Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Audi Q7 4.2 TDI S-line, 21", V12 look, LED, TV, DVD, Webasto -> SPRZEDANE :-)


Rosemeyer

Rekomendowane odpowiedzi

Trzeba jednak pamietać, że Nm "diesla" nie można bezpośrednio przekładać na Nm "benzyny" to nie sa bezpośrednio porównywalne wartości.

To taka dyskusja troche nt przewagi Świąt Bożego Narodzenia nad Wielkiej Nocy :decayed:

A to ciekawa teoria :polew:

Jak dwie wartości mierzone na tej samej skali nie mogą byc bezpośrenio porównywane?

Przecież tylko w takich warunkach można je porównać.

Oba Nm mają swoja wartość i zakres dostępności - podobnie jak i moc i obie wartości wpływaja na osiągi które "na koniec dnia" też możesz porównać w tabeli. Cyfry sa juz "zerojedynkowe" i z nim sie nie dyskutuje :)

Sorry, że troche po czasie, ale widzę że wielu zapomina że silnik nie oddaje momentu bezpośrednio na koła.

Po drodze jest jeszcze skrzynia, mechanizm różnicowy które to zwielokrotniają moment na kołach, i własnie rozkład momentu obrotowego na kołach decyduje o przyspieszeniu.

Np. 300nm przy 2000 obr/min to to samo co 150nm przy 4000 obr/min.

A 3.0 TFSI z kompresorem też ma wysoki moment od dołu i ciągnie równo przez całą skalę więc nie powinno być potrzeby kręcenia go non-stop

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A 3.0 TFSI z kompresorem też ma wysoki moment od dołu i ciągnie równo przez całą skalę więc nie powinno być potrzeby kręcenia go non-stop

hmmm czy ja wiem czy on taki wysoki i czy od dolu... :mysli:

tu masz 3.0TFSI

Moc kW (KM) / obr./min.: 245 (333)/5500-6500

Moment Nm / obr./min.: 440/2900-5300

a tu dla porownania 4.2 TDI:

Moc kW (KM) / obr./min.: 250 (340)/4000

Moment Nm / obr./min.: 800/1750-2750

gdzies widzialem wykres tego ostatniego - od 3tys Nm spada, ale i tak przy 4000 ma ok. 600Nm

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no to pozno S4 lapie max moment... 2.7TT po sofcie i w serii (podobna moc co B8) ma max moment od 2000 obr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w lecie też Ci skrzypi? u mojego ojca tylko zimą i to tylko na nierównościach...

już nie - posmarowane i jest cichutko.

zauwazylem, ze skrzypi jak jest sucho. Np. po myjni lub deszczu robilo sie ciszej lub cicho.

u mnie tez tylk ona nierownosciach to slychac. na "gladkim" jest ok

u mnie tez panorama sie odzywa ... wiec Audi nie jest tu jakims wyjatkiem . Ale w Q7 za tyle kasy mogliby sie bardziej postarac...wsumie za kazda kase powinni sie starac :polew:

Panorama fajna sprawa :good: ale czy az tak czesto tego uzywam ? Jakbym nie mial to bym nie plakal choc jazda noca z otwartym dachem jest :kox:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no to pozno S4 lapie max moment... 2.7TT po sofcie i w serii (podobna moc co B8) ma max moment od 2000 obr

no wlasnie pozno - praktycznie dopiero w polowie swojego zakresu ma.

wlasnie dlatego pisalem wczesniej, ze trzeba go krecic zeby chcial jechac

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie no wogle w Q7 3.0 TFSI do 4.2 TDI to nawet nie ma co porownywac :rolleyes:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wczoraj miałem okazje jechać 50km autostradą za a8 4.2tdi, bardzo jestem ciekawy, czy muskał gaz, czy jechał na grzyby, czy też za każdym razem gdy mu ktoś wreszcie zjechał odkręcał solidnie :mysli:

stawiam na jakieś pośrednie przyspieszanie bez wysiłku bo nie miałem problemu z utrzymaniem się.

Swoją drogą próbowałem go podpuścić żeby pokazał co trzemie w v8, byłem ciekawy co te Nm potrafią, ale zamiast odkręcić do oporu żebym poznał swoje miejsce w szeregu to mi zjechał :disgust:

Nawet jeśli przyspieszał mocniej to zapewne bez wysiłku, moje r4 trzeba było przepinać, co napewno na dłuższą metę średnio jest przyjemne zwłaszcza przy polskiej kulturze i mam wrażenie złośliwości podczas jazdy autostradą.. :gwizdanie:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A chodzi o najnowszą? Bo jezdziłem nową A8 w 4.2 TDI i nie wiem czym sie przystawiasz wogole... :gwizdanie: Bo to A8 idzie grubo.

Powiem ci odrazu, jechał na grzyby...

ciezko powiedziec trzeba by bylo uczkiwie z rolki sprawdzic bo tak to sobie mozna gdybac.[br]Dopisany: 03 Wrzesień 2011, 13:02_________________________________________________Audi A8 4.2TDI 350 PS Beschleunigung

:mysli: na filmiku do d*py nie urywa , B8 2.0 TFSI spokojnie bym sie podpial........

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

pavel1380, z filmiku wynika że robi 100-200 ~18s, moja A4 w 19s.. to ma być grubo?

nie twierdze, że 2.0t jest równie szybkie,bo nie jest, ciekawi mnie tylko gdzie te tabuny Nm :mysli:

reasumując to a8 przyspiesza cicho, płynnie, spokojnie i bez wysiłku, ale nie jest szybkie na jakie sie kreuje.

wcale nie jestem pewny, że 3.0T by go nie zdjęło :mysli:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

pavel1380, z filmiku wynika że robi 100-200 ~18s, moja A4 w 19s.. to ma być grubo?

nie twierdze, że 2.0t jest równie szybkie,bo nie jest, ciekawi mnie tylko gdzie te tabuny Nm

reasumując to a8 przyspiesza cicho, płynnie, spokojnie i bez wysiłku, ale nie jest szybkie na jakie sie kreuje.

wcale nie jestem pewny, że 3.0T by go nie zdjęło

co prawda w A6 C7 (nie wiem jak waga A6 C7 do A8 D4) ktore ma tylko 300bhp, 100-200 wychodzi ok 15s

EDIT: Z tego co widzę w nowym A8 silnik 3.0TFSI ma 290 PS wiec bedzie gorzej...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

co prawda w A6 C7 (nie wiem jak waga A6 C7 do A8 D4) ktore ma tylko 300bhp, 100-200 wychodzi ok 15s

i to robi juz przeciag......

nie twierdze, że 2.0t jest równie szybkie,bo nie jest, ciekawi mnie tylko gdzie te tabuny Nm

poszly pasa sie w lesie przy dwoch tonach wagi

1s przy takiej predkosci to jest z 65m pewnie to policz ile dl bylbys w dupe

oczywiscie ze jest szybsze i bym mi odjechal ale nie tak ze znikna z haryzontu co swiadczy o tym ze w zwyklej sytuacji dorgowej podczas wyprzedzania by mnie nie wyprzedzil jak bym nie chcial zeby mnie wyprzedzil.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1s przy takiej predkosci to jest z 65m pewnie to policz ile dl bylbys w dupe

czego długości ? 65m dajmy na to byłby z przodu, jest szybsze, ale zauważ, że 2.0Tq do przeciągu nie należy, więc wydaje się to oczywiste.

Nie twierdze, że mam szybsze czy również szybkie auto, lecz, że (napisze jeszcze raz) pomimo dużej mocy, pojemności i Nm masa powoduje, że te auta szybkie nie są i tyle.

Lekko się przemieszczają, bez wysiłku przyspieszają, ale nie są szybkie na jakie by wartości liczbowe wskazywały.

Turdzi, dokładnie, co więcej jak jadę za s8 mojego znajomego, to gdy odkręca to wrażenie jest jakbym stał, a on ruszał i to jest przyspieszanie :wink4:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ejno Pany... Dajcie spokój, ktoś kto kupuje A8 pewnie ma w garażu jakiegoś zapierdalacza i nie do tego mu limuzyna żeby upalać, więc nie ma co dyskutować o tym że lżejsze a4 jedzie podobnie. Kurde, ale w a4 nie ma masażu jajec :kox:

Rosemeyer, Twoje q7 to miazga, wygląd, wyposażenie... Ehhhh

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zeby skonczyc OT, bylem wczoraj w AV i spodobała mi sie kiera jaka jest w tej poliftowej q7 ktora maja.

Orientujesz sie, czy pasowałaby P&P do przedlifta?

img00046201109021258.jpg

A no i felgi, RSy w kolor auta naprawde spoko wygladaja na Q7

img00047201109021259.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a ja podbije jeszcze

co do nowego A8 4.2tdi - dzisiaj na A4 miałem okazję się popstrykać z takim klientem - efekt był taki, że zszokowany zjechał za mną na stację - moim zdaniem - żadne A8 "nie jedzie" :D - fakt dupowóz przewygodny, ale za te pieniadze brałbym RS6, tym bardziej że właścicielem był młody facet (kole 35 na oko)

z każdego przedziału 90/100, 130 i 150 do końca - robił się coraz mniejszy w lusterku

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...