Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Zmiana oleju


artur85

Rekomendowane odpowiedzi

wojtas-audi, u Ciebie to nie bedzie znacznej roznicy czy pelny czy pol...na jakim jezdziles do tej pory? Shell, mobil1,motul...

Niewiem :oops: :razz: Chce kupic syntetyk, tylko niewiem ile dokladnie 4 l , 5 l ?? Ile wystarczy, czy zmiana samemu jest jakas skomplikowana ?

w zupełności wystarczy półsyntetyk polecam Mobil1 w ilości 3,5l za świat wystarczy i na dolewkę ewentualną zostanie faktycznie do 1,6 wchodzi 3,3l i poziom jest na

3/4 miarki(na ciepłym silniczku oczywiście) :grin:. także bańka 4litrowa bądż luzem ale zaufane pochodzenie. Tydzień temu ja wymieniałem wszystkie filtry wraz z olejem około 210 zł : filtr paliwa, powietrza, oleju, kabinowy wszystko FILTRONA i bańka 4l Mobil1 półsyntetyk bo takim miałem zalewanym u helmuta w serwisie BOSH (książki serwisowe). a co do wymiany samemu to po co ręce brudzić jak wymiana jest w cenie oleju :lol: i co zrobisz z starym olejem :mrgreen: pozdrawiam :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a co do wymiany samemu to po co ręce brudzić jak wymiana jest w cenie oleju i co zrobisz z starym olejem pozdrawiam

Ale trzeba u nich olej kupic ? ;) Wiec wymiana jest w cenie oleju fakt :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Olej zmieniony, ale ci mechanicy .... Koles mowi - jaki to silnik - 2 l ?? Ja mowie nie 1,6 , on aha, to z 80 KM ma ? Ja mowie - 101, on - a bo to ta mocniejsza wersja :mrgreen: Hehe .Jeszcze mi mowi zebym sobie wycial dziure w oslonie silnika bo do d*py dojscie :mrgreen:

Wracam do tematu, nalany Mobil 1 polsyntetyk, weszlo 4l. Pozostalo tylko skasowac inspekcje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to gdzies ty byl z tym autem??co to za burak byl?? :lol: dziury to niech on sobie zrobi ale u siebie w poldku :lol:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dowiedziałem sie chłopaki nie dawno że jeżei silnik samochodu jest zalany olejem mineralnym nie powinniśmy w żadnym wypadku zmieniać go na olej półsyntetyczny lub syntetyczny. Natomiast jeśli silnik jest zalany olejem półsyntetycznym możemy go zamienić na olej mineralny. Analogicznie olej sytnetyczny możemy zamienić na półsyntetyczny lub mineralny

Dlaczego nie zamieniać oleju mineralnego na lepszy syntetyczny?

Otóż olej mineralny tworzy w silniku grubszą warstewkę oleju (film olejowy) niż olej syntetyczny. Dodatkowo, oleje mineralne zawierają dużo mniej dodatków myjących niż oleje syntetyczne. Z tego wynika, że jeżeli zamienimy olej mineralny na sytnetyczny prawdopodobnie dojdzie do wymycia istniejących osadów, nagarów w silniku i mogą pojawić się niezamierzone luzy. Silnik może zacząć pracować nieprawidłowo. Do zwiększenia luzów przyczynia się też cieńsza warstewka oleju, którą wytworzy olej syntetyczny.

A ja zmieniłem z 10W40 na 0W40 i sobie śmigam moją niunią

Osobiście myślę, że do każdej zmiany oleju lepszego na gorszy i odwrotnie trzeba podejść indywidualnie, a te teorie z cieńszą bądź grubszą warstwą oleju można sobie darować.

pozdrawiam

Andrzej

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam jeszcze jedno pytanie, jak pisalem zapalila mi sie IN1, zmienilem olej, swiecila jakis czas, i ostatnio patrze juz jej nie ma , wylacza sie calkiem czy na jakis czas ??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam. Zalałem dziś sobie Shell Helix Diesel Plus 10w40 (tak, ak, wiem że tdi tylko na full syntetyku ma chodzić, ale u mnie od zawsze był niestety semisyntetyk i już nie odważę się tego zmienić). Jak na razie wrażenia niezłe. Ładnie autko pracuje. Cena 135zł za 5l - była promocja na stacji 4l + 1l niby gratis. :wink:

Pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Olej zmieniony, ale ci mechanicy .... Koles mowi - jaki to silnik - 2 l ?? Ja mowie nie 1,6 , on aha, to z 80 KM ma ? Ja mowie - 101, on - a bo to ta mocniejsza wersja :mrgreen: Hehe .Jeszcze mi mowi zebym sobie wycial dziure w oslonie silnika bo do d*py dojscie :mrgreen:

Wracam do tematu, nalany Mobil 1 polsyntetyk, weszlo 4l. Pozostalo tylko skasowac inspekcje.

ile :shock: 4l to grubo za duzo niz instrukcja podaje bez wzgledu na oznaczenie silninka max 3.5 l ja mam 1,6 ADP i wlazło 3,3 l i jest prawie max ( dobre 3/4 poziomu) sprawdz koniecznie prawidłowo poziom ! :shock:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ile 4l to grubo za duzo niz instrukcja podaje bez wzgledu na oznaczenie silninka max 3.5 l ja mam 1,6 ADP i wlazło 3,3 l i jest prawie max ( dobre 3/4 poziomu) sprawdz koniecznie prawidłowo poziom

W ksiazce jest 3.4-4 . Weszlo dokladnie 3.910 , poziom jest oki, tylko ta inspekcja sama zgasla, why ?? :shock:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ile 4l to grubo za duzo niz instrukcja podaje bez wzgledu na oznaczenie silninka max 3.5 l ja mam 1,6 ADP i wlazło 3,3 l i jest prawie max ( dobre 3/4 poziomu) sprawdz koniecznie prawidłowo poziom

W ksiazce jest 3.4-4 . Weszlo dokladnie 3.910 , poziom jest oki, tylko ta inspekcja sama zgasla, why ?? :shock:

:shock: to ja juz nie wiem o co lata z tym olejem te same silniki o tej pojemności u ciebie 3,9l u mnie 3,3l i jest wszystko gicio? u mnie w instrukcji jest około trzech coś tam-3,5l tak samo jest w tej ksiażce obsługi od A4 ale małego se nie dam uciać bo jestem na urlopie i nie pamiętam dokładnie ale dwa tygodnie temu wymieniałem olej więc to jest dla mnie świezy temat więc którys z nas ma coś nie tak, niech się wypowiedza tez inni z tymi silnikami jak jest u nich :???: :grin:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W kazdym badz razie, stan jest max, wiec ok jest, ale dziwi mnie nadal ta kontrolka IN1, w sumie dobrze ze zgasla, pytanie tylko dlaczego ?? :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wojtas-audi, napisz do inglostadt to Ci pewnie powiedza dlaczego zgasla. Dla mnie odpowiedz jest prosta i brzmi, ze po jakims tam czasie poprostu sama gasnie. Nie ma sie czego doszukiwac w tym.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dla mnie odpowiedz jest prosta i brzmi, ze po jakims tam czasie poprostu sama gasnie. Nie ma sie czego doszukiwac w tym.

Tez tak wlasnie mysle, w sumie dla mnie dobrze, sprawdze na vagu przy najblizszej okazji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ehh :???: zamieszanie tylko z tymi olejami, jedni piszą ze mozna zmieniac z połsyntetyka na syntetyk, inni piszą ze nie mozna, to ja juz sam nie wiem, a chciałbym własnie tak zrobic, miałem pierwszą wymiane oleju i zalałem MOBIL 1 półsyntetyk i zrobiłem juz na nim 6 tyś km i na bagnecie widac ze nic nie ubyło, jeszcze bede sledził te tematy o olejach bo nie wiem co robic,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja tez glupialem azdy mechanik mowi inaczej jeden nawt powiedzial ze mam mineralny wlac!

Tu tez jest straszna rozbieznosc zdan

Szkoda ze nia ma na to konkretnej jednej teori!

Tylko gdybanie na podstawie nibyb wlasnych i innych doswiadczen

Zenada :(

Pozdrowionka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja tez glupialem azdy mechanik mowi inaczej jeden nawt powiedzial ze mam mineralny wlac!

zmien mechaniora no chyba ze powiedzial tak dlatego zebys szybciej do niego wrócił :grin:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja już zmieniłem, na taki ja był, zmieniałem sam i miałem niezłe problemy z odkręceniem korka od miski olejowej. W instrukcji jest napisane, że trzeba go przykręcić z siłą 50Nm a był przykręcony jak oceniam 250Nm. Niestety tej podkładki miedzianej nie zmieniłem, ale jak na razie jest OK.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...