glapsson Opublikowano 19 Września 2010 Opublikowano 19 Września 2010 Witam dawno nie zapinałem mojej audi ale to dlatego że nie jeżdżę dużo ostatnio ale po jeżdzie za miasto stwierdziłem że coś jest nie tak z mocą w zwiazku z tym że czasem szarpała po postaniu w korkach a juz przerobiłem poduchy to postanowiłem wyczyscić nastawnik i liczyłem równiez na poprawę mocy operacja przebiegła pomyślnie ... ale jezli ktoś będzie uzywał instrukcji znajdującej sie na tym forum to niech mi wierzy bez vaga to chyba z modlitwą może sie uda..... jeszcze dobrze nie stuknałem na vagu oczywiście wzrokowo praktycznie niewidoczne przesunięcie a na vagu to ohoho zasadnicza poprawa po tej operacji to perfekcyjny tempomat wcześniej zaskakiwał z opóźnieniem klikałem na 60km/h a on stabilizował sie na 55 czasem 50 teraz klikam i trzyma tam gdzie kliknałem wyczyszczenie nastawnika nie pomogło w dławieniu więc postanowiłem wykuć katalizator i wymienić wszystkie filtry ale postanowiłem zrobic logi porównawcze przed tymi operacjami i poniżej je pokazuje mozna odrazu zauważyć że temperatura nie halo po tych logach do zakupów doszedł również termostat bs mb dynamiczne następnie wymieniłem olej wszystkie filtry termostat i wykułem katalizator i otrzymałem taki wynik bs mb dynamiczne no uzbierało sie tego mam nadzieję że ktoś to przeanalizuje i powie co jeszcze ... [br]Dopisany: 18 Wrzesień 2010, 17:54_________________________________________________sam widzę przycięcie przy ok 2000 głównie w grupie 10 jednocześnie ze spadkiem doładowania jest spadek na przepływce w 11 też widać zacięcie moje pytanie jest o gr3 czy wskazania przepływki mogą byc takie wysokie?? ddochodza do duzego pułapu a potem zcięcie i stabilizują sie przeczyszcze dzisiaj N75 i oblukam węże i całe podciśnienie wiem że kierownice mogą siię zacinać bo mało jeździłem ostatnio a głównie żona a ona ma wysokie obcasy :> dam jej trochę ( audi ) po zaworach może się ożywi - w zasadzie juz po logach zaczęło być lepiej czyli butowanie dało efekt
ciahciah Opublikowano 19 Września 2010 Opublikowano 19 Września 2010 jak byś miał wszystko ok wskazania przepływki 1000 nie powinno przekraczać, do sprawdzenia szczelności dolotu, wszystkie miejsca zaolejone oznaczają nie szczelność którą trzeba zlikwidować, wężyk wchodzący do ECU też sprawdź
glapsson Opublikowano 19 Września 2010 Autor Opublikowano 19 Września 2010 czy zwiększenie dawki z 4.0 na 3.4 w 001 może powodować zawyżone wskazania przepływki ? jeżeli tak no to znaczyło by że wszystko OK zapomniałem dodać że wykonałem taki manewr po wyczyszczeniu nastawnika co ciekawe jest za mną teraz mniej czarno..... wracając jeszcze do nastawnika to czytałem że niektórzy po taj operacji maja błąd 146 u mnie występował za kaażdym razem jak ustawiałem nastawnik jak zjechałem poniżej 3 lub powyżej 9 w zakresie od 3 do 9 po skasowaniu nie pojawiał się mam jeszcze prośbę o analize innych logów drugiego auta jest to benzyna 1.6 abu golf logi na elektrodzie nick glapsson o ile ktoś wie cco nieco o benzyniakach to może mi pomoże w falujących obrotach lub jak diagnozować bo o benie to mam mgliste pojęcie http://www.elektroda.pl/rtvforum/viewtopic.php?t=1066240&highlight= na razie obstawiam lambddę aale ogólnie to zgaduję ,, i widzę że mi sie laptop jąka
PAWEL69 Opublikowano 19 Września 2010 Opublikowano 19 Września 2010 Witaj mam jeszcze prośbę o analize innych logów drugiego auta jest to benzyna 1.6 abu golf Odnośnie golfa: wyczyścić oraz zaadoptować przepustnice...http://www.vag-com.pl/ wybierasz zakładke"procedury diagnostyczne" następnie "adaptacja nastawnika przepustnicy" [przepustnica musi być naprawdę czysta] sprawdzić okablowanie do sondy po czyszczeniu i adaptacji obroty wrócą do normy Powodzenia
glapsson Opublikowano 19 Września 2010 Autor Opublikowano 19 Września 2010 a co mówią logi ??? chodzi mi o wiedzę ( wędkę ) że jak tak to tak .... a jak inaczej to siak co z pomiarami jaki miernik bo workshop ani autodata nie mówi jakiego użyć i nic nie mowi o temp. auta bo czyszczenia później wymiany silniczków krokowych itp przerabiałem i jakoś cienko pomiary przepustnicy wyszły ok przepustnicy nie czysciłem ale objawy pojawiły sie odrazu po wymianie uszczelki pod głowicą i planowaniu głowicy auto było 3 dni bez zasilania później wariactwo z obrotami aaa uszczelkę pod kolektorem to 3 razy zmieniałem .... podobno lewe powietrze .... i nic aaa na gazie ma raczej równe obroty...... ale wysokie 1100 na logach lambda 1.00.....
PAWEL69 Opublikowano 19 Września 2010 Opublikowano 19 Września 2010 a co mówią logi ??? chodzi mi o wiedzę ( wędkę ) że jak tak to9 tak a jak inaczej to siak Twoje logi za dużo nie mówią [widać tylko falujące obroty], ponieważ logi dla silników Pb robi się tylko dyn. do odcięcia Zacznij od doprowadzenia przepustnicy do porządku... 00561 - Mixture Adaptation 09-00 - Adaptation Limit Surpassed Tu właśnie sterownik prosi o adaptacje...ale najpierw ją wyczyść Po tym zabiegu wskazania pozostałych czujników np.sondy zmienią się diametralnie uwierz Mi Pozdrawiam Paweł
glapsson Opublikowano 26 Września 2010 Autor Opublikowano 26 Września 2010 Wracając do Audi AFN Znalazłem jakieś 15 brakujacych koni w mojej audiczce były w zapchanym kolektorze ssącym fotki chyba wystarczą... jak będzie chwila zrobie logi i porównam z poprzednimi .... tymi wyżej ale powiem jedno furka zaczęła wyrywać i to czuć wyciacie kata w porównaniu z tym to był oddech komara jak macie ak 200k na kołach i nie zaślepiony EGR to czyście kolektor a zaczęło sie od chęci wyczyszczenia EGR i włozyłem palec w otwór od jego wlotu i sie zdziwiłem bo po wyjęciu miałem niezłą maź na palcu a na jednej fotce widać w pudełku ile tego gó..a zmiesciło sie w kolektorze sam nie mogę uwierzyć i jakbym sam nie czyścił to pomyślałbym ze mnie wkręcają.....
Dev Opublikowano 26 Września 2010 Opublikowano 26 Września 2010 jak wywalales kata mogles od razu sprawdzic prace kierownic w turbo, zasyfiony EGR byl widoczny po logach
glapsson Opublikowano 26 Września 2010 Autor Opublikowano 26 Września 2010 EGR był tylko lekko zakurzony sadzą i nakierownie na jego czyszczenie to bzdura w zasadzie po co go czyścić jak połowa z nas go zaślepia?????? lepiej poradzić __" wyczyść kolektor ssący" i dodam po 200 000 z nie zaslepionym EGR to nawet bez logowania na dzień dzisiejszy w ciemno bym wyczyścił te 15 koni jak nie 25 paslo sie w kolektorze --- przeloty na średnice kciuka 14 lat narastania osadu..... powiem jedno jak zobacze podobne logi u kogoś innego i ten ktoś bedzie mówił że mu niunia zamula to nie będę mu radził czyszczenia EGR który to połowa z nas i tak zaślepia Będę radził jedno !!!!! jak ok 200 000 na budziku i nie zaślepiony EGR najpieerw czyszczenie kolektora!!! Dzisiaj jechałem do staruszka 50km w jedną strone..... ale dałem po zaworach 160 pedał lekko na gaz a fura idzie ... idzie że hej czasem ma jeszcze zahwianie z dołu ale nie zawsze czyli następne kierowwnice!!! no i chyba przywrócę dawkę z 3,4 na 4.0 jak było bo mi wyszło 7,3l/100km ( 205 km 14,9 ltr) a do tej pory nawet jak autostradę zaliczyłem z małym przegięciem --- to po trasie z rowerami na dchu to 6,5 spaliła ( ale to było wiosna..... A teraz bez euforii - na dzień dzisiejszy wyciecie kata uwazam za zbędne ( do wszystkich co to planuja --- najpierw wyczyście dolot... KOLEKTOR) -po oczyszczenu kolektora auto jest cichsze - zaje...scie sie zbiera wkrótce logi dzisiaj juz póxno..... Pozdrawiam[br]Dopisany: 26 Wrzesień 2010, 21:56_________________________________________________Druga sprawa GOLF... wyczyściłem przepustnicę uszczelniłem podstawę czyli uszczelki itp... wykonałem adaptację No normalnie golfik mruczy jak KOTKA..... i na benie i na gazie odczyty w logach na sondzie lambda ksiazkowe 1.000 w tych grupach co ostatnio głupoty leciały ( 001 i 005) pozdrowienia dla PAWEL69 no i duże a w ogóle to godzina roboty z przerwą na obiad a ile raości..... pojechałbym na logi audiką ... ale pada i pada i mokro... ogólnie 4litery jeżeli chodzi o pogodę
PAWEL69 Opublikowano 27 Września 2010 Opublikowano 27 Września 2010 Druga sprawa GOLF... wyczyściłem przepustnicę uszczelniłem podstawę czyli uszczelki itp... wykonałem adaptację No normalnie golfik mruczy jak KOTKA..... i na benie i na gazie odczyty w logach na sondzie lambda ksiazkowe 1.000 w tych grupach co ostatnio głupoty leciały ( 001 i 005) pozdrowienia dla PAWEL69 no i duże a co mówią logi ??? chodzi mi o wiedzę ( wędkę ) że jak tak to9 tak a jak inaczej to siak Twoje logi za dużo nie mówią [widać tylko falujące obroty], ponieważ logi dla silników Pb robi się tylko dyn. do odcięcia Zacznij od doprowadzenia przepustnicy do porządku... 00561 - Mixture Adaptation 09-00 - Adaptation Limit Surpassed Tu właśnie sterownik prosi o adaptacje...ale najpierw ją wyczyść Po tym zabiegu wskazania pozostałych czujników np.sondy zmienią się diametralnie uwierz Mi Pozdrawiam Paweł Kaszpirowski Cieszę się razem z Tobą Pozdrawiam serdecznie Paweł
glapsson Opublikowano 30 Września 2010 Autor Opublikowano 30 Września 2010 może zostanę z tym przeniesiny ale jak czytamy to tylko we dwóch to może nie ... może wiesz cos w tym temacie a więc tak----- kumam o co chodzi z dawka startową ... dodam sam czyściłem nastawnik-- napięcia i dawki łapię wiadomo vag opis czyszczenia mówi o ustawianiu na oko ( no powodzenia... ) wiem jak nastawnik w przód , w tył itd itd idt tutaj o nic nie pytam i wtym temacie odpowiedzi nie chcę chciałbym sie cos dowiedziec o dawce startowej ale w temacie dostosowania jej do obrotów silnika np start 180 zmienić na 160 gdzieś czytałem że taka operacja poprawia odpalanie na ciepłym gdzieś czytałem że AFN nie ma tego problemu bo w programie ma autoadaptację do powiedzmy wieku auta gdzieś czytałem że np silnik AGR tego nie ma i pojawia się problem z odpalaniem na ciepłym z powodu braku dawki startowej jednym pomga naprawa rozrusznika ( szybciej kręci i dawka jest) ale na niedługo innym pomaga podniesienie dawki startowej ale nie do końca satysfakcjonuje tutaj różnica robi sie z 7 obrotów na 3 w AFN u mnie to pół obrotu ---a u kompla w octavi AGR 5 obrotów-- podniesienie dawki startowej dało skutek słaby na elektrodzie jakiś magik chwali że zmiejszenie stosunku dawki startowej do obrotów daje trwały skutek Ile w tym prawdy i czy taka adaptację można wykonać vagiem? lub vag commanderem 1.4? czy to jest nowy cały program czy tylko adaptacja ?? pozdrawiam PS przepraszam kolegów ale przyznaję że ze mna to we trzech [br]Dopisany: 29 Wrzesień 2010, 21:34_________________________________________________pojechałem na logi sam czuję różnice po czyszczeniu kolektora nawet bez logów ale w logach też widać że uspokoiła się przepływka i mniej ścina w 011 turbo myslę że jak turbawkę przeczyszcze to bedzie miodzio co o tym myślicie??? no kurcze jeszcze między 1900 a 2100 mam dziure co to może być??
glapsson Opublikowano 4 Października 2010 Autor Opublikowano 4 Października 2010 Wycięty ( wydłubany) dodam że pusta pucha a i po drodze zgubiła się gdzieś grupa 003 dorzucę jak będę w domu bo logi zrobione jak trzeba coś jeszcze np 010 --- a w zasadzie to zrobię bo będę jeździł autem dzisiaj i może 013 nowe dorzucę logi powyżej były zrobione na dawce 3,2-3,4 ----- ale wróciłem do 3.8-4.0 tak jak miałem odczyt przed czyszczeniem nastawnika Po poprawieniu mam wrażenie jakby pracował mniej twardo ale przejadę dzisiaj i zrobię logi jeszcze raz no i nie udało sie bo zabraklo czasu ale.... po tym zrobieniu dawki na 4.0 jest jakby ciszej na wolnych i lepiej sie zbiera w okolicy 1800 do 2000 obrotów i całkiem przyjemnie sie jechało no musze zrobic logi żeby zobaczyc co tam się dzieje nie musiałem dusic gazu jadąc ok 120km/h prawie nie dotykałem pedału gazu... ciekawe co by było jakbym dawke ustawił na 5.0..????[br]Dopisany: 01 Październik 2010, 15:16_________________________________________________Wraca sprawa golfa!!!! :doh1: :doh1: chyba mnie nagły szlag trafi..... parę dni temu czyściłem przepustnice i było ok ok ok ale ... w ogóle golf ojczulka ale jak to tato do auta nia zaglada jak sie nie urwie.... było przymaławo oleju w skrzyni no i łozysko na 5 biegu wyjechało łozysko w serwisie 32zł skrzynka w piatek po południu wyjęta w sobote od rana włozona i jest cacy.... ALE Z WYJATKIEM SILNIKA znowu głupie obroty silnik BLUBRA jak stara ( kurtyzana) a na gazie 2000 obrótów po pierwsze 2 dni aku było odłaczone po drugie vag łączy czyta błedy ale nie kasuje robi zawiechę i trzeba stacyjka resetować bo inaczej nie chce się juz połączyć po trzecie na odpalonym czyta bład czujnika predkości obrotowej po czwarte nie idzie adaptować po przełaczeni na nastawy cisza po piąte na postoju bład czujnika halla co jest kurna z tym kompem że nie kasuje i nie adaptuje wszystko inne czyta dodam że na tym samym fejsie moje audi robi wszysstko adaptacje i lody na patyku ja pitole juz nie mam glowy tylko skrzynie wyciagałem zadnej ingerencji w paliwo i zapłon tylko odłaczony akumulator padam i trochę poruszne kable ze wzgledu na obejmy na skrzyni kurna chyba sie zaj....łem bo dzisiaj zauważyłem przerwę w kablu lini l a do silnika k i l muszą być chyba zwarte.... jutro sprawdzę jak bedzie się łaczył kabelek z mostkiem k+l[br]Dopisany: 02 Październik 2010, 22:06_________________________________________________Może ktoś pomoże bo zaczyna mi włosów na glowie brakować!!! a więc tak jaak mówiłem poszło k+L i juz nie ma problemu z kasowaniem błedów ALE silnik klamocze przerywa prycha z rury dławi sie nirówno pracuje ( tragicznie na benie ) czyszczenie przepustnicy nic nie daje silnik krokowy w trybie adaptacji wysuwa sie i staje ( n oko w połowie) i to tyle po wyjsciu z adptacji cofa sie i koniec w vagu nic nie pisze że trwa adaptacja tylko cały czas u góry okna zmienia sie wartość tak jakby nawiazywał połaczenie wywaliłem krokowca powiesiłem go z boku ( kabli od niego nie odłanczałem) i auto na gazie chodzi ładnie ale musiałem skręcić na parowniku zaczynam się zastanawiać nad wtryskiwaczem albo lambdą Panowie poradzcie coś!!! do tego z niczego wywala błąd brak sygnaału czujnigaa G68 to chyba od prędkości pojazdu po skasowaniu powraca
przemik Opublikowano 4 Października 2010 Opublikowano 4 Października 2010 @glapsson Zaloz dla Golfa osobny wątek... bo sie zrobilo pomieszanie z poplataniem...
glapsson Opublikowano 24 Października 2010 Autor Opublikowano 24 Października 2010 Masz rację !! Nie sądzziłem że ten problem urosnie do takich rozmiarów a tutaj po prostu popłynałem z nurtem [br]Dopisany: 05 Październik 2010, 10:23_________________________________________________Wreszcie zrobiłem nowe logi mojej audiczki cały czas czegoś mi brakuje a może jestem hipochondrykiem i wszystko w miare OK.... sugestie mile widziane logi zrobione jako każdy przejazd osobno stąd moga wynikać drobne rozbieżności w czasie i obrotach BS STATYCZNE DYNAMICZNE TDI TIMING dodam że zmieniłem na nastawniku dawkę na 4.2 zrobiłem to dlatego że na 3.4-3.6 twardo pracował i dużo palił ok7,4l/100 przy przebiegu 800km dzisiaj tankowałem i z dawką 4,2-4,4 wyszło mi 6,2l/100km równiez w przebiegu ok 800km zmieniłem na taka gdyz przy czyszczeniu nastawnika nie wziałem pod uwagę tego że miałem niedogrzany silnik z powodu termostatu i dlatego wskazanie było mniej niz 4 teraz z 4,2 mam wrażenie jakby lepiej się zbierał i po ok 130km/h to ładnie wyrywa ale do 120 tak jakoś mi czegoś brakuje musze sprawdzić dolot jeszcze raz ( zwyżki na przepływce i chyba kierownice bo dobija mi chwilowo do 2100 szkoda że w 1996r nie moge logować bs 003 i 011 może jeszcze poprawie wtrysk na 51 jak to jest z 004 słyszałem że lepiej jak jest - niz + tak sobie patrzę w logi dynamiczne i: według scieżki czasu najpierw w 003 przepływka wchodzi na 1000 , zaraz po tym spada dawka w 008 i ułamek sekuny później spada ciśnienie doładowania w 011 a z 010 wynika że wartość doładowania w tym samym czasie osiąga górna wartość graniczną później jak sam mam odczucia auto juz idzie ładnie ale pierwsze 1600 do 2400 obrotów to czuję taka lekka słabość tak sie dzieje jak jest ciepły jak jest niedogrzany to po chwili jazdy lepiej się zbiera - idzie ładnie przyspieszać co to oznacza? ( czyżby spuchniete od temperatury turbo bardziej zacina kierowniczki - a może bardziej przepuszcza) dopisze jeszcze że kat wyciety
ciahciah Opublikowano 24 Października 2010 Opublikowano 24 Października 2010 -przedmuchałeś wężyk wchodzący z ECU? trzeba zdjąć czarna obudowę, odczepić go od ECU i przedmuchać ostro -skróć sztangę gruszki przy turbo o dwa obroty, potem zrób loga 011 dynamicznego, z podmienionym N75 na N18 też by się zdało loga zrobić kat wtrysku możesz na ~55 ustawić ale to już kosmetyka, poza tym wszystko ok
przemik Opublikowano 24 Października 2010 Opublikowano 24 Października 2010 Bron Boze nie krec sztangą... bo pozniej juz w ogole nie dojdziesz ladu z doladowaniem.... Podcisnienia skrupulatnie sprawdzone ?
glapsson Opublikowano 24 Października 2010 Autor Opublikowano 24 Października 2010 sztangą nie zamierzam kręcić bo to nie łańcuch żeby się wyciągnęła i trzebabyło skracać sprawdzę dokładnie i przedmucham wężyki no ale nie dzisiaaj bo dzisiaj niedziela podmienie n75 na n18 bo juz gdzieś o tym słyszałem i jestem ciekaw efektu mocno mi nie pasuje w 008 i 010 przepływka na 1000 ( egr coś nie tak czy nieszczelność ) a może tak ma być
przemik Opublikowano 25 Października 2010 Opublikowano 25 Października 2010 mocno mi nie pasuje w 008 i 010 przepływka na 1000 Sprawdz po numerze przeplywomierza czy jest dedykowany do tego auta.
glapsson Opublikowano 3 Maja 2011 Autor Opublikowano 3 Maja 2011 przepływomierz 100% ok zgodny i ori w sumie jak juz pisałem wyżej to nie mam za bardzo gdzie jeździć bo do pracy mam przez ulicę i na zakupy też żona więcej jeździ ale...... no właśnie ale jak już sie przejechałem no to wrażenia raczej miałem mierne auto jezdzi raczej krótkie odcinki stąd moje czyszczenie kolektora ( strzał w dziesiatkę) przy okazji kolektora wyszła złączka doładowania i tutaj zanim ją wymieniłem widać w pierwszych logach przepływkaa waliła na 1200 ale robiłem parę innych rzeczy ( dawki, kolektor, nastaawnik) i zgłupiałem dlatego pytam dla potwierdzenia czy nieszczelność lub egr powoduje zawyżenie wskazań przepływki( bo może któryś z węży lub icek coś nie halo albo uszczelkę od kolektora wywalilo po jego odkręcaniu) jeżeli tak jest że nieszczelny dolot objawia się zawyżaniem przepływki to wywalam podłogę i lukam cały dolot na dole bo tam nie patrzyłem z racji nieszczęsnej podłogi. ale jeżeli tak nie jest to nie chcę wykonać kupę nikomu niepotrzebnej roboty i zajmę się raczej wężykami podciśnienia w pierwszej kolejności potem kierownicami turbo ale to chyba w weekend bo wyjazd słuzbowy do soboty rano - nie swoim autem jednak. pozdrawiam PS w porównaniu w sumie do tego co było to jest już niebo ale .... zresztą widać w logach to ale. wiem na kołach juz trochę jest ale miałem okazje jechac octawią 2000r 90km i może źle to odbieram ale miałem wrażenie że ładnie szła na starcie lepiej niż moje 110km ale za to myślę że powyżej 140km/h nie miała by szans wtedy moje audi to zbiera sie git. zlokalizowałem dziurka w dolocie na rurze pod chłodnica przy wsporniku na którym oparte są chłodnice (pękniecie na spawie) pewnie wynik małego dzwonka ( chłodnica klimy jak kupiłem auto była do wymiany) lub zmęczenie materiału dość mała ale dobrać się tam to historia[br]Dopisany: 25 Październik 2010, 16:52_________________________________________________Witam ponownie Trochę czasu upłynęło ( zima była ) Turbo wyczyszczone - zajęło mi to jakieś 3 godziny - robota prosta jak drut z mocnym kompletem kluczy Nawet nie chce mi się jechać na logi bo już nie czuję takiej potrzeby - autko pomyka zaje.... Przed samym czyszczeniem to już miałem tak że na odcinku 50 km resetowałem się ze 4 razy bo przy ok 2500 obrotów miałem przydławienie i tryb awaryjny - czasem przechodził ale w okolicy tych obrotów miałem szarpanie. Po wyczyszczeniu kierownic ( a były nieźle zażarte - w połowie położenia stawały , trzeba było nieźle popchnąć żeby przeskoczyły ) jest LODZIO MIODZIO dodam jeszcze że w aucie ciężko to stwierdzić że się zacinają ( oprócz logów - tam widać ) ale pociągałem za dźwignie i niby nie czułem oporu, dopiero po wyjęciu turbawki i odpięciu gruszki czuć na prawdę o co biega. a wężyki również wymienione !!! JEST SUPER
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się