Skocz do zawartości

don_pepe

Pasjonat - Nowicjusz
  • Postów

    12
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Reputacja

1

O don_pepe

Informacje

  • Imię
    Valdes
  • Miasto
    Nisko

Auto

  • Model
    A4 B6
  • Nadwozie
    Avant
  • Rok produkcji
    2004
  • Silnik
    3.0 V6
  • Kod silnika
    ASN
  • Napęd
    quattro
  • Skrzynia
    Tiptronic
  • Paliwo
    PB

Ostatnie wizyty

311 wyświetleń profilu
  1. Cześć, Po pierwsze to dział powitań i przywitaj się z wszystkimi @ czy dobrze odczytuje tabele, dla nr vin WAUZZZ8E04A293042, licznik kolorowy może być 8e0 920 931 x lub bez x’a (nie wiem czym to się różni). Tak, dobrze odczytujesz - będzie pasować. Natomiast liczniki z X'em to takie które można było kupić w ASO (jest to info w opisie na pierwszej stronie - nie czytasz 🫵 ) oraz/lub były przez serwis wymienione jak klient wracał z wariującym/uszkodzonym licznikiem z autem na gwar (to już z innego forum). @ ale jest napisane, że jest to licznik a4 b7, Co do linku - nie działa, więc nie widzę co to za licznik. Ale jeśli RB8 po 2006 roku to możesz nie zaadoptować go do auta - niech mnie ktoś poprawi jak plotę głupoty. Od siebie dodam że modyfikowałem sobie licznik pod ColorMFA z nalepką RB8 ale rok 2006 i zaadoptowałem z powodzeniem go do mojej B6-tki. Pozdr
  2. Prace silnikowe - w trakcie. Wybrane foto: Cdn.
  3. Cześć. Z tego co pamiętam jak czyściłem u siebie podszybie w zeszłym roku to u mnie są zaślepione te wszystkie co zakreśliłeś. Zweryfikuje na week i dam Ci znać/potwierdzę.
  4. @Gorczyk @Rob@k Dziękuję
  5. 2025.05.31 - po założeniu licznika z ColorMFA można teraz było zamienić ori Parktronic z A4 na wyższy model z A8. Na zdjęciach na górnej części ekranu/wyświetlacza po prawej i lewej stronie widać cyferki - ColorMFA w tym momencie był w trybie "Debug mode". Po wyłączeniu tego trybu cyferki znikają.
  6. 2025.05.31 - zakończony mod licznika z ColorMFA + tarcze MoMan + wskazówki z B7. Do celów modyfikacji wykorzystany został licznik: 8E0 920 900 NX
  7. 2025.05.02 - dołożony i zaadoptowany tempomat.
  8. Np Ja też będę ogarniał w swoim ASN'ie jeszcze inne rzeczy przy okazji tych gruszek. Będę ściągał kolektor, więc na pewno i odmę z wężami wymienię + wężyki podciśnienia.. a i pod kolektorem zobaczę jak to wygląda i niewykluczone że coś jeszcze wpadnie do zrobienia.. Dzięki i wzajemnie, pozdrawiam?
  9. Nowy ori tylko ASO. No troszku to kosztuje - mi w ASO moich okolic powiedzieli 2300 brutto (brałem końcem lutego tego roku). Cały wałek z gruszkami to nr: 06c 133 611 Ori znajdziesz też na auto-plus pl, cena 2320 brut na dzień dzisiejszy (chyba że masz kogoś kto Ci vat odda .. to ponad 400 taniej wychodzi nówka). Ew szukaj używki...ale w dobrym stanie to ciężko znaleźć. Tym bardziej że to autka mające już po 20 lat. Ale...może Ci się uda.
  10. Cześć, Sam szukałem używki w dobrym stanie. I z tego co widziałem to przedział 900-1300zł za używki, stan różny. Ja zdecydowałem się na nówkę zestaw (gruszki z wałkiem).
  11. Cześć, Dziękuje za informacje/sugestie przekazane w tym temacie - na tapecie mam wymianę gruszek/wałka oraz odmy.
  12. Nie, po torze nie..za dużo wiosen już na karku na wygibasy wyścigowe...zwłaszcza te wokół komina Ale dzięki za uwagę. A możesz rozwinąć stwierdzenie "Bez sensu do codziennej, zwykłej jazdy lać 50kę"? Jakieś minusy z tego powodu? Wg mnie jak mam wlać olej tańszy na bańce 4l o 20zł który parametrami będzie gorszy od tego VR1 - to to jest dla mnie bez sensu.
  13. Poszperałem po forum i po internetach - i tak z tego co wyczytałem to olej ogólnie polecany (jakościowo dobry) jak również dobry dla tego silnika. Dlatego postanowiłem zalać ten. Tematy: https://a4-klub.pl/topic/419397-zmiana-5w50-na-10w60/ https://a4-klub.pl/topic/401198-wymiana-oleju-jaki-polecacie-do-30-asn/
  14. Cześć! Jestem tu od lipca 2024... najwyższy czas "powiedzieć" coś więcej o fakcie czemu tu jestem. Autko o którym tu będzie temat - czyli moje "nowe stare auto" - to pierwsza Audi, ale nie pierwszy samochód z grupy VAG'a (wcześniej był MK4 z 1.9TDI). Auto kupione 09.04.2024 u handlarza z Radomia, sprowadzone z Szwajcarii. Przebieg 240tys z groszem (bynajmniej na blacie). Po oględzinach okazało się że autko było puknięte w prawy tylni zderzak/błotnik (może dlatego nie działa radiowe synchro zegara). Po zakupie w maju 2024, od razu podjęta decyzja o wymianie rozrządu, oleju, płynów, filtrów itp. Autko oddane do gościa w mieście mojego zamieszkania, który jako jedyny podjął się wykonać wszelkie prace i miał robić "kompleksowo" (niestety robił to na co sam zwracałem mu uwagę.. a ostatecznie okazało się że nie do końca też zrobił to o co prosiłem). Koleś ten również stwierdził, że falowanie obrotami jakie występowało (nie wyczułem tego przed zakupem) to wina skrzyni ZF 5HP-19 (falowanie obrotów podczas jazdy/bujanie/szarpanie autem). Wg niego - winien był konwerter. Skrzynia zatem została wykręcona i oddana do firmy zajmującej się regeneracją konwerterów/skrzyń. Po regeneracji i zamontowaniu - niewiele się zmieniło (nadal auto faluje, szczególnie na 2-3 biegu na tiptronicu). Po odbiorze samochodu z tego warsztatu końcem lipca 2024, wracałem do niego jeszcze kilka razy z poprawkami. Na przełomie maja/czerwca 2025 z powodu nadal występujących problemów z falowaniem obrotów podczas jazdy, zweryfikowałem te prace u znajomego mechanika z innej miejscowości i okazało się, że to co miało być wykonane (kompleksowo) - nie zostało w ogóle zrobione/ruszone.. Rozrząd został "odwalony" na pół gwizdka (bez blokad - nie były ściągane pokrywy wałków jak niżej widać na zdjęciach), nastawniki wariatorów nie uszczelnione, podciśnienia gość nie ruszył... Zatem niewykluczone że skrzynia była/jest sprawna, a falowanie występowało z powodu nieszczelności dolotu (bo taki zlokalizowaliśmy), uwalonych gruszek (nie działały w ogóle), uszkodzonych przewodów podciśnienia (połamane niektóre łączenia węży), starych świec (i w opinii znajomego - niewykluczone że to jeszcze fabryczne!) ... To tak pokrótce. Obecnie od końca czerwca 2025, silnik (rozrząd, dolot, podciśnienie itp) jest poprawiany przeze mnie u znajomego. Prace mechaniczne obecnie w trakcie. Cdn. Do tej pory wykonane zostało: >>> 2024: - rozrząd (do poprawy!!) + nowa pompa, - wymiana wszystkich pasków + filtry (oleju, powietrza, kabinowy, paliwa), - płukanka silnika + olej Valvoline VR1 5W-50, - wymiana oleju w dyfrze, - remont skrzyni (wymiana konwertera, inna hydraulika + wymiana oleju), - wyczyszczona wnęka pod podszybiem, - wymiana klocków przód, - dwa wahacze dolne przednie proste + łożysko koła lewego przód, - regeneracja maglownicy, - wymiana sprężarki klimatyzacji + odgrzybienie/wyczyszczenie + nabicie, - regeneracja mechanizmu wycieraczek przód, - nowe wycieraczki aero przód, - wspawane nowe siatki w tłumiku + nowe łączki przedniego z środkowym, - wymiana linki od maski silnika, - założone felgi ATS DTM 18' + Hankook 235/40/R18 (lato) >>> 2025: - zmieniony podłokietnik tylnej kanapy na tzw "McDonald" od S4 (2025.04.03), - dołożenie tempomatu (2025.05.02), - wymiana silniczka wycieraczki klapy/tył (2025.05.28), - nowy licznik z ColorMFA + tarcze MoMan (2025.05.31), - podmiana modułu Parktronica na wyższy model z A8 (2025.05.31), Do zrobienia: - podciśnienie (gruszki/wałek, wymiana wężyków i co trzeba będzie), - w trakcie - czyszczenie kolektora, przepustnicy + nowa odma, - w trakcie - sprawdzenie szklanek, - w trakcie - sprawdzenie/czyszczenie smoka, - w trakcie - regeneracja zacisków hamowania + nowe tarcze/kocki przód tył, - regeneracja lamp xenonów, - poprawa wężyków spryskiwaczy xenonów, - kamerka cofania, - demontaż tylnego zderzaka i diagnoza/naprawa czujnika radiowej synchronizacji zegara, - odpicować środek (regeneracja przełączników/przycisków, poprawić kable od głośników drzwi kierowcy itp.), - odpicować/dołożyć z zewnątrz (nowe podszybie, plastiki, zaślepki/osłony itp.), - lusterko fotochrom (jak się da z MK4), Zdjęcia z oferty przed zakupem:
  15. Cześć! Ładna sztuka! Tez kupiłem ASN'a (kwiecień 2024).. w planach sporo do zrobienia (i pewnie wydania) by było ładnie i dobrze..albo dobrze i ładnie ?
×
×
  • Dodaj nową pozycję...