Johnny333 0 Opublikowano 28 Kwietnia 2014 Udostępnij Opublikowano 28 Kwietnia 2014 Witam. Od jakiegoś czasu moja wycieraczka tylnej szyby miewała humory. Często ruszała od razu i chodziła prawidłowo ale czasem (przy pierwszym uruchomieniu) zacięła się w połowie na chwilkę, wracając znów zacięcie i potem już płynnie. Obecnie jest uniesiona o jakieś 10 cm od pozycji spoczynku i ani drgnie. Stanęła i stoi. Myślałem, że pod tapicerką tylnej klapy, może gdzieś przy silniczku znajdę bezpiecznik ale nie ma. Pozostałe bezpieczniki sprawne. Poza tym dawno, dawno temu zauważyłem wyciek płynu przy silniczku (czy też pompce - nie wiem jak to dokładnie się nazywa). Jak tylko zauważyłem, że płyn cieknie zaprzestałem używania tylnego spryskiwacza. Nieszczelność jest gdzieś w miejscu, w którym z obudowy wychodzi kruciec, na który wciśnięty jest wężyk (patrz dołączone foto). I teraz nie wiem czy przyczyną awarii pracy wycieraczki jest kwestia elektryki (jakiś przekaźnik, silniczek itp.) czy może w silniczku nazbierał się syf, który go unieruchomił. Nie wiem też czy nieszczelność i wyciek może mieć z tym coś wspólnego. Co myślicie, co radzicie? Grzebać samemu, rozbierać silniczek, jechać do elektryka czy od razu rozglądać się za następnym silniczkiem? Pozdróweczki i z góry dziękuję za opinie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
majkel_majki 19 Opublikowano 30 Kwietnia 2014 Udostępnij Opublikowano 30 Kwietnia 2014 Możesz go wyjąc i rozebrać, w środku na pewno będzie masa rdzy, glutów ze starego smaru i innego syfu. Zapieczony jest mechanizm i tulejka. Wszystko jest do rozebrania, mycia i smarowania, najlepiej smarem molibdenowym albo litowym, towot się za szybko przeistacza w gluty. Od razu zaznaczam, że ślimacznicy z silnikiem nie wyciągniesz bez oddzielenia komutatora od szczotek, które zostaną przy korpusie mechanizmu, włożenie tego z powrotem na miejsce to jest masa zabawy. Robiłem to kiedyś i drugi raz bym się nie bawił tylko kupił nowy mechanizm, do dostania za ok. 300 zł. Jeżeli jednak chcesz czyścić to bodajże w dziale Warsztat jest opisana regeneracja takiego mechanizmu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Johnny333 0 Opublikowano 8 Maja 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 8 Maja 2014 Dziękuję za radę. Co prawda nie wszystko jest dla mnie w pełni jasne ("ślimacznicy z silnikiem nie wyciągniesz bez oddzielenia komutatora od szczotek, które zostaną przy korpusie mechanizmu" - to mi brzmi jak regułka z fizyki) ale będę drążył to zagadnienie aż mi się we łbie rozjaśni. Aha, no tak... ale co z wyciekiem? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sebo| 0 Opublikowano 8 Maja 2014 Udostępnij Opublikowano 8 Maja 2014 Wyciek nie ma z tym nic wspólnego. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Johnny333 0 Opublikowano 9 Maja 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 9 Maja 2014 No właśnie. Więc może nie ma sensu rozbieranie i czyszczenie jeżeli okaże się, że miejsca wycieku i tak nie da się w żaden sposób trwale uszczelnić. Wkurza mnie jak coś nie działa dlatego będę "zadowolony" tylko w połowie gdy wycieraczka ruszy ale spryskiwacza nadal nie będę mógł używać by nie moczyć sobie tapicerki klapy bagażnika. Rozwiązanie połowiczne. Nasuwa mi się coraz bardziej czarny scenariusz konieczności kupienia nowego silniczka. Zgroza. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sebo| 0 Opublikowano 12 Maja 2014 Udostępnij Opublikowano 12 Maja 2014 Stan przy silniczku, zalej zbiorniczek i niech ktoś "psiknie" i wtedy zlokalizujesz wyciek. Jak już będziesz wiedział skąd cieknie, to masz prawie zrobione:) Daj znać jak postępy. Ja mam to samo i też się za to zabiorę ale zacznę od wycieraczki, bo wyciek zlokalizowałem (kruciec-węzyk) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Johnny333 0 Opublikowano 17 Maja 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 17 Maja 2014 @sebo|: zlokalizowałem wyciek (zdjęcie u góry). To jest między końcówką krućca a obudową - dziwnie tak trochę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
karol24 9 Opublikowano 19 Maja 2014 Udostępnij Opublikowano 19 Maja 2014 Najczęściej właśnie tam łamie się ta rurka ja wsadziłem grubą ale miękko gumową podkładkę na tą rurkę i ją wcisnąłem na miejsce. Nie cieknie, psika na szybę może nie tak jak przedtem ale spełnia swoją rolę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mike_D 3 Opublikowano 22 Maja 2014 Udostępnij Opublikowano 22 Maja 2014 Jak nie będzie Ci się chciało z tym bawić to wywal cały mechanizm w cholerę, zaślep przewód od spryskiwacza, zamontuj zaślepkę i ciesz się gładka klapą Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jospethe 2 Opublikowano 22 Maja 2014 Udostępnij Opublikowano 22 Maja 2014 Też miałem taki problem z silniczkiem. Nowy kosztuje około 250 zł. Stwierdziłem, że wycieraczka z tyłu nie jest mi potrzebna. Wczoraj wszystko wyleciało a szyba została zaślepiona specjalną zaślepką. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Banan 106 Opublikowano 22 Maja 2014 Udostępnij Opublikowano 22 Maja 2014 W Avancie A6 jest ten sam silnik wycieraczek , u mnie cieknie w tym samym miejscu ( ukręcona rurka w ośce ) zamówiłem zestaw naprawczy 8L0998711 - jest ta rurka ośka itd. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jospethe 2 Opublikowano 22 Maja 2014 Udostępnij Opublikowano 22 Maja 2014 Ten cały mechanizm to jedna wielka porażka. Rurka się ukręca, płyn zalewa cały mechanizm, wszystko rdzewieje i z czasem się blokuje. Jakby nie mogli zrobić spryskiwacza oddzielnie i zamontować go nad szybą tak jak jest w wielu innych samochodach. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ajro TDI 0 Opublikowano 28 Maja 2014 Udostępnij Opublikowano 28 Maja 2014 Koledzy w dziale "SAM NAPRAWIAM" jest wszystko ładnie opisane wraz ze zdjęciami. Po krótce, naprawa polega na: - rozebraniu silniczka i wyczyszczeniu wszystkiego dokładnie - jeżeli rurka od sprysku jest ukręcona polecam kawałek z anteny teleskopowej - porządnie nasmarować, złożyć i cieszyć się naprawioną wycieraczką, spryskiwaczem i zaoszczędzonymi co najmniej 150,- ! ! ! Odsyłam do lektury w dziale sam naprawiam. Powodzenia Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się