paralotniarz 0 Opublikowano 27 Września 2010 Udostępnij Opublikowano 27 Września 2010 Przymierzam sie do kupna Audi A4 B6 z benzynowym silnikiem. Który w silnik z gamy 1.8T, 2.0 wybrać? Który z benzyniaków jest najmniej problematyczny, zapewnia przyzwoite osiągi przy racjonalnym zużyciu paliwa? Dotychczas jezdzilem Audi 80 B4 Avant z motorem 2.0 ABK (115KM). Osiągi tego auta były nieco poniżej oczekiwań więc tutaj liczę na poprawę. Jeżdzę głównie w trasie (70%) więc oczekiwałbym zużycia paliwa na poziomie 7l przy średnio dynamicznej jeżdzie (110-120km/h). Moja B4-ka w trasie paliła ok 7.5l. Biorę pod uwagę następujące silniki: - 1.8T 150KM - 2.0 130KM - 2.0FSI 150KM Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Samaelos 0 Opublikowano 27 Września 2010 Udostępnij Opublikowano 27 Września 2010 Ja bym wybrał 1.8T i ewentualnie do tego założył LPG Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
paralotniarz 0 Opublikowano 27 Września 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 27 Września 2010 Ja bym wybrał 1.8T i ewentualnie do tego założył LPG LPG nie wchodzi w gre!! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
WinterOOOO 1 Opublikowano 27 Września 2010 Udostępnij Opublikowano 27 Września 2010 Wg mnie to 1.8T albo 2.0 131km. Niby te FSI są dość awaryjne ale to tylko to co słyszałem, osobiście nie użytkowałem takiego silnika wiec nie wiem. Natomiast mam 2.0 ALT i na temat tego mogę co nieco powiedzieć spalanie w trasie tak do 130 km\h- spokojnie poniżej 6 się zmieścisz, miasto wiadomo , u mnie na nierozgrzanym ( krótkie trasy po mieście ) 10,5 - 11 podejrzewam że jakby miał 90 *C to tak do 9L by zszedł . Silnik jest na wtryskach wiec na nasze paliwo na pewno lepsze niż FSI. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bakuś 1 Opublikowano 27 Września 2010 Udostępnij Opublikowano 27 Września 2010 3.0 V6 i nic innego na trasę !!! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
grzes1150 15 Opublikowano 27 Września 2010 Udostępnij Opublikowano 27 Września 2010 1.8T ze skrzymią 6-biegową na trase jest super Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bakuś 1 Opublikowano 27 Września 2010 Udostępnij Opublikowano 27 Września 2010 3.0 jeszcze lepsze (zresztą z inną ich nie było chyba, że łałtomat ) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
WinterOOOO 1 Opublikowano 27 Września 2010 Udostępnij Opublikowano 27 Września 2010 3.0 V6 i nic innego na trasę !!! Takie drogi na taki silnik to tylko w niemcowni ;( a szkoda. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MARCIN607 62 Opublikowano 27 Września 2010 Udostępnij Opublikowano 27 Września 2010 1.8T 191PS Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bolo88pl 0 Opublikowano 27 Września 2010 Udostępnij Opublikowano 27 Września 2010 ja mam 1.8tq b5 daje se rade w trasie ale pali mieszanie 13,5 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
janSerce 0 Opublikowano 28 Września 2010 Udostępnij Opublikowano 28 Września 2010 Odradzam 2.0 130hp, jeśli chodzi o ALT to potrafią zjeść dużo leju, proponuje poczytać o tych silnikach na forum, najlepsza opcja 1,8T Pozdro Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
majkel_majki 19 Opublikowano 28 Września 2010 Udostępnij Opublikowano 28 Września 2010 2.0 FSI w sumie fajna opcja, tylko są problemu z osadzaniem się szlamu na zaworach i w kolektorze dolotowym. Ja bym celował w 1.8T albo 2.4, nie wiem czemu nie chcesz gazu, te silniki dogadują się z lpg, ale to twoja sprawa. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
paralotniarz 0 Opublikowano 28 Września 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 28 Września 2010 nie wiem czemu nie chcesz gazu, te silniki dogadują się z lpg, ale to twoja sprawa. Dlaczego nie chcę gazu? Pewnie dlatego, że: 1) w zadnym aucie go nie mialem i jestem ogolnie mocno uprzedzony. Na gaz to są zapalniczki 2) przejezdzam rocznie 7-10 tys. km i dobra instalacja zwroci mi sie dopiero po 2 latach. I to zakladajac, ze jezdzilbym tylko na gazie. W praktyce to wiadomo jak to wyglada. Samochod zanim przelaczy sie na LPG spala etylinkę, ponadto dla zdrowia silnika trzeba czasem wyjezdzic zbiornik benzyny. Dodatkowo dochodza takie drobiazgi jak czestsza wymiana filtrow, swiec, wyzsze koszty przegladu technicznego, regulacje instalacji gazowej itp. itd. Tak wiec w moim przypadku zakladanie gazu nie bardzo sie kalkuluje 3) przerazaja mnie ewentualne problemy zwiazane z jazda na gazie. Znam wiele osob ktore jezdzi na LPG i ciagle cos reguluja, przeczyszczaja, a obroty dalej falują, auto się dławi albo nie pali na benzynie. Szukam więc auta w czystej benzynce. Z tego co wyczytałem w katalogach to A4 z silnikiem 2.0 ALT w zupelnosci by mi wystarczyl. Jest duzo dynamiczniejszy niz moja stara B4-ka ze 115-sto konnym ABK, a pali podobnie. Pytanie tylko jak z bezawaryjnoscia tego motoru. Na forum jest niewiele informacji o tym silniku wiec moze ktos z uzytkownikow ALT moglby co nieco o nim napisac. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lukasz 0 Opublikowano 28 Września 2010 Udostępnij Opublikowano 28 Września 2010 z daleka od ALT, chyba ze szukasz problemow, jedyne sensowne jednostki to 1.8t i 3.0V6, jak cie stac na 3.0 to jest to najlepszy wybór Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dev 1476 Opublikowano 28 Września 2010 Udostępnij Opublikowano 28 Września 2010 ALT ??? :polew: bierz 1.8T albo 2.4 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
paralotniarz 0 Opublikowano 28 Września 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 28 Września 2010 z daleka od ALT, chyba ze szukasz problemow, ALT ??? :polew: a mozecie rozwinąć myśli? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość mmcv Opublikowano 28 Września 2010 Udostępnij Opublikowano 28 Września 2010 3.0 przy takich przebiegach ma sens . Komfort jazdy , dzwiek motoru .... reszta to kosiarki. Ew 1.8T i dobry program , bo to bardzo dobry i trwaly silnik. (zreszta Audi wciaz go tlucze) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Flyer 4 Opublikowano 28 Września 2010 Udostępnij Opublikowano 28 Września 2010 3.0 jeszcze lepsze (zresztą z inną ich nie było chyba, że łałtomat ) 3.0 FWD mialo chyba 5-biegow Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bakuś 1 Opublikowano 28 Września 2010 Udostępnij Opublikowano 28 Września 2010 3.0 jeszcze lepsze (zresztą z inną ich nie było chyba, że łałtomat ) 3.0 FWD mialo chyba 5-biegow NIE, na pewno. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
majkel_majki 19 Opublikowano 28 Września 2010 Udostępnij Opublikowano 28 Września 2010 Poczytaj Kolego u nas na forum o ALT, są duże problemy z nadmiernym spalaniem oleju w wielu egzemplarzach plus inne drobiazgi o których na chwilę obecną nie jestem w stanie wspomnieć. Poza tym nadmiarem mocy nie grzeszy, a jak chcesz go gonić to jara sporo. 1.8T będzie bardziej elastyczny dzięki turbosprężarce i delikatnie traktowany nie będzie więcej spalał. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się