uris Opublikowano 3 Października 2010 Opublikowano 3 Października 2010 Witam , mam problem z lewym przednim kołem .Gdy kupiłem auto było lekko uderzone lewym przednim narożnikiem ( felga też dostała ) była krzywa i ktoś ją założył na tylna oś .Auto kupiłem już naprawione ale widziałem zdjęcia .Od samego początku były wyczuwalne drgania na kierownicy ,ewidentnie było czuć to z lewej strony ,po pewnym czasie stwierdziłem że to może krzywe tarcze - wymieniłem je na nowe ,niestety nadal było czuć wibracje przy jeździe jak i hamowaniu .Wkurzało mnie to i postanowiłem wymienić ponownie tarcze + klocki ku zdziwieniu było prawie dobrze co mnie bardzo ucieszyło lecz nie na długo . Po pewnym czasie około 500km w lewym przednim kole zaczęło stukać - po delikatnym wciśnięciu hamulca stukot ustawał , pomyślałem znowu tarcza zdjąłem koło włączyłem bieg i obserwuje jak obraca się tarcza i się okazało że ma bicie około 2mm no to się zdenerwowałem podniosłem drugą stronę auta i zamieniłem stronami tarcze ,znowu włączyłem bieg i obserwuje lewa strona bije 2mm a prawa w porządku - wniosek był prosty ,tarcze są proste a bicie z lewej strony pozostało i stukot . Wniosek mi się nasunął że "odchyłka tarczy około 2mm " uderza w klocek co powoduje stukot .Przyjrzałem się dokładniej półośce i zauważyłem że przy wejściu do skrzyni ma delikatne bicie .Czy krzywa półośka powoduje bicie tarczy ? co może jeszcze powodować bicie tarczy ? i czy ten stukot może pochodzić od bicia tarczy która uderza w klocek? . Dodam jeszcze że stukot jest praktycznie cały czas ,czasem na chwile ustaje po czym ewidentnie gdy koło się obraca stukot jest rytmiczny.
misiek2000 Opublikowano 3 Listopada 2010 Opublikowano 3 Listopada 2010 Czy jak obserwowałeś bicie tarczy zwróciłeś uwagę, czy bije całe zawieszenie czy tylko tarcza względem zacisku? Jeżeli sama tarcza to może wskazywać na uszkodzenie piasty, bo z tego co piszesz to tarcze masz proste.Bicie półosi przegubu nie powinno powodować bicia samej tarczy jeżeli nie ma luzu na łożysku.Maksymalne bicie poprzeczne zamontowanej tarczy nie powinno przekraczać wartość 0,2 mm, przy pomiarze dokonanym czujnikiem zegarowym.Należało by też sprawdzić czy nie ma luzów na wszystkich połączeniach zawieszenia.Sprawdź też czy same felgi lub opony nie mają bicia i czy są wyważone to wszystko ma wpływ na drgania kierownicy.
michass Opublikowano 3 Listopada 2010 Opublikowano 3 Listopada 2010 Tak jak kolega wyżej ci powiem.Sprawdz najpierw felgę i opone(możesz zamienić).Potem szukaj w łożysku przyczyny.Pewnie bieżnia pęknięta po dzwonie.Ja bym tak obstawiał.
puertoss Opublikowano 3 Listopada 2010 Opublikowano 3 Listopada 2010 z tego co piszesz obstawiałbym piastę
Dev Opublikowano 4 Listopada 2010 Opublikowano 4 Listopada 2010 piasta, lozysko, przegub(y) i zwrotnica. Takie sa mozliwosci.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się