Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B5 AFN] Prośba o analizę logów


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam

dawno nie zapinałem mojej audi ale to dlatego że nie jeżdżę dużo ostatnio ale po jeżdzie za miasto stwierdziłem że coś jest nie tak z mocą

w zwiazku z tym że czasem szarpała po postaniu w korkach a juz przerobiłem poduchy to postanowiłem wyczyscić nastawnik i liczyłem równiez na poprawę mocy

operacja przebiegła pomyślnie ... ale jezli ktoś będzie uzywał instrukcji znajdującej sie na tym forum to niech mi wierzy bez vaga to chyba z modlitwą może sie uda..... jeszcze dobrze nie stuknałem na vagu oczywiście wzrokowo praktycznie niewidoczne przesunięcie a na vagu to ohoho

zasadnicza poprawa po tej operacji to perfekcyjny tempomat wcześniej zaskakiwał z opóźnieniem klikałem na 60km/h a on stabilizował sie na 55 czasem 50

teraz klikam i trzyma tam gdzie kliknałem

wyczyszczenie nastawnika nie pomogło w dławieniu więc postanowiłem wykuć katalizator i wymienić wszystkie filtry

ale postanowiłem zrobic logi porównawcze przed tymi operacjami i poniżej je pokazuje

mozna odrazu zauważyć że temperatura nie halo

po tych logach do zakupów doszedł również termostat

bs

kynzS.jpg

kyq40.jpg

kysz9.jpg

mb

kyMwi.jpg

kz5tr.jpg

kzfs0.jpg

kzkri.jpg

kzmWr.jpg

kzpqA.jpg

kzupS.jpg

kzzp9.jpg

kzGTA.jpg

kzOn0.jpg

dynamiczne

kCTW9.jpg

kCYVr.jpg

kD0pA.jpg

kDrR9.jpg

następnie wymieniłem olej wszystkie filtry termostat i wykułem katalizator i otrzymałem taki wynik

bs

cdHUi.jpg

cdRSS.jpg

ce0Rr.jpg

mb

cefPi.jpg

cekOA.jpg

ceniJ.jpg

ceuN9.jpg

cezMr.jpg

ceELJ.jpg

ceRer.jpg

ceTJA.jpg

ceWdJ.jpg

dynamiczne

cf5ci.jpg

cf7Hr.jpg

cfcGJ.jpg

cfhG0.jpg

no uzbierało sie tego mam nadzieję że ktoś to przeanalizuje i powie co jeszcze ... [br]Dopisany: 18 Wrzesień 2010, 17:54_________________________________________________sam widzę przycięcie przy ok 2000 głównie w grupie 10 jednocześnie ze spadkiem doładowania jest spadek na przepływce

w 11 też widać zacięcie

moje pytanie jest o gr3 czy wskazania przepływki mogą byc takie wysokie??

ddochodza do duzego pułapu a potem zcięcie i stabilizują sie

przeczyszcze dzisiaj N75 i oblukam węże i całe podciśnienie

wiem że kierownice mogą siię zacinać bo mało jeździłem ostatnio a głównie żona a ona ma wysokie obcasy :>

dam jej trochę ( audi :kox: ) po zaworach może się ożywi - w zasadzie juz po logach zaczęło być lepiej czyli butowanie dało efekt

Opublikowano

jak byś miał wszystko ok wskazania przepływki 1000 nie powinno przekraczać, do sprawdzenia szczelności dolotu, wszystkie miejsca zaolejone oznaczają nie szczelność którą trzeba zlikwidować, wężyk wchodzący do ECU też sprawdź

Opublikowano

czy zwiększenie dawki z 4.0 na 3.4 w 001 może powodować zawyżone wskazania przepływki ?

jeżeli tak no to znaczyło by że wszystko OK

zapomniałem dodać że wykonałem taki manewr po wyczyszczeniu nastawnika

co ciekawe jest za mną teraz mniej czarno.....

wracając jeszcze do nastawnika to czytałem że niektórzy po taj operacji maja błąd 146 u mnie występował za kaażdym razem jak ustawiałem nastawnik jak zjechałem poniżej 3 lub powyżej 9 w zakresie od 3 do 9 po skasowaniu nie pojawiał się

:dontknow: mam jeszcze prośbę o analize innych logów drugiego auta jest to benzyna 1.6 abu golf

logi na elektrodzie nick glapsson

o ile ktoś wie cco nieco o benzyniakach to może mi pomoże w falujących obrotach lub jak diagnozować bo o benie to mam mgliste pojęcie :mysli:

http://www.elektroda.pl/rtvforum/viewtopic.php?t=1066240&highlight=

na razie obstawiam lambddę aale ogólnie to zgaduję ,, i widzę że mi sie laptop jąka :blink:

Opublikowano

Witaj

mam jeszcze prośbę o analize innych logów drugiego auta jest to benzyna 1.6 abu golf

Odnośnie golfa:

wyczyścić oraz zaadoptować przepustnice...http://www.vag-com.pl/ wybierasz zakładke"procedury diagnostyczne"

następnie "adaptacja nastawnika przepustnicy" [przepustnica musi być naprawdę czysta]

sprawdzić okablowanie do sondy

po czyszczeniu i adaptacji obroty wrócą do normy :wink4:

Powodzenia

Opublikowano

a co mówią logi ??? chodzi mi o wiedzę ( wędkę ) że jak tak to tak .... a jak inaczej to siak

co z pomiarami jaki miernik bo workshop ani autodata nie mówi jakiego użyć i nic nie mowi o temp. auta

bo czyszczenia później wymiany silniczków krokowych itp przerabiałem i jakoś cienko

pomiary przepustnicy wyszły ok

przepustnicy nie czysciłem ale objawy pojawiły sie odrazu po wymianie uszczelki pod głowicą i planowaniu głowicy auto było 3 dni bez zasilania

później wariactwo z obrotami

aaa uszczelkę pod kolektorem to 3 razy zmieniałem .... podobno lewe powietrze .... i nic

aaa na gazie ma raczej równe obroty...... ale wysokie 1100 na logach lambda 1.00.....

Opublikowano

a co mówią logi ??? chodzi mi o wiedzę ( wędkę ) że jak tak to9 tak a jak inaczej to siak

Twoje logi za dużo nie mówią [widać tylko falujące obroty], ponieważ logi dla silników Pb robi się tylko dyn. do odcięcia :wink4:

Zacznij od doprowadzenia przepustnicy do porządku...

00561 - Mixture Adaptation

09-00 - Adaptation Limit Surpassed

Tu właśnie sterownik prosi :decayed: o adaptacje...ale najpierw ją wyczyść

Po tym zabiegu wskazania pozostałych czujników np.sondy zmienią się diametralnie :wink4: uwierz Mi

Pozdrawiam Paweł

Opublikowano

Wracając do Audi AFN

Znalazłem jakieś 15 brakujacych koni w mojej audiczce

były w zapchanym kolektorze ssącym

fotki chyba wystarczą...

jak będzie chwila zrobie logi i porównam z poprzednimi .... tymi wyżej

ale powiem jedno furka zaczęła wyrywać i to czuć

wyciacie kata w porównaniu z tym to był oddech komara

jak macie ak 200k na kołach i nie zaślepiony EGR to czyście kolektor

a zaczęło sie od chęci wyczyszczenia EGR i włozyłem palec w otwór od jego wlotu i sie zdziwiłem bo po wyjęciu miałem niezłą maź na palcu

a na jednej fotce widać w pudełku ile tego gó..a zmiesciło sie w kolektorze

sam nie mogę uwierzyć i jakbym sam nie czyścił to pomyślałbym ze mnie wkręcają.....

EobHJ.jpg

EoebS.jpg

EogH0.jpg

Eojb9.jpg

EolGi.jpg

Opublikowano

jak wywalales kata mogles od razu sprawdzic prace kierownic w turbo, zasyfiony EGR byl widoczny po logach

Opublikowano

EGR był tylko lekko zakurzony sadzą i nakierownie na jego czyszczenie to bzdura

w zasadzie po co go czyścić jak połowa z nas go zaślepia??????

lepiej poradzić __" wyczyść kolektor ssący"

i dodam po 200 000 z nie zaslepionym EGR to nawet bez logowania na dzień dzisiejszy w ciemno bym wyczyścił

te 15 koni jak nie 25 paslo sie w kolektorze --- przeloty na średnice kciuka

14 lat narastania osadu.....

powiem jedno jak zobacze podobne logi u kogoś innego i ten ktoś bedzie mówił że mu niunia zamula to nie będę mu radził czyszczenia EGR który to połowa z nas i tak zaślepia

Będę radził jedno !!!!! jak ok 200 000 na budziku i nie zaślepiony EGR najpieerw czyszczenie kolektora!!!

Dzisiaj jechałem do staruszka 50km w jedną strone..... ale dałem po zaworach 160 pedał lekko na gaz a fura idzie ... idzie że hej

czasem ma jeszcze zahwianie z dołu ale nie zawsze czyli następne kierowwnice!!!

no i chyba przywrócę dawkę z 3,4 na 4.0 jak było bo mi wyszło 7,3l/100km

( 205 km 14,9 ltr)

a do tej pory nawet jak autostradę zaliczyłem z małym przegięciem --- to po trasie z rowerami na dchu to 6,5 spaliła ( ale to było wiosna.....

A teraz bez euforii

- na dzień dzisiejszy wyciecie kata uwazam za zbędne

( do wszystkich co to planuja --- najpierw wyczyście dolot... KOLEKTOR)

-po oczyszczenu kolektora auto jest cichsze

- zaje...scie sie zbiera

wkrótce logi dzisiaj juz póxno.....

Pozdrawiam[br]Dopisany: 26 Wrzesień 2010, 21:56_________________________________________________Druga sprawa

GOLF...

wyczyściłem przepustnicę

uszczelniłem podstawę czyli uszczelki itp...

wykonałem adaptację

No normalnie golfik mruczy jak KOTKA.....

i na benie i na gazie :radocha:

odczyty w logach na sondzie lambda ksiazkowe 1.000 w tych grupach co ostatnio głupoty leciały ( 001 i 005)

pozdrowienia dla PAWEL69 no i duże :drunk:

a w ogóle to godzina roboty z przerwą na obiad a ile raości.....

:kawa: pojechałbym na logi audiką ... ale pada i pada i mokro... ogólnie 4litery jeżeli chodzi o pogodę

Opublikowano

Druga sprawa

GOLF...

wyczyściłem przepustnicę

uszczelniłem podstawę czyli uszczelki itp...

wykonałem adaptację

No normalnie golfik mruczy jak KOTKA.....

i na benie i na gazie :radocha:

odczyty w logach na sondzie lambda ksiazkowe 1.000 w tych grupach co ostatnio głupoty leciały ( 001 i 005)

pozdrowienia dla PAWEL69 no i duże :drunk:

a co mówią logi ??? chodzi mi o wiedzę ( wędkę ) że jak tak to9 tak a jak inaczej to siak

Twoje logi za dużo nie mówią [widać tylko falujące obroty], ponieważ logi dla silników Pb robi się tylko dyn. do odcięcia :wink4:

Zacznij od doprowadzenia przepustnicy do porządku...

00561 - Mixture Adaptation

09-00 - Adaptation Limit Surpassed

Tu właśnie sterownik prosi :decayed: o adaptacje...ale najpierw ją wyczyść

Po tym zabiegu wskazania pozostałych czujników np.sondy zmienią się diametralnie :wink4: uwierz Mi

Pozdrawiam Paweł

Kaszpirowski :decayed:

Cieszę się razem z Tobą :drunk:

Pozdrawiam serdecznie Paweł

Opublikowano

może zostanę z tym przeniesiny ale jak czytamy to tylko we dwóch to może nie ...

może wiesz cos w tym temacie

a więc tak----- kumam o co chodzi z dawka startową ... dodam sam czyściłem nastawnik-- napięcia i dawki łapię wiadomo vag opis czyszczenia mówi o ustawianiu na oko ( no powodzenia... :cool1: ) wiem jak nastawnik w przód , w tył itd itd idt tutaj o nic nie pytam i wtym temacie odpowiedzi nie chcę

chciałbym sie cos dowiedziec o dawce startowej ale w temacie dostosowania jej do obrotów silnika np start 180 zmienić na 160

gdzieś czytałem że taka operacja poprawia odpalanie na ciepłym

gdzieś czytałem że AFN nie ma tego problemu bo w programie ma autoadaptację do powiedzmy wieku auta

gdzieś czytałem że np silnik AGR tego nie ma i pojawia się problem z odpalaniem na ciepłym z powodu braku dawki startowej

jednym pomga naprawa rozrusznika ( szybciej kręci i dawka jest) ale na niedługo innym pomaga podniesienie dawki startowej ale nie do końca satysfakcjonuje tutaj różnica robi sie z 7 obrotów na 3

w AFN u mnie to pół obrotu ---a u kompla w octavi AGR 5 obrotów-- podniesienie dawki startowej dało skutek słaby

na elektrodzie jakiś magik chwali że zmiejszenie stosunku dawki startowej do obrotów daje trwały skutek

Ile w tym prawdy i czy taka adaptację można wykonać vagiem?

lub vag commanderem 1.4?

czy to jest nowy cały program czy tylko adaptacja ??

pozdrawiam

PS przepraszam kolegów ale przyznaję że ze mna to we trzech :hi:[br]Dopisany: 29 Wrzesień 2010, 21:34_________________________________________________pojechałem na logi

sam czuję różnice po czyszczeniu kolektora nawet bez logów

ale w logach też widać że uspokoiła się przepływka i mniej ścina w 011 turbo

myslę że jak turbawkę przeczyszcze to bedzie miodzio

co o tym myślicie???

ruXXi.jpg

rvFQS.jpg

no kurcze jeszcze między 1900 a 2100 mam dziure

co to może być??

5Nbmr.jpg

Opublikowano

Katalizator jest ?

Opublikowano

Wycięty ( wydłubany) dodam że pusta pucha a i po drodze zgubiła się gdzieś grupa 003 dorzucę jak będę w domu bo logi zrobione jak trzeba coś jeszcze np 010 --- a w zasadzie to zrobię bo będę jeździł autem dzisiaj i może 013 nowe dorzucę

logi powyżej były zrobione na dawce 3,2-3,4 ----- ale wróciłem do 3.8-4.0 tak jak miałem odczyt przed czyszczeniem nastawnika

Po poprawieniu mam wrażenie jakby pracował mniej twardo ale przejadę dzisiaj i zrobię logi jeszcze raz

no i nie udało sie bo zabraklo czasu ale....

po tym zrobieniu dawki na 4.0 jest jakby ciszej na wolnych i lepiej sie zbiera w okolicy 1800 do 2000 obrotów i całkiem przyjemnie sie jechało no musze zrobic logi żeby zobaczyc co tam się dzieje

nie musiałem dusic gazu jadąc ok 120km/h prawie nie dotykałem pedału gazu...

ciekawe co by było jakbym dawke ustawił na 5.0..????[br]Dopisany: 01 Październik 2010, 15:16_________________________________________________Wraca sprawa golfa!!!!

:kox: :doh1: :doh1: chyba mnie nagły szlag trafi.....

parę dni temu czyściłem przepustnice i było ok ok ok

ale ... w ogóle golf ojczulka

ale jak to tato do auta nia zaglada jak sie nie urwie.... było przymaławo oleju w skrzyni no i łozysko na 5 biegu wyjechało

łozysko w serwisie 32zł skrzynka w piatek po południu wyjęta w sobote od rana włozona i jest cacy.... ALE Z WYJATKIEM SILNIKA

znowu głupie obroty silnik BLUBRA jak stara ( kurtyzana) a na gazie 2000 obrótów

po pierwsze 2 dni aku było odłaczone

po drugie vag łączy czyta błedy ale nie kasuje robi zawiechę i trzeba stacyjka resetować bo inaczej nie chce się juz połączyć

po trzecie na odpalonym czyta bład czujnika predkości obrotowej

po czwarte nie idzie adaptować po przełaczeni na nastawy cisza

po piąte na postoju bład czujnika halla

co jest kurna z tym kompem że nie kasuje i nie adaptuje wszystko inne czyta dodam że na tym samym fejsie moje audi robi wszysstko adaptacje i lody na patyku

ja pitole juz nie mam glowy tylko skrzynie wyciagałem zadnej ingerencji w paliwo i zapłon tylko odłaczony akumulator

padam i trochę poruszne kable ze wzgledu na obejmy na skrzyni

kurna chyba sie zaj....łem bo dzisiaj zauważyłem przerwę w kablu lini l a do silnika k i l muszą być chyba zwarte....

jutro sprawdzę jak bedzie się łaczył kabelek z mostkiem k+l[br]Dopisany: 02 Październik 2010, 22:06_________________________________________________Może ktoś pomoże bo zaczyna mi włosów na glowie brakować!!!

a więc tak jaak mówiłem poszło k+L i juz nie ma problemu z kasowaniem błedów

ALE

silnik klamocze przerywa prycha z rury dławi sie nirówno pracuje ( tragicznie na benie )

czyszczenie przepustnicy nic nie daje

silnik krokowy w trybie adaptacji wysuwa sie i staje ( n oko w połowie) i to tyle po wyjsciu z adptacji cofa sie i koniec

w vagu nic nie pisze że trwa adaptacja tylko cały czas u góry okna zmienia sie wartość tak jakby nawiazywał połaczenie

wywaliłem krokowca powiesiłem go z boku ( kabli od niego nie odłanczałem)

i auto na gazie chodzi ładnie ale musiałem skręcić na parowniku

zaczynam się zastanawiać nad wtryskiwaczem albo lambdą

Panowie poradzcie coś!!!

do tego z niczego wywala błąd brak sygnaału czujnigaa G68 to chyba od prędkości pojazdu

po skasowaniu powraca

Opublikowano

@glapsson

Zaloz dla Golfa osobny wątek... bo sie zrobilo pomieszanie z poplataniem...

Opublikowano

Masz rację !!

Nie sądzziłem że ten problem urosnie do takich rozmiarów a tutaj po prostu popłynałem z nurtem :hi:[br]Dopisany: 05 Październik 2010, 10:23_________________________________________________Wreszcie zrobiłem nowe logi mojej audiczki

cały czas czegoś mi brakuje a może jestem hipochondrykiem i wszystko w miare OK....

sugestie mile widziane

logi zrobione jako każdy przejazd osobno stąd moga wynikać drobne rozbieżności w czasie i obrotach

BS

7Gav9.jpg

STATYCZNE

7GrY9.jpg

DYNAMICZNE

7GEqS.jpg

TDI TIMING

7I9di.jpg

dodam że zmieniłem na nastawniku dawkę na 4.2 zrobiłem to dlatego że na 3.4-3.6 twardo pracował i dużo palił ok7,4l/100 przy przebiegu 800km

dzisiaj tankowałem i z dawką 4,2-4,4 wyszło mi 6,2l/100km równiez w przebiegu ok 800km

zmieniłem na taka gdyz przy czyszczeniu nastawnika nie wziałem pod uwagę tego że miałem niedogrzany silnik z powodu termostatu i dlatego wskazanie było mniej niz 4

teraz z 4,2 mam wrażenie jakby lepiej się zbierał i po ok 130km/h to ładnie wyrywa ale do 120 tak jakoś mi czegoś brakuje

musze sprawdzić dolot jeszcze raz ( zwyżki na przepływce i chyba kierownice bo dobija mi chwilowo do 2100

szkoda że w 1996r nie moge logować bs 003 i 011

może jeszcze poprawie wtrysk na 51

jak to jest z 004 słyszałem że lepiej jak jest - niz +

tak sobie patrzę w logi dynamiczne i:

według scieżki czasu najpierw w 003 przepływka wchodzi na 1000 , zaraz po tym spada dawka w 008 i ułamek sekuny później spada ciśnienie doładowania w 011 a z 010 wynika że wartość doładowania w tym samym czasie osiąga górna wartość graniczną

później jak sam mam odczucia auto juz idzie ładnie ale pierwsze 1600 do 2400 obrotów to czuję taka lekka słabość tak sie dzieje jak jest ciepły

jak jest niedogrzany to po chwili jazdy lepiej się zbiera - idzie ładnie przyspieszać

co to oznacza? ( czyżby spuchniete od temperatury turbo bardziej zacina kierowniczki - a może bardziej przepuszcza)

dopisze jeszcze że kat wyciety

Opublikowano

-przedmuchałeś wężyk wchodzący z ECU? trzeba zdjąć czarna obudowę, odczepić go od ECU i przedmuchać ostro

-skróć sztangę gruszki przy turbo o dwa obroty, potem zrób loga 011 dynamicznego, z podmienionym N75 na N18 też by się zdało loga zrobić

kat wtrysku możesz na ~55 ustawić ale to już kosmetyka, poza tym wszystko ok

Opublikowano

Bron Boze nie krec sztangą... bo pozniej juz w ogole nie dojdziesz ladu z doladowaniem....

Podcisnienia skrupulatnie sprawdzone ?

Opublikowano

sztangą nie zamierzam kręcić bo to nie łańcuch żeby się wyciągnęła i trzebabyło skracać

sprawdzę dokładnie i przedmucham wężyki no ale nie dzisiaaj bo dzisiaj niedziela

podmienie n75 na n18 bo juz gdzieś o tym słyszałem i jestem ciekaw efektu

mocno mi nie pasuje w 008 i 010 przepływka na 1000 ( egr coś nie tak czy nieszczelność ) a może tak ma być

Opublikowano

mocno mi nie pasuje w 008 i 010 przepływka na 1000

Sprawdz po numerze przeplywomierza czy jest dedykowany do tego auta.

Opublikowano

przepływomierz 100% ok zgodny i ori

w sumie jak juz pisałem wyżej to nie mam za bardzo gdzie jeździć bo do pracy mam przez ulicę i na zakupy też

żona więcej jeździ ale...... no właśnie

ale jak już sie przejechałem no to wrażenia raczej miałem mierne

auto jezdzi raczej krótkie odcinki stąd moje czyszczenie kolektora ( strzał w dziesiatkę)

przy okazji kolektora wyszła złączka doładowania i tutaj zanim ją wymieniłem widać w pierwszych logach przepływkaa waliła na 1200

ale robiłem parę innych rzeczy ( dawki, kolektor, nastaawnik) i zgłupiałem

dlatego pytam dla potwierdzenia czy nieszczelność lub egr powoduje zawyżenie wskazań przepływki( bo może któryś z węży lub icek coś nie halo albo uszczelkę od kolektora wywalilo po jego odkręcaniu)

jeżeli tak jest że nieszczelny dolot objawia się zawyżaniem przepływki to wywalam podłogę i lukam cały dolot na dole bo tam nie patrzyłem z racji nieszczęsnej podłogi.

ale jeżeli tak nie jest to nie chcę wykonać kupę nikomu niepotrzebnej roboty

i zajmę się raczej wężykami podciśnienia w pierwszej kolejności potem kierownicami turbo

ale to chyba w weekend bo wyjazd słuzbowy do soboty rano - nie swoim autem jednak.

pozdrawiam

PS w porównaniu w sumie do tego co było to jest już niebo ale .... zresztą widać w logach to ale.

wiem na kołach juz trochę jest ale miałem okazje jechac octawią 2000r 90km i może źle to odbieram ale miałem wrażenie że ładnie szła na starcie lepiej niż moje 110km ale za to myślę że powyżej 140km/h nie miała by szans wtedy moje audi to zbiera sie git.

zlokalizowałem

dziurka w dolocie na rurze pod chłodnica przy wsporniku na którym oparte są chłodnice (pękniecie na spawie)

pewnie wynik małego dzwonka ( chłodnica klimy jak kupiłem auto była do wymiany) lub zmęczenie materiału

dość mała ale dobrać się tam to historia[br]Dopisany: 25 Październik 2010, 16:52_________________________________________________Witam ponownie

Trochę czasu upłynęło ( zima była )

Turbo wyczyszczone - zajęło mi to jakieś 3 godziny - robota prosta jak drut z mocnym kompletem kluczy

Nawet nie chce mi się jechać na logi bo już nie czuję takiej potrzeby - autko pomyka zaje....

Przed samym czyszczeniem to już miałem tak że na odcinku 50 km resetowałem się ze 4 razy bo przy ok 2500 obrotów miałem przydławienie i tryb awaryjny - czasem przechodził ale w okolicy tych obrotów miałem szarpanie.

Po wyczyszczeniu kierownic ( a były nieźle zażarte - w połowie położenia stawały , trzeba było nieźle popchnąć żeby przeskoczyły ) jest LODZIO MIODZIO

dodam jeszcze że w aucie ciężko to stwierdzić że się zacinają ( oprócz logów - tam widać ) ale pociągałem za dźwignie i niby nie czułem oporu, dopiero po wyjęciu turbawki i odpięciu gruszki czuć na prawdę o co biega.

a wężyki również wymienione !!! JEST SUPER

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...