Robo_A4 Opublikowano 7 Września 2010 Opublikowano 7 Września 2010 Mógłby mi ktoś podesłać procedurę wymiany sprzęgła i koła dwu-masowego (kolejność, momenty).Biorę się za wymianę i chciałbym to sprawnie zrobić. W nagrodę będzie foto-story dla reszty
SotoM Opublikowano 7 Września 2010 Opublikowano 7 Września 2010 procedure... wymien przy okazji uszczelniacz tylny wału. teraz moze nie cieknie ale zawsze moza zaczac i ponowny demont skrzyni bedzie. 2umasa przykrecasz momentem Etap 1. 60Nm Etap 2. dociągnięcie- 90stopni każda ze śrub docisk przykręć na jakieś 40Nm i starczy.
Herman Opublikowano 7 Września 2010 Opublikowano 7 Września 2010 Witam jakie koszty dwumasa i sprzęgła bo ja też niedługo będę się zabierał za wymiane
Robo_A4 Opublikowano 8 Września 2010 Autor Opublikowano 8 Września 2010 Te dane to z benzyny czy z diesla ? czy tu i tu są takie same? Komplet LUK-a 1640 zł
Robo_A4 Opublikowano 8 Września 2010 Autor Opublikowano 8 Września 2010 dzięki , tak zrobię No i po wszystkiemu , dziękuje za pomoc. Po zdemontowaniu okazało się że sprzęgło się ślizgało .Podczas jazdy wcale tego nie odczuwałem, wymieniałem ze względu na trudności z załączanie biegów no i wysoko "brało".Koło dwumasowe miało na powierzchni ciernej ślady miejscowego przegrzania w trzech miejscach, poza tym luz chyba w normie, żadnych wycieków.Po wymianie biegi załącza się jak marzenie, pedał sprzęgła chodzi leciutko, brak wibracji na lewarku zmiany biegów i samochód jakby lepiej przyspieszał (brak uślizgu sprzęgła)
SotoM Opublikowano 9 Września 2010 Opublikowano 9 Września 2010 pedał jest miekki przez praę dni. potem jak sprzęgło sie ułoży to pedał starci ta miękkość. wiem bo miałem tak samo miesiąc temu.takze nie czułem ze sprzegło mi sie ślizga.wyjałem skrzynie aby wymienic uszczelniacz wału i po zdjeciu sprzęgła udałem sie po nowe do hurtowni... i przynajmniej mamy już sprzęgło z bini....
Robo_A4 Opublikowano 13 Września 2010 Autor Opublikowano 13 Września 2010 No i problem z wybieraniem biegów powrócił Przy wybieraniu szczególnie 1,2 i 3 czuć delikatne haczenie. Sprzęgło bierze ładnie w połowie, nie ślizga się, brak drgań na lewarku. Sprzęgło odpowietrzałem na takiej zasadzie że dolałem płynu do zbiorniczka i spuszczałem przez odpowietrznik na siłowniku.
rikardo Opublikowano 13 Września 2010 Opublikowano 13 Września 2010 No i problem z wybieraniem biegów powrócił Przy wybieraniu szczególnie 1,2 i 3 czuć delikatne haczenie. Sprzęgło bierze ładnie w połowie, nie ślizga się, brak drgań na lewarku. Sprzęgło odpowietrzałem na takiej zasadzie że dolałem płynu do zbiorniczka i spuszczałem przez odpowietrznik na siłowniku. Sprawdź poduszki pod skrzynią oraz ewentualnie pod silnikiem. U mnie były uszkodzone poduszki po przekątnej prawa pod silnikiem i lewa pod skrzynią. Efekt był taki, że biegi się haczyły. Ponadto przesmaruj elementy ruchome lewarka pod mieszkiem może pomoże.
Robo_A4 Opublikowano 14 Września 2010 Autor Opublikowano 14 Września 2010 Poduszki ok, lewarek przy wyłączonym silniku chodzi lekko, dzisiaj jeszcze raz odpowietrzałem i dalej biegi wchodzą z lekkim oporem.Jest jakby lepiej zaraz po odpowietrzaniu ale później wszystko wraca. Przyczyną tego może być siłownik ten na skrzyni przy którym jest odpowietrznik ?
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się