Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Przy skręcie w lewo skrzypi jak stare drzwi.


danzan

Rekomendowane odpowiedzi

Koledzy, potrzebuje pilnej pomocy! Wyjechałem do niemcowni, póki byłem w kraju autko chodziło cacy, od czasu jak jestem tutaj sypie się jak tapeta z pustej blondyny.

Szukałem tego problemu na forum, ale trafiałem tylko na pisk albo zgrzytanie pompy itp.

Mianowicie chodzi o to, że gdy skręcam w lewo coś skrzypi. Jest to takie skrzypienie jakby stare nienaoliwione zawiasy, jakby blacha tarła o gumę. Nie jest to zgrzytanie, nie jest to pisk, tylko takie specyficzne i wkurzające skrzypienie.

Rozbebeszyłem dzisiaj zawias, posprawdzałem wszystkie gumy, tuleje, szczyty przednich mcphersonów i wszystko jest ok. Jedyne co zostaje mi z pomysłów to wysiadająca maglownica. Płyn w normie, nie ma wycieków, wspomaganie działa jak należy, ale trzeszczy niemiłosiernie :kwasny: Przed chwilą byłem w mieście to zaczęło piszczeć też w prawą stronę:facepalm:

Pilnie proszę o jakąś zdalną diagnozę i radę jakby to usunąć. Wpadłem sam na pomysł żeby wstrzyknąć przez gumę na krawędziach magla oleju trochę strzykawką z igłą. Do PL wracam za 3 miesiące, do tego czasu chciałbym chociaż to piszczenie usunąć, a potem to już magiel mogę wymieniać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

O jakich mcphersonach w B5 mówicie chłopaki? :facepalm::doh: Obstawiałbym po prostu pompę wspomagania, niech jedna osoba kręci kołami, a Ty chwyć za pompę, tylko uważaj na ręce żeby Ci nie wkręciło w pasek i jeśli to z pompy to po prostu będzie to wyczuwalne :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem podobnie i miałem nie odkręcony drazek stanilizacyjny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pompy juz nasłuchiwałem i to na pewno nie ona. Dźwięk dochodzi gdzies zza kierownicy, jakby gdzies ponad pedałami. A co do smarowania tych łożysk na szczycie kolumn amortyzatora nie chca mi sie dac wyjąć te plastikowe zaslepki :/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przecież w B5 masz wielowahacz, a nie kolumnę mcphersona. Amortyzator jest na stałe w jednym miejscu :facepalm: Tam nie ma łożyska, które przy skręcie mogłoby piszczeć, zrozum :doh:

Nawet nie wiesz jak takie dźwięki np z pompy niosą się po przewodach, maglu i czuć je w kierownicy więc jeśli oceniasz ten dźwięk z kabiny to może być różnie. Posadź kogoś za kierownice i wtedy lokalizuj :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przecież w B5 masz wielowahacz, a nie kolumnę mcphersona. Amortyzator jest na stałe w jednym miejscu :facepalm: Tam nie ma łożyska, które przy skręcie mogłoby piszczeć, zrozum :doh:

Nawet nie wiesz jak takie dźwięki np z pompy niosą się po przewodach, maglu i czuć je w kierownicy więc jeśli oceniasz ten dźwięk z kabiny to może być różnie. Posadź kogoś za kierownice i wtedy lokalizuj :wink:

dokłądnie A4 to nie opel Astra gdzie łożyska są na poduszce amorka i piszczą :grin: do sprawdzenia pompa lub płyn wspomagania i gumy na zawieszeniu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdź górne wahacze , moze to byc początek ich końca , miałem tak w passacie kiedyś , one pracują przy skrecie kół i wlasnie mogą piszczeć , za chwile dostaną luzu jak pracują na sucho

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Górne wahacze są nowe, gumy i tuleje te które były do kitu wymienione przed podróżą bo jechałem blisko 1000km. Radzicie więc sprawdzić pompę i płyn? Płyn sądzę, że nie był od nowości zmieniany. Auto do Polski trafiło rok temu z Francji, w kraju jestem drugim właścicielem.

Podsumowując radzicie posłuchać pompy i sprawdzić płyn? Jak ocenię stan płynu i jeśli pompa nie będzie chrobolić to wymiana płynu może pomóc?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a gumy na maglu te harmonijki sa cale?? bo jesli nie to pewnie w srodku trzeszczy ci przegub kulowy magla do ktorego sie pozniej przykreca drążek kierowniczy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam ten sam problem prawej strony;/ Na diagnostyce nie potrafili stwierdzic co to, w kazdy sworzen wstrzykiwali olej i nie pomoglo. Pozniej sam kupilem smar litowy w sprayu i spsikalem gorna podstawe amorka tam gdzie jest poducha, dolna podstawe i tylne tuleje dolnych wachaczy, wtedy mialem przez pare godzine prawie cisze, ja obstawiam poduche amortyzatora ale czy ona pracuje na tyle by mogla skrzypiec jak stary tapczan przy skrecaniu, na malych nierownosciach podczas powolnej jazdy?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja obstawiam poduche amortyzatora ale czy ona pracuje na tyle by mogla skrzypiec jak stary tapczan przy skrecaniu, na malych nierownosciach podczas powolnej jazdy?

Kolega pare postów wyżej napisał, że w amorku nic nie może piszczeć bo to nie jest mcpherson i nie przemieszcza się podczas skręcania. Dodam, bo nie wiem czy wcześniej nadmieniłem, że ten problem pojawił się kiedy auto było używane w bardzo wysokich temperaturach powietrza i całe dnie spędzało przed firmą na słońcu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Znalazlem chyba przyczyne skrzypienia u mnie. Tuleja dolnego prostego wachacza ta na ktorej jest amorek, wylewa sie bo guma jest strasznie miekka i skrzypi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pany, powód darcia przy skręcie znaleziony. Przyczyną jest - przynajmniej u mnie - uszkodzona guma osłonowa z prawej strony na maglu :banan:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to wes ja odchyl i zobacz czy czasem kuli na maglu juz rdza nie zdarzyla wpierniczac bo tak magiel bedzie do regeneracji za jakis czas jak woda poszla. dobrze wyczysc i zepnij wszystko szczelnie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W jaki sposób ta guma była uszkodzona? Pęknięta czy co? To ona tak skrzypiała? U mnie też się to pojawia, sporadycznie ale też. Co dziwne nie zawsze na skręconych kołach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Puściła opaska i guma się zsunęła. Niestety d*pa blada bo skrzypienie wróciło. Popsikałem wszystkie złączki wahaczy, tuleje, końcówki drążków, a piszczenie ustało raptem na kilka skrętów kierownicą. Podjechałem do jakiegoś niemieckiego mechanika to powiedział mi, że to gumy na górze amortyzatorów. Tłumaczyłem mu, ze to wielowahacz i tutaj amortyzator się nie obraca ale on upierał się, że to to :facepalm: Nie mam już pomysłów, skrzypienie jest nie do zniesienia, aż dreszcze przechodzą jak to skrzypi, a podczas skrzypienia czuć drżenie w pedałach i całej podłodze po mojej stronie, więc padam na ryj i brak mi pomysłów co to może być.:kwasny:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzisiaj i mnie dopadło skrzypienie z prawej strony. Na szybkiego stwierdziłem- podniosłem na lewarku prawą stronę, ściągnołem koło i przy kręceniu kierownicą skrzypienie dobiega z magla. Guma na maglu cała, pompy nie słychać, tzn. nie wyje. Myślicie, że magiel do wymiany. W środę mam trasę 1200km- dam radę obrócić?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I ja mam skrzypienie.

Magiel 7tys po regeneracji.

W deszczu ustaje skrzypienie,tak to tej i w lewo i w prawo.

---------- Post dopisany at 22:34 ---------- Poprzedni post napisany at 22:29 ----------

Psikał ktos w krzyzak laczycy magiel z kolumna?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...