pawell_28 Opublikowano 10 Października 2010 Opublikowano 10 Października 2010 Koledzy chciałbym zmienić pasek rozrządu , rolkę napinającą itd. ,jak zmienić pasek to wiem ,ale nie wiem jak zdiąć zdeżak czy wyciągać chłodnice . Chodzi mi o to jak zabrać sie do zmiany rozrządu od samego początku ,co jest mi potrzebne ,jak to zrobić krok po kroku , gdzie są ukryte śróbki , zatrzaski. jeżeli ktoś wie coś na ten temat to pomocy. z góry dziękuje (mam silnik 1.9tdi , 130KM)
Ponio1767 Opublikowano 10 Października 2010 Opublikowano 10 Października 2010 Napisze tak jezeli sam nieznasz sie wogole na wymianie rozrzadu to nie bierz sie za to, bo tylko spaprac sprawe mozesz,silnik itp niz mu pomoc,lepiej znajdz jakis dobry zaklad ,zaplac i miej swiety spokoj na 60-90kkm,pozdro .... ja bym sie bal wymieniac rozrzad niemajac zielonego pojecia co i jak ;]
rico11 Opublikowano 10 Października 2010 Opublikowano 10 Października 2010 Żeby wymienić rozrząd nie ma konieczności ściągania przodu, można to zrobić nie demontując zderzaka i chłodnic. Może trwa to troszkę dłużej ale jest wykonalne ( robiłem to już kilka razy). pozdrawiam
Musashi Opublikowano 11 Października 2010 Opublikowano 11 Października 2010 Żeby wymienić rozrząd nie ma konieczności ściągania przodu, można to zrobić nie demontując zderzaka i chłodnic. Może trwa to troszkę dłużej ale jest wykonalne ( robiłem to już kilka razy). pozdrawiam przeciez jezeli nie odsuniesz pasa przedniego, nie ma mowy o podokrecaniu wszystkich srub odpowiednim momentem....
gar.bik Opublikowano 11 Października 2010 Opublikowano 11 Października 2010 Warto zdemontować przód będziesz miał lepszy dostęp a ze ściąganiem przodu nie ma aż tak dużo pracy ok 1.5h i masz zrobione. Ja zaczynam zawsze od osłony silnika.. tylko cześć przednia nie musisz jej ściągać jak nie chcesz ale jest przykręcona do dolnej części zderzaka 6 śrubek..potem odkręcam lampy bo jest lepszy dostęp do śrub mocujących od zderzaka po 3 śrubki na lampę, potem wspomniane śruby mocujące po 3 na stronę, zobaczysz je jak odkręcisz lampy, musisz też odkręcić dwie śrubki od nadkoli i te małe chlapacze z przodu ,odchylić nadkole i pod nimi jest jeszcze po jednej śrubce na stronę. Jak już to zrobisz musisz wyciągnąć kratki te od halogenów i tam od spodu są śruby mocujące wzmocnienie odkręcasz je ale nie do końca tylko tyle zęby dało się wysunąć zderzak. aha tam biegnie też wiązka od halogenów musisz ją wypiąć, jest po prawej stronie patrząc z przodu. i zderzak już masz wyjęty. Potem odkręcasz śruby od pasa przedniego nie pamiętam ile śrubek. po kilka na stronę no i na koniec podpory wzmocnienia czołowego po cztery śruby na stronę i pas przedni już ci schodzi. Nie trzeba wyjmować chłodnic nic nie musisz ruszać,no może zwróć uwagę na przewody od klimy,są wpięte w takie plastikowe uchwyty warto je odczepić przed odchyleniem pasa, ja osobiście odchylam pas ok 40 cm na dole podpieram go na poduszce silnika a u góry podwiązuje. i już masz super dostęp do rozrządu.. Miłej i udanej wymiany !!!
pawell_28 Opublikowano 13 Października 2010 Autor Opublikowano 13 Października 2010 gar.big dzięki za pomoc -krótko i na temat , o to mi chodziło. już wszystko wiem
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się