Sebiś 1 Opublikowano 12 Września 2014 Udostępnij Opublikowano 12 Września 2014 Witam, Po uruchomieniu silnika lub zapłonu nie zawsze włącza się nawiew klimatyzacji, na żadnej prędkości. Czasem startuje od razu a czasem dopiero do kilkunastu minutach jazdy. Przedwczoraj zdemontowałem wentylator i opornicę. Wirnik silnika jest ok, szczotki też, płytka w opornicy nie posiada widocznych gołym okiem uszkodzeń typu nadpalenia, zimne luty. Wczoraj cały dzień wszystko było ok, dzisiaj znowu po staremu. Miał ktoś podobny przypadek ? Poniżej wklejam log z vcds: Address 08: Auto HVAC Labels: Redir Fail! Control Module Part Number: 8T1 820 043 N HW: 8T1 820 043 N Component and/or Version: KLIMA 1 ZONE H05 0120 Software Coding: 36000000 Work Shop Code: WSC 06325 000 00000 VCID: 3C7C839ABFBCB1FE93D 2 Faults Found 01273 - Fresh Air Blower (V2) 009 - Open or Short to Ground - Intermittent Freeze Frame Fault Status: 00101001 Fault Priority: 3 Fault Frequency: 4 Reset counter: 65 Time Indication: 0 Date: 2014.09.11 Time: 13:38:22 Freeze Frame Temperature: 23.0°C Speed: 4.0 km/h Voltage: 7.20 V Current: 0.000 A Voltage: 14.00 V 01844 - Control Module for Fresh Air Blower (J126) 014 - Defective - Intermittent Freeze Frame Fault Status: 00101110 Fault Priority: 3 Fault Frequency: 1 Reset counter: 65 Time Indication: 0 Date: 2014.09.12 Time: 06:26:31 Freeze Frame Temperature: 18.0°C Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wrclaguna 342 Opublikowano 12 Września 2014 Udostępnij Opublikowano 12 Września 2014 ewidentnie cos z modułem jest nie tak dlatego tez bład dmuchawy jest Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gibons 54 Opublikowano 24 Września 2014 Udostępnij Opublikowano 24 Września 2014 Mam dokładnie taki sam błąd w MCE 09 brak błędów. Grześ gdzie ten moduł się znajduje co radzisz sprawdzić dokładnie ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wrclaguna 342 Opublikowano 24 Września 2014 Udostępnij Opublikowano 24 Września 2014 Trzeba sciagnac schowek pasazera, od razu zobaczymy dmuchawe oraz tzw.( jeż) rezystor Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gibons 54 Opublikowano 24 Września 2014 Udostępnij Opublikowano 24 Września 2014 Rozumiem że chodzi o tego "jeża" ? jego pamiętam też czyściłem i zaglądałem do środka. Czyli pasowałoby go podmienić tak ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wrclaguna 342 Opublikowano 24 Września 2014 Udostępnij Opublikowano 24 Września 2014 Sprawdzamy po kolei, czyli bezpiecznik , okablowanie a pozniej rezystor Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gibons 54 Opublikowano 24 Września 2014 Udostępnij Opublikowano 24 Września 2014 bezpiecznik będzie dobry bo tak chyba w cale by nie działała a ona załancza się od czasu do czasu. Postaram się podmienić wentylator i rezystor i zobaczymy co z tego wyjdzie. Dzięki za podpowiedzi chyba ze ktos ma jeszcze jakies pomysly to pisać Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TomShrek 0 Opublikowano 25 Września 2014 Udostępnij Opublikowano 25 Września 2014 Podłącze się do tematu. Mój wentylator od dmuchawy zaczyna piszczeć co jakiś czas i zaczyna mnie to irytować. Zamówiłem już nowy i teraz moje pytanie. Czy trzeba demontować schowek, żeby wyciągnąć starą dmuchawę czy da się go wyciągnąć od komory silnika jakoś, bo tam go widać? Wystarczy go tylko wymienić, czy to ma jakąś ochronę komponentu czy coś i lepiej się za to bez kompa nie zabierać? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
proximpuh 3 Opublikowano 5 Października 2014 Udostępnij Opublikowano 5 Października 2014 Od strony silnika nie wyjmiesz, trzeba zdemontować schowek i wymiana jest bardzo prosta, żadnej ochrony nie ma, wymiana i działa Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gibons 54 Opublikowano 5 Października 2014 Udostępnij Opublikowano 5 Października 2014 Ja mam ten sam błąd dzisiaj rozebrałem schowek i rezystor jest ok podmienialiśmy na inny. Okazało się że przewody przy wentylatorze coś świrują jak nimi ruszam to raz działa raz nie więc trzeba wentylator wymienić. Jeszcze jutro go wyciągnę i zobaczę czy da się ogarnąć te przewody bez wymiany. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gibons 54 Opublikowano 14 Października 2014 Udostępnij Opublikowano 14 Października 2014 U mnie przelutowalem czerwony przewód od wentylatora i na razie chodzi potem sprawdzę czy błędy znikły Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Toczi1 1 Opublikowano 7 Grudnia 2014 Udostępnij Opublikowano 7 Grudnia 2014 Nie wiem czy dobrze się podpinam ale co jakiś czas jak jadę i już się zatrzymam po następnym uruchomieniu silnika nie działa wentylator klimatyzacji. ale jeśli wyciągnę bezpiecznik w bagażniku za niego odpowiedzialny to wentylator startuje. dzisiaj miałem to samo tylko już wentylator po wyciągnięciu bezpiecznika się nie uruchomił ale podczas jazdy załączył się i zaczął działać . czy ktoś może wiedzieć co jest nie tak POMOCY Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wrclaguna 342 Opublikowano 7 Grudnia 2014 Udostępnij Opublikowano 7 Grudnia 2014 a jakie dokładnie błedy ? te same ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Toczi1 1 Opublikowano 11 Kwietnia 2015 Udostępnij Opublikowano 11 Kwietnia 2015 (edytowane) Witam znowu pojawil sie błąd wentylatora. Wymieniłem wentylator na inny razem z rezystorem (bo stary mial przepalone cele na komutatorze i dlatego nie startował z kazdego miejsca ) i po 3 tygodniach znowu to samo wentylator czasami rano nie startuje zauwazyłem ze narazie nie startował zawsze jak leje deszcz albo jest wilgotno. ale jesli go włanczam i wyłanczam przyciskiem to za ktoryms razem załapie albo po krótkiej jezdzie taz zalapie. Juz nie mam pojecia co moze byc nie tak. Dalej mi wentylator się wylańcza i wymieniłem rezystor na stary i wymieniłem pod nim ta izolacje jak pisaliscie na forum a mam pytanie pod podszybiu ma być tu filter http://fs1.directupload.net/images/150411/xqi5jkr9.jpg A potem założyłem tam filtr od klimatyzacji bo wydaje mi się ze tam wilgoć dochodzi i dlatego nie działa i patrochy tam wpadają I zrobiłem tak http://fs2.directupload.net/images/150411/5i9w8jvu.jpg Jak myślicie będzie ok tak. Edytowane 11 Kwietnia 2015 przez Toczi1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
miodzio 0 Opublikowano 11 Kwietnia 2015 Udostępnij Opublikowano 11 Kwietnia 2015 Tam nie ma filtra ..... a ja bym bardziej sprawdził wszystkie spływy czy są drożne i sprawdził bym czy ten plastik który przykrywa podszybie nie jest uszkodzony. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Toczi1 1 Opublikowano 15 Kwietnia 2015 Udostępnij Opublikowano 15 Kwietnia 2015 Tam nie ma filtra ..... a ja bym bardziej sprawdził wszystkie spływy czy są drożne i sprawdził bym czy ten plastik który przykrywa podszybie nie jest uszkodzony. No własnie wszytko jest ok nie ma nidzie pekniec plastików a bo cos tym stylu, ale rano wentyator nie chce sie uruchomic. a wymieniłem wentylator na inny i rezystor tez. Wymiana rezystora na inny nic nie dała wentylator dalek sie nie uruchamia z rana. Dopiero jesli wcisne pare razy off/on to wtedy zaskakuje. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
spknet 2 Opublikowano 21 Lipca 2015 Udostępnij Opublikowano 21 Lipca 2015 dziś i umnie nie załączył się wentylator nie pomagało wył/wł co gorsza żadnych błędów dopiero po kilku godzinnym postoju znowu działa Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Toldi2123 1 Opublikowano 5 Października 2015 Udostępnij Opublikowano 5 Października 2015 (edytowane) Cześć u mnie dzieje się to samo ale bardzo rzadko,jeszcze nie zaglądałem tam ale wyczailem iż pomaga rozpędzenie auta tak ok 180km/h za każdym razem dmuchawa zaczyna chodzić! Wydaję mi się że może byż to kwestia prądy,przy takiej prędkości i obrotach auto dostaje więcej prądu i dmuchawa rusza.....tak na mój chłopski rozum Edytowane 5 Października 2015 przez Toldi2123 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
norberto 0 Opublikowano 18 Stycznia 2016 Udostępnij Opublikowano 18 Stycznia 2016 Mi zaczął piszczeć praktycznie na każdych obrotach... Ma ktoś filmik albo instrukcję, jak ten wentylator wymienić? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jędrulawawa 1 Opublikowano 3 Lutego 2016 Udostępnij Opublikowano 3 Lutego 2016 Mi zaczął piszczeć praktycznie na każdych obrotach... Ma ktoś filmik albo instrukcję, jak ten wentylator wymienić? http://a4-klub.pl/index.php?/topic/230968-demontaz-schowka-pasazera/page-2 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się