pwiecek7 Opublikowano 18 Września 2010 Opublikowano 18 Września 2010 Witam, Moja a4 będzie miała okrągłą rocznice na liczniku wyskoczy 300 000 km, rzeczywisty przebieg najprawdopodobniej większy już jest, ale mniejsza z tym. Planuje zrobić przegląd samochody i chciałbym zapytać na co pasowało by zerknąć co sprawdzić i w ogóle. Mam już kilka zaplanowanych rzeczy. Wymiana oleju i filtra do tej pory używałem mobil 1 w15 40 może już czas na zmianę na inny. Wymiana filtra paliwa i powietrza. Wymiana świec (kable też wymieniać mam?) Sprawdzę stan klocków chociaż powinny być Oki, ostatnio zmieniane tylne tarcze z klockami, Zawieszenie powinno być Oki wymieniane nie tak dawno, jedynie drążek jeden stuka coś, Hmmm koledzy na co by tu jeszcze uwagę zwrócić, czekam na sugestie, pozdrawiam
sołtys85 Opublikowano 18 Września 2010 Opublikowano 18 Września 2010 Na nic szczególnego nie patrzysz po tym przebiegu. Normalne sprawy eksploatacyjne robisz i już. Proponował bym zmienić olej na półsyntetyk bo z turbiną sie niebawem pożegnasz i hydraulika odezwie sie niebawem
harley22 Opublikowano 18 Września 2010 Opublikowano 18 Września 2010 Dokładnie poczytaj temat o olejach do TDI :gwizdanie:
goldi Opublikowano 18 Września 2010 Opublikowano 18 Września 2010 Jeżeli jeżdzisz na mineralnym to raczej bym już nie zmieniał na połsyntetyk 10W40 chociaż mówią że olej mineralny to dla turbiny śmieć ja mam rok młodszy i leje motul 6100 możesz jeszcze sprawdzić stan amortyzatorów i odbojów jak to tam wygląda najważniejsze żeby jak dbasz o autko regularna wymiana oleju filtrów i nie oszczędzać finansowa na niektórych częściach
Gość -makaveli- Opublikowano 18 Września 2010 Opublikowano 18 Września 2010 sprawdź co się da na VAG-u ... tak dla pewności że nic nie wyskoczy
MaxsteRR Opublikowano 18 Września 2010 Opublikowano 18 Września 2010 Jeżeli jeżdzisz na mineralnym to raczej bym już nie zmieniał na połsyntetyk Nie głoś tu herezji o niemożliwości zmiany oleju z mineralnego na pół a nawet syntetyk... Już w dwóch autach zszedłem z minerału 15/40 na syntetyk 5/40 i co? Nic negatywnego! Same plusy A przebiegi miały ponad 250 000. W trzecim AFN miałem 0/40 Można zmienić olej tylko trzeba wybrać dobry a nie tani :>
Zimny Chirurg 2 Opublikowano 18 Września 2010 Opublikowano 18 Września 2010 Dokładnie poczytaj temat o olejach do TDI :gwizdanie: Mobil 15w-40 spełnia norme VW 505 00. Ma to na odwrocie bardzo mocno wypisane. A więc smigaj i ciesz sie zyciem i nic w tej kwesti nie kombinuj. Pozdro ZC
harley22 Opublikowano 19 Września 2010 Opublikowano 19 Września 2010 10w40 też spełnia normę 505.00 a jednak nie jest polecany do TDI
pwiecek7 Opublikowano 19 Września 2010 Autor Opublikowano 19 Września 2010 no poczytam o olejach właśnie, no a wy jak w końcu polecacie zmianę czy nie. Raczej staram się przeglądy regularnie robić, olej tak co 9 11 tys wymieniam czasem częściej. Amorki powinny być w porządku przegląd na stacji diagnostycznej nic nie wykazywał na ich nadmierne zużycie. A do waga podłączałem coś tam wyskoczyło niby z ciśnieniem doładowania, więc może ten olej jednak zmienić na inny.
Zimny Chirurg 2 Opublikowano 19 Września 2010 Opublikowano 19 Września 2010 no poczytam o olejach właśnie, no a wy jak w końcu polecacie zmianę czy nie. Raczej staram się przeglądy regularnie robić, olej tak co 9 11 tys wymieniam czasem częściej. Amorki powinny być w porządku przegląd na stacji diagnostycznej nic nie wykazywał na ich nadmierne zużycie. A do waga podłączałem coś tam wyskoczyło niby z ciśnieniem doładowania, więc może ten olej jednak zmienić na inny. Olej nie ma nic do ciśnienia doładowania. Producenci olejów poszli w strone klientów trworząc oleje mineralne co spełniają normy silników z turbodoładowaniem. Wiadomo z biegiem czasu silnik sie w jakimś stopniu zużywa i niekiedy trzeba zejść na olej o wyższej gęstości. A jak wiadomo ze tu tylko chodzi o gestość. I dlatego stworzyli oleje mineralne co nawet w dużych ujemnych temp. nie robią sie masą lecz nadal zachowują właściwości smarujące pozwalające na używanie ich w silnikach z turbodoładowaniem. Pozdro ZC
pwiecek7 Opublikowano 19 Września 2010 Autor Opublikowano 19 Września 2010 hmmm. to panowie na jaki olej mam zmienić bo się już pogubiłem, używałem takiego oleju bo mi mechanik polecił i takim zalał jak kupiłem auto. a jak myślicie kable do świec wymieniać.
sołtys85 Opublikowano 19 Września 2010 Opublikowano 19 Września 2010 hmmm. to panowie na jaki olej mam zmienić bo się już pogubiłem, używałem takiego oleju bo mi mechanik polecił i takim zalał jak kupiłem auto. a jak myślicie kable do świec wymieniać. Jak nie są przerwane to nie wymieniaj tylko sprawdz przed zimą czy wszystkie grzeją.
rookie Opublikowano 19 Września 2010 Opublikowano 19 Września 2010 Do twojego autka polecam Liqui Moly 5W-40 Top Tec 4100, spełnia wszystkie normy do twojego silniczka i jest bardzo dobry dla turbiny. http://www.liqui-moly.de/liquimoly/produktdb.nsf/id/d_3701.html Silnik chodzi na nim cicho i nie zwiększonego zużycia olej w czasie eksploatacji. Nie polecam na sucho, tylko mam go wlanego w swojej niuni i śmiga ekstra. Możesz też zadbać o to by lać dobry
glapsson Opublikowano 29 Września 2010 Opublikowano 29 Września 2010 nie wiem jak tam u ciebie EGR ale sugeruję wykręcic kolektor ssący i sprawdzić co tam jest dodam że mi auto nie bierze oleju w sensie że ubytek od zmiany do zmiany jest znikomy a mam 200 000 a co miałem w kolektorze to widać tu poniżej http://www.a4-klub.pl/smf/index.php?topic=159281.0 w dole temtu
turdzi Opublikowano 29 Września 2010 Opublikowano 29 Września 2010 300 000 km co sprawdzić? co wymienić? najlepiej to samochod
glapsson Opublikowano 30 Września 2010 Opublikowano 30 Września 2010 Nie przesadzajmy 300 000 na diesla to jeszcze nie katastrofa pytanie ile z tych 300 000 nakulał po polskich drogach i jakiego miał kierowcę miałem kiedyś starego Passata z 1.6 TDI 80 kucyków i jak go sprzedawałem to miał ok 400 000 i jeszcze nieźle jeździł tylko oliwki trzeba mu było tak z 1l dolać na 10k a poza tym był niezniszczalny 5 lat dojazdów do pracy 60km w jedną stronę -- ani jednej poważnej awarii nie licząc zaciętego termostatu -- palił na dotyk ech dzisiaj to chyba już takich aut nie ma no ale co tam w nim miało się popsuć....
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się