Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B6 AVF] Proszę a analizę logów


smartpc

Rekomendowane odpowiedzi

Witajcie,

od niedawna stałem się posiadaczem VW Passat 1.9 TDi z silnikiem AVF z 2004r (poprzednie autko, oczywiście :audi: A4 przekazałem w ręce kobiety:). Autko śmiga naprawdę fajnie, tyle że mam dziwne wrażenie, że turbina w obszarze niskich obrotów słabo pompuję.

Dziś zrobiłem,mam nadzieję, wszystkie logi - proszę o weryfikację i ewentualne uwagi co do stanu jednostki napędowej.

1. Odczyt błędów :

Brak błędów

2. Odczyt bloków wartości mierzonych:

a) próba statyczna:

normalnie:

Grupy: 000,001,003 - http://vaglog.rtnet.pl/masternum_23943.html

Grupy: 004,007,013 - http://vaglog.rtnet.pl/masternum_23941.html

Grupy: 018,023 - http://vaglog.rtnet.pl/masternum_23942.html

Basic Settings:

Grupy: 011 - http://vaglog.rtnet.pl/masternum_23944.html

Grupy: 003 - http://vaglog.rtnet.pl/masternum_23945.html

Grupy: 000 - http://vaglog.rtnet.pl/masternum_23946.html

B) próba dynamiczna:

Grupy: 000,001,003 - http://vaglog.rtnet.pl/masternum_23949.html

Grupy: 004,008,010 - http://vaglog.rtnet.pl/masternum_23948.html

Grupy: 011 - http://vaglog.rtnet.pl/masternum_23947.html

Z góry wielkie dzięki smiley

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

powiem krótko : widać w logu dynamicznym, że turbo wolno się zbiera i ma lekkie niedoładowanie więc sprawdź szczelność wężyków podciśnienia - również w 011 BS ciśnienie wolno narasta a przepływka jest OK.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do termostatu to się spodziewałem, niby czujnik na desce pokazuje 90 stopni, ale po logach widziałem, że jest niespełna 80 stopni.

Kolego midqard powiedz proszę co masz na myśli mówiąc o przyglądaniu się rozrządowi? Był wymieniany w serwisie Skody jakieś 7 tyś km temu. Jest coś źle ustawione?

Tymczasem idę sprawdzić szczelność wężyków.

Dzięki za odpowiedź

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Koledzy,

jestem już po oględzinach wszystkich przewodów podciśnienia - wszystkie wyglądają bardzo dobrze i przede wszystkim są szczelne.

Ma ktoś jakieś inne propozycje co do ewentualnej przyczyny niedoładowania?

Pozdr[br]Dopisany: 03 Październik 2010, 13:04_________________________________________________Panowie podsyłam nowe spostrzeżenia,

wczoraj przed wieczorem pokusiłem się o zdjęcie plastikowej osłony od spodu silnika (od tak sprawdzić czy wszystko gra) i ku mojemu zdziwieniu przewód dolotowy wychodzący z intercoolera jest strasznie mocno uwalony olejem. Dodam, iż od samego początku po zakupie auta praktycznie raz na tydzień weryfikuję poziom oleju i nie zauważyłem choćby najmniejszego ubytku. Z powodu późnej pory nie udało mi się przyjrzeć temu bliżej, ale zastanawia mnie, czy jeśli to zapocenie jest efektem nieszczelności w dolocie (lub co gorsza zasyfionym intercoolerem) to może się to przekładać na wolne wstawanie turbiny? Dodam tylko, iż w trakcie przyspieszania nie zauważam nawet najmniejszego dymienia.

Czekam na Wasze opinie na ten temat (a wymiana termostatu + skorygowanie kąta synchronizacji zaplanowane na najbliższą sobotę).

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zastanawia mnie, czy jeśli to zapocenie jest efektem nieszczelności w dolocie (lub co gorsza zasyfionym intercoolerem) to może się to przekładać na wolne wstawanie turbiny?

owszem, przyłóż rękę do tego miejsca a druga osoba niech kilka razy depnie konkretnie na pedał gazu aby zwiększyć chwilowo obroty - jeśli poczujesz choć niewielkie dmuchanie to trzeba uszczelnić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam ponownie,

tak jak planowałem zabrałem się dziś do przeglądu całego dolotu - zapocenia i uszczelki na przewodach wyczyszczone, poza tym kąt synchronizacji ustawiony zgodnie ze wskazaniami (silnik faktycznie pracuje trochę inaczej - ustało delikatne poszarpywanie na wolnych obrotach) ale poza tym, że mam pewność, że w dolocie wszystko gra nie zmieniło się nic. Auto nadal zbiera się z lekkim opóźnieniem. Czy jest jeszcze coś, co mógłbym zrobić, żeby wyeliminować powód niedoładowania?

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Można pobawić się sztangą... Należałoby podnieść o 1 obrót i zlogować.[br]Dopisany: 10 Październik 2010, 16:19_________________________________________________Przy okazji uzupełniając moją wypowiedź. Otwarcie N75 w 011 dynamicznym przy 3500rpm powinno wynosić ok.65%.

POtwierdza to złą regulację sztangi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witajcie,

prawdę mówiąc zastanawiałem się przez chwile czy powodem takiego stanu rzeczy nie jest wyregulowanie turbo ale po otrzymaniu odpowiedzi na temat podcisnienia odpuściłem ten trop. Kolego banshee powiedz prosze w jaki sposób mogę bezpiecznie wyregulować sztangę w turbinie? Ustawia się to na biegu jałowym bazując na wynikach pomiarów jakiejś konkretnej grupy?

Z góry THX za odpowiedź.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w zależności od procentowej wartości wysterowania N75 i widocznym rzeczywistym ciśnieniu doładowania albo wydłużasz albo skracasz sztangę na wyczucie o pół, cały lub więcej obrotów a następnie logujesz dynamicznie grupę 011 i sprawdzasz czy rzeczywista wartość ciśnienia doładowania pokrywa się z wymaganą kiedy wartość w polu 4 wynosi w przybliżeniu te 65%.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zdejmujesz osłonę górną silnika, nakładkę filtra powietrza, rurę dolotową z pasa przedniego, odkręcasz już dla wygody rurę powietrza która idzie od filtra do turbo i masz dostęp do sztangi. Klucz płaski 10 i odkręcasz kontre. W sztandze znajduje się radełkowana nakrętka, którą musisz obrócić w prawo o 0,5 obrotu - skrócić sztangę.

Fabrycznie, jeżeli nie była ruszana jest zabezpieczona farbą. Jak puści to będziesz mógł kręcić palcem.

Najlepiej zrób to na zimnym silniku, żeby się nie oparzyć.

Później skręć wąż powietrza i rurę dolotową. Bez zakładania osłon zrób próbę 011 na 3 biegu i na 4 biegu - wrzuć tutaj to powiem ci czy dobrze. Najlepiej zamieść też pliki excela to zrobie sobie odpowiednie wykresy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć,

czas na odgrzanie kotleta:) Po długiej zimie znalazłem trochę czasu na pogrzebanie przy sztandze turbo - faktycznie ktoś wcześniej już coś przy niej robił (farba na śrubie była, ale nie jako zabezpieczenie ustawień ORI) więc z czystym sumieniem i ja trochę poprzestawiałem. W załączonym linku najlepsze ustawienie (zwracałem głównie uwagę na ciśnienie rzeczywiste i poziom otwarcia zaworu N75), jakie udało mi się osiągnąć. Może nie jest to wzorowy wynik, ale kwestę oceny pozostawiam Wam.

Grupy: 011 - http://vaglog.rtnet.pl/adach.smartpc_43143.html

Czekam na Wasze oceny i ewentualne porady co dalej (o ile będzie trzeba coś jeszcze przestawiać:))

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z sugestią 0,5 obrotu bym się zgodził - przed aktualnym ustawieniem zrobiłem pomiar z jednym obrotem więcej i na moje oko było już znaczne przeładowanie. Zostawiłem aktualny poziom z myślą, że lepiej ewentualnie jeszcze trochę podkręcić niż przedobrzyć. Przy najbliższej okazji podkręcę jeszcze trochę sztangę i wrzucę aktualne logi.

Tymczasem dzięki chłopaki za cenne uwagi :notworthy: [br]Dopisany: 18 Kwiecień 2011, 22:29_________________________________________________Witam,

nadeszła pora na trzecie podejście do regulacji sztangi - poniżej dwa logi odpowiednio po wyregulowaniu sztangi o 1/2 i 1/4 obrotu(w odniesieniu do ostatniego ustawienia).Na moje oko skrócenie o 1/4 obrotu jest optymalne- ale opinię pozostawiam znawcom tematu.

1/2 obrotu:

Grupy: 011 - http://vaglog.rtnet.pl/adach.smartpc_47547.html

1/4 obrotu:

Grupy: 011 - http://vaglog.rtnet.pl/adach.smartpc_47548.html

Pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

coś krecisz, żeby ćwiartka dawała takie różnice :gwizdanie:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sam byłem zdziwiony, ale załączone logi to wynik skracania sztangi o max 1/2 obrotu względem ostatnich ustawień...na 100% dobrze to odmierzyłem, gdyż sugerowałem się farbą na pierścieniu i rantami tulejki. Aktualnie mam ustawienie z 1/4 obrotu - zostawić czy to jeszcze nie to, co być powinno?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...