Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[ALL B5] Sprzęgło + wyskakujący bieg


milan150

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Autko mam od ponad roku i zauważyłem, że po przejechaniu 3-4kkm, zmiana biegów stopniowo wymagała użycia większej siły. Po zimie, było i pozostało jeszcze gorzej :kwasny:. Ostatnio w trakcie jazdy na większym wyboju bieg sam "wyskoczył" na luz. Poza tym przy najechaniu na nierówność zawsze szarpie drążkiem zmiany biegów. Przez kilka miesięcy ubyło trochę płynu w zbiorniku od płynu ham. , ale stan jest na połowie min<->max. Sam pedał sprzęgła (według mnie :wink4:) chodzi ok (nigdy wcześniej nie miałem do czynienia z A4). Czy ktoś może postawić diagnozę co może być powodem takiego zachowywania się układu?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tez mnie to ciekawi bo cos osttanio znajomy mowi ze jak jedzie po bruku to mu trojka wyskakuje :decayed:

wszytsko chodzi elegancko ale czmu sie tak dzieje nie mam pojecia...

Przez te wyskakiwanie biegu mosial zmienic droge do pracy :kox:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Problem ciężko wchodzących biegów został rozwiązany!

Pojechałem do znajomego mechanika, ten wziął strzykaweczkę z jakimś płynem (coś w rodzaju oleju), ściągnął osłonę z wajchy zmiany biegów i nalał kilka kropel na synchronizator (tak mi się wydaje). Nie ma porównania :> . Z wyskakującymi biegami, jeszcze nie wiem pożyjemy, zobaczymy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wyskakujące biegi związane są zazwyczaj z nietrzymaniem trybu przez synchronizator.

czyli zostaje albo sie nauczyc z tym zyc albo wymiana skrzyni...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie chcę wydawać diagnozy, że to na 100% synchro, bo może to być równie dobrze spowodowane uszkodzonymi poduszkami skrzyni biegów. Ale niestety w większości przypadków tak się dzieje, tryby mają skośne zęby i przy słabym synchronizatorze się rozsuwają. W starych Oplach Vectra 3 bieg lubi wyskakiwać, czasami wystarczyło tylko dać dystans w postaci podkładki z puszki po piwie i problem znikał. Tylko proszę mnie nie skrzyczeć za takie rady, to tylko przykład.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a olej w skrzyni kiedy był zmieniany?? a ja w swojej zmieniłem 2 dni temu- kupowałem w ASO 80zł z 1L. do skrzyni wchodzi 2.5L- stary olej wyglądał.... :shocked: był bardzo ciemny a śmierdział... :kwasny: myslłem ze się porzygam od smrodu... :wink4:

po za tym dla mnie- synchronizator lezy. gdyby to była wina poduszek i wyciaga 3ke i ciezko sie tez zapina to na chłopski rozum tez by był problem z 1 i 5(pchane sa jak 3ka)...to taka moja sugestia.

można spróbowac zalac skrzyni gestrzym olejem np 80W90-GL4 oryginalnie lany jest 75W90.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mi dwójka przestała wchodzić (nie trzyma), a trujka ze zgrzytem się zapina wizyta u mechaniora skończyła się regeneracją skrzyni, koszt całkowity (demontaż , regeneracja, montaż) 1200 zł.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wyskakujące biegi związane są zazwyczaj z nietrzymaniem trybu przez synchronizator.

synchronizator nie jest odpowiedzialny za trzymanie biegu i nie ma nic wspólnego z jego wypadaniem od tego jest specjalny mechanizm zapobiegający wypadnięciu biegu (przeważnie kulka ze sprężynką)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...