arczito Opublikowano 3 Października 2010 Opublikowano 3 Października 2010 Witam, Po kupnie a4 2.0 tfsi zauwazylem ze jest lekkie szarpniecie przy rozpedzaniu auta. szarpniecie wystepuje gdzies przy 1600 obrotow. czy ktos sie moze z tym juz gdzies spotkal?
czaki22 Opublikowano 3 Października 2010 Opublikowano 3 Października 2010 aktualizacja softu wskazana jesli nie minie wydajnosc lub cisnienie pompy oleju skrzyni,
arczito Opublikowano 3 Października 2010 Autor Opublikowano 3 Października 2010 aktualizacja mowisz? a adaptacja moze wypadla? [br]Dopisany: 03 Październik 2010, 12:03_________________________________________________dodam, ze szarpniecie jest tylko na d, w mniejszym stopniu wyczuwalne na s, a na tipronicu w ogole tego nie ma.
Bart-S Opublikowano 3 Października 2010 Opublikowano 3 Października 2010 Chodzi o Multitronika z silnikiem BWE, 200KM?
arczito Opublikowano 4 Października 2010 Autor Opublikowano 4 Października 2010 chodzi o multitronica, 2.0 tfsi z 2007 roku. niestety oznaczen nie znam. a czemu pytasz? znasz odpowiedz na moj problem?
czaki22 Opublikowano 4 Października 2010 Opublikowano 4 Października 2010 aktualizacje zrob sterownika ! jezdz do aso zaplac i zoabczysz z eminie
arczito Opublikowano 4 Października 2010 Autor Opublikowano 4 Października 2010 jestes pewien, ze to akurat to? miales cos takiego? znasz moze cene aktualizacji?
czaki22 Opublikowano 4 Października 2010 Opublikowano 4 Października 2010 wiesz to inaczej : rozbierz skrzynie zaplac 4 tys zł najpierw, kropelka tego nie wyeliminujesz najpierw soft, olej pozniej mechanicznie ja naprawiaj
arczito Opublikowano 4 Października 2010 Autor Opublikowano 4 Października 2010 wiesz to inaczej : rozbierz skrzynie zaplac 4 tys zł najpierw, kropelka tego nie wyeliminujesz najpierw soft, olej pozniej mechanicznie ja naprawiaj wiesz, mam a4 z 2007 roku, amerykaniec z przebiegiem 52 tys km. wole sie dokladniej od Ciebie dowiedziec czy miales juz stycznosc z czyms takim co u mnie wystepuje. pocieszyles mnie piszac ze to tylko aktualizacja i ze wtedy na bank minie. chce sie tylko dowiedziec czy jestes pewien, ze to to i ile taka aktualizacja kosztuje.
Bart-S Opublikowano 5 Października 2010 Opublikowano 5 Października 2010 Kolego arczito - jeśli chodzi o multitronika to nie ma czegoś takiego jak "jesteś pewien". Trzeba posprawdzać co się da, zebrać jak najwięcej informacji o swojej jednostce i wtedy dopiero można zacząć działać. W PL jest sporo warsztatów, które zaoferują naprawę tej skrzyni - jednak niewiele z nich naprawdę wie jak się z nimi obchodzić (większość ASO również się do tej grupy zalicza i to są niestety fakty). W dużej mierze trzeba liczyć na siebie i właśnie z tą myślą powstały tematy takie jak: Podstawowe informacje o skrzyni Multitronic: http://www.a4-klub.pl/smf/index.php?topic=94996.0 Diagnostyka skrzyni Multitronic: http://www.a4-klub.pl/smf/index.php?topic=141164.0 ...tematy te będą nieustannie aktualizowane. Zapraszam do lektury. Świadomy użytkownik tej skrzyni znacznie wydłuża jej żywotność Zasadą jest to, że w przypadku jakichkolwiek problemów pierwsze co się sprawdza to kiedy ostatnio został wymieniony olej ATF w skrzyni i czy był wymieniany regularnie co 50tyś km. Kolejnym krokiem jest aktualizacja oprogramowania skrzyni. W przypadku Multitroników montowanych w połączeniu z silnikiem diesla oraz mocniejszych benzyn (3.0) dokonywało się także modyfikacji sprzęgła na 7 lamel Zasada ta dotyczy nadwozia B6 - skrzynie montowane w nadwoziu B7 mają takie sprzęgło fabrycznie. W pozostałych benzyniakach maksymalny moment obrotowy jest niższy – tam więc stosuje się sprzęgło 6 lamelowe (tak jest u Ciebie, tutaj wszystko jest OK). Koszt aktualizacji softu skrzyni w ASO to ok. 200zł – podłączają Ci kompa pod VASa i nowy program (o ile jest) ściąga się on-line. Przydałoby się abyś przed wycieczką do ASO najpierw sam sprawdził jaką masz wersję softu (po to aby potem ktoś nie wcisnął Ci kitu, że zaktualizował). Jak już wcześniej wspomniałem – aktualizacja jest pierwsza czynnością, którą wykonuje się celem usunięcia problemów z poprawną pracą przekładni. Jednak nie daje to żadnej gwarancji na usunięcie opisanej przez Ciebie usterki (tak po prawdzie to nikt Ci takiej gwarancji nie da – trzeba próbować, wiedza którą tu zdobywasz jest po to aby nikt nie wycisnął z Ciebie 4 tyś zł mówiąc, że to konieczne). OK, teraz co masz do zrobienia… - książka serwisowa do ręki i szukasz jakichkolwiek informacji dot. wymiany ATF (najprawdopodobniej w książce ich nie będzie, ale zdarza się, że serwisant dopisuje jakąś adnotację ręcznie) - jak już będziesz grzebał w książce, sprawdź naklejkę serwisową – najdziesz tam oznaczenie silnika oraz skrzyni biegów (4-ty wiersz – strzelam, że będzie silnik BEW i skrzynia JZM albo KES). Jeśli nie masz książki serwisowej to naklejka z kodami wyposażenia jest we wnęce koła zapasowego w sedanie lub pod siedziskiem kanapy w Avancie - wycieczka do ASO i próba wyciągnięcia historii serwisowej (powinno się udać dzięki drobnej opłacie w wysokości od 50 do 200zł). Dzięki temu wydrukowi sprawdzisz czy był wymieniany olej w skrzyni - zapnij VAGa i sprawdź numer swojego sterownika oraz aktualną wersję oprogramowania skrzyni (wymagane numery zaznaczyłem na fotce poniżej). Sprawdź też czy w sterowniku nie zapisały się jakieś błędy (Fault Codes). Jeśli nie masz własnego interfejsu – najlepszym wyjściem będzie podjechanie na lokalnego spota – koledzy na pewno pomogą za free (poszukaj swojego regionu w tych wątkach: http://www.a4-klub.pl/smf/index.php?board=2.0) - opisany przez Ciebie problem wcale nie musi dotyczyć skrzyni biegów. Sprawdź też czy w module silnika nie zapisały się jakieś błędy - wiesz może czy Twoje auto to seria czy zostało może stuningowane (chip?) Poniżej zaznaczone dane do odczytu – na czerwono oznaczenie sterownika, na zielono wersja softu: No to masz co robić więc do dzieła…
arczito Opublikowano 5 Października 2010 Autor Opublikowano 5 Października 2010 Dzieki za info. Na multi sie troche znam. To moje drugie auto z ta skrzynia. Watki tez byly przeze mnie czytane. Napisz mi prosze tylko jaki soft i sterownik powinien byc (aktualny), to go spisze przy mechaniku, bo na spoty poki co sie nie zapowiada u nas. Robilem adaptacje skrzyni, ale to nie pomoglo. Jutro mam go zawiezc do mechanika i ma mi posprawdzac pare rzeczy. [br]Dopisany: 05 Październik 2010, 08:06_________________________________________________Auto ma 52tys km przebiegu i olej jeszcze nie byl zmieniany. Auto na seryjnej mapie, a w momencie jak ja kupowalem, to na kompie nie bylo zadnych bledow, a juz wtedy ten problem wystepowal.
Bart-S Opublikowano 5 Października 2010 Opublikowano 5 Października 2010 W takim razie sprawdziłbym wersję softu a następnie wymienił olej (bo i tak już na to czas) oraz zdecydował się na aktualizację - niestety w Twoim przypadku nikt konkretnego rozwiązania nie poda i trzeba zaryzykować. Ewentualnie możesz jeszcze wykonać diagnostykę bloków pomiarowych na rozgrzanej skrzyni (grupy 10, 11, 12 i 65). Niestety nie posiadam żadnych informacji na temat softu dla skrzyń montowanych w B7 2.0TFSI Poza tym aby z czymkolwiek ruszyć - potrzebuję oznaczenie Twojego silnika i skrzyni (podałem wcześniej gdzie to sprawdzić).
arczito Opublikowano 5 Października 2010 Autor Opublikowano 5 Października 2010 ok, jesli to ma byc czwarty wers grubymi literami pisany to mam cos takiego: BWT --- JTT[br]Dopisany: 05 Październik 2010, 17:48_________________________________________________Nie no, nie wierze... 6 lamelek w 7 biegowej skrzyni???
Bart-S Opublikowano 5 Października 2010 Opublikowano 5 Października 2010 Nie no, nie wierze... 6 lamelek w 7 biegowej skrzyni??? Mylisz pojęcia - sprzęgło nie ma nic do biegów. Tak naprawdę multitronic nie ma biegów tylko pewien zakres pracy bieżni, który jeśli odpowiednio podzielić - może odpowiadać biegom. Lamelki czyli inaczej tarcze ścierne razem zbite tworzą sprzęgło - to jest element który (razem z wałkiem wejściowym skrzyni) przenosi moment obrotowy silnika na skrzynię. 7 lamel daje się po to aby ograniczyć drgania oraz zapewnić stabilniejsze przenoszenie momentu z wału silnika (i to jest plus w porównaniu ze sprzęgłem 6 lamelowym). Oczywiście jest ścisła zależność od momentu obrotowego (większy moment = większe drgania). Dlatego "mocniejsze" sprzęgło montuje się w skrzyniach gdzie maksymalny moment obrotowy silnika przekracza 300Nm. Inżynierowie w Audi AG doszli do wniosku, że poniżej tej wartości wzmocnione sprzęgło jest po prostu zbędne... ok, jeśli to ma byc czwarty wers grubymi literami pisany to mam cos takiego: BWT i JTT BWT to oznaczenie silnika benzynowego o pojemności 2.0 (FSI Turbo) w nadwozi B7. Natomiast JTT to oznaczenie skrzyni - montowaną ją w tym silniku od czerwca 2006 do maja 2007 (od czerwca 2007 do końca produkcji nadwozia B7 zastąpiła ją skrzynia KET). Twoja skrzynia posiada sterownik dla sprzęgła 6-lamelowego - dokładnie jest to: 8E3 910 155 M. Teraz jeszcze sprawdź jaką masz wersję softu.
arczito Opublikowano 6 Października 2010 Autor Opublikowano 6 Października 2010 ok, jutro to sprawdze u mechanika. napisze Ci od razu jak dostane info o wersji. zrobie tez na wlasna reke adaptacje skrzyni. tylko podpowiedz mi prosze czy tak samo sie to robi jak we wczesniejszych multi? czyli D 30% mocy, 50 metrow, hamulec na 20 sekund, R 30% mocy, 50 metrow i hamulec 20sekund i tak 5-10razy? p.s. przepraszam za pisownie jakbym byl conajmniej nieoczytany. Wiem, ze jest to bezstopniowa skrzynia z funkcja ktora pozwala na podzielenie "biezni" na 7 przelozen do przodu. Wiem jak ta skrzynie eksploatowac, i wiem czego nie lubi. Wiem wiele o niej z tego forum, a w szczegolnosci z tematu w ktorym opisales wszystko co tylko mozliwe odnosnie multi i tipa.[br]Dopisany: 05 Październik 2010, 21:38_________________________________________________Dzis wstawilem Audi do mechanika. Sprawdzi mi soft, niestety mowi, ze nie jest w stanie zrobic update'a. Tylko serwis. Dodatkowo sprawdzi co mi swiszczy w turbo, wymieni olej w skrzyni, klocki, a przy okazji obok gosc z car audio zaproponowal mi navi niby najwyzszy model za 800zl, wiec chyba tez wezme.[br]Dopisany: 06 Październik 2010, 13:48_________________________________________________dokladnie taka: http://allegro.pl/nawigacja-audi-a4-rns-e-pl-menu-bydgoszcz-i1243161791.html
czaki22 Opublikowano 8 Października 2010 Opublikowano 8 Października 2010 a ja dalej mowie aso- update softu i sam sie przekonasz, w b7 byly akcje serwisowe na update softu w skrzyniach multitronic,
arczito Opublikowano 8 Października 2010 Autor Opublikowano 8 Października 2010 a ja powiem tak: mam koncowke softu 999
Bart-S Opublikowano 8 Października 2010 Opublikowano 8 Października 2010 Coś nie tak chyba sprawdziłeś... nie ten indeks
arczito Opublikowano 8 Października 2010 Autor Opublikowano 8 Października 2010 nawet mechanil zwariowal. u gory bylo kilkanascie liter i cyferek, wplatane miedzy to ze USA a na dole tak jak kazales sprawdzic. i az sie zdziwilismy. koncowka kodu 999...
Bart-S Opublikowano 8 Października 2010 Opublikowano 8 Października 2010 Dobra, trzeba do skrzyni podpiąć normalnego VAG-a. Dasz radę podjechać na spoty szczecińskie?
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się