Skocz do zawartości

Ranking

  1. azalewsk

    azalewsk

    Pasjonat


    • Punkty

      2

    • Postów

      47


  2. Mateusz 123456789

    Mateusz 123456789

    Pasjonat - Nowicjusz


    • Punkty

      1

    • Postów

      6


  3. granatowy

    granatowy

    Pasjonat


    • Punkty

      1

    • Postów

      56


  4. hak64

    hak64

    Pasjonat


    • Punkty

      1

    • Postów

      70


Popularna zawartość

Treść z najwyższą reputacją w 10/27/20 uwzględniając wszystkie działy

  1. Wiele osób na forum jest zainteresowanych przeróbką świateł na ledy bez upierdliwych grzejących się rezystorów podłączanych równolegle do ledów, tylko po to żeby nie sygnalizowały błędu przepalonej żarówki. Moja przeróbka polega na wlutowaniu miniaturowych rezystorów smd do płytki elektryki J519 i oszukanie sterownika, że oświetlenie jest sprawne. W przypadku ledów wykonanych profesjonalnie, nie ma potrzeby sprawdzania, gdyż żywotność ledów jest dłuższa niż żywotność pojazdu. Poza tym klubowicze audiomaniacy są zazwyczaj rozgarnięci. Przeróbka dotyczy wersji audi A4 B7 z biksenonami, natomiast w wersji z halogenami może się delikatnie różnić. Wartości rezystorów można dobrać tak, że układ zdiagnozuje uszkodzenie ledów w danym obwodzie, lecz to zajęcie dla cierpliwych i jest zależne od mocy ledów podłączonych do obwodu. Im większa jest moc ledów tym mniejszą wartość rezystora należy wlutować. Ja zacząłem od 100 kiloomów. Do przeróbki potrzebny będzie drut (kynar) oraz dobrej jakości topnik do lutowania układów scalonych smd, oraz lutownica ze stabilizacją temperatury grota, no i najważniejsze wprawa w lutowaniu.
    2 punkty
  2. Na szczescie jak mi sie odwidzi oklejka to nazbieram sobie juz kasy na poprawki lakiernicze i polerke
    1 punkt
  3. No nie. Prawie setka wyświetleń i nikt... Zaczynam się martwić znikomą znajomością przepisów i jeszcze bardziej utwierdzam się w przekonaniu, że czas to zmienić. Takie tematy i dyskusje są nie tylko potrzebne, ale i niezbędne. Zarówno policjant, jak i sąd rozpatrując jakiekolwiek zdarzenie musi opierać swoje zdanie na przepisach. Autor powyższego opracowania był uprzejmy owe przepisy uwzględnić, problem jednak w tym, że dołożył swoje trzy grosze, wskutek czego dość poważnie minął się z prawdą. Chodzi o początkowy wywód uzasadniający art 23 ust 1 pkt 3 ustawy prd: "Wynika stąd, że pojazd cofający znajduje się w "hierarchii pierwszeństwa" najniżej, a zatem musi ustąpić go wszystkim innym pojazdom, a także pieszym... cofający samochód - mimo, że znajduje się na drodze z pierwszeństwem - nie ma już pierwszeństwa w stosunku do pojazdów wyjeżdżających z drogi podporządkowanej". Czyżby? Dla jasności przypomnę, iż przepisy ruchu drogowego przewidują określona hierarchię ważności. I tak w kolejności: 1. Sygnały i polecenia dawane przez osoby kierujące ruchem lub uprawnione do jego kontroli, 2. Sygnały świetlne, 3. Znaki drogowe, 4. Normy zawarte w przepisach kodeksu drogowego, np. reguła prawej reki. Zatem autor tegoż opracowania, twierdząc, że wyjeżdżający z drogi podporządkowanej ma pierwszeństwo przed cofającym na drodze z pierwszeństwem był łaskaw postawić pkt 4, ponad pkt 3. W jego ocenie art 23 ust 1 ustawy prd, jest zatem ważniejszy niż art 5 ust 1 Miłego dnia życzę.
    1 punkt
  4. Tarcze maja dokładnie 2lata i około 18tys zrobione na przeglądzie zagranicą nikt się tego rantu nie doczepił. A zagranicą bardziej sprawdzają auta niż w PL.
    1 punkt
  5. MMI 3G z nawigacją wersji Basic (bez twardego dysku i joysticka w pokrętle). Wersja oprogramowania MMI jaka była zainstalowania to P0022 czyli fabryczna tak jak Audi wyjechało z fabryki - litera P przy numerze wersji oznacza oprogramowanie fabryczne - litera K wersję aktualizowaną przez ASO/użytkownika). Odblkokowanie GREEN MENU w MMI 3G 5F-Inf.Elektr.--->ADAPTACJA 10---> Channel 6 zmiana z 0 na 1 MMI Reset (Naciśnij i przytrzymaj klawisz funkcyjny 1 (Setup), przycisk potwierdzenia 2 i przycisk nawigacji 3 same MMI idzie w dół, a następnie ponowne uruchomienie Trwa około 60 sekund ..) MMI 3G 2009-2012 występuje w 2 wersjach : Basic (zwane również Low) - bez twardego dysku, bez joysticka w pokrętle, mapami 2D High - z twardym dyskiem 40GB , joystickeim w pokrętle, mapami 3D Na początek sprawdzamy posiadaną wersję MMI 3G: Na panelu naciskamy "Setup" następnie "Settings" i wybieramy "Version". "B" przy numerze wersji oznacza Basic, "H" oznacza wersję High. Aktualizację przeprowadzamy przy podpietym prostowniku Uprzedzam pytania o Polską wersję językową : nigdy nie było fabrycznie ! Procedura aktualizacji Rozpakowujemy potrzebną wersję oprogramowania na kartę SD, w moim przypadku zacząłem od K0031 (można też nagrać na CD ale to wolniejsza opcja). Jeżeli dana wersja jest zapisana w pliku ISO można ją rozpakować np. WinRARem. Wkładamy kartę do czytnika, przyjmijmy slot SD1. Naciskamy jednocześnie "Setup" + "Return", pojawi się ekran z numerem wersji na którym wybieramy "Update". Wybieramy źródło czyli slot SD1. Powinniśmy zobaczyć wersję programowania do której zostanie zaktualizowane MMI, wybieramy tę wersję. Na kolejnym ekranie wybieramy "Standard". Pojawi się lista z informacją jakie komponenty systemu MMI zostaną zaktualizowane (nie wszystkie będą aktualizowane), przewijamy na sam dół i wybieramy "Start download". W tym momencie mamy jeszcze możliwość przerwać cały proces wybierając "Abort", jeżeli wybierzemy "Start" aktualizacja się rozpocznie i nie można jej przerwać. Proces aktualizacji w zależności od wersji może trwać od kilku do 15 minut. Uzbrajamy się w cierpliwość, niczego nie dotykamy, nie przełączamy, nie otwieramy/zamykamy drzwi itp. System będzie się kilka razy resetował, czasem ponowne uruchamianie (wtedy mamy czarny ekran) może trwać krócej, a czasem dłużej ale cierpliwie czekamy do końca i niczego nie ruszamy. Po zakończeniu aktualizacji system wyświetli podsumowanie. Przy każdym komponencie, który był aktualizowany powinno być wyświetlone OK, a przy każdym pominiętym (dla którego nie było aktualizacji) "-". Przewijamy na sam dół i wybieramy "Continue". MMI uruchomi się już w nowej wersji. wersja Basic: BNav_EU_P0029_D1 BNav_EU_P0054_D1 BNav_EU_P0206_D1 BNav_EU_K0031_2_D1 BNav_EU_K0070_2_D1 BNav_EU_K0206_2_D1 BNav_EU_K_0256 BNav_EU_K_0257 wersja High HDD HNav_EU_P0014_D1 Europa HNav_EU_P0022_D1 Europa HNav_EU_K0022_1_D1 Europa HNav_EU_K0022_2_D1 Europa HNav_EU_K0031_3_D1 Europa 2010 HNav_EU_K0054_2_D1 Europa HNav_EU_K0206_3_D1 Europa 2012 HNav_EU_K0253_D1 Europa 2013 HNav_EU_K0257_5_D1 Europa 2014 HNav_EU_K0257_6_D1 Po zainstalowaniu aktualizacji i podłączeniu VCDS dostaniemy 2 błędy z modułu 5F: 03276 - Please Check Software Version Management 03175 - Invalid Data Set Opis usunięcia błędu 03276, kalkulator do przeliczenia jednej wartości : Podłączamy kabelek i uruchamiamy VCDS. Wybieramy "Select Control Module" i następnie "5F". Wybieramy "Adaptation - 10". W polu "Channel" wpisujemy 15 i klikamy "Read". W polu "Count" pojawi nam się jakaś wartość którą kopiujemy i wklejamy do kalkulatora (na dole strony) i klikamy Calculate - http://web.archive.org/web/20140710063105 https://www.dropbox.com/s/xosb78nglz4p4wc/Software_Management_Check.zip?dl=0 Otrzymaną wartość (SVM Value) wklejamy do pola "New Value" w VCDS po czym klikamy "Test" a następnie "Save". Klikamy "Done, Go Back". Klikamy "Faults Codes - 02". Jeżeli pojawi się błąd 03276 klikamy "Clear Codes" a następnie "Done, Go Back". Ponownie klikamy "Faults Codes - 02" i błędu 03276 powinno już nie być. Opis usunięcia błędu 03175, potrzebne jest aktywne ukryte menu (zielone): wchodzimy do ukrytego menu (przytrzymujemy CAR+SETUP) wchodzimy do "car", a następnie "carmenuoperation" znajdziemy tu długą listę parametrów (u mnie na 3 ekrany), musimy ZWIĘKSZYĆ wartość KAŻDEGO elementu o 1 po zmianie wartości wracamy do głównego menu naciskając RETURN resetujemy MMI naciskając jednocześnie SETUP+PRZYCISK W POKRĘTLE+PRAWY GÓRNY (obok pokrętła) podpinamy kabelek, uruchamiamy VCDS, wybieramy "Select module", następnie moduł 5F, klikamy "Fault codes" po czym otworzy nam się okienko z widocznym błędem 03175, klikamy "Clear codes", potwierdzamy, a następnie "Done, go back" i możemy zamknąć VCDS teraz musimy przywrócić ustawienia w ukrytym menu do stanu początkowego czyli powtarzemy procedurę z początku z tą różnicą, że wszystkie wartości ZMNIEJSZAMY o 1
    1 punkt
Ten Ranking jest ustawiony na Warszawa/GMT+02:00
×
×
  • Dodaj nową pozycję...