Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B5 AFN] Buczy tarcza, trze o zacisk. Co robić ? Wymienić?


pajakleon97

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

W tylnych kolach przy wolnej jezdzie pojawia sie nieprzyjemne buczenie jak w starym pksie ;/ jak zdjalem kolo okazalo sie ze tarcza trze o zacisk. po kilku mocniejszych hamowaniach czasami to ustaje ale pojawia sie znowu. jest to bardzo denerwujace. wymienic tarcze na nowe i zaciski czy cos ustawic?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zajezdzone klocki, nie ma fizycznej mozliwosci aby tarcza tarla o zacisk, chyba ze wylecial klocek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli są jeszcze dość grube to daj do przetoczenia bo czasem jak audi za długo stoi w koło klocka po deszczu trzyma się woda i robią się wżery co skutkuje dziwnym buczeniem podczas hamowania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pewnie obciera o jarzmo zacisku, odkręć jarzmo i spróbuj równo je przykręcić

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To można je krzywo przykręcić :shocked: . W B5 nie zawsze udaje się odkręcić te jarzmo. Śruby od niego są zardzewiałe a wpust na imbus często się obrabia przy próbie odkręcenia.Zresztą jarzmo odkręca się tylko jak wymieniasz łożysko.Może to wyda się dziwne ale nic nie pisał w jakim stanie są klocki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To można je krzywo przykręcić :shocked: . W B5 nie zawsze udaje się odkręcić te jarzmo. Śruby od niego są zardzewiałe a wpust na imbus często się obrabia przy próbie odkręcenia.Zresztą jarzmo odkręca się tylko jak wymieniasz łożysko.Może to wyda się dziwne ale nic nie pisał w jakim stanie są klocki.

uwierz mi można :naughty: sam miałem podobnie, pewnie kolega ma nowe klocki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja też bym obstawiał że skończyły się klocki i tłoczek się całkowicie wykręcił tak jak to miało miejsce u mnie :gwizdanie: objawy podobne... tarło po użyciu hamulca i jak kilka razy wcisnąłem pedał to gdzieś klocek się lepiej ułożył i była cisza :decayed: A jest to wkurzające bo jaki wtedy był wstyd jak jedziesz przez miasto a tu się wszyscy patrzą co to za rzęch wydobywa z siebie takie przerażające odgłosy :polew:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hehe no dokladnie tak jak piszesz :decayed:[br]Dopisany: 21 Wrzesień 2010, 17:27_________________________________________________nie wiem czy sa zuzyte bo nie wiem jak to zobaczyc to moje 1 auto miecha temu kupione i z przodu byly nowe tarcze i klocki a z tylu to nie wiem wstawie zdjecie to moze cos zobaczycie :mysli: buczenie staje sie nie do wytrzymania przy powolnej jezdzie jak jade szybciej to nei slychac przy hamowaniu tez nie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a jak jedziesz i wchodzisz w zakręt prawy lub lewy to hałas się wzmaga? Jeśli tak to patrz łożyska w kołach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hehe no dokladnie tak jak piszesz :decayed:[br]Dopisany: 21 Wrzesień 2010, 17:27_________________________________________________nie wiem czy sa zuzyte bo nie wiem jak to zobaczyć to moje 1 auto miecha temu kupione i z przodu byly nowe tarcze i klocki a z tylu to nie wiem wstawie zdjecie to moze cos zobaczycie :mysli: buczenie staje sie nie do wytrzymania przy powolnej jezdzie jak jade szybciej to nei slychac przy hamowaniu tez nie

Zdejmij koło i popatrz na klocki jak są cieniutkie to sam zobaczysz. Sprawdż też łożyska, jak podniesiesz auto na lewarku to złap koło jedną od góry i drugą od dołu i ruszaj kołem góra dół , wtedy wyczujesz czy masz luz na łożyskach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobra juz sprawdzilem i wiem ze nie mam klockow lewym tylnym kole i to tak wyje :slina: sprawdzalem prawe kolo i ono minimalnie sie rusza ale naprawde torszeczke czy to znaczy ze do wymiany jest lozysko? wystarczy zmienic same klocki czy tarcze rowniez juz trzeba, jesli tak to jakie polecacie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Łożysko jak ma nie wielki luz to możesz go skasować dokręcając śrubę.Dokręć nakrętkę do oporu i odkręć trochę. Tak żeby koło sie lekko obracało i nie miało luzu. Co do tarczy to zobacz czy ma rant na górze . Jak ma nie duży to zmień same klocki.Jak rant jest duży to niestety tarcze do wymiany.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja też bym obstawiał że skończyły się klocki i tłoczek się całkowicie wykręcił tak jak to miało miejsce u mnie :gwizdanie: objawy podobne... tarło po użyciu hamulca i jak kilka razy wcisnąłem pedał to gdzieś klocek się lepiej ułożył i była cisza :decayed: A jest to wkurzające bo jaki wtedy był wstyd jak jedziesz przez miasto a tu się wszyscy patrzą co to za rzęch wydobywa z siebie takie przerażające odgłosy :polew:

Właśnie u mnie wczoraj skończyły się klocki z tyłu (wymianę odkładałem, odkładałem aż... :wallbash:). Teraz słychać takie tarcie podczas jazdy, że aż wstyd jeździć. Jadę dziś, więc na wymianę klocków i tarcz i w związku z tym mam pytanie czy to że zjechałem kocki do zera mogło spowodować uszkodzenie tłoczka, jarzma itp? Chcę się przygotować na ewentualne większe koszty ;( Dodam, że na tych zjechanych klockach przejechałem ok 60-70km.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odebrałem wczoraj samochód i do wymiany były tylko klocki i tarcze (na szczęście tylko to co planowałem :>), cała reszta ok.

Założyli mi klocki Ferodo i tarcze Brembo, więc chyba nie najgorsze połączenie :naughty:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...