Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B6 AVF] Blokada drążka skrzyni biegów, zamarzła?


Bobasan

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Jak w temacie, mam problem ze skrzynią biegów (silnik AVF, skrzynia 6 biegowa, manualna ).

Historia dość dziwna bo nie słyszałem jeszcze żeby coś takiego komuś się przydarzyło.

Ale od początku: Autko zostawione na mrozie ( Wrocław temp ok. -13 C ) na jakieś 8 godzin ( byłem w pracy). Zaciągnięty ręczny, na luzie.

Po tym czasie , wracam, wsiadam, odpalam, próbuje wrzucić "jedynkę" a tutaj drążek ani rusz! Próbuje w lewo, w prawo - zero reakcji.

Nie dało się go poruszyć nawet na pół centymetra, nie wchodził żaden bieg ( oczywiście przy wciśniętym sprzęgle ), normalnie masakra.

Sprawa dość śmieszna bo po ok 30 min przy zapalonym silniku i włączonym webasto, autko "nagrzało się" i powoli skrzynia dała się rozruszać.

Po ok godzinie, wszystko śmigało jak należy.

I teraz pytanie co się mogło stać? Sprzęgło na bank nie bo nawet przy awarii można poruszać drążkiem w lewo i prawo.

Wydaje się że coś zamarzło skoro dodatnia temperatura rozwiązała problem. :wallbash:.

Miał ktoś kiedyś taki przypadek?

Będę wdzięczny za wszelkie wskazówki i sugestie.

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oleju w skrzyni nie wymieniałem od zakupu autka u faszystów, w książce serwisowej również brak informacji także wnioskuje że od nowości nikt tego nie robił.

Wątpliwe wydaje mi się jego zamarznięcie lub zgęstnienie do tego stopnia żeby drążek kompletnie nie dawał się poruszyć.

Na początku wydawało mi się że kaseta się przycięła ale to nie wyjaśnia faktu rozruszania drążka po wzroście temperatury.

Wody w skrzyni na bank nie ma bo niby skąd miałaby się dostać? Auto zadbane, serwisowane na bieżąco nigdy nie było najmniejszych problemów.

Coś czuje że bez rozgrzebania się nie obejdzie :kwasny:.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pamiętam, że temat był już chyba zeszłej zimy poruszany na forum. Z tego co kojarzę to zamarzał mechanizm zmiany biegów pod drążkiem. Masz osłony na skrzynię biegów i silnik?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na silnik na 100% jest, na skrzynię muszę sprawdzić.

Dziwi mnie fakt że w zeszłym roku przy temperaturze -25 C nic się nie działo, a tym roku taka masakra.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To na pewno nie olej. Przyczyny trzeba szukać przy układzie cięgien (wybierak i drut). Nie wiem - może woda dostała się pod pancerz i jak przymarznie to blokuje możliwość przeciągnięcia linki? Ew. tak jak Bobasan napisał - zdjąć osłonę drążka i zobaczyć co się dzieje bezpośrednio pod wybierakiem...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...