Skocz do zawartości

Tomnik

Pasjonat.
  • Postów

    502
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Reputacja

33

O Tomnik

Informacje

  • Imię
    Tomek
  • Miasto
    Ostrowiec Św.

Auto

  • Model
    A6 C6
  • Nadwozie
    Avant
  • Rok produkcji
    2010
  • Silnik
    2.7TDI V6
  • Kod silnika
    CANA
  • Napęd
    FWD
  • Skrzynia
    Manual
  • Paliwo
    ON

Ostatnie wizyty

12715 wyświetleń profilu
  1. Uchwyt przekaźnika/bezpiecznika F -SF- od listopada 2011 r Miejsce montażu uchwytu przekaźnika/bezpiecznika F -SF- od listopada 2011 r.: W bagażniku za prawym bocznym panelem ściennym. 20) tylko dla pojazdów specjalnych Pozycja przekaźnika zajętości sedan (4-drzwiowy): A- nie udokumentowane B- Przekaźnik układu dozowania środka redukującego -J963- C- Przekaźnik izolacji radiowej, przekaźnik urządzenia radiowego -J84 -, nie ma już zastosowania od kwietnia 2012 r. → Uwaga D- Przekaźnik podgrzewanej szyby tylnej -J9- MI- Przekaźnik do gniazd -J807- Przypisanie pozycji przekaźnika Avant (5-drzwiowy): A- Przekaźnik podgrzewanej szyby tylnej -J9- B- Przekaźnik układu dozowania środka redukującego -J963- C- nie udokumentowane D- nie udokumentowane MI- Przekaźnik do gniazd -J807-
  2. Pełne połączenia sterownika, zawiera pięć osobnych schematów (Elsa). Proszę : Sterownik silnika, sterownik układu dozowania środka redukującego, przekaźnik układu dozowania środka redukującego J623 - Jednostka sterująca silnika J880 - Jednostka sterująca systemem dozowania środka redukującego J963 - Przekaźnik układu dozowania środka redukującego ST5 - Podstawka bezpiecznikowa 5 SF11 - Bezpiecznik 11 na uchwycie bezpiecznika SF12 - Bezpiecznik 12 na uchwycie bezpiecznika T8d - Złącze wtykowe, 8-krotne 51 - Punkt uziemienia w bagażniku po prawej stronie 367 - Złącze uziemiające 2 w głównej wiązce przewodów 372 - Złącze uziemiające 7 w głównej wiązce przewodów 688 - Punkt uziemienia 2 na tunelu środkowym B384 - Połączenie 2 (napęd magistrali CAN, wysoki poziom) w głównej wiązce przewodów B391 - Połączenie 2 (niski poziom napędu magistrali CAN) w głównej wiązce przewodów * - tylko dla pojazdów z systemem dozowania środka redukującego .................................................................................................... Bateria, przekaźnik do zasilania klasy 15 A - bateria J329 - Przekaźnik do zasilania klasy J367 - Jednostka sterująca monitorująca akumulator J393 - Centralna jednostka sterująca systemem komfortuA005A4200805#BTJ393 SA1 - Bezpiecznik 1 na uchwycie bezpiecznika T2x - Złącze wtykowe, T32d - Złącze wtykowe, 624 - Punkt masy obok akumulatora rozruchowego B298 - Połączenie dodatnie 2 (30) w głównej wiązce przewodów B299 - Połączenie dodatnie 3 (30) w głównej wiązce przewodów B300 - Połączenie dodatnie 4 (30) w głównej wiązce przewodów B492 - Połączenie dodatnie 3 (15) w wiązce przewodów wnętrza ................................................................................................ Czujnik zbiornika środka redukującego, czujnik temperatury środka redukującego, czujnik ciśnienia układu dozowania środka redukującego, sterownik silnika, sterownik układu dozowania środka redukującego, podgrzewacz zbiornika środka redukującego (obieg grzewczy 1), podgrzewacz przewodu reduktora (ogrzewanie obwód 2) G684 - Nadajnik zbiornika na środek redukujący G685 - Czujnik temperatury środków redukujących G686 - Przetwornik ciśnienia do układu dozowania środka redukującego J623 - Jednostka sterująca silnika J880 - Jednostka sterująca systemem dozowania środka redukującego T16 - Złącze wtykowe, 16-krotne T28a - Złącze wtykowe, 28-krotne Z102 - Podgrzewacz zbiornika środka redukującego (obieg grzewczy 1) Z104 - Ogrzewanie linii środka redukującego (obieg grzewczy 2) H3 - Złącze 1 w wiązce przewodów zbiornika środka redukującego H4 - Złącze 2 w wiązce przewodów zbiornika środka redukującego ................................................................................................................. Sterownik silnika, sterownik układu dozowania środka redukującego, pompa przenosząca środek redukujący, pompa środka redukującego J623 - Jednostka sterująca silnika J880 - Jednostka sterująca systemem dozowania środka redukującego T2rm - Złącze wtykowe, podwójne, czarne T16 - Złącze wtykowe, 16-krotne T28a - Złącze wtykowe, 28-krotne V436 - Pompa transferowa do środków redukujących V437 - Pompa środka redukującego ................................................................................................ Czujnik NOx, sterownik czujnika NOx, sterownik silnika, zawór wtryskowy środka redukującego E45 - Zmień na GRA G295 - Czujnik NOx J527 - Jednostka sterująca elektroniką kolumny kierownicy J583 - Jednostka sterująca czujnikiem NOx J623 - Jednostka sterująca silnika N474 - Wtryskiwacz środka redukującego ST1 - Podstawka bezpiecznikowa 1 SB8 - Bezpiecznik 8 na uchwycie bezpiecznika T16f - Złącze wtykowe, 16-krotne T17b - Złącze wtykowe, 17-stykowe, niebieskie T17q - Złącze wtykowe, 17-krotne, czerwone T94 - Złącze wtykowe, 94-krotne 50 - Punkt uziemienia w bagażniku po lewej stronie 371 - Złącze uziemiające 6 w głównej wiązce przewodów B350 - Połączenie dodatnie 1 (87a) w głównej wiązce przewodów * - tylko dla pojazdów z tempomatem (GRA) *2 - tylko dla pojazdów z systemem dozowania środka redukującego
  3. Temat o wymienianie licznika https://a4-klub.pl/topic/500956-wymiana-licznika-w-a4-b6-z-lat-2001-2002-na-liczniki-z-lat-2003-2004/ Temat(pewnie jeden z kilku na Forum), wyjaśniający problem stanu paliwa przy wymianie licznika na nowszy typ :
  4. I tak właśnie zrób. A błąd/błędy, które zostaną ujawnione wstaw w temacie.
  5. Jedyny czujnik nazwany w Elsie jako czujnik temperatury płynu chłodzącego na wylocie chłodnicy z nadanym numerem G83 i jego lokalizacja : Ten czarny element widoczny nad zaznaczonym na niebiesko czujnikiem G83, to czujnik różnicy ciśnień. Na dole zdjęcia po lewej "kielich" kolumny resorującej. Ten G83 nie znajduje się bezpośrednio na wyjściu z chłodnicy głównej, a bliżej wejścia chłodnicy recyrkulacji spalin. Schemat układu chłodzenia : 1 - chłodnica 2 - Chłodnica oleju silnikowego 3 - Chłodnica recyrkulacji spalin 4 - Czujnik temperatury płynu chłodzącego na wylocie chłodnicy -G83- 5 - Czujnik temperatury płynu chłodzącego -G62- 6 - Objazd nie zawsze obecny W zależności od okresu produkcji i wersji pojazdu 7 - Zawór odcinający chłodziwo nie zawsze obecny W zależności od okresu produkcji i wersji pojazdu Dla pojazdów z ogrzewaniem postojowym → ogrzewaniem postojowym, ogrzewaniem dodatkowym; Rep. gr.82; Obieg płynu chłodzącego z nagrzewnicą pomocniczą/dodatkową; Wymontować i zamontować zawór odcinający chłodziwa nagrzewnicy . 8 - otwór wentylacyjny 9 - Wymiennik ciepła 10 - Termostat węża 11 - Sprawdź zawór 12 - Zbiornik wyrównawczy płynu chłodzącego 13 - Pompa chłodnicy recyrkulacji spalin -V400- 14 - pompa płynu chłodzącego 15 - regulator płynu chłodzącego 16 - Głowica cylindra/blok cylindrów Wszystkie zdjęcia i ich opisy pochodzą z Elsy
  6. Forum posiada niezłą, sprawną wyszukiwarkę (na głównym, górnym, niebieskim pasku zakładek, po prawej. Wpisz pojedynczo kod błędu, zmień "Ten temat" na "To forum" / "Szukaj". p201500 - Wyniki : https://a4-klub.pl/search/?q=p201500&quick=1&type=forums_topic&nodes=180 p101600 - Wyniki : https://a4-klub.pl/search/?q=p101600&quick=1&type=forums_topic&nodes=180
  7. W jakim punkcie instalacji stwierdzasz znacznie niższe napięcie ? Sprawdzenie, gdzie leży problem, to typowe "od nitki do kłębka" - przesuwasz się z miernikiem, a właściwie jednym z jego przewodów, od alternatora przez każdy punkt podłączenia przewodu instalacji auta, aż do miejsca, w którym stwierdzasz obniżenie napięcia. Drugi przewód miernika musi być zawsze w tym samym stałym punkcie (np. klema) Pamiętaj, że spadek napięcia nie musi występować na przewodach/w punktach "plusowych" ale na "minusowych". Co sprawia, że koniecznym jest zbadanie, który potencjał wykazuje spadek względem stałego punktu instalacji. Jeśli badasz "plus" to zawsze względem tego samego punktu "-" masy. Jeśli "minus", to względem tego samego punktu "plusa". Te punkty stałe nie mogą wykazywać spadku napięcia - powiedzmy, że będą one usytuowane na akumulatorze lub innych pewnych napięciowo punktach instalacji. W poszukiwaniu, pomocnym będzie schemat instalacji elektrycznej auta. Jeśli informacja (napięcie na klemach aku), którą podałeś, jest pewna, to zakup nowego alternatora jest/wydaje się zbędny.
  8. Uśmiejesz się (jeśli potrafisz z siebie) ale : za Wikipedią(bo mógłbyś mi nie uwierzyć) - "Owulacja, jajeczkowanie (łac. ovulatio) – jeden z elementów cyklu miesiączkowego (efektem owulacji jest uwolnienie gamet żeńskich czyli komórek jajowych)." Owalizacja/Owalizacji ! Po za tym jesteś dla mnie Mistrzem. Mistrzem litery "ę" Za Elsą : Wymiary tłoka i cylindra Tłok Ø mm Średnica cylindra mm Podstawowy wymiar 80,96 * 81.01 * wymiary z powłoką (grubość 0,02 mm). Powłoka ściera się. Wesołych Świąt !
  9. Maciej, na položenú otázku sa nedá odpovedať. To tak jakbyś zadzwonił do lekarza (no patrz, a to on miał dzwonić do Ciebie...) i powiedział Panie doktorze boli mnie brzuch, proszę mi powiedzieć, co jest tego powodem ? Rozumiesz....? - to je nemožné.
  10. Wpisz w forumową wyszukiwarkę w dziale A4B8/TFSI (czyli w tym, w którym napisałeś temat) np. CPMB, czy też CPMA, zaznacz "To forum". Znajdziesz między innymi też i takie optymistyczne tematy https://a4-klub.pl/topic/479299-całkowita-likwidacja-spalania-oleju-w-a4-b8-20tfsi/ Polecam wypowiedzi osób, które mają "na co dzień" do czynienia z remontem tych silników np. kolega kixi4 https://a4-klub.pl/topic/473940-cpmacpmb-biorą-olej-czy-nie-wasza-wiedza-opinie/#findComment-5603497
  11. Być może kierunek wylotu powietrza w nastawach strefy dla prawej i lewej jest/był różny. Ustaw taki sam kierunek wylotu powietrza dla tych stref, np. tylko z nawiewów środkowych. Polecam diagnostykę poprzez przegląd odpowiednich danych/wartości właściwych bloków pomiarowych, interesujących Cię podzespołów/serwomotorów systemu climatronic. To jest właściwa droga do zdiagnozowania ewentualnego problemu, nie przez rozbiórkę elementów systemu. Klapy, o które pytasz - Nr 32 i 33 na poniższym schemacie. Nie zamieszczono tu żadnych serwomotorów klap. 1 - Obudowa rozdzielacza powietrza „Komfort” Kompletny, nie demontowany. 2 - Lewa połowa obudowy 3 - Prawa połowa obudowy 4 - Obudowa otworów wentylacyjnych u góry 5 - dźwignia 6 - dźwignia 7 - Klapa w otworze wentylacyjnym do wentylacji pośredniej po lewej stronie 8 - Klapa w otworze wentylacyjnym „Rozmrażanie”. 9 - Klapa w otworze wentylacyjnym do wentylacji pośredniej po prawej stronie 10 - dźwignia 11 - dźwignia 12 - Klapka w nawiewie deski rozdzielczej po lewej stronie 13 - Klapka w nawiewie przednim, lewym nawiewie wnęki na nogi 14 - dźwignia 15 - dźwignia 16 - Klapka w nawiewie tylnym, lewym nawiewie na nogi 17 - dźwignia 18 - Klapa w nawiewie deski rozdzielczej po prawej stronie 19 - Klapka w nawiewie przednim prawym nawiewie wnęki na nogi 20 - dźwignia 21 - dźwignia 22 - Klapka w nawiewie tylnym, prawym nawiewie wnęki na nogi 23 - Fala 24 - Fala 25 - korbowód 26 - korbowód 27 - korbowód 28 - korbowód 29 - przegroda oddziela przepływ powietrza do nawiewów z przodu i z tyłu i stanowi warunek uzyskania różnych temperatur wylotu powietrza z przodu i z tyłu (w zależności od położenia odpowiedniej klapki temperatury). 30 - rynna 31 - rynna 32 - Klapka w nawiewie nawiewów w desce rozdzielczej, pośrodku, po lewej stronie 33 - Klapka w nawiewach na desce rozdzielczej, pośrodku, po prawej stronie 34 - przegroda oddziela przepływ powietrza do nawiewów po lewej i prawej stronie i jest warunkiem uzyskania różnych temperatur wylotu powietrza (w zależności od położenia odpowiedniej klapki temperatury). 35 - Klapa nawiewu do nawiewu w prawej tylnej konsoli środkowej 36 - Klapa nawiewu do nawiewu w prawej tylnej konsoli środkowej
  12. Po analizie schematów elektrycznych - W systemie Climatronic Komfort czujnik G191 (na wylocie kanału środkowego) nie występuje. A informację, którą zamieściłem za Elsą :" W klimatyzacji wersji komfort rzeczywiście na wylocie środkowym można uzyskać dwie różne temp. po lewej i prawej jego stronie i taką informację można też tam znaleźć " należy traktować : tak, można uzyskać ale dla całej strefy i jest to raczej oczywiste - dwie różne strefy kierowca(lewa) i pasażer (prawa). Co nie znaczy, że znajdują się na tym właśnie wylocie, dwa osobne(prawy/lewy) czujniki temp. Czujniki te znajdują się w strefach (nie rozróżnionych na "podstrefy" -np. kratka wylotu środkowa prawa, wylot na nogi prawy, czy skrajna prawa na konsoli). W przypadku Twojego auta - gdyby ten "brakujący" czujnik był oryginalnie na wyposażeniu tej wersji Climatronica i dziwnym trafem "zniknął", to znalazłbyś tam wiązkę z kostką podłączeniową do powyższego, a w sterowniku na pewno zarejestrowałby się błąd, mówiący o jego braku(oczywiście nie bezpośrednio). Jeśli tego błędu nie ma lub stwierdzasz brak wiązki z kostką, to znaczy, że czujnik nie jest tam przewidziany(nie było go tam). A co do opisanego problemu, widzę/zgaduję trzy ewentualne przyczyny : -dwie różne nastawy temperatury dwóch stref kierowca/pasażer (oczywiste) -niepoprawne wartości temperatury przekazywane przez czujniki na wylotach powietrza stref kierowca/pasażer; tu sprawdź organoleptycznie ewentualną różnicę na innych wylotach stref lewej/prawej przy identycznych nastawach temperatury -niepoprawne działanie czujników temperatury aktualnej/panującej stref kierowca/pasażer, umieszczone są (domniemam/zgaduję) w panelu klimatyzacji
  13. Pierwszym krokiem, jak wspomniał Muskel, jest bezsprzecznie diagnoza poprzez przegląd właściwych bloków pomiarowych. W elsie nie jest wspomniane (przynajmniej ja nie znalazłem), o dwóch osobnych (lewym i prawym) czujniku temp. na wylocie środkowym. Instrukcja dotyczy jednego czujnika zainstalowanego w tym miejscu. W klimatyzacji wersji komfort rzeczywiście na wylocie środkowym można uzyskać dwie różne temp. po lewej i prawej jego stronie i taką informację można też tam znaleźć. Jeśli znajdują się tam dwa osobne czujniki, to ich demontaż powinien być tożsamy z tym zamieszczonym poniżej. Demontaż - Wyłączyć zapłon. - Wymontować radio lub zmieniarkę CD (w zależności od wyposażenia pojazdu) – Sięgnąć przez szczelinę montażową radia i wyciągnąć wtyczkę -A- . – Obróć nadajnik -B- o 90° i wyciągnij go z kanału powietrza do „środkowych” nawiewów w desce rozdzielczej. Montaż powrotny Montaż przeprowadza się w odwrotnej kolejności; – Sprawdź uszczelkę -C- pod kątem uszkodzeń i prawidłowego osadzenia. – Zainstaluj ponownie wszystkie usunięte części w odwrotnej kolejności. – Włącz zapłon. – Sprawdź pamięć zdarzeń jednostki obsługi i wyświetlacza, jednostki sterującej Climatronic -J255- i usuń wszelkie wyświetlane błędy
×
×
  • Dodaj nową pozycję...