-
Postów
513 -
Dołączył
-
Ostatnia wizyta
Reputacja
34O Tomnik

Informacje
-
Imię
Tomek
-
Miasto
Ostrowiec Św.
Auto
-
Model
A6 C6
-
Nadwozie
Avant
-
Rok produkcji
2010
-
Silnik
2.7TDI V6
-
Kod silnika
CANA
-
Napęd
FWD
-
Skrzynia
Manual
-
Paliwo
ON
-
Sterownik drzwi kierowcy, przełącznik regulacji lusterka, przełącznik regulacji lusterka, przełącznik regulacji lusterka z funkcją składania, przełącznik dezaktywacji monitorowania wnętrza, przełącznik wyłączania systemu alarmowego E43 - przełącznik do regulacji lusterka E48 - przełącznik do regulacji lusterka E168 - przełącznik do regulacji lusterka z funkcją składania E183 - przełącznik do dezaktywacji monitoringu wnętrza E217 - przełącznik wyłączający system alarmowy J386 - jednostka sterująca drzwiami kierowcy T32g - Złącze 32-stykowe, białe, złącze D, na jednostce sterującej drzwiami kierowcy # - nie USA ## - Tylko w USA Ciąg dalszy powyższego schematu : Jednostka sterująca drzwiami po stronie kierowcy, przełącznik blokady wnętrza po stronie kierowcy, kontrolka ostrzegawcza drzwi po stronie kierowcy, przednie lewe światło wejścia, kontrolka funkcji SAFE centralnego zamka E150 - przełącznik do blokowania wnętrza po stronie kierowcy J386 - jednostka sterująca drzwiami kierowcy K133 - Kontrolka funkcji SAFE centralnego zamka L108 - lampa oświetlenia otwierania drzwi po stronie kierowcy T32g - Złącze 32-stykowe, białe, złącze D, na jednostce sterującej drzwiami kierowcy W30 - kontrolka ostrzegawcza drzwi po stronie kierowcy W31 - światło wejściowe przednie lewe 304 - Złącze uziemiające 3 w wiązce przewodów drzwi kierowcy R52 - Połączenie (58s) w wiązce przewodów drzwi kierowcy * - Pojazdy bez dodatkowych świateł wewnątrz ** - Pojazdy z dodatkowymi światłami wewnątrz *** - przełącznik wyjściowy uziemienie # - nie USA ## - Tylko w USA
-
Zgadzam się z powyższym. Więcej "radochy" i pożytku przyniesie dobre, białe oświetlenie wnętrza. Napisz do mnie na PW, podaj tam adres mail. Przedstawię Ci ofertę.
-
EL-TEC - układy wydechowe, tłumiki, doloty, orurowania WWW.EL-TEC.PL EL-TEC - układy wydechowe, tłumiki, doloty, orurowania Google Search WWW.GOOGLE.COM
-
Pozycja emblematów bocznych S-Line w Audi A4 B9
Tomnik odpowiedział(a) na Szumi209 temat w Audi A4 B9
Proszę : Wymiary napisy i emblematy na bokach, A4.pdf -
Z Elsy : Wymontowanie i zamontowanie generatora, pojazdy z silnikiem 2.0l TDI.pdfPrzegląd montażu - Generator z tulejami ślizgowymi.pdfPrzegląd montażu - generator, bez tulei ślizgowych.pdf
-
Lutek1985 to pewnie Ci się przyda, szczególnie gdy spróbujesz zaryzykować kupnem części używanej : Przegląd instalacji - sprzęgło magnet.pdfDemontaż i instalacja sprzęgła magnet.pdf
-
Wybaczcie, że się wtrącam ale sprzęgło elektromagnetyczne występuje na zacytowanym rysunku z Etki pod nr-em 39 - 06E145105N/R(wycofano), nowy nr 06E145105S. I z tego co widzę nie występuje jako część pojedyncza ale jest to komplet zawierający/składający się z części o nr-ach porządkowych 40-44. Cena ponad 3 tys.
-
Wyższe średnie spalanie w Audi A5 8T 2.0 TDI CNHA
Tomnik odpowiedział(a) na 46lukasz temat w Audi A5 8T
Umknęło Ci, Muskel : A, to jak wiemy, jest wartością niedopuszczalną. Po za tym zgadzam się z Tobą - stan tego DPF-u nie jest tu przyczyną "problemu"(co już napisałem wcześniej), z którym próbuje walczyć auto wątku. -
No ale przecież to elementarz rozruchu silnika diesla (starszych i młodszych aut) - rozruch po wyłączeniu się kontrolki świec żarowych. W tych "technologicznie" starszych zezwolenie na start (kontrolka) trwało znacznie dłużej. W tych nowszych świece żarowe rozgrzewają się znacznie szybciej (praktycznie w mgnieniu oka w porównaniu do tych z "poprzedniej epoki"). Tu zastosowano automat, powiedzmy dla niecierpliwych, wstrzymujący rozruch do momentu, wystarczającego rozgrzania się świec ż. i po "ukończeniu"* tego etapu włączający rozrusznik samoczynnie (oczywiście jeśli zostało to poprzedzone naszym rozkazem "włącz rozrusznik"). Proces ten przebiega sprawniej * W praktyce świece podczas samego rozruchu(rozrusznik porusza/kręci wałem korbowym) nadal są pod napięciem i są jeszcze jakiś czas już w trakcie działania silnika (pomijam tu etapy i różnice w jaki wysterowane są świece).
-
Wyższe średnie spalanie w Audi A5 8T 2.0 TDI CNHA
Tomnik odpowiedział(a) na 46lukasz temat w Audi A5 8T
Na odczyt temperatury płynu chłodzącego z czujnika podającego tę informację do sterownika silnika. Podaj długość (jadąc w jedną stronę) tego codziennego odcinka. Jeśli mowa o wtryskiwaczach, to warto spojrzeć na korekty długoterminowe, a nie te, które obserwujesz. Ale to nie one, według mnie, ani reszta wymienionych i obserwowanych przez Ciebie podzespołów są przyczyną opisywanego "problemu". Silnik w okresie yyy...chciałbym napisać zimowym ale wiecie...., chłodniejszej pory roku konsumuje większe ilości paliwa Faza nagrzewania do temp. roboczej jest znacznie dłuższa, a wydłuża ją dodatkowo ogrzewanie wnętrza. Jeśli do tego dochodzi jeszcze np. wadliwie działający(lub w ogóle niedziałający) termostat, czy złe wskazanie czujnika temp., o którym wspomniałem wcześniej, jest to scenariusz na większą konsumpcję drogocennego, płynnego nośnika energii. -
A powinieneś : Sprzęgło - kluczyk w pozycję zapłon - poczekać na zgaśnięcie kontrolki podgrzewania świec - kluczyk w pozycję rozruch. Według mnie to, co obserwujesz, to zwłoka czasowa - jest wymuszona przez serownik silnika na podgrzanie się świec żarowych i jej czas zależny od temperatury panującej na zewnątrz.
-
Piszesz o korektach krótkoterminowych - 013/014 ? Jeśli tak, to służą one przede wszystkim do określenia stanu poszczególnych cylindrów na okoliczność ich "zdolności do pracy". Na podstawie tych danych sterownik wyrównuje obroty wału korbowego, dodając lub odejmując dawkę wtrysku paliwa na poszczególnych cylindrach. Oczywiście stan samych wtryskiwaczy może mieć wpływ na powyższe odczyty ale gr. 013/013 nie służą do tego. Skoro piszesz. o wymianie na nowe wtryski (nowe-nowe, czy nowe- "regenerowane" ?) i "dalej wykazuje w korektach złe wartości" (na tych samych cylindrach ? - stare/nowe wtryski), to następnym krokiem (a właściwie powinien być pierwszym, przed kupnem nowego kompletu wtrysków...najpierw diagnoza potem zakup) jest badanie ciśnienia sprężania wszystkich sześciu cylindrów.
-
Schemat elektryczny AdBlue w Audi A4 B8 2.0 TDI
Tomnik odpowiedział(a) na zbyszek.borczyk temat w Audi A4 B8
Uchwyt przekaźnika/bezpiecznika F -SF- od listopada 2011 r Miejsce montażu uchwytu przekaźnika/bezpiecznika F -SF- od listopada 2011 r.: W bagażniku za prawym bocznym panelem ściennym. 20) tylko dla pojazdów specjalnych Pozycja przekaźnika zajętości sedan (4-drzwiowy): A- nie udokumentowane B- Przekaźnik układu dozowania środka redukującego -J963- C- Przekaźnik izolacji radiowej, przekaźnik urządzenia radiowego -J84 -, nie ma już zastosowania od kwietnia 2012 r. → Uwaga D- Przekaźnik podgrzewanej szyby tylnej -J9- MI- Przekaźnik do gniazd -J807- Przypisanie pozycji przekaźnika Avant (5-drzwiowy): A- Przekaźnik podgrzewanej szyby tylnej -J9- B- Przekaźnik układu dozowania środka redukującego -J963- C- nie udokumentowane D- nie udokumentowane MI- Przekaźnik do gniazd -J807- -
Schemat elektryczny AdBlue w Audi A4 B8 2.0 TDI
Tomnik odpowiedział(a) na zbyszek.borczyk temat w Audi A4 B8
Pełne połączenia sterownika, zawiera pięć osobnych schematów (Elsa). Proszę : Sterownik silnika, sterownik układu dozowania środka redukującego, przekaźnik układu dozowania środka redukującego J623 - Jednostka sterująca silnika J880 - Jednostka sterująca systemem dozowania środka redukującego J963 - Przekaźnik układu dozowania środka redukującego ST5 - Podstawka bezpiecznikowa 5 SF11 - Bezpiecznik 11 na uchwycie bezpiecznika SF12 - Bezpiecznik 12 na uchwycie bezpiecznika T8d - Złącze wtykowe, 8-krotne 51 - Punkt uziemienia w bagażniku po prawej stronie 367 - Złącze uziemiające 2 w głównej wiązce przewodów 372 - Złącze uziemiające 7 w głównej wiązce przewodów 688 - Punkt uziemienia 2 na tunelu środkowym B384 - Połączenie 2 (napęd magistrali CAN, wysoki poziom) w głównej wiązce przewodów B391 - Połączenie 2 (niski poziom napędu magistrali CAN) w głównej wiązce przewodów * - tylko dla pojazdów z systemem dozowania środka redukującego .................................................................................................... Bateria, przekaźnik do zasilania klasy 15 A - bateria J329 - Przekaźnik do zasilania klasy J367 - Jednostka sterująca monitorująca akumulator J393 - Centralna jednostka sterująca systemem komfortuA005A4200805#BTJ393 SA1 - Bezpiecznik 1 na uchwycie bezpiecznika T2x - Złącze wtykowe, T32d - Złącze wtykowe, 624 - Punkt masy obok akumulatora rozruchowego B298 - Połączenie dodatnie 2 (30) w głównej wiązce przewodów B299 - Połączenie dodatnie 3 (30) w głównej wiązce przewodów B300 - Połączenie dodatnie 4 (30) w głównej wiązce przewodów B492 - Połączenie dodatnie 3 (15) w wiązce przewodów wnętrza ................................................................................................ Czujnik zbiornika środka redukującego, czujnik temperatury środka redukującego, czujnik ciśnienia układu dozowania środka redukującego, sterownik silnika, sterownik układu dozowania środka redukującego, podgrzewacz zbiornika środka redukującego (obieg grzewczy 1), podgrzewacz przewodu reduktora (ogrzewanie obwód 2) G684 - Nadajnik zbiornika na środek redukujący G685 - Czujnik temperatury środków redukujących G686 - Przetwornik ciśnienia do układu dozowania środka redukującego J623 - Jednostka sterująca silnika J880 - Jednostka sterująca systemem dozowania środka redukującego T16 - Złącze wtykowe, 16-krotne T28a - Złącze wtykowe, 28-krotne Z102 - Podgrzewacz zbiornika środka redukującego (obieg grzewczy 1) Z104 - Ogrzewanie linii środka redukującego (obieg grzewczy 2) H3 - Złącze 1 w wiązce przewodów zbiornika środka redukującego H4 - Złącze 2 w wiązce przewodów zbiornika środka redukującego ................................................................................................................. Sterownik silnika, sterownik układu dozowania środka redukującego, pompa przenosząca środek redukujący, pompa środka redukującego J623 - Jednostka sterująca silnika J880 - Jednostka sterująca systemem dozowania środka redukującego T2rm - Złącze wtykowe, podwójne, czarne T16 - Złącze wtykowe, 16-krotne T28a - Złącze wtykowe, 28-krotne V436 - Pompa transferowa do środków redukujących V437 - Pompa środka redukującego ................................................................................................ Czujnik NOx, sterownik czujnika NOx, sterownik silnika, zawór wtryskowy środka redukującego E45 - Zmień na GRA G295 - Czujnik NOx J527 - Jednostka sterująca elektroniką kolumny kierownicy J583 - Jednostka sterująca czujnikiem NOx J623 - Jednostka sterująca silnika N474 - Wtryskiwacz środka redukującego ST1 - Podstawka bezpiecznikowa 1 SB8 - Bezpiecznik 8 na uchwycie bezpiecznika T16f - Złącze wtykowe, 16-krotne T17b - Złącze wtykowe, 17-stykowe, niebieskie T17q - Złącze wtykowe, 17-krotne, czerwone T94 - Złącze wtykowe, 94-krotne 50 - Punkt uziemienia w bagażniku po lewej stronie 371 - Złącze uziemiające 6 w głównej wiązce przewodów B350 - Połączenie dodatnie 1 (87a) w głównej wiązce przewodów * - tylko dla pojazdów z tempomatem (GRA) *2 - tylko dla pojazdów z systemem dozowania środka redukującego -
Jak ułożyć przewody i elementy zabudowy boczka w Audi A4 B9?
Tomnik odpowiedział(a) na Azio temat w Audi A4 B9