Skocz do zawartości

Tomnik

Pasjonat
  • Postów

    472
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Reputacja

33

O Tomnik

Informacje

  • Imię
    Tomek
  • Miasto
    Ostrowiec Św.

Auto

  • Model
    A6 C6
  • Nadwozie
    Avant
  • Rok produkcji
    2010
  • Silnik
    2.7TDI V6
  • Kod silnika
    CANA
  • Napęd
    FWD
  • Skrzynia
    Manual
  • Paliwo
    ON

Ostatnie wizyty

12263 wyświetleń profilu
  1. To "jedyne", jest najważniejsze i mówi, że zaistniał punkt, pomiędzy układem chłodzenia, a wydechowym, w którym nastąpiło ich połączenie. Inaczej mówiąc gazy wylotowe przedostają się do układu chłodzenia. Przejedź się autem, przeciągnij na wysokich obrotach, sprawdź stan płynu, odkręcaj korek (ostrożnie !!!) zbiorniczka płynu chłodzącego i obserwuj pod kątem podwyższenia się stanu płynu i dźwięku temu towarzyszącemu(wyrównywanie ciśnienia) w czasie tej czynności. Przed odkręcaniem próbuj ścisnąć palcami gumowe przewody ukł. chłodzenia, jeśli są twarde, a po odkręceniu korka będą miękkie potwierdza to, co napisane.
  2. Temat drgań i ich przyczyny jest bardzo obszerny. "Przerabiając" go pochyliłeś się nad nimi ? Bo enigmatyczne "przerabiałem temat" nic innym, czytającym nie mówi. Gremialna większość tych , którzy je wymieniają bez wyraźnych oznak - brak wycieku, brak rozwarstwień, uszkodzeń gumy nadal mają problem. Nie napisałeś, czy drgania występują tylko na jałowym, czy podczas jazdy też (?) Sprawdzenie układu wtrysku paliwa, stanu wałka rozrządu, itd., itp., zawieszenia wydechu, tzw. plecionki (jeśli tam występuje). Podałem Ci info, o które pytałeś (nr-y OE, link do oryginału) i pozwoliłem sobie na opinię, bo jak widzisz cena części jest wysoka i wymiana, jeśli była by omyłką, jest kosztowna. PS. Teraz zauważyłem, że kol. Tomasz, też ma wątpliwości, co do wymiany tej poduszki.
  3. Regulacja zasięgu reflektorów, przedni lewy reflektor E102 - Regulacja zasięgu reflektorów J519 - Pokładowa jednostka sterująca zasilaniem L22 - Lewa żarówka przeciwmgielna L174 - Lampa świateł do jazdy dziennej lewa M1 - Lampa światła postojowego lewa MX1 - Reflektor przedni lewy M5 - Lampka kierunkowskazu z przodu po lewej stronie M29 - Lampa świateł mijania lewa M30 - Lampa świateł drogowych po lewej stronie ST3 - Uchwyt bezpiecznika 3 SC8 - Bezpiecznik 8 na uchwycie bezpiecznika T10a - Złącze wtykowe, 10-krotne T17b - Złącze wtykowe 17-pinowe w stacji sprzęgu, słupek A po lewej stronie T17g - Złącze wtykowe 17-pinowe w stacji sprzęgającej, słupek A po prawej stronie T17m - Złącze wtykowe, 17-krotne V48 - Serwomotor po lewej stronie do regulacji zasięgu reflektorów B165 - Połączenie dodatnie 2 (15) w wiązce przewodów wnętrza B488 - Złącze 24 w wiązce przewodów głównych C69 - Podłączenie (światło przeciwmgielne) w wiązce przewodów przedniej lewej * - przyporządkowanie bezpieczników można znaleźć w obowiązującym schemacie połączeń *2 - tylko dla pojazdów bez wyposażenia amerykańskiego *3 - tylko do pojazdów z mechanicznym poziomowaniem reflektorów *4 - tylko dla pojazdów wyposażonych w USA *5 - tylko dla pojazdów wyposażonych w światła do jazdy dziennej AudiA4 Schemat obwodu Nr 112 / 15 ...................................................................................................................... Reflektor przedni prawy J519 - Pokładowa jednostka sterująca zasilaniem L23 - Lampa przeciwmgielna prawa L175 - Lampa świateł do jazdy dziennej prawa MX2 - Reflektor przedni prawy M3 - Lampa światła postojowego prawa M7 - Lampka kierunkowskazu z przodu po prawej stronie M31 - Lampa świateł mijania prawa M32 - Lampa świateł drogowych prawa ST1 - Podstawka bezpiecznikowa 1 ST3 - Uchwyt bezpiecznika 3 SC6 - Bezpiecznik 6 na uchwycie bezpiecznika SC10 - Bezpiecznik 10 na uchwycie bezpiecznika T10b - Złącze wtykowe, 10-krotne T17m - Złącze wtykowe, 17-krotne T17n - Złącze wtykowe, 17-krotne V49 - Prawy serwomotor do regulacji zasięgu reflektorów B165 - Połączenie dodatnie 2 (15) w wiązce przewodów wnętrza B488 - Złącze 24 w wiązce przewodów głównych C15 - Złącze 1 w wiązce przewodów reflektora C25 - Podłączenie (światła przeciwmgielne) w wiązce przewodów oświetlenia przedniego * - tylko dla pojazdów bez wyposażenia amerykańskiego *2 - przyporządkowanie bezpieczników można znaleźć w obowiązującym schemacie połączeń *3 - tylko dla pojazdów wyposażonych w USA *4 - tylko dla pojazdów wyposażonych w światła do jazdy dziennej
  4. Np. https://motostacja.com/p/OE-VAG-8E0199379BF Nr-y OE 8E0199379AB(wycofano), nowy nr 8E0199379BF Nie sądzę aby poduszka silnika była sprawcą problemu. Według mnie wymiana zbędna.
  5. Od wyważenia kół na wyważarce z testem drogowym. Wyważałem na sprzęcie o nazwie "Hunter".
  6. Zainteresuj się tematem opiłkowania pompy wysokiego ciśnienia. Np. : https://a4-klub.pl/topic/277136-pompa-wysokiego-ciśnienia-opiłki/ https://a4-klub.pl/topic/277136-pompa-wysokiego-ciśnienia-opiłki/#comment-4014463 https://a4-klub.pl/topic/277136-pompa-wysokiego-ciśnienia-opiłki/page/44/#comment-5634606 Temat, który przytoczyłeś odnosi się do pompowtryskiwaczy. W Twoim aucie jest inny system, pracują wtryskiwacze piezoelektryczne + pompa wysokiego ciśnienia.. Każda porządna, dająca miarodajne wyniki diagnoza, odbywa się na tzw. stole, specjalistycznej maszynie sprawdzającej. VCDS-em (na przykład) nie zdiagnozujesz problemu w sposób jednoznaczny. Pierwszy krok, który można wykonać samodzielnie, to sprawdzenie obecności opiłków w układzie.
  7. Zapis powyższych danych (obroty + różnicę ciśnienia) przy przyspieszaniu (100%) od 1500 do 3500/4000 obr/min. Nie prosiłem o zdjęcia.
  8. Było, jeśli nie czyszczone, to na pewno "kasowane". Stan filtra : wartość rzeczywista sadzy zbyt szybko podąża za tą obliczoną. Wniosek (według mnie) - filtr zawiera sporą ilość popiołu. Proszę wykonać próbę drogową (trzeci bieg, od 1500 obr/min do powiedzmy 4000 obr/min) i logować dane : obroty + różnicę ciśnienia. Wynik przedstawić w temacie. 40 tys. Twojej "kadencji", tak ? Podaj przebieg rzeczywisty auta.
  9. Słusznie. A autor tematu wciąż nie podzielił się info, co do powodu, dla którego auto zostało pozbawione DPF. A to ważne. I przestańcie już czepiać się tego EGR. Jakakolwiek usterka, odpowiedź : "a EGR zaślepiony?"/ "zaślep EGR"
  10. Przy takiej pracy silnika korekcje biegu jałowego wtryskiwaczy muszą to pokazać. Nie wierzę, że korekty stoją w miejscu. Po za tym : https://a4-klub.pl/topic/499952-problem-olejowy-w-audi-a4-b8-20tdi-cglc/#comment-5781974 https://a4-klub.pl/topic/474668-jakie-macie-zużycie-oleju-w-a4-b8-20tdi-cglc/?do=findComment&comment=5638913 ( i cały temat) " wyłączony został egr i dpf " - Ciekawe dlaczego...? Zapewne filtr już "nie wyrabiał".
  11. To nie jest preparat czyszczący. Jeśli nawet byłby tak deklarowany, to w jaki sposób miałby czyścić filtr ? ...Proszę pomyśleć... Żadne preparaty (te czyszczące) aplikowane do filtra, czy ewentualnie mieszane z paliwem (nie wiem, czy są takie) nie powodują czyszczenia filtra z tego, czego tak naprawdę chcemy się pozbyć - z popiołu. Ten preparat tak, jak napisałeś, w deklaracji ma "tylko" obniżyć temperaturę, przy której sadza zostaje usuwana z filtra. Aha ! - Jeśli preparat ten będzie miał wpływ na powyższe, to jedyną wartością, na którą miało by to ewentualnie oddziaływanie, będzie masa sadzy tzw. rzeczywistej i teoretycznie jej szybszy spadek w czasie zarządzanej przez sterownik silnika, regeneracji.
  12. 1. VCDS-em nie sprawdzisz. 2. Jeśli nawet innym narzędziem, to nie ma gwarancji, że odczytany będzie autentycznym, prawdziwym przebiegiem 3. Co chcesz udowodnić szwagrowi ?... Odczyt przebiegu - Forum Audi A6 / A7 Klub Polska A6KLUB.PL Panowie czy jest szansa aby za pomocą interfejsu Vcds czy podobnego odczytać przebiegi zapisane w sterownikach/czujnikach itp? C6 - 2011r.
  13. ...i nigdy samoistnie się nie zmniejsza.... "nawet" po "wypalaniu". Mówimy oczywiście o zawartości popiołu w filtrze - bo nie jestem pewien, czy autor wpisu/pytania wie, o czym pisze, i na którą wartość zwrócić uwagę :
  14. Zadaniem DPF-u jest wyłapywanie i akumulowanie sadzy. Jeśli sadza jest przez niego przepuszczana, to oznacza jego uszkodzenie. Uszkodzenie mechaniczne. Jego wkład został zniekształcony (np. przez stopienie, zbyt duże ciśnienie wody, czy powietrza przy jego "myciu") lub po prostu rozpadła się ceramika, stanowiąca "podkład"/konstrukcję pod napylone warstwy katalityczne. Do określenia tej usterki dane, które tu przedstawiłeś, są zbędne. Najważniejsza jest informacja o sadzy na ściankach końcówki wydechu. A dane, cóż... jedynie potwierdzają dezintegrację wkładu filtra - ciśnienie różnicowe właśnie na nim (bank 2) jest o wiele mniejsze niż na stronie (bank 1) "czystej". Ten przepuszczający sadzę stawia mniejszy opór. To jest oczywiście moja opinia. Żadne dane, dotyczące danego podzespołu w aucie, nigdy nie mówią o uszkodzeniu mechanicznym. Znając dany podzespół i jego sposób działania, po danych można jedynie domniemać z większym lub mniejszym prawdopodobieństwem. W tym przypadku dużym. Do tego przepuszczającego filtra można zajrzeć, użyć kamery inspekcyjnej(endoskopowej). Być może uszkodzenie będzie widoczne.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...