lisek120 Opublikowano 15 Stycznia 2014 Opublikowano 15 Stycznia 2014 Sprawa wygląda tak auto kupilem w listopadzie w grudniu wymieniłem świece żarowe wraz z rozrządem wiec to napewno nie wina świec. Od pewnego czasu gdy odpalam auto po nocy lub dłuższym postoju obroty podnoszą sie do 1 tys i podczas ich spadania do norm alnej pozycji zatelepie silnikiem i puści malego dymka sytuacja ta zdaża sie coraz częsciej, po krótkich przerwach nie wiem do około 5h auto odpala normalnie... do tego wszystkiego od pewnego czasu podczas przyspieszania najbardziej na 1,2,3, i delikatnie na 4 biegu soprócz czystej pracy diesla słychalny jest inny dźwięk (nazwe go delikatny terkot) na początku w miarę rozgrzewania się silnika dźwięk ten cichł i zniakał całkiem teraz tylko cichnie nie znika całkiem (więc coś postępuje) szpecu powiedzial że ten dźwięk wydają pompki. No i tak idąc za ciosem pojechałem do gościa na komputer na początku podlaczyliśmy autko na rozgrzanym siniku i stwierdził że na 4 cylindrze pokazuje wartość 0,45 reszta niby w porządku, nie widziałem co na reszcie pokazywal komp ale gosciu powiedział że najlepiej sprawdzić to wszystko rano na zimnym silniku, tak też zrobilem zostawiłem autko na noc u niego, rano podpinamy kompa jeszcze na nie odpalonym autku zeby zobaczyć co pokaże przy odpalaniu po nocy, wartości jakie pokazaly podczas odpalenia auta i w trakcie opisywanej sytuacji na początku posta ( tj gdy przy odpaleniu po nocy zatelepiue i pusci dymka ) na 1 i 2 cylindrze pokazywał wartości nie wielkie wartości ujemne bez większych zmian po chwili pracy silnika, na 3 przy odpaleniu pokazalo +1,82 po chwili spadło do +0.08 i to zdaniem mechanika jest przyczyna takiego zachowywania sie auta podczas odpalania a na 4 +0,76 po chwili spada do +o.30. Co o tym wszystkim sądzicie niech wypowie sie jakis szpecu;d Mechanik dodał jeszcze (zacierając ręcę bo to turbiniarz) że przydaloby się to jakoś w miarę szybko zrobic bo to xle wpływa na turbine i może doprowadzić do jej awarii i do wypalenia zaworow jeśli dobrze pamiętam. http://www.autobodex.waw.pl/strona41c.htm
elmer80 Opublikowano 16 Stycznia 2014 Opublikowano 16 Stycznia 2014 Ooo dzizu.... kolego masz przypiety temat jak zrobić komplet logów. Poczytaj, zainwestuj kilkadziesiąt złotych w kabelek. Viaken.pl polecam. Wrzuć logi tak jak trzeba i wtedy poszukamy przyczyny. W skrócie to PD sprawdza się na rozgrzanym silniku. Turbo też... I niech mechanior łapek nie zaciera bo będzie wymieniał i naprawiał wszystko po kolei a Ty będziesz bulił. To nie wahadlowiec nasa :-)
lisek120 Opublikowano 16 Stycznia 2014 Autor Opublikowano 16 Stycznia 2014 Wiem że, by mi sie przydal ale narazie go nie mam a chyba z tego co napisalem ktos kto sie zna może coś wywniąskować. Zależy mi na czasie a za nim kupie kabel i ogarnę jak z niego korzystać minie trochę czasu. Na cieplym silniku na 1 i 2 pokazuje wartości ujemne na 3 pokazuje +0,08 a na 4 +0.45 i po tych wskazaniach mechanik stwierdzil że, 3 i 4 do roboty. Także prosze o wasze wypowiedzi co o tym sadzicie.
elmer80 Opublikowano 16 Stycznia 2014 Opublikowano 16 Stycznia 2014 Tak na szybko to zmień mechanika... zostaw PD w spokoju. Jeszcze raz się powtórzę kup kabel zrób komplet logów. Nikt tu wróżka nie jest. Z tego co napisałeś może być problem z oringami na PD a może z EGR. Logi logi logi over.
lisek120 Opublikowano 16 Stycznia 2014 Autor Opublikowano 16 Stycznia 2014 Tak na szybko to zmień mechanika... zostaw PD w spokoju. Jeszcze raz się powtórzę kup kabel zrób komplet logów. Nikt tu wróżka nie jest. Z tego co napisałeś może być problem z oringami na PD a może z EGR. Logi logi logi over. Kolego czy ten watek wystarczy mi żeby ogarnąć vaga i zrobić komplet logów? http://a4-klub.pl/diagnostyka-vag-32/tdi-diagnostyka-aktualizacja-20-viii-2012-a-12031/ czy muze jeszcze cos innego postudiowac?
elmer80 Opublikowano 16 Stycznia 2014 Opublikowano 16 Stycznia 2014 Tak dokładnie. Ja w/g tego właśnie pierwsze kroki stawialem :-) wydrukuj to sobie poczytaj na spokojnie i na spokojnie działaj. Pamiętaj żeby pliki wrzucić na vaglog.rtnet.pl a linki na forum wrzuć w dziale diagnostyka. Powodzenia
Biszczan Opublikowano 16 Stycznia 2014 Opublikowano 16 Stycznia 2014 Jak wspomniał Arek wyżej zmień mechanika bo ja szukając rozwiązania problemu w swoim samochodzie odwiedziłem kilka serwisów i o dziwo w każdym z nich pracowali wróżbici Macieje "Panie turbo źle zregenerowane" na co Ja odpowiedziałem: "ale w turbinie były wymienione uszczelniacze, a pozostałe elementy umyte, nic nie było regenerowane natomiast panowie z serwisu stwierdzili, że turbo ma się poza tym bardzo dobrze" i... cisza ze strony wróżbity Macieja. Kabelek od viakena dostaniesz bardzo szybko ( ja tak dostałem). Lepiej samemu sprawdzać błedy i robić logi, niż płacić 50zł za podłączenie i skasowanie błędu co tak naprawdę nie powoduje fizycznego usunięcia usterki. Jak będziesz mieć problem z logami to pisz
elmer80 Opublikowano 16 Stycznia 2014 Opublikowano 16 Stycznia 2014 Michał dotarł do Ciebie w końcu mail?? Kabel zamówiłeś??
lisek120 Opublikowano 22 Stycznia 2014 Autor Opublikowano 22 Stycznia 2014 Kabel doszedl ale wraz z nim zima i szklanka na odzie musze poczekac na odpowiednie warunki bo jak narazie to więcej jak 50 nie pojade. Arek musze robić wszystkie logi czy tylko jakies konkretne?
elmer80 Opublikowano 22 Stycznia 2014 Opublikowano 22 Stycznia 2014 Tak zrób komplet raz a porządnie. Weź sobie kogoś do pomocy jak będziesz robił dynamiczne. A teraz możesz zrobić statyczne i BS
Duch^ Opublikowano 22 Stycznia 2014 Opublikowano 22 Stycznia 2014 Po co zakładasz 2 tematy o tym samym w jednym dziale?? I tak nic nie robisz co piszemy w tamtym temacie to założyłeś drugi ... 2 strony odpowiedzi na twój poprzedni temat były http://a4-klub.pl/1-9-194/glosna-praca-silnika-310008/index2.html
lisek120 Opublikowano 23 Stycznia 2014 Autor Opublikowano 23 Stycznia 2014 Może mi ktos jeszcze wytlumaczyc co to jest BS i czym sie rożni od grup normalnych skoro grupy 000, 003, 004, 011 znajduja sie zarówno w BS i grupie normalnej. Robi się je dwa razy czy jak? Czy po prostu te z bs robi sie przez określony czas?
elmer80 Opublikowano 23 Stycznia 2014 Opublikowano 23 Stycznia 2014 Logi statyczne robisz na wolnych obrotach. W BS ECU podwyzsza obroty i steruje np. geometrią lub EGR. Bedzie wtedy kontrolka mrugac.
lisek120 Opublikowano 23 Stycznia 2014 Autor Opublikowano 23 Stycznia 2014 Dzięki za wyjasnienie jutro po pracy biorę sie do roboty Martwi mnie jeszcze 1 rzecz bo na forum wyczytałem że najlepiej zeby lapek był na xp-ku a ja mam 7 ciekawe czy nie bedzie problemów.
Biszczan Opublikowano 23 Stycznia 2014 Opublikowano 23 Stycznia 2014 Dzięki za wyjasnienie jutro po pracy biorę sie do roboty Martwi mnie jeszcze 1 rzecz bo na forum wyczytałem że najlepiej zeby lapek był na xp-ku a ja mam 7 ciekawe czy nie bedzie problemów. Gdy używalem win 7 64bit to mialem problemy, ale z vag-com 409.1. Na win 7 32bit vag-com 311.2 śmiga także najpierw sprawdź czy wszystko będzie śmigać. Wysłane z mojego GT-I9100 przy użyciu Tapatalka
dfence2005 Opublikowano 23 Stycznia 2014 Opublikowano 23 Stycznia 2014 dla vin 7 64bit polecam XP mode, każdy VAG zadzaiła
lisek120 Opublikowano 25 Stycznia 2014 Autor Opublikowano 25 Stycznia 2014 Dobra mam logi statyczne: VAGLOG - wklej logi z VCDS/VAG-COM VAGLOG - wklej logi z VCDS/VAG-COM VAGLOG - wklej logi z VCDS/VAG-COM VAGLOG - wklej logi z VCDS/VAG-COM VAGLOG - wklej logi z VCDS/VAG-COM VAGLOG - wklej logi z VCDS/VAG-COM VAGLOG - wklej logi z VCDS/VAG-COM VAGLOG - wklej logi z VCDS/VAG-COM VAGLOG - wklej logi z VCDS/VAG-COM BS: VAGLOG - wklej logi z VCDS/VAG-COM VAGLOG - wklej logi z VCDS/VAG-COM VAGLOG - wklej logi z VCDS/VAG-COM VAGLOG - wklej logi z VCDS/VAG-COM Moje pierwsze logowanie ale myśle ze zrobilem wszystko jak trzeba
Biszczan Opublikowano 25 Stycznia 2014 Opublikowano 25 Stycznia 2014 Pompka nr 4 do sprawdzenia. Poza tym mógłbyś zalać do baku jakiś środek do czyszczenia pompowtryskiwaczy np. ligui moly. Temperatura płynu za wysoka, sprawdź czy masz odpowiedni poziom w zbiorniczku. Temperatura paliwa też wysoka (u mnie zazwyczaj w granicach 72C). Wysłane z mojego GT-I9100 przy użyciu Tapatalka
elmer80 Opublikowano 25 Stycznia 2014 Opublikowano 25 Stycznia 2014 5 link to BS a nie statycznie ale to szczegol. Logi robiles w zamknietym cieplym garazu? Zaslonieta chlodnica? Tak jak Biszczan napisal 4 PD kuleje ale moze tez cos byc z kompresja na cylindrze. Jakbys wyjmowal PD to zaloz nowe oringi i podkladke. Co do czyszczenia ukladu wtryskowego to proponuje wyjezdzic 2-3 zbiorniki jakiegos paliwa ultimate itp oraz zrobic czyszczenie LM Diesel Spulung. Ja u siebie przedwczoraj zastosowalem i zupelnie inaczej pracuje i odpala rano. Jak juz bedziesz wyciagal PD to zmien oringi na wszystkich. Obejrzyj dokladnie krzywki walka. Podoginaj wtyczki od PD. Konektorki trzeba powysuwac z plastikowej obudowy wtyczki.
lisek120 Opublikowano 25 Stycznia 2014 Autor Opublikowano 25 Stycznia 2014 Logi robilem na dworze przy T minus 8 stopni chlodnica nie jest niczym zaslonieta. Też zauwazylem wlasnie ta podwyzszona T ogolnie jakos szybko lapie T ten silnik w porównaniu np do AFNa z B5 moment i jest 90. Na czym polega to czyszczenie Arek, chhodzi o to co opisywal nasz kumpel zeby odlaczc przewody od baku a w ich miejsce piodlaczyć zbiorniczek z tym plynem do czyszczenia? Co dokladnie z tym 4 pompowtryskiwaczem? mam je wszystkie wyciągnac w celu sprawdzenia ? 4 jest do roboty czy wystarczy powymieniać te podkładki i oringi i bedzie dobrze? Ogolnie to nsam tego raczej nie zrobie potrzebuje jakiegos mechaniora ogarniętego poleci moze ktoś kogos z okolic Olesnicy.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się