poziek Opublikowano 9 Marca 2006 Opublikowano 9 Marca 2006 dzisiaj pogrzebałem przy aucie musiałem wyjąć kolektor wydechowy bo jutro będe miał montowany czujnik EGT żeby go odkręcić musiałem wykręcić też turbine, odkciłem przewód olejowy i przewód od chłodzenia cieczą i teraz moje pytanie: Czy jak jutro będe to wszystko skręcał to musze zalać turbo olejem i nalać do niego boryga czy jak?? dzięki za wszelkie info
dark79 Opublikowano 9 Marca 2006 Opublikowano 9 Marca 2006 myśle że jak nie nalejesz to sie nic nie stanie, jak zapalisz autko to i tak turbo nie chodzi na wolnych obrotach, dostanie oleju od razu, co do płynu to somo, zapalisz pochodzi, później tylko sprawdź poziom i ewentualnie uzupełnisz w zbiorniku wyrównawczym
cieniasek1981 Opublikowano 3 Marca 2011 Opublikowano 3 Marca 2011 Gdzie dokladnie zalac olejem badz plynem??[br]Dopisany: 03 Marzec 2011, 19:32_________________________________________________i ile??
domjenick Opublikowano 4 Marca 2011 Opublikowano 4 Marca 2011 cieniasek-CTV napisał o tym 5 lat temu :gwizdanie: patrzysz coś na daty ostatnich postów?
cieniasek1981 Opublikowano 4 Marca 2011 Opublikowano 4 Marca 2011 Po co mam pisac nowy post skoro moge dopisac do utworzonego. Moje pytanie nawiazuje do niego Nie wazne czy 5 lat temu wazne, ze ktos moze odpowiedziec na nie. Co moze przydac sie innym forumowiczom. Szukalem na forum odpowiedzi na moje pytanie i niestety nigdzie nie znalazlem odpowiedzi :gwizdanie:
poziek Opublikowano 4 Marca 2011 Autor Opublikowano 4 Marca 2011 Gdzie dokladnie zalac olejem badz plynem??[br]Dopisany: 03 Marzec 2011, 19:32_________________________________________________i ile?? Możesz doprecyzować ? Co znaczy gdzie dolać ? Nie wiesz gdzie się oleju dolewa ?
cieniasek1981 Opublikowano 5 Marca 2011 Opublikowano 5 Marca 2011 Czy jak jutro będe to wszystko skręcał to musze zalać turbo olejem i nalać do niego boryga czy jak?? "Czy jak jutro będe to wszystko skręcał to musze zalać turbo olejem i nalać do niego boryga czy jak??" Chodzi mi o zalanie turbo olejem. Gdzie sie wlewa badz uzupelnia olej wiem, kazdy kierwoca chyba to wie :>
domjenick Opublikowano 5 Marca 2011 Opublikowano 5 Marca 2011 Chodzi mi o zalanie turbo olejem. Gdzie sie wlewa badz uzupelnia olej wiem, kazdy kierwoca chyba to wie jest tylko jeden olej w silniku i płyn-dokładnie ten sam ,co w zbiorniczku-więc dalej nie rozumiem po co napisałeś posta Gdzie dokladnie zalac olejem badz plynem??[br]Dopisany: 03 Marzec 2011, 19:32_________________________________________________i ile?? skoro uważasz,ze każdy kierowca to wie,no chyba,że nie wiedziałeś-to inna sprawa...
knipex Opublikowano 5 Marca 2011 Opublikowano 5 Marca 2011 Cieniaskowi chyba chodzi o to gdzie zalewa sie turbine olejem tzn gdzie w turbine a nie gdzie,np: w garazu czy w domu
domjenick Opublikowano 5 Marca 2011 Opublikowano 5 Marca 2011 Cieniaskowi chyba chodzi o to gdzie zalewa sie turbine olejem tzn gdzie w turbine a nie gdzie,np: w garazu czy w domu turbiny się nie zalewa olejem, jest połączona z silnikiem-nie ma wlewu do uzupełniania,bo to jest jeden sytem olejowy i jeden system chłodzenia cieczą
cieniasek1981 Opublikowano 5 Marca 2011 Opublikowano 5 Marca 2011 dokladnie gdzie w turbinie sie go wlewa
knipex Opublikowano 5 Marca 2011 Opublikowano 5 Marca 2011 Od poczatku tematu jest mowa o tym,ze turbina zostala zdemontowana i chyba cieniaskowi chodzilo o to gdzie wlac w turbo przy montazu. W takim razie to trzeba zalac olejem w miejsce gdzie przykrecamy przewod olejowy w razie jakby olej uciekl.
cieniasek1981 Opublikowano 5 Marca 2011 Opublikowano 5 Marca 2011 Od poczatku tematu jest mowa o tym,ze turbina zostala zdemontowana i chyba cieniaskowi chodzilo o to gdzie wlac w turbo przy montazu. W takim razie to trzeba zalac olejem w miejsce gdzie przykrecamy przewod olejowy w razie jakby olej uciekl. knipex dziekuje za odpowiedz :> Juz wszystko jasne
knipex Opublikowano 5 Marca 2011 Opublikowano 5 Marca 2011 Tylko uwazaj przy przykrecaniu przewodu olejowego. Nie wiem jak to wyglada w tych nowszych rocznikach ale pewnie podobnie jak u mnie. Na koncu tej rurki jest taki nypel ktory wchodzi w krociec wkrecony w turbine i nie ma tam zadnej uszczelki.Trzeba dobrze zalapac gwint i ma sie krecic lekko palcami prawie do konca.Nic na sile bo zniszczysz gwint. Jak zaczyna na poczatku ciezko isc to od nowa.
marbol Opublikowano 5 Marca 2011 Opublikowano 5 Marca 2011 Troszkę tu koledzy pożartowali, moim zdaniem dobrze że pytasz o takie rzeczy. Pamiętam jak fachman od turbin powiedział że najważniejsze są pierwsze chwile przy uruchamianiu po rozbiórce,czyszczeniu, dlatego trzeba najlepiej strzykawką wprowadzić olej w miejsce o którym mowa. Zanim pompa poda olej ośka niemoże się nabawić najmniejszej ryski pozdrawiam
cieniasek1981 Opublikowano 5 Marca 2011 Opublikowano 5 Marca 2011 Tylko uwazaj przy przykrecaniu przewodu olejowego. Nie wiem jak to wyglada w tych nowszych rocznikach ale pewnie podobnie jak u mnie. Na koncu tej rurki jest taki nypel ktory wchodzi w krociec wkrecony w turbine i nie ma tam zadnej uszczelki.Trzeba dobrze zalapac gwint i ma sie krecic lekko palcami prawie do konca.Nic na sile bo zniszczysz gwint. Jak zaczyna na poczatku ciezko isc to od nowa. Oki. Jeszcze raz dziekuje.
domjenick Opublikowano 5 Marca 2011 Opublikowano 5 Marca 2011 myśle że jak nie nalejesz to sie nic nie stanie, jak zapalisz autko to i tak turbo nie chodzi na wolnych obrotach, dostanie oleju od razu, co do płynu to somo, zapalisz pochodzi, później tylko sprawdź poziom i ewentualnie uzupełnisz w zbiorniku wyrównawczym jak by wszyscy czytali poprzednie posty-nie trzebaby wszystkiego tłumaczyć od początku-powyższy post wszystko wytłumaczył
cieniasek1981 Opublikowano 6 Marca 2011 Opublikowano 6 Marca 2011 Roznie ludzie pisza na forum. Jedni, ze nie trzeba zalewac bo turbo zalacza sie przy wyzszych obrotach. Inni natomiast twierdza, ze turbo chodzi juz od najnizszych obrotow bo jest napedzane spalinami. Kto ma racje?? Nie chcialbym popelnic bledu i uszkodzic turbine bo to nie groszowe sprawy.
domjenick Opublikowano 6 Marca 2011 Opublikowano 6 Marca 2011 ja wymieniałem i nie zalewałem,bo przy starcie silnika ciśnienie oleju wzrasta i wypełnia system,turbinę,przewody olejowe w zaworach,bo olej ścieka na dól-nic nie uszkodzone
Rekomendowane odpowiedzi