Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[A4 ALL] To że diesel "ciągnie od dołu" to zasługa????


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

To że diesel "ciągnie od dołu" to zasługa silnikia diesla czy turbiny???

Jak to bedzie z tym momentem obrotowym.

Turbina w benzynie włacza sie w poźniejszej fazie obrotów, a w dieslu???

Na co moge liczyc przy silniku turbo benzyna. Mówiac o konkretach to chodzi mi o TDI 90 & 1.8T.

Opublikowano
To że diesel "ciągnie od dołu" to zasługa silnikia diesla czy turbiny???

diesel ma wyższy stopień sprężania od benzyny i to jest zasługa że ma wyższy moment obrotowy w porównaniu do benzyny w podobnej pojemności, dodatkowo turbina potęguje ten efekt

Jak to bedzie z tym momentem obrotowym.

Turbina w benzynie włacza sie w poźniejszej fazie obrotów, a w dieslu???

ponieważ w dieslu jest duużo mniejszy zakres obrotowy niż w benzynie to i turbina pompuje on niższych obrotów.

Na co moge liczyc przy silniku turbo benzyna. Mówiac o konkretach to chodzi mi o TDI 90 & 1.8T.

nie wiem o co chodzi, ale 1.8T to będzie jeździł duuuużo szybciej od 1.9 TDI 90KM, ale będzie spalał dwa razy tyle paliwa :decayed:

Opublikowano
Jak to bedzie z tym momentem obrotowym.

Turbina w benzynie włacza sie w poźniejszej fazie obrotów, a w dieslu???

ponieważ w dieslu jest duużo mniejszy zakres obrotowy niż w benzynie to i turbina pompuje on niższych obrotów.

a dokladniej- turbina w dieslu chodzi od uruchomienia silnika- kreci sie CALY CZAS.

Opublikowano

a dokladniej- turbina w dieslu chodzi od uruchomienia silnika- kreci sie CALY CZAS.

tak tyle ze rozkreca sie i czuc ja kolo 2tys ,a vtg ze zmienna geometria juz wczesniej zaczyna sie wkrecac...
Opublikowano
Jak to bedzie z tym momentem obrotowym.

Turbina w benzynie włacza sie w poźniejszej fazie obrotów, a w dieslu???

ponieważ w dieslu jest duużo mniejszy zakres obrotowy niż w benzynie to i turbina pompuje on niższych obrotów.

a dokladniej- turbina w dieslu chodzi od uruchomienia silnika- kreci sie CALY CZAS.

a w benzynie to się włącza po wciśnięciu pewnego magicznego guziczka :mysli:

chodziło mi o pompowanie "pełnego" ciśnienia, wszyscy wiedzą o co chodzi :decayed:

Opublikowano

diesle mają wyższy moment:

- ze względu na stopień sprężania (wyższy, więc wyższa siła działa na tłok (choć zyski głównie przy TDI/commonrait itp - wtrysku bezpośrednim)

- ze względu na konstrukcję silnika (większy skok tłoka niż jego średnica) co powoduje że korbowód jest dłuższy, co z kolei powoduje że dźwignia którą siła przekłąda sie na obroty wału korbowego jest większa (choć tu są wyjątki np 1.7 Opla jest jednym z nich (co do budowy)

a turbina - tak samo jak w benzynie - zwieksza ten efekt, a że w dieslu paliwa podczas ruchu tłoka w górę nie ma turbo może pompowac mocniej. Benzynowe silniki sie odpręża przy dawaniu turbo (inaczej ciśnienie by było na tyle wysokie że benzyna zapaliła by sie podczas sprężania (FSI nie ma tego problemu - wtrysk bezpośredni).

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...