Skocz do zawartości

maja

Pasjonat - Nowicjusz
  • Postów

    15
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

O maja

Osiągnięcia maja

0

Reputacja

  1. co do wymiany łożyska z przodu ,, to jest potrzebna prasa by wcisnąć łożysko na czop piasty,, ale również można użyć dużego imadła,,, poza tym łożysko tak samo łatwo nie wychodzi czasem sam czop wyjdzie a łożysko trzeba wybić ze zwrotnicy,, sam to przechodziłem wymieniając łożysko. pozdro
  2. maja

    Jaki olej silnikowy do Audi?

    ja u siebie leje syntetyka 5w/40, (castrol edge) a mam już 215 tyś
  3. maja

    brak zbieżności oś tylna

    u mnie tez nie było zbieżności z tyłu,, 4 lata sobie jeździłem i nic, aż tu nagle zmieniłem oponki i widzę zdzieranie. Idź na geometrie 70 złoty zapłacisz za tył pewnie i będziesz wiedział co i jak.
  4. klocek pod zwrotnicą ( a mówiąc obrazowo to pod jak by łożyskiem), niech to będzie duży klocek, pamiętaj że przegub sam nie wyjdzie - trzeba go wypchnąć. A później trochę opuść auto na lewarku, to się zmieni kąt nachylenia zwrotnicy i łatwiej przegub wychodzi.
  5. Witam chciałbym przedstawić wymianę przedniego łożyska w Audi B6 AWX Tdi 131km,, we własnym zakresie. Chciałbym dodać że robiłem to po raz pierwszy. Bez kanału wszystko robione na podwórku. Potrzebne narzędzia. 1. Klucz imbusowy nr 17 - do odkręcenia śruby przegubu M 16; 2. Nasadki do odkręcenia koła i lewarek; 3. Klucz oczkowy nr 21 - do odkręcenia jarzma; 4. Klucz imbusowy gwiazdkowy normalny nr T 30 lub bit gwiazdka do odkręcenia osłony na zwrotnicy; 5. Klucz imbusowy gwiazdkowy nr 12 (wieloramienny 12 ) lub bit SPLINE nr 12 - do odkręcenia całego łożyska (4 śruby M 12) ze zwrotnicy; 6. Ściągacz (zamiast niego można użyć śrub od koła do wyciągnięcia czopa piasty) lub młotek i jakiś dobrze zaostrzony śrubokręt; 7. Duże imadło lub prasa do wciśnięcia łożyska na czop od piasty. Zakres czynności. 1. Poluzowanie śruby od przegubu imbus nr 17; 2. Odkręcenie i zdjęcie koła; 3. Lekkie rozszerzenie klocków hamulcowych i odkręcenie jarzma (klucz oczkowy 21) oraz jego podwieszenie by nie zerwać przewodów hamulcowych ( można też odczepić czujnik abs by nie zerwać go); 4. Zdjęcie tarczy hamulcowej; 5. Odkręcenie osłony na zwrotnicy - metalowa blaszka za tarczą (4 śrubki imbus gwiazdka t 30); 6. Wykręcenie czterech śrub M12 (wkręcane są od środka, czyli od strony silnika bit SPLINE M12); 7. Wyciągnięcie (no może nie do końca, bo trzeba troszkę wybić, ale idzie to w miarę łatwo) łożyska; 8. Wprasowanie łożyska na czop od piasty, przez imadło lub prasę; 9. Założenie nowego łożyska i przykręcenie czterema śrubami 10. Przykręcenie śruby od piasty 11. Założenie koła i na opuszczonym dociągnięcie śruby piasty. Dobrze jest wyciągnąć przed wybijaniem łożyska, przegub ze zwrotnicy - trochę to ciężko idzie bo trzeba w którąś stronę skręcić maksymalnie koła, ale wiem że się da. Wtedy jest łatwiej wybić bo można przystawić jakiś klocek i powoli wystukać. WSZYSTKIE GWINTY SĄ PRAWE czyli odkręcamy w lewą stronę !!! tak powinno się zrobić ja to zrobiłem trochę inaczej,, bo podczas wykręcania 4 śruby od łożyska (śruby od strony silnika ) ukręciłem gwint. Więc musiałem rozwiercić śrubę od zewnętrznej strony tam gdzie koło ale żeby się tam dostać trzeba było wyciągnąć pierw czop piasty. Zrobiłem to bez ściągacza tylko wkręcając śruby w otwory w piaście (2 u góry i 2 na dole) i podkładając z drugiej strony piasty płaski klucz jako zaparcie przy wypychaniu. Czop piasty wyszedł razem z wewnętrznym koszykiem łożyska. By go zdjąć można użyć płaskiego ściągacza, który zazębia się dookoła koszyka piasty i ją podważa. Ale ja na drewnianym klocku delikatnie podważyłem wbijając zaostrzony płaski śrubokręt,a następnie grubszy aż do zeskoczenia idzie bardzo łatwo. Przy ściąganiu czopa piasty i wewnętrznego koszyka piasty dla smarowania użyłem WD40 http://img839.imageshack.us/img839/4734/nowelozysko.jpg Nowe łożysko SKF 222zł po dużej zniżce.(cena normalna 340) http://img857.imageshack.us/img857/8946/odkrcanierubyprzegubum1.jpg 1. Poluzowanie śruby od przegubu imbus nr 17; http://img710.imageshack.us/img710/5490/sdc12531komp.jpg 2. Odkręcenie jarzma - klucz oczkowy 21, 2 śruby od strony silnika. (Odkręcamy w stronę przodu samochodu klucz na godz. 12.00 jeśli robimy stronę pasażera) http://img830.imageshack.us/img830/2051/sdc12532c.jpg 3. Podwieszenie jarzma. http://img26.imageshack.us/img26/3/pozdjeciutarczhamulcowy.jpg 4. Po zdjęciu tarczy hamulcowej. Wykręcenie śruby przegubu. Można odkręcić metalową osłonę. http://img6.imageshack.us/img6/3/pozdjeciutarczhamulcowy.jpg Jak pisałem wyżej. Czerwone oczka śrubki od osłony odkręcamy. Żółte oczka miejsce gdzie wkręciłem śruby od kół by zadziałały jak ściągacz by wyciągnąć czop piasty. Zielona linia tam podłożyłem płaski prosty klucz jako podkładka do zaparcia za piastę tak samo zaparłem poniżej piasty. Tak musiałem zrobić by rozwiercić śrubę od łożyska. http://img806.imageshack.us/img806/2417/zwrotnicakompres.jpg 5. Zwrotnica po wyciągnięciu całego łożyska. W tle widać wcześniej odciągnięty przegub. ( Max. skręcone koła oraz opuszczone auto lekko by zwrotnica się uniosła - podpieramy na klocku drewnianym. Wtedy łatwiej wyjdzie. To samo, gdy ją wkładamy z powrotem.) http://img190.imageshack.us/img190/8619/sdc12546z.jpg 6. Uszkodzone łożysko z czopem piasty. http://img39.imageshack.us/img39/7632/czopzkoszykiem.jpg 7. Czop piasty z wewnętrznym koszykiem łożyska. Tam gdzie strzałka trzeba wbić delikatnie płaski śrubokręt by zsunąć koszyk łożyska( WD40 wcześniej), a następnie pozostałą podkładkę. Można to też zrobić za pomocą płaskiego ściągacza. Rys niżej. http://img7.imageshack.us/img7/8774/czoppiasty.gif 8. Ściąganie wewnętrznego koszyka łożyska z czopa piasty za pomocą płaskiego ściągacza. http://img441.imageshack.us/img441/2712/czoppiastykomp.jpg 9. Czop piasty. http://img845.imageshack.us/img845/765/sdc12621.jpg 10. Wciskanie nowego łożyska na imadle lub prasa,, pchanie łożyska na czop piasty przez podłożenie pozostałego koszyka wewnętrznego od starego łożyska. http://img198.imageshack.us/img198/7707/pozalozeniulozyskakomp.jpg 11. Po założeniu nowego łożyska. Wcześniej jest przed założeniem łożyska dobrze jest włożyć przegub,, ale później też wchodzi tylko więcej wysiłku trzeba . http://img513.imageshack.us/img513/8889/podmalowanejarzmokompre.jpg 12. Po złożeniu wszystkiego i podmalowaniu jarzma. Teraz tylko zaciągnąć nową śrubą przegub. Imbus 17 lub bit. założyć koło i dociągnąć jeszcze raz śrubę momentem 190Nm i dalej o 180 stopni. http://img835.imageshack.us/img835/6509/sdc12522kompres.jpg No i autko znów jak nowe po jeździe próbnej nic już nie buczy.
  6. Witam wczoraj miałem okazje jechać bardzo ekonomicznie, gdyż po przejechaniu 100 km padło mi łożysko z przodu więc nie mogłem jechać za szybko,, moja trasa wynosiła 1103 km, normalnie spalanie w trasie by było 4,8 -5,4 l ,,, ale wczoraj pokazało mi jedynie 4 l na 100/km,,, ale też średnia prędkość była 80 km,, no na odcinku 1000km . No cóż było trzeba dojachać do domu. Tak więc na 1l przejechać można 25 km. Moje autko to B6 AWX Awant 130km, 1.8 tdi.
  7. te śruby są naprawde mocno przykręcone a raczej jakby zapieczone,, sam je odkrecałem i dużo wysiłku w to włożyłem bo bez kanału robiłem .
  8. jeśli jest to metaliczny dźwięk podczas hamowania, to klocki się skończyły,, a co robiłeś z tą kierownicą bo piszesz że po ingerencji
  9. witam mnie też dotknął problem słabego hamowania,, powód słaby gumowy łącznik pomiędzy grodzią,, naprawiłem go przepychając miedzianą rurkę przez łącznik (rurka długa jak ten łącznik - wewnętrzna średnica miedzianej rurki 16mm) i do niej podłączyłem przewody pasują dobrze. Hamulce są teraz ok. Poza tym sprawdzajcie co jakiś czas odpływ wody pod serwo lubi się zapychać - by go czasem nie zalało.
  10. do mojego, 1.9 / AWX weszło 3,8
  11. masz nieszczelną klimę,,, miałem to samo kiedyś w fordzie i po pewnym czasie była pusta,,,
  12. zgłoś to,,, może gdzieś w pobliżu była kamera monitoringu,,,
  13. zdecydowanie opcja nr 1 mam takie same ale 16, na zimę
  14. policja była wzywana,, protokół spisany,, ubezpieczyciel PZU,,, moje roszczenie zostało przyjęte,,, biegły z PZU wycenił szkodę na 631,44 zł (netto) {kwota brutto 770,36},, teraz muszę sprawdzić ile mnie wyniosą nowe opony,,,, Przebite opony były nowe niecałe 3 miesiące,, zużycie bieżnika 1 mm ,,, opony Sunny 205/55 R 16 H zimówki,,,,, no i musze pomyśleć ile mnie by wyniosła opcja warsztat (rozliczenie bezgotówkowe) i jak długo bym musiał czekać
×
×
  • Dodaj nową pozycję...