Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B5 ADR] Brak ssania dławienie na zimnym


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Mi nadal sie nie podobaja wskazania czasu wtrysku, mimo odpietej sondy ECU nic nie zrobiło z czasem wtrysku, powinnien wydłuzyc wtrysk aby wzbogacic mieszanke, ja normalny czas wtrysku mam na poziomie 3,7-3,9ms a u ciebie 3,1, czasy masz na poziomie silnika ADP czyli 1,6.

Sprawdziłem u siebie kanał 098 wiec na zgaszonym silniku, położenie przepustnicy mam 4,4v przy max otwartej 0,7v i zmienia sie na full w grupie 3

Opublikowano

Zgadza się, bez sondy wyglada, że czas wtrysku jeszcze nawet trochę się skrócił! A jeśli chodzi o przepustnicę, to dziwne że u mnie nie ma tego stanu full nawet jakbym nie wiem jak mocno wciskał pedał przyspieszenia :mysli:. Podczas jazdy po wciśnięciu do deski też nie zawsze ten stan się pojawia, częściej jest enrich lub part. Z tego co wiem przepustnica tez ma wpływ na wyznaczanie czasu wtrysku. Poza tym oczywiście reguluje jałowy. A skoro tak to i ssanie może przez nią ginie, skoro czujnik temp. jest ok. Może już jej potencjometry nawalają, ale czemu nie ma błędów żadnych... No i na poprzedniej przepustnicy też się dławił, choć z nią coś nie było w porządku - błędów nie miała, ale zaadaptować się nie chciała. Obecna jest z anglika, wyciągnięta z samochodu, któy bez problemu z Anglii dojechał. Jednak różni sie oznaczeniem od tej co była u mnie oryginalnie, tzn. nie ma na końcu numeru literki H (058133063).

Opublikowano

Przepustnica jest taka sama tez w wersji 1,6, wyglada na to ze ECU cos świruje trzebaby sprawdzic czy w przepustnicy jest styk dajacy info ze jest full czy ECU na podstawie napiecia z przepustnicy to okresla.

Opublikowano

U mnie przy 0,72V zmienia sie na full a reszta wskazań podobna.

Opublikowano

Poza tym kąt otwarcia przepustnicy na wyłączonym silniku wynosi 3.9 stopnia, na włączonym 5.9 a maksymalne uchylenie (postój albo jazda) wynosi 84.2 stopnia. Czy te wartości są poprawne?

Opublikowano

Zrobiłem logi pracy sondy na rozgrzanym silniku - statyczne a pod kreską dynamiczne, tzn. podczas jazdy, no i zaznaczyłem wg. mnie dziwne wartości. Napięcie sondy dziwnie zbliża się niekiedy do zera, co sugeruje bardzo ubogą mieszankę, no i jakiś dziwny stan przepustnicy, któy pierwszy raz zaobserwowałem - overrun (przekroczenie). Co o tym myśleć? Warto wymienić sondę?

fnTUA.jpg

Opublikowano

Sprawdzałes juz cisnienie paliwa jakie daje pompa? Faktycznie cos sie dzieje z mieszanka powinno byc na bogato ale moze to miec zwiazek z nie przechodzeniem przepustnicy w faze full i dlatego ECU nie daje mieszanki bogatej.

Opublikowano

Ciśnienia nie sprawdzałem, bo podobno się nie da - na listwie nie ma żadnego wentyla (odpowiedź mechanika po oględzinach). Wymieniłem pompę paliwa, regulator ciśnienia na listwie oraz filtr paliwa. Próbowałem także jeździć z odłączonym podciśnieniem od regulatora. Nic się nie zmieniło.

Opublikowano

Pozostaje podmiana ECU na inne i sprawdzenie jak sie zachowuje.

Opublikowano

Warto spróbować, tylko nie wiem czy uporam się z tym sam. W grę wchodzi zakup jakiejś używki, problem pewnie pojawi się z immobilaizerem... Nie jest to zatem kwestia prostego przełożenia. Widziałem jednak, że ktoś chciał sprzedać ECU razem z chipem z kluczyka. Czy przełożenie takiego chipu do mojego kluczyka załatwi sprawę i po wymianie ECU auto odpali?

Opublikowano

U Ciebie powinno byc jeszcze pierwsza wersja immo i łatwo go dopisac do ECU gdzies widziałem post jak to zrobic.

Opublikowano

Witam,

Od dłuższego czasu walczę z problemem szarpania i dławienia się auta podczas przyspieszania. Opisuję to szczegółowo w innym poście http://www.a4-klub.pl/smf/index.php?topic=158745.0;highlight=brak+ssania

Teraz szarpanie i mulenie jest także na rozgrzanym silniku. Dzięki spradzeniu Vagiem oraz podpowiedzi forumowiczów moje podejrzenie padło na sondę lambda. Vag ne wywala błędów ale z logów podczas jazdy widać, że sonda dziwnie zubaża mieszankę, a także wychodzi poza zakres -10%-+10%. Wtedy odczuwalne jest owo mulenie i szarpanie, słabe wkręcanie na obroty. Czy na podstawie poniższych danych o sondzie można stwierdzić, że to ona coś miesza i jest przyczyną moich kłopotów. Z góry serdecznie dziękuję za każdą odpowiedź.

kY9C0.jpg

Opublikowano

Zrób te same logi ale na odpietej sondzie i wtedy porównamy.

Opublikowano

Oto statyczne i dynamiczne logi na odpietej sondzie.

3d_i.jpg

A tu ststyczne zaraz po podpięciu. Jest też fragment gdzie na chwilę przytrzymałem 2500 obrotów.

rihkS.jpg

Czasy wtrysku praktycznie się nie zmieniają czy zsondą czy bez. Gdy przepustnica jest w tym dziwnym stanie overrate czasy wtrysku są bardzo krótkie, nawet bez sondy. O dziwo dzisiaj czasy wtrysku okolo 3.4 ms, wcześniej zdarzalo się, że 3.1 ms były, co widać na wczesniejszych logach. Samochód w zależności od dnia raz lepiej, raz gorzej. Ostatnio lepiej na zimnym jeździ niż na ciepłym, na zimnym się nie dławi a na ciepłym szarpie przy przyspieszaniu.

Opublikowano

Na tych drugich widac jakby sonda działała bo zmieniaja sie wartosci sondy a powinny byc stałe. Po drugie odepnij czujnik temp i zobacz jak zmienia sie wartosci czasów wtrysku oraz temp silnika i wtedy zobacz jak bedzie sie zachowywał silnik. Podejrzenie jakie mam to jeszcze czujnik HAlla moze wprowadzac jakies zakłócenia do pracy silnika sprawdz tez napiecie zasilania ECU.

Opublikowano

Drugie logi są robione już z podpietą sondą, stąd zmieniają się jej wartości. Czujnik temp. próbowałem odpinać już dawniej - nic to nie dawało - łącznie 2 razy wymieniałem na nowy żeby mieć pewność. Ewentualnie mogę sprawdzic czasy wtrysku z odpietym czujnikiem. Hall musi działać dobrze, bo mechanik badał zmienne fazy rozrządu jakimś urzadzeniem i są ok... Zasilania ECU nie badałem... Myślisz że sonda jest sprawna?

Opublikowano

Hall moze dawac złe sygnały do ECU i dlatego moze szarpac itd. Po odpieciu sondy ECU powinno dobrac mieszanke lekko wzbogacona i o stałej wartosci a u Ciebie sie one cały czas zmieniaja jakby sonda cały czas podawała sygnał do ECU. Z tym odłaczeniem czujnika to chodzi mi o to czy ECU pokaże w logach skok temp i czy zareaguje na to czas wtrysku PB. Spisz numer ECU zobaczymy czy jest od tego silnika. Zauważyłem ze pojawił Ci sie stan Full czyli przepustnica albo ECU zaczeło dobrze odczytywac sygnały.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...