Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B5 AFM] Audi 2.5TDI B5 II facelift i ....nie może nabrać temperatury


mesyjasz

Rekomendowane odpowiedzi

Koledzy czy fakt żę przejeżdam powiedzmy 50 km (nie jak du..pa na 4 biegu 70km/h) tylko normalnie w odpowiednim zakresie obrotów i nie nagrzewa sie silnik jest niepokojący

Plyn chlodzacy jest idelanie na srodku skali, olej jest, kolejny za 6 ty KM przebieg 229 tys na full syntetyku..nie wiem kiedy wymieniane swiece etc(faktury po niemiecku ale przeglady wszystkie zgodne z zakresem dla poszczególnych przebiegów...chyba,opinia K&K rzeszów)

Silnik nagrzewa sie powoli i nie przekracza 70 st C...wczoraj przejechałem 230 km i byl prawie 90 C ale po jakiś 100 km

Co Wy na to?jakies sugestie..

Edit by Baskecior: proszę o uzupełnienie profilu oraz precyzyjne określenie w temacie wiadomości kodu silnika , którego dotyczy wątek !

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Masz kolego silnik AFM 2.4 V6 benzyna czy AKN 2,5TDI V6 ? Bo widzę niejasność w temacie wątku...

Co do niedogrzewania, to najnormalniej w świecie termostat masz do wymiany. Sam termostat to 50zł, natomiast wymiana nad wyraz upierdliwa. Trzeba zdjąć przód auta, rozrząd i pod nim ukaże się termostat.

To tyle w kwestii niedogrzewania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A czy normalne są skoki temperatury [AKN 2.5TDI B5] między 70-90st najczęściej, gdy jeżdżę po mieście? Na trasie raczej ta tempetatura stabilizuje mi się na pewnym poziomie i jest ok.

Ostatnie jeszcze pytanie, jaka powinna byc prawidłowa temp w tym silniku :mysli:

dzięki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1. Takie skoki nie są normalne

2. Wskaźnik na desce wskazuje 90 z dokładnością +-10 jeśli nie więcej, rzeczywistą temperaturę odczytuje się VAGiem lub na panelu klimatronika kanał 49.

3. Prawidłowa temperatura to 90 stopni (87-90 u mnie - takie są wahania)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A czy normalne są skoki temperatury [AKN 2.5TDI B5] między 70-90st najczęściej, gdy jeżdżę po mieście?
1. Takie skoki nie są normalne

Ludzie nie udzielajcie takie błędnych odpowiedzi!!!

Absolutnie nie dopuszczalne - niby kolego jak ty to sobie wyobrażasz??? Temp. na blacie biete 90st.C i koniec. Ewentualnie max. -2stC i przy butowaniu +2st.C przy bardzo ostrej jeździe może + kolejne kilka stopni, ale "w dół" nie ma prawa schodzić.

Prosze sprawdzić klimatronikiem pod poz. 49 jak zachowuje się temp. od zimnego silnika - jeżeli wskazania z zegarami idą porównywanie - wskazówka podnośi sie ok.60st.C, ewentualnie przy ok. 80 st.C wskazania zaczną się rozbiegac to spewnością jest to termostat. Z uwagi na V6 i trudności przy wymianie nie polecam eksperymentowania z zamiennikami i zakup wylącznie oryginalnego termostatu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Skoki są możliwe, jeśli termostat już się lekko nie domyka i temperatura oscyluje w granicach 77-82 stopni. Wtedy bezwładność wskazówki +/- 10 stopni powoduje wahnięcia pomiędzy 80 a 90 stopni na wskaźniku temperatury.

Inne skoki będą wskazywały na więcej niż tylko zużyty termostat.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kurcze, tak to jest jak się w pracy na forum siedzi. Też źle przeczytałem.

Sprawdziłem na kanale 49 jak się waha temperatura i niestety

1. mam rozbierzności między poz.49 a licznikiem - ok 10-12st C

2. silnik po ok 5-7 min nagrzewa się do 78-80st (poz49), następnie gdy stanę gdzieś na światłach lub w korku temp spada do 65st nawet, a później znów ok80st.

Czy przyczyną nienagrzewania się i takie skoki temp mogą być spowodowane tym że turbina nie chodzi (przepływka do wymiany) albo olej stary, ewent. jazda na niskich obrotach?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli wyższą temp. łapie Ci pod obciążeniem i dochodzi ona powiedzmy do maksymalnie tych 78-80, natomiast gdy stoisz i zaczyna spadać (silnik bez obciążenia), to nadal byłbym za walniętym termostatem (tylko już w stanie agonalnym). Jeśli te spadki i wzrosty temp. są losowe i nie mają związku z pracą silnika, to trzebaby zacząć szukać przy czujniku temperatury, ewentualnie w zegarach, choć samo niedogrzewanie na pewno spowodowane jest termostatem...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właśnie zauważyłem że te wahania zależą od pracy silnika tylko niestety są zawsze o te 10-12st za niskie. Zgadza się, wyższą temp łapie pod obciążeniem ale to i tak dochodzi tylko do 78st C (49c na klimie pokazuję mi 78st) a gdy postoję nawet chwilę na światłach to spada do 65st nawet. Ok sprubuję z tym termostatem do wymiany. dzięki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli mogę się wtrącić co myślicie o moim przypadku.Zapalam auto,włanczam kanał 49 i jadę.Temperatura idzie do góry do około 75 stopni ( silnika na kanale 51 jest już równe 90 stopni i tak zostaje) . Jadę dalej i temperatura spada równomiernie do 0 ,a następnie do -1,-2 i zatrzymuje się do końca jazdy na -10.Termostat czy czujnik ???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zdecydowanie termostat, miałem liczbowo taką samą sytuację: przy ostrej jeździe 75-82C (kanał 49) a w upierdliwym korku lub podczas długotrwałego toczenia się spadało do +/-72C. Wymiana termostatu pomogła w 100%. Sprawdź ile pojeździsz jeszcze na pasku, może opłaca się wymienić rozrząd przy okazji - robota ze ściąganiem ta sama i zdecydowanie czasołchonna (kasochłonna) :przebiegly:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...