Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[A6 BLB] Wymiana pompy vacum -Na co zwrócić uwagę a żeby później nie płakać


waldekkk

Rekomendowane odpowiedzi

W aucie robionych było kilka rzeczy za jednym podejściem.Wymiana czujnika położenia wałka rozrządu (vag-czujnik nie logował się za każdym razem),nowe wężyki paliwowe (od zbiornika do rurek pod podwoziem) -były trochę pozaginane,ponowne ustawienie rozrządu po wymianie czujnika -kontrola vagiem,wymiana czujnika G62(były różnice pomiędzyG2 około 3-4°C,wymiana czujnika temperatury paliwa i podładowanie akumulatora ,trochę mocniejszym prostownikiem.Wygląda to na dzień dzisiejszy tak,że auto po ustawieniu ponownie rozrządu i wymianie w/w czujnika (jakby mniej telepało silnikiem) podczas pracy na jałowym, mniejsze zużycie paliwa (teraz tak przy "średniej" jeździe wychodzi około 8l/100 przedtem 9-10/100),no i najważniejsze odpala na zimnym jak i na ciepłym silniku bardzo dobrze.Cała robota zajęła około 8 godz (czasochłonna była wymiana wężyków pod autem)koszt około 350zł.Co było przyczyną nie wiem ale na pewno coś z w/w rzeczy musiało za to odpowiadać.Mam nadzieje że komuś pomoże i nie będzie musiał tyle rzeczy wymieniać.Czujniki temperatur paliwa oraz G62 wymieniałem prewencyjnie -tak mi doradzono .

czy możesz podać numer tego czujnika położenia wałka ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

waldekkk, czy to odpalanie wygladalo tak, ze zaczynal normalnie, a zaraz potem takie trytrytry jakby nie na wszystkie gary i wkoncu zalapal?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

u mnie tez kiepsko odpalał, okazało się ze był uszkodzony jeden oring na pompowtryskiwaczu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

waldekkk, czy to odpalanie wygladalo tak, ze zaczynal normalnie, a zaraz potem takie trytrytry jakby nie na wszystkie gary i wkoncu zalapal?

Dokładnie tak jak piszesz po około 2-4 sekundach po odpaleniu dopiero załapał jak należy.[br]Dopisany: 05 Listopad 2010, 12:38_________________________________________________

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To wychodzi na to, że musiałbym wymienić czujnik położenia wałka rozrządu (chociaż błędów żadnych nie mam...) i ustawić rozrząd :blink:

A tylko to, ponieważ:

* g62 wymieniłem na topran'a,

* czujnika temp paliwa nie wymienię (takie odpalanie było i na starej pompie i na obecnej),

* aku kupiłem nowy z rok temu

Gdzie jest ten czujnik a AFN'ie? Jest taki w ogóle?

czytałeś, jakiego silnika dotyczy niniejszy wątek? [Musashi] [br]Dopisany: 05 Listopad 2010, 17:33_________________________________________________Ślepy nie jestem. Widzę, że odpalanie tak samo złe jak u mnie, to i może przyczyna ta sama.

waldekkk, odpalanie było u Ciebie coś jak na filmiku. Bez obrazu i na złość dzisiaj odpalił lepiej. Zazwyczaj ta końcówka trwa dłużej i jest bardziej trajkocząca..

odpalanie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W aucie robionych było kilka rzeczy za jednym podejściem.Wymiana czujnika położenia wałka rozrządu (vag-czujnik nie logował się za każdym razem),nowe wężyki paliwowe (od zbiornika do rurek pod podwoziem) -były trochę pozaginane,ponowne ustawienie rozrządu po wymianie czujnika -kontrola vagiem,wymiana czujnika G62(były różnice pomiędzyG2 około 3-4°C,wymiana czujnika temperatury paliwa i podładowanie akumulatora ,trochę mocniejszym prostownikiem.Wygląda to na dzień dzisiejszy tak,że auto po ustawieniu ponownie rozrządu i wymianie w/w czujnika (jakby mniej telepało silnikiem) podczas pracy na jałowym, mniejsze zużycie paliwa (teraz tak przy "średniej" jeździe wychodzi około 8l/100 przedtem 9-10/100),no i najważniejsze odpala na zimnym jak i na ciepłym silniku bardzo dobrze.Cała robota zajęła około 8 godz (czasochłonna była wymiana wężyków pod autem)koszt około 350zł.Co było przyczyną nie wiem ale na pewno coś z w/w rzeczy musiało za to odpowiadać.Mam nadzieje że komuś pomoże i nie będzie musiał tyle rzeczy wymieniać.Czujniki temperatur paliwa oraz G62 wymieniałem prewencyjnie -tak mi doradzono .

czy możesz podać numer tego czujnika położenia wałka ?

03G957147C czuj.poł.wał.rozrzadu :rolleyes:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To wychodzi na to, że musiałbym wymienić czujnik położenia wałka rozrządu (chociaż błędów żadnych nie mam...) i ustawić rozrząd :blink:

A tylko to, ponieważ:

* g62 wymieniłem na topran'a,

* czujnika temp paliwa nie wymienię (takie odpalanie było i na starej pompie i na obecnej),

* aku kupiłem nowy z rok temu

Gdzie jest ten czujnik a AFN'ie? Jest taki w ogóle?

czytałeś, jakiego silnika dotyczy niniejszy wątek? [Musashi] [br]Dopisany: 05 Listopad 2010, 17:33_________________________________________________Ślepy nie jestem. Widzę, że odpalanie tak samo złe jak u mnie, to i może przyczyna ta sama.

waldekkk, odpalanie było u Ciebie coś jak na filmiku. Bez obrazu i na złość dzisiaj odpalił lepiej. Zazwyczaj ta końcówka trwa dłużej i jest bardziej trajkocząca..

odpalanie

U mnie było troszkę inaczej - dłużej zaaskakiwał.Z w/w filmiku wywnioskowałem że rozrusznik kręci i po chwili autko łapie na wszystkie gary od razu.W moim aucie było tak że silnik kręcił i od razu załapywał ale jakby "nie nie wszystkie gary) trzepało budą i silnikiem i po około 3 sekundach wskakiwał na obroty.W moim aucie jest tak że jezeli silnik nie osiągnie odpowiednich obrotów podczas rozruchu to rozrusznik dalej kręci.W AFN po puszczeniu kluczyka rozrusznik zamierał a w blb kręcił aż nie wskoczy na wszystkie gary dlatego takie to było denerwujace przed nadchodzącą zimą

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To wychodzi na to, że musiałbym wymienić czujnik położenia wałka rozrządu (chociaż błędów żadnych nie mam...) i ustawić rozrząd :blink:

A tylko to, ponieważ:

* g62 wymieniłem na topran'a,

* czujnika temp paliwa nie wymienię (takie odpalanie było i na starej pompie i na obecnej),

* aku kupiłem nowy z rok temu

Gdzie jest ten czujnik a AFN'ie? Jest taki w ogóle?

czytałeś, jakiego silnika dotyczy niniejszy wątek? [Musashi] [br]Dopisany: 05 Listopad 2010, 17:33_________________________________________________Ślepy nie jestem. Widzę, że odpalanie tak samo złe jak u mnie, to i może przyczyna ta sama.

waldekkk, odpalanie było u Ciebie coś jak na filmiku. Bez obrazu i na złość dzisiaj odpalił lepiej. Zazwyczaj ta końcówka trwa dłużej i jest bardziej trajkocząca..

odpalanie

U mnie było troszkę inaczej - dłużej zaaskakiwał.Z w/w filmiku wywnioskowałem że rozrusznik kręci i po chwili autko łapie na wszystkie gary od razu.W moim aucie było tak że silnik kręcił i od razu załapywał ale jakby "nie nie wszystkie gary) trzepało budą i silnikiem i po około 3 sekundach wskakiwał na obroty.W moim aucie jest tak że jezeli silnik nie osiągnie odpowiednich obrotów podczas rozruchu to rozrusznik dalej kręci.W AFN po puszczeniu kluczyka rozrusznik zamierał a w blb kręcił aż nie wskoczy na wszystkie gary dlatego takie to było denerwujace przed nadchodzącą zimą

A czy masz nagrane gdzieś jak to odpalanie przebiegało ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ślepy nie jestem. Widzę, że odpalanie tak samo złe jak u mnie, to i może przyczyna ta sama.

skoro ślepy nie jesteś, to jeżeli twoj problem dotyczy rowniez silnika 2.0 tdi to racz w swoim poście to zaznaczyć.

jeżeli dotyczy silnika z twojego profilu czyli AFN to bądź łaskaw nie robić bałaganu i albo odszukaj podobny wątek dotyczący AFN albo otwórz nowy. :cool1:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ta pompa mi piszczy jakoś tak dziwnie .... po przełorzeniu z BLB DO BKD i ustawieniu rozrzadu ona piszczy okrutnie i auto okrutnie cieszko odpala...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...