Skocz do zawartości

Użytkownik007

Pasjonat
  • Postów

    251
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Reputacja

2

O Użytkownik007

Informacje

  • Imię
    Łukasz
  • Miasto
    Jelenia Góra

Auto

  • Model
    A4 B8
  • Nadwozie
    Avant
  • Rok produkcji
    2015
  • Silnik
    2.0 TDI
  • Kod silnika
    CNHA
  • Napęd
    quattro
  • Skrzynia
    Manual
  • Paliwo
    ON

Ostatnie wizyty

1928 wyświetleń profilu
  1. Tak, wtryskiwacz AdBlue jest przed DPF. Co ciekawe filtr zaczął się już częściej wypalać gdy zaczeły się problemy z AdBlue. U mnie był błąd "zbyt małe ciśnienie czynnika w układzie SCR" Wskazywało to na pompę ale jak się teraz zastanawiam to może wtryskiwacz lał czynnik jak z kranu...
  2. Kolejny przypadek gdzie po wyprogramowaniu AdBlue skrócił się interwał wypalania DPF. TAK WIEM AdBlue NIE MA NIC WSPÓLNEGO z DPF poza tym że wtryskiwacz AdBlue jest w tej samej puszce co DPF ale jednak z jakiś nieznanych mi przyczyn coś się dzieje... U mnie krótkie odcinki po 15km 2xdziennie, przed wyprogramowaniem Adblue wypalanie co 250-300km, po 150-200km. Po prawie roku trochę się poprawiło wypalanie teraz co 200-240km. Wtryski były wyciągane i sprawdzane na maszynie przy okazji prana filtra, ślinik nie spala oleju, generalnie nie ma się do czego czepić mimo mojej nadgorliwości. Miałem podejrzenie, że przed awarią AdBlue wtryskiwacz lał płyn i zakleił część kanałów w filtrze (często dzieje się tak w autach ciężarowych), miałem demontować filtr i poddać oględzinom następnie myć w płynie do usuwania skrystalizowanago Adblue ale brakuje chęci - ten kto zna silnik CNHA domyśle się jaką operacją jest demontaż filtra
  3. Przez otwór po wtryskiwaczu adblue nie dojdziesz kamerą do DPF, próbowałem i są żebra z blachy po drodze w kształcie łopatek wirnika, od tyłu też nie bardzo jest jak. Bede demontował filtr i mył płynem który rozpuszcza AdBlue (oczywiście jak bedzie widać zatkane kanały). Na razie nie mam możliwości tego przeprowadzić ale myślę że do końca sierpnia się uda.
  4. Hej, nalałem Liqy Moly i jezdze na razie od wypalenia 80km i 13g sadzy zmierzonej. Nic nie robie innego bo nie mam nawet czasu ale pierwszym krokiem bedą oględziny kamerką endoskopową przez otwór po wtryskiwaczu AdBlue. Jeżeli zauważe tam faktycznie zalepiony mocznik (nie wiem czy e tej sadzy bedzie to widoczne) to bede myślał nad demontażem i zalaniem go czymś typu FORTE lub OS-BLUE 😕 gorąca woda nie wiem ale nie dam sie skroić 2tyś i też pewnie oni robia w ten sam sposób, bo gość powiedział mi że takie pranie to ze 3 dni potrwa, więc na bank będą to jakąś chemią rozpuszczać a nie hydrodynamicznie.
  5. od "wywalenia map AdBlue" przejechałem około 2500km. Te 200km udało się zrobić akurat jak jechałem na logi do tego gościa, wtedy wydłużył się interwał do 200km, pewnie przez to że miałem wyjazd za miasto, to było w czawrtek a w poniedziałek rano znów wypalanie po 110km.. Wiesz mógłbym spróbować to K2 ale nic tym nie uszkodzę? Jak mam ryzykować, to wolę zrzucić ponownie filtr i wyprać, wiadomo koszty ale generalnie dbam o auto i nie wyobrażam sobie przykładowo usunąć DPF i jeździć śmierdzielem. AdBlue się pozbyłem bo strasznie kosztowna zabawa z diagnostyką i stwierdziłem że wystarczy mi EURO5 Jest podobny pprzypadek poniżej, najgorsze że niby DPF można tym mocznikiem uszkodzić na stałe: https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic4055162.html#21088309
  6. Chyba mam trop, mechanik mi powiedział że może być tak że lał mi wtryskiwacz od AdBlue i to Adblue zakleiło częściowo filtr (strystalizowało się tam). Znalazłem filmik EKG też zdiagnozował taki problem (widać to na zdjęciach z kamery endoskopowej), część kanalików jest zaklejona na biało. To się składa w całość sensowną, jak zaczelo walić błedami Adblue to zaczą się skracać interwał DPF.. Miałem zbyt małe ciśnienie w układzie adblue, może wtrysk lał i nie było przez do odpowiedniego ciśnienia na doprowadzeniu do wtryskiwacza a ja myślełem że pompa padła Tylko czy jest możliwość rozpuszczenia tego adblue bez prania DPF? link do filmu:
  7. Pompa około 4000zł. U mnie dziś rano znów wypalanie po przejechaniu 110km - idę na rekord
  8. tak, sprawdzałem w zeszłym tygodniu, to miałem 540 a on wczoraj 300... ciekawa jest jeszcze jedna kwestia - wszyscy twierdzą że AdBlue nie ma wpływu na DPF (logiczne) a u mnie częstsze wypalania zaczęły się jak padła pompa Adblue (zaraz po tym wyprogramowałem AdBlue). Widziałem pisałeś w którymś poście że też masz wyłączony AdBlue... Może jednak mocznik jakoś wpływa na sadzę w filtrze...
  9. teraz jak sprawdzał było 300mg/suw
  10. Tak byłem, zrobił logi dynamiczne i wszystko w normie. Odziwo przepływka pokazuje też poprawne wartości 😵. Generalnie nie ma się do czego przyczepić, nie ma pkt zaczepienia. Mówił że bywają problemy ze szczelnością chłodnicy spalin w tych silnikach ale wtedy wali błędami. Wczoraj przed wizytą miałem też wypalanie (dobiło do 200 km więc jest lepiej) dziwne bo nic nie robiłem, jedynie wymieniłem filtr powietrza w niedzielę bo miałem na zapasie ale to nie powinno mieć wpływu. Jeżeli sytuacja się pogorszy to mam mu dać na cały dzień i będzie szukał drobiazgowo. Gość robi programy, wyłączał mi programowo AdBlue, jest sporo lat na rynku i ma dobrą opinie w kręgu mechaników w okolicy więc mam do niego zaufanie. Pewnie zaraz ktoś mnie skrytykuje ale postanowiłem zalać LIQUI MOLY 2650, nie wiem czy pomoże ale na pewno nie zaszkodzi. Kolega miał cyrki i ustabilizowało mu się wypalanie po tym, oczywiście to nie zdziała cudów jak masz jakąś usterkę ale tak jak u mnie nie widać nic niepokojącego poza krótszymi interwałami to spróbuję. 😎
  11. EGR był czyszczony rok temu, zobaczymy co powie gość z którym jestem dzisiaj umówiony
  12. nie jeszcze, może pod koniec tygodnia się uda przecież na wolnych obrotach zawór recyrkulacji spalin jest zamknięty
  13. mam ciekawą informację, mianowicie od jakiegoś czasu zaczął mi się DPF wypalać coraz częściej nie mogę dobić do 200km, wypalanie co 140-170km. Wczoraj sprawdziłem wskazanie przepływomierza, co się okazuje masa powietrza urosła do 540mg/storke (kiedyś było 320). Układa się to w jakąś logikę że przepływomierz jeszcze bardziej zawyża ale nie mam doświadczenia w takich diagnozach i muszę porozmawiać z kimś kto się zna w temacie... A może ktoś z bardziej zorientowanych na forum coś podpowie ?
  14. po wypaleniu 9-10hPa, przed wypalaniem gdy już sadza zmierzona dochodzi do 23g - około 30hPa na wolnych
  15. chyba nie ma problemu, z tego co się zorientowałem to w cyklu miejskim wypalanie co około 200-300km jest normalne.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...