otworz maske i pod cisnieniem przelec ten intercooler, nic nie pownno sie stac,a napewno wypluka brudy :)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...