Chip tuning w b9 a gwarancja
6 6

    68 odpowiedzi w tym temacie

    Rekomendowane odpowiedzi

    Koledzy i koleżanki. Dyskusja się zaczęła w innym temacie ale tutaj może więcej osób ją zobaczy i się wypowie.. Początek rozmowy: http://a4-klub.pl/index.php?/topic/375707-kolejny-tfsi/page-3

    Czy ktoś już próbował lub ma wiedzę na temat chipowania nowych samochodów Audi na gwarancji? Czy Audi zobaczy nowy program lub nawet odłączonego przed serwisem boxa gdy ktoś podjedzie na serwis albo czy mogą zobaczyć to wcześniej przez Audi connect i na skutek tego utraci się gwarancje na silnik?

    Będę wdzięczny za wypowiedzi. Pzdr.

    No właśnie. Powiem wam, że jak brałem na wypożyczenie nowe BMW 430xi na kilka dni to przegoniłem go bardzo zdrowo. Zapiąłem szafe na autostradzie 260km/h i przy oddawaniu Pani wzięła kluczyk wsadziła go do komputera, spojrzała w monitor i popatrzyła na mnie, znów w monitor, znowu na mnie i się uśmiechnęła Wiedziała nawet kiedy paiwo zatankowałem i ile.

    Podejrzewam, że może samego boxa fabryka nie zobaczy, ale zmienione parametry pracy silnika na pewno. Nie wiem tylko jak z gwarancją..

    W salonie mi powiedzieli, że przy jakichkolwiek modyfikacjach (nawet z ABT), gwarancja na silnik i osprzęt zostaje utracona. Nie liczyłbym na to, że uda się ukryć fakt podpinania boxa. Producent znajdzie każdy haczyk, żeby tylko nie musieć naprawiać auta z własnej kieszeni. A w szczególności wszelkie dane parametrów silnika, które pewnie wysyłane są zdalnie (SIM) co jakiś czas. Nawet nie muszą mieć kluczyka, żeby wiedzieć.

    Audi connect nie wysyla zadnych danych telemetrycznych z samochodu.To jest fakt i wiem co mówie. Jedyne dane jakie sa przesylane to predkosc, przyspieszenie wzdluzne i poprzeczne, temperatury silnika, poziom paliwa po wykryciu wypadku, jesli ma sie opcje powiadamiania.

    Zamrożone ramki błędów zawieraja informacje o "wirtualnym" stanie silnika zapamietanym przez sterownik oraz parametry odczytane z czujników. I tu fakt - zwiekszone cisnienie doładowania zostanie zapisane. Ale, skad wiadomo, ze czujnik podaje wlasciwe dane ? Należałoby to zweryfikować. Wirtualny stan silnika jest obliczany w oparciu o mapy, a skoro te sa fabryczne to np nie zostanie zapisany np zadany moment obrotowy wiekszy niz ten, ktory podaje mapa pedału gazu.

    Rozwiazanie ABT jest najlepsze na rynku i nie jest to opinia wylacznie sprzedawcy. Podobne rozwiazania (jak np MTM Cantronic) sa duzo prostrze i nie biora pod uwage takiej ilosci parametrów jak ABT. Compsport ma w ofercie boxy do TFSI juz od dawna i wszelkie pomiary (AFR/EGT itd) sa w normie, wiec raczej nie grozi przepalenie tłoków i tym podobne klimaty.

    Silnik TFSI 252KM ma takie same korbowody, wał korbowy , zawory jak 300 konny silnik Golfa R. Tloki są ciut inne - fakt. Skrzynia to DL382, stosowana tez w Dieslu 190KM, w malym V6 TDi (160kw) ktore maja 400Nm momentu, wiec 10% wiecej spokojnie zniosą.

    Niemcy jezdza z boxami ABT w cuprach 280PS i wszystko jest OK. Mnie to wszystko przekonuje. A jak cos padnie - cóż, zycie.

    Witam ponownie,

    4200km przejechane, pora na mody :-)

    1. z koniecznosci : zimówki

    Szkoda przekladac 19 o profilu 35, wiec zainwestowałem w nowe felgi na zime. Padlo na Rondell 02RZ (http://www.felgenstore.de/Felgen/RONDELL-02RZ-Anthrazit-Matt-Poliert-8-00x18-Einteilig.html) - dobra cena, jakosciowo wg Niemieckich for bardzo OK. Nie ma co widziwiac. Rozmiar, ktory moim zdaniem pasuje idealnie to 8jx18 ET35, centra to 66.6 mm sruby 5x112 Dobrze sie komponuja w nadkolach i wygladaja moim zdaniem OK. Co do opon: tu takze nie widziwiałem, w koncu nikt wyczynowo zima nie jezdzi po drogach publicznych. Naped quattro załatwia trakcje, grunt to dobre zachowanie na wodzie w koncu zima znacznie wiecej wody niz śniegu. W poprzednich autach mialem Falkena HS449, z ktorych bylem b. zadowolony, ale teraz padlo na Barum Polaris 3, wg roznych testow lepsza na wodzie no i troche tansza. Rozmiar 245/40/18 Komplet (felgi + opony) ciut ponad 4k PLN, wiec nie jest zle.

    2. Drugi mod to komputer ABT AEC, bo ponad 300PS to brzmi juz mesko :) Musze sie umowic na montaz i zobaczymy. Raport wkrotce :)

    Mimo wszystko trochę dziwi mnie Twój dobór opon do takiego auta.

    biorac pod uwage, ze seryjnie sa Hankook-i ... ;-)

    Też myślę o boxie od ABT u Pachury albo programie u Witka tylko nie wiem jeszcze co jest bezpieczniejsze jeśli chodzi o gwarancję (mam 5 lat). Niby Witek podobno robi tak, że fabryka przez audi connect się nie pokapuje, ale mam zgryza bo podobno serwer w Inglostadt widzi każde podłączenie pod ODB i w sumie nie mam pewności gdzie leży prawda.

    Jak to Pachura ma rozwiązane? Wiem, że jadąc na serwis do aso można boxa odłączyć, ale przecież wszystkich wiązek montowanych z boxem nie będę odłączał za każdą wizytą w aso.

    Nie wiem dokładnie jakie dane audi zbiera, ale na moje oko informatyka należy spodziewać się najgorszego, czyli ciągną wszystkie dane jak leci i do tego się nie przyznają. Myślę, że skutecznie nie da się ukryć pracy silnika z niefabrycznymi parametrami. Nawet przy odłączeniu boxa, na pewno mają dostęp do już zapisanych danych. ABT ma również niezależny, zewnętrzny box, który można odpiąć przy wizycie w ASO, ale czy warto?

    Myślę, że najlepiej zostawić box na miejscu, powiedzieć przed serwisem w ASO, że auto jest zmodyfikowane i że mają na to zwrócić uwagę np. przy aktualizacji oryginalnego oprogramowania. Poza tym Audi w Niemczech współpracuje z ABT i można box założyć nawet u dealera. To oczywiście nie znaczy, że obowiązuje gwarancja producenta. Gwarancja producenta na silnik z osprzętem jest tracona w momencie instalacji takiego dodatku. ABT ma własną, oddzielną gwarancję (a właściwie ubezpieczenie), na własnych warunkach.

    Dlatego też myślę, że jeśli kupuje się nowe auto, trzeba dać producentowi 2 lata na pozbycie się "chorób wieku dziecięcego", naprawienie niedoróbek i ewentualnych części, które się zepsuły na gwarancji. Trzeba dotrzeć porządnie auto, a potem bawić się w chiptuning. Minimalizujemy ryzyko wojny z producentem/sprzedawcą w przypadku jakichkolwiek awarii.

    Jest to mądra myśl.. Ale sam ze swojego zrobiłbym 300 kucyków i już mnie korci.. Ale ta gwarancja.. a do tego samochód w APL więc po 3 latach może być problem z rzeczoznawcą przy oddawaniu samochodu i braniu nowego.. Jak ktoś w nowym Audi zrobi modyfikacje to niech da znać czy na serwisie się przyczepią do tego.

    Heh, zobaczysz, ze nie bedzie zadnego "rzeczoznawcy", po prostu przyjda, obejrza i podpiszą papiery. Jesli dbasz o auto jak o swoje - problemów nie będzie. Podobnie było w pracowniczym programie Leasingu na pół roku,

    Nawiązując do rozmowy z poprzedniego tematu to zobaczymy z tym rzeczoznawcą. Jak nie będą nadmiernie przeglądać samochodu to tylko lepiej dla mnie.

    A skąd pewnosc ze audi connect nie przesyla dodatkowcyh informacji? I skoro Tobie to wystarczy mateoosh to znaczy ze bedziesz chipowac teraz swoja pieknosc?

    Edytowane przez Kosmita

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    Jak nie zapomne to dopytam znajomego co pracuje jako handlowiec w audi.

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    Jak nie zapomne to dopytam znajomego co pracuje jako handlowiec w audi.

    No nie wiem czy handlowiec będzie miał wiedzę o przesyłanych danych ale podpytaj. Każda informacja cenna.

    Audi connect nie wysyla zadnych danych telemetrycznych z samochodu.To jest fakt i wiem co mówie.

    W jaki sposób sprawdzałeś? Chętnie podejrzałbym ruch pakietów, ale trzeba byłoby się bawić w stacje bazowe sieci komórkowych żeby to przechwycić i jak znam życie używają na pewno jakiegoś szyfrowania (po wpadce BMW).

    Swoją drogą, po zakupie auta, to są nasze prywatne dane. Na pewno akceptując różnego rodzaju licencje, warunki użytkowania musimy wyrazić zgodę na ich udostępnienie i tak się dzieje. Miło byłoby, gdyby szczegółowe informacje o rodzaju zbieranych danych były publicznie dostępne i nie ukrywane fontem 6pt ;)

    Podpisujemy zgodę na wszystko przy podpisywaniu umowy rejestrując się na Audi Connect.. więc Jak w iphoneach i androidach przy aplikacjach, maja prawo nas inwigilowac. Niestety.. Edytowane przez Kosmita

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    Koledzy i koleżanki. Dyskusja się zaczęła w innym temacie ale tutaj może więcej osób ją zobaczy i się wypowie.

    Dzięki za założenie nowego tematu!

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    Jedziesz do pachura moto center i masz gwarancję nadal.

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    Jedziesz do pachura moto center i masz gwarancję nadal.

    Jeżeli poprzez "gwarancję" rozumiesz ubezpieczenie samochodu przez niezależną od producenta firmę na niezależnych od gwarancji producenta warunkach, to się zgodzę.

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    Wgrać soft bez pozostawiania śladu się da.. ale wystarczy zrobić byle jakie logi i już się połapią że jest soft. Dobrym rozwiązaniem są strojne boxy ale u nas ich nie kupisz a cała impreza wychodzi dość drogo.

    Znam auta flotowe latające na boxach, często wydłużone gwarancje i ogólnie daje to radę ale tu auto maksymalnie 4 lata i nowe.

    Edytowane przez marcin4x4

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    Wgrać soft bez pozostawiania śladu się da.. ale wystarczy zrobić byle jakie logi i już się połapią że jest soft. Dobrym rozwiązaniem są strojne boxy ale u nas ich nie kupisz a cała impreza wychodzi dość drogo.

    Znam auta flotowe latające na boxach, często wydłużone gwarancje i ogólnie daje to radę ale tu auto maksymalnie 4 lata i nowe.

    Właśnie nad boxem się zastanawiam najbardziej. Boxem napisanym do konkretnego samochodu. Musi to kosztować i dla mnie ok ale czy tego nie wykryją. Przecież nawet jak go odłącze jakieś wiążki pozostaną.. Poza tym czy komputer nie przekaże innej pracy silnika..

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    Ja na tą chwilę odpuszczam wszelkie boxy. Cena między 3 a 4k€ za moduł do 3.0 tdi to dla mnie trochę lekka przesada.

    Gdybym miał RS6 czy R8 to bym zrozumiał koszty, ale nie dla auta typu A4, A6 czy Q7.

    Biorąc pod uwagę bezsprzeczną utratę fabrycznej gwarancji, wolę odczekać, bo aż takiej tragedii nie ma z osiągami a po gwarancji zapodać dedykowany program u renomowanego, sprawdzonego polskiego tunera.

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    Nowe Q7 3.0 TDI w zakresie 0-100km/h daję radę.

    Ostatnio jeden właściciel takiego setupu coś tam się chciał pościgać i przy 220 zaczął zostawać w tyle :)

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    Nowe Q7 3.0 TDI w zakresie 0-100km/h daję radę.

    Ostatnio jeden właściciel takiego setupu coś tam się chciał pościgać i przy 220 zaczął zostawać w tyle :)

    Nie tyle chodzi o ściganki bo to auto ewidentnie nie do tego, ale czasem trafi się jakiś wyjątkowo uparty typ, któremu ambicja nie pozwoli się wyprzedzić :facepalm: i wtedy te dodatkowe 50ps by się przydało.

    Poza tym z dobrą mapą auto zbiera się dużo lepiej, często pali mniej niż na fabrycznym programie, w jedno-turbinowym 3.0 tdi ładnie ciągnie od dołu i niweluje efekt turbo dziury.

    Mam w B7 ASB, które zaraz idzie na sprzedaż, program 276ps/547nm robiony przez Rogala (czyli praktycznie to samo co w nowym Q7) i naprawdę będzie mi ciężko rozstać się z autem bo to wiąż petarda i zaiwania cały czas jak nówka sztuka.

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    No to dużo.. 20 tys. zł to faktycznie nie dam za 50ps.. Myślałem, że to koszt do 5 tys. zł. No nic poczekam aż ktoś już zrobi i dowiemy się jak z gwarancją.

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    W EcuProject Wrocław mają takie boxy.

    Można podpytać o cenę, bo ta kwota podana wyżej to trochę chyba przesada.

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    W EcuProject Wrocław mają takie boxy.

    Można podpytać o cenę, bo ta kwota podana wyżej to trochę chyba przesada.

    Podałem cenę za moduł niemiecki z tzw. gwarancją niemieckiego tunera.

    Na necie boxy zaczynają się od ok. 3kzł tylko nie widzę perspektywy egzekwowania gwarancji na auto za np pół bani od takiego sprzedawcy:

    http://speed-buster.pl/chiptuning-box-audi-q7-30-tdi-v6-200-kw-272-km-p-11407.html

    Edytowane przez mystic.pl

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    W EcuProject Wrocław mają takie boxy.

    Można podpytać o cenę, bo ta kwota podana wyżej to trochę chyba przesada.

    Podałem cenę za moduł niemiecki z tzw. gwarancją niemieckiego tunera.

    Na necie boxy zaczynają się od ok. 3kzł tylko nie widzę perspektywy egzekwowania gwarancji na auto za np pół bani od takiego sprzedawcy:

    http://speed-buster.pl/chiptuning-box-audi-q7-30-tdi-v6-200-kw-272-km-p-11407.html

    Nie.. no to ja myślałem o takim boxie, gdzie program piszą pod samochód konkretny. Hamownia itd. Na pewno gotowca bym nie wrzucił do auta..

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    Na pewno gotowca bym nie wrzucił do auta..

    Gotowca to masz fabrycznie wrzuconego :decayed: Jak nie masz custom hardware, to nie ma co przesadzać z tym indywidualizmem.

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    Na pewno gotowca bym nie wrzucił do auta..

    Gotowca to masz fabrycznie wrzuconego :decayed: Jak nie masz custom hardware, to nie ma co przesadzać z tym indywidualizmem.

    To czemu na tym samym fabrycznym gotowcu i takim samym fabrycznym setupie jednemu maha pokaże 270 a drugiemu 287, gdzie fabryka podaje 272ps.

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    Podejrzewam, że chodzi o to, ze mapa silnika jest jedna. Parametry cisnienia, ustawienia, wtryski, turbina itp. Pozniej wiele czynnikow ma wplyw na ostateczna moc. Od samego silnika, po spasowanie elemntow a wiec i po nawet sposob docierania silnika przez pierwsze tysiace km.. jak ktos zamula to i mocy bedxie mial silnik mniej.

    Na pewno gotowca bym nie wrzucił do auta..

    Gotowca to masz fabrycznie wrzuconego :decayed: Jak nie masz custom hardware, to nie ma co przesadzać z tym indywidualizmem.

    Nie chodzi o indywidualizm. Ale zawsze lepiej jak ktoś parametry ustawi pod podany egzemplarz niz jak cos pasuje dla wszystkich

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    Od samego silnika, po spasowanie elemntow a wiec i po nawet sposob docierania silnika przez pierwsze tysiace km.. jak ktos zamula to i mocy bedxie mial silnik mniej.

    No nie do końca się z tym zgodzę. Chyba założę temat o docieraniu silnika :wink:

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    Właśnie nad boxem się zastanawiam najbardziej. Boxem napisanym do konkretnego samochodu. Musi to kosztować i dla mnie ok ale czy tego nie wykryją. Przecież nawet jak go odłącze jakieś wiążki pozostaną.. Poza tym czy komputer nie przekaże innej pracy silnika..

    na przegląd musisz demontować, znam przypadek jeep'a gdzie serwis i to w PL wykrył podłączanie boxa. Koleś był w szoku..

    Nie.. no to ja myślałem o takim boxie, gdzie program piszą pod samochód konkretny. Hamownia itd. Na pewno gotowca bym nie wrzucił do auta..

    Vtech to oferuje ale przyrosty ponoć słabe, zadzwón zapytaj

    Nie ma czegoś takiego jak mapa silnika, parametry (przebieg mocy) jest ustalony na podstawie specyfikacji programowej nie sprzętowej. Jeden silnik może mieć 3-4 wersje softu, niektóre wręcz pisane od zera. W silnikach oczujnikowanych nie ma giftów, kilka kuców jest ok (temperatur, paliwo, proces adaptacji, błąd pomiaru, inne koła etc), różnice +20 koni to zwyczajnie zwalony pomiar. Siniki są docierane na hamowaniach w fabryce.

    Edytowane przez marcin4x4

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    Siniki są docierane na hamowaniach w fabryce.

    Z tym się zgodzę, pod warunkiem, że dodamy "wstępnie". Dodałem nowy wątek, żeby nie robić off-topicu na chiptuningu - moje źródła na temat docierania silnika: http://a4-klub.pl/index.php?/topic/378637-docieranie-silnika-w-nowym-samochodzie-zrodla-wiedzy/

    Wszelkie inne źródła bardzo mile widziane.

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    Chyba zaczynamy fantazjować .... na moc mają wpływ parametry zadane w ecu, dawka paliwa, ciśnienie, ustawienie limiterów etc. Przy takim samym osprzęcie, teoretycznie, moc powinna być identyko a nie jest i raczej docieranie nie ma tu znaczenia. Doświadczony tuner widzi jakie możliwości daje konkretne auto, gdzie może robić korektę i w jakim zakresie. Przecież sam nie wie dokładnie ile mu wyjdzie finalnie, oscyluje w jakiś zakres mocy ale co do 1ps tego nie jest w stanie przewidzieć.

    Edytowane przez mystic.pl

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    W Polkowicach robią 2.0 tdi. Fajnie jakby ktos sie odezwał z tej fabryki.:)

    O docieraniu w fabryce tez słyszałem. Aktualnie programy "uczą"sie stylu jazdy. Czy tak jest juz 2.0 tsi też nie wiadomo :/

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    sam nie wie dokładnie ile mu wyjdzie finalnie

    skoro nie wie co mu wyjdzie to jak przelicza paliwo, powietrze itd ? dobry tuner w seryjnym aucie jest w stanie za pierwszym strzałem zrobić to co chce, schody zaczynają się przy zużytych komponentach czy modyfikacjach mechanicznych.

    w starszych sterownikach bez problemu można określić moc i moment

    Edytowane przez marcin4x4

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    Marcin,


    sam nie wie dokładnie ile mu wyjdzie finalnie

    skoro nie wie co mu wyjdzie to jak przelicza paliwo, powietrze itd ? dobry tuner w seryjnym aucie jest w stanie za pierwszym strzałem zrobić to co chce, schody zaczynają się przy zużytych komponentach czy modyfikacjach mechanicznych.

    w starszych sterownikach bez problemu można określić moc i moment

    Marcin, wyciąłeś fragment zdania a przecież nie to napisałem. Oczywiście, że wie w jaki przedział mocy celuje, ale co do jednego ps nie jest w stanie ci powiedzieć ile wyjdzie finalnie, zanim nie z zrobi pomiaru po strojeniu.

    Zresztą w czasie strojenia zdarza się, że wprowadza korekty zanim wyjdzie finalny wynik. Kwestia kondycji wtrysków, szyny CR, pompy wysokiego, geometrii turbiny, pompy paliwa. Nawet w nowym aucie mogą być małe różnice na nowych komponentach, może się zdarzyć, że np czujnik lub zawór wysokiego ciśnienia na szynie CR, choć mieszczą się w normie a będzie odbiegał zakresem jeden od drugiego to co wtedy.

    Podepnij vaga pod nowe auto, sprawdź korekcje wtrysków ... myślisz że na wszystkich wtryskach będziesz miał ten sam identyczny, kropka w kropkę, zakres pracy?

    Edytowane przez mystic.pl

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    Podstawową zasadą w wielkoseryjnej produkcji jest powtarzalność całego procesu. Największe tolerancje sa w spadowaniu cylindrów. Są to najwyżej dziesiątki mikrometrow! Chciałbym sie dowiedzieć gdzie jest jeszcze potencjał to tego indywidualnego podejścia. Sam fakt ze np.ABT idzie w boxy daje wg. mnie podstawę sądzić ze ten margines jest znikomy.

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    Podstawową zasadą w wielkoseryjnej produkcji jest powtarzalność całego procesu.

    ... i stosowanie wytycznych konkretnych norm. Norma stanowi o tolerancji i dopuszczalnym zakres/przedziale tolerancji od - do, co czyni fakt, że nie każdy komponent, który schodzi "z taśmy" musi być idealnie identyczny

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    Właśnie te normy sa bardzo restrykcyjne. To już gdzie tankujemy będzi miało większy wpływ :)

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    Zresztą w czasie strojenia zdarza się, że wprowadza korekty zanim wyjdzie finalny wynik. Kwestia kondycji wtrysków, szyny CR, pompy wysokiego, geometrii turbiny, pompy paliwa. Nawet w nowym aucie mogą być małe różnice na nowych komponentach, może się zdarzyć, że np czujnik lub zawór wysokiego ciśnienia na szynie CR, choć mieszczą się w normie a będzie odbiegał zakresem jeden od drugiego to co wtedy.

    schody zaczynają się przy zużytych komponentach czy modyfikacjach mechanicznych.

    To nie są elementy które muszą chodzić idealnie, brak korekt jest wręcz niemożliwy. Po to jest PID lub inny algorytm by wszystko odpowiednio skorygować. ECU ma zadane parametry pracy i robi wszystko by je osiągać. Mapy są tylko drogowskazem, nie bezwzględną wytyczną. Usterki należy usunąć, nie łatać softem.

    Im więcej czujników im nowszy sterownik tym więcej zmiennych dlatego niektórzy potrafią super zrobić 1,9 a przy nowszych jednostkach totalnie wysiadają albo poprawiają do skutku.. (najczęściej waląc wszystko na max). Po za tym nowe ECU to nie tylko mapy, ciśnienia, cykle to różne sposoby obliczenia paliwa, interpretacji momentu, szybkości jego narastania etc. Nawet zmiana PID'u potrafi zmienić zachwianie turbosprężarki mimo że mapy doładowania pozostaną nietknięte.

    Edytowane przez marcin4x4

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    Marcin, nie znam się, ale pełna zgoda :)

    Wracając do tematu niech każdy sobie odpowie czy bezpiecznie jest ładować boxa za 3kzł z "marketu" z gotowym softem nie wiadomo jakiego pochodzenia bez jakiejkolwiek realnej gwarancji,

    Niestety ABT czy MTM za moduł z softem pod konkretne auto życzy sobie moim zdaniem zdecydowanie za dużo jak na tą klasę auta.

    Oczywiście każdy wydaje swoją kasę na co chce, ale dla mnie najrozsądniej jest poczekać do końca gwarancji fabrycznej i oddać auto w ręce sprawdzonego tunera niech działa na fabrycznym sterowniku.

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

    Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

    Zarejestruj nowe konto

    Załóż nowe konto. To bardzo proste!

    Zarejestruj się

    Zaloguj się

    Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

    Zaloguj się
    6 6

    • Przeglądający   0 użytkowników

      Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.