Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B6 AWX] Wzrost spalania, EGR, moc + NOWE LOGI PO WARSZTACIE


Bartekl

Rekomendowane odpowiedzi

Witam i proszę o opinie,

ostatnio zaobserwowałem wzrost spalania o ok 0,5 - 1l /100km i może to złudzenie ale stał się mniej zrywny. Co może być przyczyną??

Czytałem że może to być EGR (mi leci z niego sporo od długiego czasu) czy czyszczenie może mieć wpływ na moc i spalanie???, a może wymiana???

Jakie logi mam zrobić??

na początek te co mam:

(w 003, czwarta kolumna odbiega od normy....????)

Group A: '003

Engine speed MAF (specified) MAF (actual) EGR duty cycle

TIME 790-870 230-310 210-350 40-75%

STAMP /min mg/str mg/str %

0 882 250 416,5 4,8

0,4 882 250 401,8 4,8

0,8 882 250 411,6 4,8

1,2 882 250 416,5 4,8

1,62 882 250 396,9 4,8

2,01 882 250 416,5 4,8

2,41 882 250 416,5 4,8

2,81 882 250 411,6 4,8

3,21 882 250 411,6 4,8

3,61 882 250 411,6 4,8

4,01 882 250 421,4 4,8

4,41 882 250 411,6 4,8

4,81 882 250 401,8 4,8

5,21 882 250 416,5 4,8

5,61 882 250 401,8 4,8

6,01 882 250 416,5 4,8

6,41 882 250 411,6 4,8

6,81 882 250 421,4 4,8

7,21 882 250 411,6 4,8

7,61 882 250 421,4 4,8

8,01 882 250 406,7 4,8

8,41 882 250 416,5 4,8

8,81 882 250 416,5 4,8

9,21 882 250 421,4 4,8

9,61 882 250 416,5 4,8

10,01 882 250 401,8 4,8

10,41 882 250 416,5 4,8

10,81 882 250 411,6 4,8

11,21 882 250 406,7 4,8

11,61 882 250 411,6 4,8

12,01 882 250 411,6 4,8

12,41 882 250 401,8 4,8

Cyl 1 Cyl 2 Cyl 3 Cyl 4

TIME -2,8 to +2,8 mg/H -2,8 to +2,8 mg/H -2,8 to +2,8 mg/H -2,8 to +2,8 mg/H

STAMP mg/str mg/str mg/str mg/str

0 -0,33 -0,87 0,35 0,82

0,4 -0,33 -0,87 0,35 0,82

0,8 -0,33 -0,87 0,38 0,82

1,2 -0,33 -0,87 0,35 0,82

1,6 -0,33 -0,87 0,35 0,82

2 -0,33 -0,89 0,35 0,85

2,4 -0,33 -0,87 0,35 0,85

2,8 -0,33 -0,89 0,33 0,85

3,2 -0,33 -0,87 0,33 0,85

3,6 -0,33 -0,87 0,33 0,85

4 -0,33 -0,87 0,33 0,85

4,4 -0,33 -0,87 0,33 0,85

4,8 -0,33 -0,87 0,33 0,85

5,2 -0,35 -0,85 0,33 0,85

5,6 -0,33 -0,85 0,33 0,85

6 -0,35 -0,87 0,33 0,87

6,4 -0,35 -0,87 0,33 0,87

6,8 -0,35 -0,89 0,33 0,89

7,2 -0,33 -0,89 0,33 0,87

7,6 -0,33 -0,89 0,33 0,89

8 -0,35 -0,89 0,35 0,87

8,4 -0,35 -0,89 0,33 0,87

8,8 -0,35 -0,87 0,35 0,87

9,2 -0,35 -0,87 0,35 0,87

9,6 -0,38 -0,89 0,35 0,87

9,98 -0,38 -0,89 0,35 0,89

10,38 -0,38 -0,92 0,35 0,89

10,78 -0,38 -0,92 0,35 0,89

11,18 -0,35 -0,94 0,35 0,89

11,58 -0,35 -0,92 0,35 0,89

11,96 -0,35 -0,94 0,35 0,89

12,36 -0,38 -0,94 0,38 0,89

003 dynamicznie

Group A: '003

RPM Mass Air / Rev, Mass Air / Rev, Duty Cycle

TIME

STAMP /min mg/str mg/str %

0 1407 850 578,2 4,8

0,4 1449 850 646,8 4,8

0,8 1533 850 764,4 4,8

1,2 1596 850 935,9 4,8

1,6 1701 850 1024,1 4,8

2 1806 850 1092,7 4,8

2,4 1932 850 1087,8 4,8

2,8 2037 850 1073,1 4,8

3,2 2163 850 1112,3 4,8

3,6 2289 850 1127 4,8

4 2394 850 1127 4,8

4,4 2520 850 1112,3 4,8

4,8 2625 850 1058,4 4,8

5,2 2751 850 1009,4 4,8

5,6 2856 850 1009,4 4,8

6 2961 850 1033,9 4,8

6,4 3087 850 1029 4,8

6,8 3171 850 1033,9 4,8

7,2 3276 850 1024,1 4,8

7,6 3381 850 1024,1 4,8

8 3465 850 1019,2 4,8

8,4 3570 850 1048,6 4,8

8,8 3654 850 1053,5 4,8

9,2 3738 850 1033,9 4,8

9,6 3843 850 1048,6 4,8

10 3927 850 1029 4,8

10,4 4011 850 1009,4 4,8

10,8 4095 850 994,7 4,8

11,2 4179 850 975,1 4,8

11,6 4263 850 955,5 4,8

12 4326 850 945,7 4,8

Z góry dzięki!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Za dużo logów nie zrobiłeś.

Z tego co tu widać można tylko przypuszczać, że coś jest nie tak z EGR, ale dopóki nie zrobisz 003 BS to się nie dowiesz.

Przeczytaj to:

http://www.a4-klub.pl/smf/diagnostyka_vag/tdi_diagnostyka_aktualizacja_13_x_2007-t18478.0.html

i zrób pełne logi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

z tego nic nie da sie powiedziec ... :confused4:

wroc tutaj z kompletem logow ..

i potem bedziemy wrozyc .... :naughty:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

oto logi niestety bez BS bo mój Vag niemoże wejść w opcje BS (albo nie umiem tego zrobić...)

dynamiczne:

b3734457bda543d8m.jpg

2cfade3490ac89acm.jpg

29254cd61112399dm.jpg

statyczne:

2cb504c0b078b237m.jpg

26158116eba5f27am.jpg

cffa8170e176e882m.jpg

c815911f6af950ffm.jpg

czy widać co może wpływać na to że auto trochę wiecej pali (0,5-1l) i nie jest tak żywe jak wcześniej???

z góry dzięki za analizę i porady!![br]Dopisany: 28 Maj 2008, 21:07 _________________________________________________NOWE LOGI??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zadam idiotyczne pytanie, ale... nie zmieniales ostatnio kół na wieksze? :kox:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zadam idiotyczne pytanie, ale... nie zmieniales ostatnio kół na wieksze? :kox:

Moze zaczales jezdzic na klimie..? :mysli:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

IMO:

- termostat - OK

- sprezarka - OK ( o stanie kierownic i dzialaniu N75 nic nie mozna powiedziec - brak 011 BS)

- LMM - OK

- EGR - OK

- wyznaczanie dawki paliwa - OK

Zmieniales rozrzad ostatnio albo jestes przed zmianą ???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To ja dodam

To ja ostatnio zmieniłem opnki na szersze z 205 na 235 i miałem żal do autka ze więcej pali.

Ale zmiana opon połączyła się z jazdą z klimą i chyba z tego wyszło ok. litra więcej.

Ale czy AFV po mieście latem może palić aż tyle tzn, 8,5 do 10l.

Z logów było wszystko ok jak u kolegi.

Co o tym myślicie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moze, jak wystarczająco namiętnie pojeżdżę w krakowskich korkach to potrafi przekroczyć 10L. Jak korki są ozięble to mieszczę sie w7-7.5L -- wskazania wg. jego waszmości kompa. :naughty::kox:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za opinie!!!

Oponki zmieniłem ale w zeszłym roku jeździłem na szerszych. Jednak z tym spalaniem nie jest tak źle bo jeśli pali więcej to ko 0,5l spalanie mieści się od 5l trasa do 9l miasto czyli raczej w normie.(choć kiedyś było 4,5-8) To co mnie zastanawia że auto nie straciło mocy tylko stało się mniej żywe.... kiedyś szybciej reagowało na gaz i to nie kwestia przyzwyczajenia.

rozrząd miałem zmieniany 20 tys temu, ale widocznie muszę jechać na poprawkę

pytanie: czy rozchodzący się kąt rozrządu może mieć wpływ na lekkie zmulenie auta???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moze ... wraz z falujacym kątem rozrzadu - faluje kąt wyprzedzenia zaplonu..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bartekl ... rozrzad do korekcji .. sprawdz stan napinacza ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moze ... wraz z falujacym kątem rozrzadu - faluje kąt wyprzedzenia zaplonu..

nic nie faluje. w czegolnosci nie kat zaplonu(to diesel). kat wtrysku jest sterowany przez ECU. wartosc kata synchronizacji jest uwzgledniana przez ECU przy okreslaniu kata wtrysku.

kat synchronizacji ma wartosc prawidlowa w granicach -3 - + 3 st. dopoki jest w normie nie ma prawa nic sie dziac.

delikatna zmiana kata w zakresie 0,6 st nie jest zjawiskiem nieprawidlowym. przy wiekszych wartosciach nalezy zainteresowac sie napinaczem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nic nie faluje. w czegolnosci nie kat zaplonu(to diesel). kat wtrysku jest sterowany przez ECU

To zdanie ma mi sugerowac, ze w dieslu nie istnieje kąt wyprzedzenia zaplonu ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nic nie faluje. w czegolnosci nie kat zaplonu(to diesel). kat wtrysku jest sterowany przez ECU

To zdanie ma mi sugerowac, ze w dieslu nie istnieje kąt wyprzedzenia zaplonu ?

Tak czy inaczej moje odchylenia w próbie dynamicznej dochodzą do 2,8 a to już granica normy..... :shocked:

jestem umówiony we wtorek w warsztacie w którym wymieniałem rozrząd.

Czy do tego czasu są jakie wskazania odnośnie jazdy, bo na wysokich obrotach anomalie są większe (nie deptać???)

Na co mam zwrócić uwagę, można jakoś poznać czy napinacz jest do wymiany czy można ręcznie usunąć problem, pytam bo jestem zielony, a mechanik pewnie chętnie by coś wymienił :rtfm: [br]Dopisany: 04 Czerwiec 2008, 11:24 _________________________________________________Wiam,

właśnie mam auto na warsztacie i zadzwonił mechanik że ustawienie rozrządu i napinacz jest OK.

Czy to możliwe że są takie odczyty w 004 a wszystko jest OK. i co ewentualnie może być przyczyną????

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy to możliwe że są takie odczyty w 004 a wszystko jest OK. i co ewentualnie może być przyczyną????

nie ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie, wróciłem właśnie od mechanika podobno specjalista od Audi/VW (u niego robiłem rozrząd) i sprawdził napinacz, ustawienie rozrządu i powiedział że wszystko jest OK. Logi 004 mam bez zmian!

Czy ktoś ma pomysł o co chodzi?????????

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy ktoś ma pomysł o co chodzi?????????

jak my ? A on co powiedział na te logi ?

sprawdził blok 000, napinacz, ustawienie rozrządu i twierdzi że wszystko jest OK. Napinacz mocny, rozrząd ustawiony tak jak powinno być. Jak powiedziałem mu o bloku 004 to powiedział że nie ma pojęcia skąd ta anomalia, bo z rozrządem jest wszysto OK.

Gość może nie jest super diagnostą ale sporo znajomych od lat robi u niego rozrządy, skrzynie, itp. Specjalizuje sie w VW/Audi. Gdyby kiedyś coś skopał prawdopodobnie bym się dowiedział.

mółwił coś że serwo nie trzyma dobrze ciśnienia (jakiś kruciec???) ale to chyba nie ma związku???

będę wdzięczny za jakieś wskazówki..... a pozostaje mi koątrolować co jakiś czas 004

Pozdrawiam!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...