Skocz do zawartości

mateoosh

Pasjonat
  • Postów

    35
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

O mateoosh

Informacje

  • Imię
    Mateusz
  • Miasto
    Poznan

Auto

  • Model
    A4 B9
  • Nadwozie
    Avant
  • Rok produkcji
    2016
  • Silnik
    2.0 TFSI
  • Napęd
    quattro
  • Skrzynia
    S-Tronic
  • Paliwo
    PB

Ostatnie wizyty

Blok z ostatnimi odwiedzającymi dany profil jest wyłączony i nie jest wyświetlany użytkownikom.

Osiągnięcia mateoosh

0

Reputacja

  1. I znowu odwiezenie kotleta 42kkm na liczniku, w tym 36kkm z modułem AEC. Zadnych, najmniejszych nawet problemów z silnikiem / skrzynią / napędem. Odwiedziłem tez siedzibę ABT w Kempten, przemierzyli mi tam auto - wynik 307PS, a po ich "korekcjach" 330 Oczywiscie te 330 to tylko matematyka, ale przynajmniej marketingowo sie wszystko zgadza 2 przegląd za mną, wszystko OK, jedynie klocki z tyłu(!) kwalifikowały sie do wymiany. z 5kkm kolejna wymiana oleju i jeździmy dalej
  2. Sterownik 5F zglasza blad drugiej antenty LTE - po weryfikacji okazalo sie, ze antena jest uszkodzona (diabli wiedza od czego). Ta antena obsluguje pasmo LTE1800, w polszy mamy glownie 2100, wiec nie zauwazam jakis wielkich problemow (mam porownanie z telefonem tego samego operatora). Czesc juz wymieniona, ale sporo z tym roboty, bo trzeba zdjac zderzak a po wszytskim zrobic od nowa kalibracje tylnego radaru (od asystenta zmiany pasa).
  3. sorki za pozna odpowiedz, nie bywam to czesto Tak, przeglad zrobiony, zadnych problemów. Mam tylko do wymiany antene LTE w zderzaku i tyle. Modulu ABT chyba nawet nie zauwazyli :-)
  4. Odswiezam kotleta :-) Przebieg obecnie 16.5k, serwis olejowy byl przy 14.5k. Zadnych , nawet najmniejszych problemow. Spalanie ciut spadlo (srednia 11 vs 11.5), moc podskoczyla do 310PS. Serwis nie robil zadnych problemow z boxem, chyba go nawet nie zauważyli. W historii serwisowej nie ma zadnych dodatkowych wpisów. Jestem zadowolony i latam dalej :-)
  5. warto popatrzec: -> https://www.vcpwebif.com
  6. odgrzewam kotleta - jesli temat jest aktualny wrzuc numer sterownika 01 (motor) i 03 (ESP)
  7. mala podpowiedz: EEPROM Error: check Sum Test: Error Input, if the Check Sum of Factory data in the Flash does not correspond to the calculated Check Sum Die CRC wird nur über die kundenwichtigen Daten (Codierung und einige APK) gebildet. Liste der APKs im EEPROM: 0x02 V_Threshold_high 0x03 V_Threshold_delta 0x12 Eject Disable ON/OFF 0x15 DVD region code 0x2F Import Multimediadaten sperren 0x30 Testmode TV-Antenna/Tuner/Channels-Diversity System 0x60 Optical Power Die CRC Prüfung findet immer nach dem Schreiben der Codierung, dieser APK und beim Runterfahren statt. DTC kann nur im Modus 0x86 gelöscht werden. tak wiec, temat do naprawienia przez łebskich ludzi ;-) Ale nie VCDSem niestety (chyba,ze umie juz wejsc w tryb 0x86 )
  8. wada to maly zbiornik paliwa - to fakt ale przepraszam, ile ma palic 250+ konna turbobenzyna ? 8 litrow przy 180km/h ? Zejdzmy na ziemie, benzyniak tyle bedzie palił i trzeba sie z tym pogodzic.
  9. Nie ma znaczenia bo i tak (chyba ) tego nikt nie analizuje przy upgradowaniu sterownika silnika. Strumień płynie w jedna stronę. Ale teoretycznie maja taka możliwość. Nie ważne. Chodzi o sama zasadę: Abt= 100% wykrycia. Chip= znacznie niższe prawdopodobieństwo. ABT = 0% wykrycia po jego zdemontowaniu oczywiscie. Obecnie pewna grupa napraw gwarancyjnych wymaga zrobienia protokolu poprzez GFS (funkcje prowadzone) ktory w tle sprawdza checksum softu, w dodatku ten checksum jest wyliczany przez sterownik ad-hoc a nie brany z tabeli. Jesli sie nie zgadza - TD1 (Motortuning erkannt) flag, ktora wbrew obiegowej opinii mozna zdjac ale wymaga to kilku zabiegow (reflash sterownika) i test drogowy. Tak jest przynajmniej w DE. Problemy sie zaczely od tego, ze golfach MK7 gti masowo zaczely padac turbo IHI z pierwszych serii, zostay wymieniane na poprawione (722H) a i tym zdarzylo sie pasc na gwarancji no i koncern zaczal węszyć zdradę ... Innymi slowy - nic sie nie popsuje - jezdzimy spokojnie. Cos padnie i to najczesciej w trasie np. do Hiszpanii to mamy klopocik. No bo trzebaby jakos serie wgrac a tuner daleko. Oczywiscie można to olać, wszystko jest kwestia wlasnej decyzji. Ja mam ABT i nie żałuję. Przejechałem juz 2.5kkm z pudełkiem (smiesznie malo, wiem) i jest idealnie. Jeden Australijczyk z golf7.au ma nalatane z AEC w golfie R juz 70 tys mil i zadnych problemow nie odnotowano. AMAG (importer VW/Audi w CH) oficjalnie sprzedaje kity ABT (takze AEC) z pełnym zachowaniem gwarancji producenta. Mnie to przekonało,ale jak jak napisalem, kazdy ma swoje preferencje.
  10. TFSI 211 AVS na seryjnych gratach ? No way, max po programie 250-260 ps. Zrobienie 300 koni to juz jest potrzebny downpipe i wiekszy cooler ztcw. Silnik 280 ps ma turbo IS38 jak w golfie R i ten idzie na 370-380 PS na samym sofcie. Po prostu 300-310 koni na najlepszym paliwie to jest max turbawki IS20. Ale wracajac do silnika - motor przyjemnie chodzi, denerwujaca jest troche sklonnosc skrzyni do jazdy wybiegiem na trybie D , czuc delikatnie moment przechodzenia z luzu na naped. Przy spokojnej jezdzie jest ciekawy efekt akustyczny jakby "ujmowania gazu" prze przekladaniu w gore no i fajnie skrzynia daje miedzygaz przy redukcji z manetek. Spalanie u mnie 11.5, dosc spore korki, na trasie zbyt oszczedny nie jest przy 140 chypa pokazuje cos kolo 9 litrow ale glowy nie daje. Motor ogolnie daje rade 3gen, a nie 2gen - czyli wersja 225KM http://www.kreatormocy.pl/portfolioentry/audi-a4-b8-2-0-tfsi-225-km-podniesienie-mocy No tak, bo to przeciez 3gen, ten sam motor de facto.
  11. Patryk powiedzial, ze wlasnorecznie zrobisz te 27 koni :-) Tak na serio: luz, jest OK.
  12. odpiecie i przepiecie na serie to max 5 minut a jak pocwicze to zrobie to w minute
×
×
  • Dodaj nową pozycję...