Czyżby koniec prawdziwego Quattro...?

    41 odpowiedzi w tym temacie

    Rekomendowane odpowiedzi

    Na taki artykuł się natknąłem (poniżej link). U mnie jest jeszcze prawdziwe Quattro ze stałym napędem rozłożonym 40:60 (60 na tył). Jestem z niego mega zadowolony i dla mnie, dzięki niemu Audi ma przewagę nad konkurencją. Ale czyżby ekologia zepsuła znowu coś co jest perfekcyjne i w Audi nie będzie można zamówić już normalnego napędu Quattro? Wyobrażacie sobie RS6 albo RS7 z napędem na przód i tylko dołączanymi tylnymi kołami? Poniżej link do artykułu. Zachęcam do dyskusji.

    krótki opis:

    http://www.v10.pl/Audi,prezentuje,nowy,system,Ultra,Quattro,133796.html

    bardziej szczegółowy:

    http://antyweb.pl/quattro-z-technologia-ultra/

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    B9 Allroad jest pierwszym modelem, w którym to zastosowali.

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    Dokładnie. Ciekawe czy będzie to dotyczyło wersji Ultra czy wszystkich wersji.

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    Wszystkich.

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    Wszystkich.

    No to ciekawe jak tak będzie. Z artykułu, który dodałem na samej górze wynika, że ze względu na duży moment obrotowy w dieslach go nie będzie.. ale może się mylę..

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    Wszystkich.

    mylisz się, kolego.

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    Szajse, to ja mam własnie to cudo u siebie.. Powiem Wam że zima już mnie w tym sezonie mocno dopadła i auto daje rade lepiej od nowego q7 w tym samym warunie śniegowym. Bokiem też połatane, także nie takie to chyba straszne.

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    Kolego grom, Ty z tego co widzę masz silnik diesla czyli wsadzone masz to samo quattro co u mnie - stały napęd standardowo rozłożony 40:60 z przewagą na tył. Dlatego tak Ci się dobrze lata. Wydaję mi się, że ten nowy napęd jest i tak lepszy od sprzęgła haldex z uwagi na różnicę w działaniu. Przy rozwiązaniu stosowanym np. w VW tylne koła są dołączane gdy jest taka potrzeba. Tutaj tylne koła są odłączane gdy nie są potrzebne. Niby drobna różnica ale wyczuwalna w prowadzeniu. Ale podejrzewam, że nie będzie to już tak latało fajnie jak teraz. Ekologia..

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    Kolego grom, Ty z tego co widzę masz silnik diesla czyli wsadzone masz to samo quattro co u mnie - stały napęd standardowo rozłożony 40:60 z przewagą na tył. Dlatego tak Ci się dobrze lata. Wydaję mi się, że ten nowy napęd jest i tak lepszy od sprzęgła haldex z uwagi na różnicę w działaniu. Przy rozwiązaniu stosowanym np. w VW tylne koła są dołączane gdy jest taka potrzeba. Tutaj tylne koła są odłączane gdy nie są potrzebne. Niby drobna różnica ale wyczuwalna w prowadzeniu. Ale podejrzewam, że nie będzie to już tak latało fajnie jak teraz. Ekologia..

    Wszystko się zgadza, tylko że ja mam allroada a podobno w nim jest juz to ultra. Z tego co wyczytałem to lata sie dobrze bo domyślnie moje quattro działa jak każde inne 40;60, dopiero jak jest spełnione kilka warunków np stała prędkość autostradowa, sucho, koła są na wprost itd tył się odłącza.

    Edytowane przez grom

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    przecież to rozwiniecie Haldexa, nic nowego

    w Allroadzie mogli zrobic tak jak w RS6/7, czyli dwa Haldexy na tylnej osi i to jest najlepsaze rozwiazanie

    cos takiego jest w Hondzie Legend SH-AWD

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    Nie jestem wielkim specem, ale myślę , że Audi wie co robi i jeśli chodzi o samo działanie będzie równie dobre , a może i lepsze od stałego napędu, ale jedno co wiem, że nie będzie tak bezawaryjne ... jednak kogo to dziś obchodzi z prezesów :)

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    Wszystkich.

    mylisz się, kolego.

    Napisz wyjątki.

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    Kolego grom, Ty z tego co widzę masz silnik diesla czyli wsadzone masz to samo quattro co u mnie - stały napęd standardowo rozłożony 40:60 z przewagą na tył. Dlatego tak Ci się dobrze lata. Wydaję mi się, że ten nowy napęd jest i tak lepszy od sprzęgła haldex z uwagi na różnicę w działaniu. Przy rozwiązaniu stosowanym np. w VW tylne koła są dołączane gdy jest taka potrzeba. Tutaj tylne koła są odłączane gdy nie są potrzebne. Niby drobna różnica ale wyczuwalna w prowadzeniu. Ale podejrzewam, że nie będzie to już tak latało fajnie jak teraz. Ekologia..

    Wszystko się zgadza, tylko że ja mam allroada a podobno w nim jest juz to ultra. Z tego co wyczytałem to lata sie dobrze bo domyślnie moje quattro działa jak każde inne 40;60, dopiero jak jest spełnione kilka warunków np stała prędkość autostradowa, sucho, koła są na wprost itd tył się odłącza.

    W tym drugim dodanym artykule jest wyjaśnienie, że ultra wchodzi na razie tylko do silnika 2.0 tfsi 252km. Dlatego uważam, że w Twoim jest cały czas stały napęd.

    Nie jestem wielkim specem, ale myślę , że Audi wie co robi i jeśli chodzi o samo działanie będzie równie dobre , a może i lepsze od stałego napędu, ale jedno co wiem, że nie będzie tak bezawaryjne ... jednak kogo to dziś obchodzi z prezesów :)

    Wie co robi, ale to nie znaczy, że nowe rozwiązanie jest lepsze.. Jest ono wymyślone przez ekologie i cyferki. Widocznie zwykły Kowalski woli wybrać BMW 3 niż Audi A4 przez mniejsze spalanie o 0,3 l/100km.. Dlatego rynek wymusza na producentach wymyślania nowych technologii, które nie zawsze są równoznaczne z lepszą jakością. Jest to na pewno coś lepszego niż sprzęgło Haldex, które dołącza koła tylne tylko w razie potrzeby.. Ale nie wierze, że będzie działało równie dobrze jak napęd stały. BMW w xDrive ma takie rozwiązanie z tym, że oczywiście odłącza przednie koła, a nie tylne. Zacznie być to lepsze rozwiązanie od Quattro.. Jeżeli faktycznie napęd Ultra będzie rozwiązaniem stosowanym obligatoryjnie w każdym nowym modelu Audi, dla mnie to spory minus dla marki.

    Jeszcze w zeszłym roku byłem zaproszony na teren Stadionu Narodowego w programie Audi Quattro Experience gdzie chwalili się, że tylko Audi ma stały napęd na 4 koła i jest to ogromna przewaga nad konkurencją. Kilka miesięcy później.... :)

    Edytowane przez Kosmita

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    Kolego grom, Ty z tego co widzę masz silnik diesla czyli wsadzone masz to samo quattro co u mnie - stały napęd standardowo rozłożony 40:60 z przewagą na tył. Dlatego tak Ci się dobrze lata. Wydaję mi się, że ten nowy napęd jest i tak lepszy od sprzęgła haldex z uwagi na różnicę w działaniu. Przy rozwiązaniu stosowanym np. w VW tylne koła są dołączane gdy jest taka potrzeba. Tutaj tylne koła są odłączane gdy nie są potrzebne. Niby drobna różnica ale wyczuwalna w prowadzeniu. Ale podejrzewam, że nie będzie to już tak latało fajnie jak teraz. Ekologia..

    Wszystko się zgadza, tylko że ja mam allroada a podobno w nim jest juz to ultra. Z tego co wyczytałem to lata sie dobrze bo domyślnie moje quattro działa jak każde inne 40;60, dopiero jak jest spełnione kilka warunków np stała prędkość autostradowa, sucho, koła są na wprost itd tył się odłącza.

    W tym drugim dodanym artykule jest wyjaśnienie, że ultra wchodzi na razie tylko do silnika 2.0 tfsi 252km. Dlatego uważam, że w Twoim jest cały czas stały napęd.

    Nie jestem wielkim specem, ale myślę , że Audi wie co robi i jeśli chodzi o samo działanie będzie równie dobre , a może i lepsze od stałego napędu, ale jedno co wiem, że nie będzie tak bezawaryjne ... jednak kogo to dziś obchodzi z prezesów :)

    Wie co robi, ale to nie znaczy, że nowe rozwiązanie jest lepsze.. Jest ono wymyślone przez ekologie i cyferki. Widocznie zwykły Kowalski woli wybrać BMW 3 niż Audi A4 przez mniejsze spalanie o 0,3 l/100km.. Dlatego rynek wymusza na producentach wymyślania nowych technologii, które nie zawsze są równoznaczne z lepszą jakością. Jest to na pewno coś lepszego niż sprzęgło Haldex, które dołącza koła tylne tylko w razie potrzeby.. Ale nie wierze, że będzie działało równie dobrze jak napęd stały. BMW w xDrive ma takie rozwiązanie z tym, że oczywiście odłącza przednie koła, a nie tylne. Zacznie być to lepsze rozwiązanie od Quattro.. Jeżeli faktycznie napęd Ultra będzie rozwiązaniem stosowanym obligatoryjnie w każdym nowym modelu Audi, dla mnie to spory minus dla marki.

    Jeszcze w zeszłym roku byłem zaproszony na teren Stadionu Narodowego w programie Audi Quattro Experience gdzie chwalili się, że tylko Audi ma stały napęd na 4 koła i jest to ogromna przewaga nad konkurencją. Kilka miesięcy później.... :)

    ehhh takie czasy. Ja w ogóle nie rozumiem ludzi kupujących BMW z 4x4 .... nigdy tego nie zrozumiem .... Teraz tylko czekać aż Subaru zacznie

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    Co zacznie ?

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    Co zacznie ?

    Montować elektronicznie sterowane 4X4, ale w sumie jak teraz to napisałeś to bodajże w nowej Imrezie jest pokrętło i można ustawiać sposób działania napędu.

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    Już dawno bylo

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    Widocznie księgowi z audi stwierdzili, że poprzedni napęd quattro za mało się psuł więc pod przykrywką ekologii unowocześnili to. Wszystko ładnie jak auto ma max 10 lat a póżniej tylko awarie czujników i innych pierdółek.

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    No, zobaczymy. Ale faktycznie tutaj sterowanie jest w pełni elektroniczne.

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    Ostatnio widziałem filmik jak wszelkiego rodzaju "dołączane" napędu 4x4 radzą w śniegu , a jak Audi .... nie ma w ogóle tematu . Oby w OOOO to tak nie wyglądało

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach
    Dnia 14.12.2016 o 10:03, Kosmita napisał:

    Tutaj tylne koła są odłączane gdy nie są potrzebne.

    Na początku nie doczytałem. Trochę już się zaczynałem bać :D
    Po przeczytaniu całości to nie wygląda już tak źle, skoro domyślnie będzie AWD. No ale zobaczymy, jak to się sprawdzi.

    Dnia 4.01.2017 o 16:54, Kosmita napisał:

    faktycznie tutaj sterowanie jest w pełni elektroniczne

    Kolejna rzecz, która może się z*ebać i potem dać po kieszeni :D

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    Wiesz, na razie tak Audi przedstawia to marketingowo. Aby pokazać przewage nowego napędu. Obawiam się, ze jednak domyslnie bedzie wlaczony tylko przod..

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    @Cuber a propos naszej zlotowej rozmowy: zobacz sobie artykuły na początku wątku..

    Przepatrzyłem teraz jeszcze dla pewności konfigurator Audi. Tylko dla modelu allroad w 2.0 tfsi masz napisane: quattro with ultra technology (w konfiguratorze trzeba wybrać model: a4 allroad quattro -> silnik 2.0 tfsi i po prawej stronie wejdź w "i". Potem "porównaj z innym silnikiem" i zaznacz 2.0 tdi. Zjedź do zakładki "Bezpieczeństwo i Technika"). W A4 allroad w benzynie masz quattro ultra, w A4 allroad w dieslu oraz w każdej innej wersji A4 bez względu na silnik po prostu quattro. Więc myślę, że chodzi o torsena. Z tego co na angielskich forach czytałem ultra mają wprowadzać do kolejnych modeli więc i A4 i A5 i pewnie nawet Q7 może to dotknąć. Ale na ten moment tylko A4 allroad w benzynie.

    Edit: W q5 w benzynie i w dieslu już jest quattro ultra. W A5 we wszystkich silnikach masz jeszcze dopisane: quattro with self-locking centre differential. Więc jest torsen. W A4 nie jest to tak podkreślone ale z kolei też nie ma nic o ultra.

    Ale ciekawy jestem jaka będzie odpowiedź tego gościa z Audi.. Ja swojego handlowca jeszcze raz zapytałem i ma się upewnić.

    Edytowane przez Kosmita

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    To mam rozumieć, że na zakrętach już się tak auto nie będzie dobrze trzymało przy quattro ultra?

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    Niestety może tak być. osoby które testowały Ultra mówią że nie widzą różnicy...OBY!! Za to obawiam sie o trwałość rozwiązania. Nie bezpowodu wsadzili do wersji benzynowej a nie do diesla. Z pewnością obawiają się jak sobie będzie z momentami radzić.  

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach
    Godzinę temu, edraven napisał:

    Niestety może tak być. osoby które testowały Ultra mówią że nie widzą różnicy...OBY!! Za to obawiam sie o trwałość rozwiązania. Nie bezpowodu wsadzili do wersji benzynowej a nie do diesla. Z pewnością obawiają się jak sobie będzie z momentami radzić.  

    W Q5 jest już w dieslach 190 km. W a5 i w a4 poza wspomnianym allroadem 252 jest torsen. Wydaję mi się, że będzie to odczuwalne jednak..

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    Czy ktoś już może troche więcej potestował napęd quattro ultra?? Aktualnie we wszystkich nowych modelach będzie ultra.

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    Podobno nie ma różnicy za dużej, a jest mniejsze spalanie. 

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    Udało mi się porozmawiać z dziennikarzem motoryzacyjnym, który testował nowy napęd Quattro Ultra oraz równocześnie stary.  Przy włączonym trybie dynamic quattro ultra jest włączone na stałe, chyba że dłuzej jedziemy po linii prostej ze stałą prędkością, wtedy napęd jest na przód. Podobno wystarczy zakręt i napęd się odpala. To samo przy mocniejszym wciśnięciu gazu na prostej. Działa to podobnie do cylinder on demand. Jak będziemy jechali dluższą chwile ze stała prędkością to odłącza część cylindrów. Przy testach na mokrej nawierzchni lub błocie quattro jest włączone non stop. Wychodzi na to, że napęd jest tylko na przód jak jedziemy dłużej niż 10-15 sek ze stałą prędkością w innych przypadkach jest 4x4. 

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    Czyli coś innego niż zwykły Haldex. Zobaczymy jak to będzie się sprawowało..

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

    Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

    Zarejestruj nowe konto

    Załóż nowe konto. To bardzo proste!

    Zarejestruj się

    Zaloguj się

    Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

    Zaloguj się


    • Przeglądający   0 użytkowników

      Brak zarejestrowanych użytkowników, przeglądających tę stronę.

    • Nowi użytkownicy