piekarxxx Opublikowano 21 Września 2010 Autor Opublikowano 21 Września 2010 Po sprawdzeniu i rozbiórce - pęknięty tłok ! Ciekawe dlaczego ? nic innego nie uszkodzone jutro mi mechanik poskłada i zobaczę jak auto bedzie chodzić
Musashi Opublikowano 21 Września 2010 Opublikowano 21 Września 2010 wg, mnie pekniety tlok, to skutek przerzucenia oleju z turbiny. ciekawe czy skonczy sie tylko na tloku.... gladz cylindra niby nie ucierpiala? swoja droga masz samozaparcie jechac dalej, gdy silnik wykazuje niesprawnosc...
piekarxxx Opublikowano 28 Września 2010 Autor Opublikowano 28 Września 2010 240 tys., ale mechanik mówił że to nie od przebiegu bo reszta była super, tylko musiał być wadliwy [br]Dopisany: 21 Wrzesień 2010, 12:04_________________________________________________Cały czas autko stoi u mechanika bo nie ma tłoka, jak jeden był to waga była inna, teraz szukam używki i co się okazuje że AFN miały min 2 rodzaje tłoków i teraz pytanie czy można założyć inny tzn. różni się odprowadzeniem kanalików olejowych no i wysokością ? dołączam fotki mojego tłoka !! Może ktoś wie gdzie mogę dostać używkę a nawet nowy ale w przystępnej cenie ? Najtańszy nowy był za 260zł ale waga nie była taka, niby idealnie taki sam jest za 450zł lub serwis 700zł to już troszkę przesada bo cały silnik mogę kupić za 1000zł !!
banshee Opublikowano 28 Września 2010 Opublikowano 28 Września 2010 Tak sobie gdybam, ale czy to uszkodzenie kolegi mogło być spowodowane złą dawką paliwa? Czyli mam na myśli lejący wtrysk lub olej z turbiny? MOim zdaniem należałoby sprawdzić obie te rzeczy jeżeli już demontaż tak się posunął...
piekarxxx Opublikowano 28 Września 2010 Autor Opublikowano 28 Września 2010 No najpierw trzeba poskładać i odpalić a później sprawdze wtryski, ale moim zdaniem to pękniecie to nie wypalenie tylko pękł bo był wadliwy
banshee Opublikowano 28 Września 2010 Opublikowano 28 Września 2010 Wg mnie takie elementy przechodzą testy RTG lub jakieś ultradźwiękowe na taśmie produkcyjnej. To nie jest płaska podkładka, żeby robić lipę. Nie jestem rzeczoznawcą, ale wydaje mi się, że rozerwało go od komory spalania, a nacisk sworznia mu pomógł. Trzymam kciuki, żeby motor chodził jak dawniej.
wiktorsam Opublikowano 28 Września 2010 Opublikowano 28 Września 2010 Jak by wtrysk lał to były by białe ślady wypaleń na tłoku. Tu jest czarny w nagarze, bez śladów wypaleń, więc wtryski bym wykluczył, chyba że nagle jeden totalnie padł i lał jak z konewki. Ewentualnie jak by zaciągnął olej z turbo to mógł przy prędkości 5000 rpm po prostu nie wytrzymać.
piekarxxx Opublikowano 28 Września 2010 Autor Opublikowano 28 Września 2010 Tak pierwszy objaw był jak jechałem a jechałem spokojnie nie przekraczając 3tys obr. i w pewnym momencie zaczął chodzić na 3 gary i myslę że już wtedy pękł ten tłok i nie było ciśnienia jechałem tak ok 25km , następnego dnia nie jeździłem tylko go pare razy odpalałem i odpalał coraz gorzej, jechałem do elektryka i po może 1km wkręcił mi się na 5tys. obr. i to już go całkowicie rozwaliło, a wkręcił sie mysle dlatego ze tłok jest pęknięty przy pierścieniu i przepuścił olej a nie że olej został podany przez turbinę ! Taka moja diagnoza i teraz jest problem bo jak są tłoki nowe to niby troszkę inne tak że jutro szukam dalej a jak nie znajde to kupuje silnik za 1000zł i po problemie a ten mój z zplanowaną głowicą rozsprzedam na części !!!
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się