Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B5 1Z] Przy wciśniętym sprzęgle silnik lepiej wchodzi na obroty na jałowym


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

F36 informuje sterownik o wcisnietym pedale sprzegla i wtedy ECU redukuje dawke wtryskiwanego paliwa. Ma to na celu redukcje szarpniec podczas zmiany biegow.

Skoro redukuje dawkę, to dlaczego silnik bardziej żwawo reaguje na wciśnięcie pedału gazu?

Jak bys czytal ze zrozumieniem to jasno napisalem ze F36 redukuje dawke w czasie zmiany biegow a nie na biegu jalowym. Poczytaj post od poczatku.
Opublikowano

F36 informuje sterownik o wcisnietym pedale sprzegla i wtedy ECU redukuje dawke wtryskiwanego paliwa. Ma to na celu redukcje szarpniec podczas zmiany biegow.

Skoro redukuje dawkę, to dlaczego silnik bardziej żwawo reaguje na wciśnięcie pedału gazu?

Jak bys czytal ze zrozumieniem to jasno napisalem ze F36 redukuje dawke w czasie zmiany biegow a nie na biegu jalowym. Poczytaj post od poczatku.

Kolego, bez nerwów :)

Staram się znaleźć logiczne wytłumaczenia takiego działania. Z tego co zdążyłem się dowiedzieć, to F36 odpowiada za wciśnięcie sprzęgła. W momencie wciśnięcia pedału, ECU wprowadza korekty na dawkę paliwa tak by nie miała miejsce sytuacja, że silnik na biegu jałowym przy wciśniętym sprzęgle schodzi poniżej wartości nominalnej obrotów biegu jałowego - czyli odcina zupełnie dawkę paliwa tak jakby silnik pobierał moc z układu napędowego samochodu (np. hamowanie silnikiem na 5 biegu, gdzie bez wciśnięcia sprzęgła można prawie zupełnie odciąć dawkę paliwa, zaś przy wciśniętym sprzęgle przy tej samej dawce silnik by praktycznie zgasł).

Nadal nie wyjaśnia to jednak kwestii bardziej żwawego reagowania na gaz przy wciśniętym sprzęgle.

To co zauważyłem u siebie: przy delikatnym wciśnięciu sprzęgła (prawie poślizg przy normalnej jeździe) silnik reaguje na obroty szybko, przy puszczeniu sprzęgła, zauważalne jest delikatne zmniejszenie dynamiki reagowania na pedał gazu.

Dodam, że objaw występuje w sposób dyskretny/skokowy, czyli nie da się wyczuć płynnego przejścia pomiędzy żwawą reakcją na gaz oraz relatywnie wolniejszym wkręcanie się na obroty w momencie wciskania sprzęgła.

Opublikowano

Nadal nie wyjaśnia to jednak kwestii bardziej żwawego reagowania na gaz przy wciśniętym sprzęgle.

To co zauważyłem u siebie: przy delikatnym wciśnięciu sprzęgła (prawie poślizg przy normalnej jeździe) silnik reaguje na obroty szybko, przy puszczeniu sprzęgła, zauważalne jest delikatne zmniejszenie dynamiki reagowania na pedał gazu.

Dodam, że objaw występuje w sposób dyskretny/skokowy, czyli nie da się wyczuć płynnego przejścia pomiędzy żwawą reakcją na gaz oraz relatywnie wolniejszym wkręcanie się na obroty w momencie wciskania sprzęgła.

bo wlasnie w tym momencie masz punkt zal/wyl czujnika polozenia pedału sprzegla.

postaram ci sie wyjasnic na przykladzie - jedziesz na 3 biegu powiedzmy ~3000obr, sciagasz noge z gazu z predkoscia swiatla - czy masz szarpniecie ? nie, bo ecu odcina dawke w sposob łagodny. ale gdy wciśniesz pedał sprzęgła dawka obcinana jest natychmiastowo. Inaczej mialbys problem z podwieszajacymi sie obrotami.

spróbuj sobie delikatnie wcisnąć sprzęgło w punkcie którym łapie czujnik podczas jazdy i szybko odpuść pedał przyspieszenia

Opublikowano

kolego Zimny Chirurg z całym szacunkiem ale nie piszemy tu o kręceniu sie rozrusznika który z większym wysiłkiem musi zakręcić wałkami łożyskami i trybami(?) przy niewysprzęglonym układzie, tylko o niemal dwulitrowym pracującym silniku diesla.także to co napisałeś ma wpływ,ale mikroskopijny.kolega pisze że u niego ten problem jest naprawde wyczuwalny.

zresztą niech wypowie sie ktoś mądrzejszy odemnie.

Z całym szacunkiem przeczytaj jeszcze raz dokładnie to co napisałem.

A może zadam pytanie z innej strony. Widział ktoś z szanownego grona kiedykolwiek rozebraną skrzynie. I np trzymał w ręku wałek o/p lub i/p lub dyfer z kołem koronowym. Myślę ze nie. Jak byście to raz złapali w rękę to byście inaczej pisali. No i inaczej jest jak jest skrzynia rozgrzana a inaczej jak zimna. Wiadomo. Olej. Przykład na moim AJMie jest taki ze jak wcisnę sprzęgło to lepiej sie wkręca i jest to wyczuwalne. Dodam ze nie mam najmniejszych problemów ze sprzęgłem, wszystko chodzi wręcz idealnie. Skrzynia 6 biegowa. Czyli opory wiadomo są większe. No i jeszcze. Przecież moc silnika bada sie pod obciążeniem. A nie na jałowym.

Pozdro

ZC

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...