Skocz do zawartości
IGNOROWANY

B6 3.0Q ASN Avant by Lang


Langista

Rekomendowane odpowiedzi

Siemka, pochwalę się swoim nabytkiem od niezbyt uczciwego handlarza, no ale szkoda strzępić nerwów, mogło być gorzej.

Auto po dogłębnym sprawdzeniu katalizatorów, rozrządu i lakieru z mechanikiem zostało zakupione w grudniu 2018.

Co zauważyliśmy to :

1. Wymieniany lewy błotnik przód

2. Wycieki oleju spod osłony rozrządu

3. Krótkie cykanie zaraz po odpaleniu.

 

Jako że po dalszych oględzinach auto okazało się nie bite (lekka stłuczka musiała być z przodu ze względu na zderzak) to za 15,5 'udało się' wyszarpać z przebiegiem 312k.

 

Pierwsze plany to pakiet startowy wersja rozszerzona tj.:

- rozrząd

- wymiana wszystkich pasków + filtry

- wymiana wszystkich wężyków powietrza/podciśnienia

- płukanka silnika -> czyszczenie smoka -> uszczelnienie silnika -> nowy olej z Millers'a + dodatek

- wymiana szklanek, zaworków zwrotnych i dyszy (oringi były już plastikowe..)

- nowe świece

- wymiana oleju w skrzyni + dodatek (Ravenol)

- wymiana oleju w dyfrze (zleciał dosłownie glut, takiego 'oleju' jeszcze nie widziałem)

- przetoczenie tarcz z tyłu + nowe klocki (z przodu były w dobrym stanie)

- nowe wycieraczki aero

Co przyszło po czasie :

- nowa odma (stara rozlatywała się w rękach od trzymania)

- nowy zawias z przodu (jak na razie same łączniki stabilizatora z braku czasu)

- biksenon od Gwerty (do poprawek.. )

- polerka kloszy + polakierowanie

- tylni zderzak do lakiernika (okazało się że z tyłu też o coś było lekko przetarte ale na pierwszy rzut oka nie było widać, trzeba było spojrzeć w warsztacie pod światłem) + nowy dyfuzor

- z lewej strony nie wysuwał się spryskiwacz, wymiana na używkę (jak się okazało prowizorka całego układu w zderzaku była ze zbrojonego węża ogrodowego, a sam spryskiwacz z zaślepką był połamany i zaślepiony masą + wkręt M7 :) )

 

Koszta wyniosły 11200 z robocizną.

Plany : (wg. kolejności)

1. Tempomat + full fis + podłokietnik

2. Hamulce z S4

3. RNS-E

4. Multifunkcja + S-line fotele

5. Koło z S-Line B6

 

Jak odbiorę auto od mechanika to pochwale się jak wygląda, jak na razie mam tylko zdjęcie z prac nad silnikiem 

 

IMG_20190226_143835.jpg

Edytowane przez Langista
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie miałem kiedy do niego oddać (chociaż daleko nie mam). Dałem do mechanika u którego robię wszystko czego sam zrobić nie mogę i nigdy się nie zawiodłem. To jego pierwsza styczność z tym silnikiem ale radzi sobie, do rozrządu kupił porządne blokady więc o ustawienie się nie boję, a nawet jeżeli to do wąskiego można podskoczyć na korektę :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niech mu się powiedzie ? no korekta rozrządu to parę stówek. Kupiłem auto po wymianie rozrządu teoretycznie tylko bez żadnych kwitków, paragonów robione u jakiegoś kumpla Stasia mechanika xd. Miała być korekta ale dla świętego spokoju wymieniony kpl rozrzad ? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak oglądałem ten rozrząd to zastanawiałem się, czy paska nie zostawić, wygląda jak nowy z nadrukiem :audi:, ale wg. wlepy i info w książce serwisowej to ten rozrząd jest od 2011 roku..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 27.02.2019 o 14:19, Langista napisał:

jak się okazało prowizorka całego układu w zderzaku była ze zbrojonego węża ogrodowego

U mnie też takie coś zastałem,okazało się iż taki wąż wkłada fabryka i to jest oryginał :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie, to nie była fabryka, wierz mi :)

Dzisiaj mechanik sprawdzał koszt kół pasowych z rozrządu jakby były do wymiany (na szczęście nie są), w Intercars 5.5k za 4 koła..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzisiaj ciąg dalszy prac. Wałki zdjęte, nowe szklanki założone, miska w dół i czyszczenie. Zderzak wrócił od lakiernika to i zamontować można było, wpadły też przetoczone tarcze na tył i nowe klocki z TRW, no i odpowietrzenie całego układu hamulcowego. Zostało poskładać silnik do kupy i wymienić zawias, jeszcze jakieś 3-4 dni roboty i powinna wrócić na drogę :)

IMG_20190301_123143.jpg

IMG_20190301_155328.jpg

IMG_20190301_114351.jpg

IMG_20190301_122707.jpg

Edytowane przez Langista
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Autko w końcu poskładane i jeździ, silnik już dotarty, grama oleju nie łyknął :)

 

DSCF2108.JPG

DSCF2109.JPG

DSCF2110.JPG

DSCF2111.JPG

  • Pomoc techniczna 1
  • Super 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mała aktualizacja:

Paczka od @Wandej przyszła to wpada swap na przód 345 i tył 300 :)

czekam tylko na jarzma od @rs dziadek i działam :)

IMG_20190901_214007.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki ?

Dzisiaj prezentów ciąg dalszy, hamulce na przód :) jeszcze tylko tył i można działać ??

IMG_20190903_222239.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No i długo oczekiwana korekta lakieru. Niestety tylko jeden etap i bez ceramiki bo nie było czasu ? ale efekt jest i tak mega IMG_20190905_195655.jpg

IMG_20190905_195642.jpg

IMG_20190905_195458.jpg

IMG_20190905_174048.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ładnie błyszczy?. Też zastanawiam się nad odświeżeniem lakieru i zabezpieczeniem powłoką ceramiczną. Zrobię to na wiosnę, najpierw wleci sline zewnętrzny. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak ceramika to szykuj się na koszt, bo całe auto dobrej firmy ceramiką to koszt od ok. 1500 zł :) No i auto najlepiej na weekend zostawić, aby żaden syf się do ceramiki nie przyczepił, ja właśnie z tego powodu zdecydowałem się na wosk, bo nie miałem czasu auta na weekend zostawić ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki :) aktualnie małe zgrzyty po swapie hamulców ale jeździ ? Jeszcze w planach na ten rok wymiana sprzęgła z dwumasem i tempomat, bo noga mi powoli wysiada podczas podróży 10-12'godzinnych ?

Edytowane przez Langista
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wymieniałem sprzęgło z dwumasem, dość kosztowny zabieg. Komplet Luka coś około 3 tys zł. Po wymianie biegi wchodzą elegancko, polecam wymienić olej w skrzyni. Zabieg tani a różnica odczuwalna.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Olej wymieniałem 14k km temu przy zakupie jako pakiet startowy ? a już sprawdzałem i sprzęgło z dwumasem wyjdzie mnie ok 4000. Trochę zaboli ale teraz już na końcówce sprzęgła jeżdżę, także mus.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...